سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 مرداد
- سمبل: شیر 
- عنصر: آتش 
- سیاره: خورشید 
- عضو آسیب پذیر: قلب و پشت بدن
- روز اقبال: یکشنبه
- اعداد شانس: 8 و 9
- سنگ خوش یمن: یاقوت
- رنگ: زرد
- گل: آفتابگردان
- حیوان: گربه سانان 
عاشق عاشق شدن است و معشوق خود را غرق هدایای خود می کند. تلاش می کند تا رابطه عاشقانه بی نقصی را خلق کند.

http://www.flashkhor.com






تاریخ : سه شنبه 93/4/31 | 10:9 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

3 ایده جالب برای رنگی کردن چیدمان تان

3 ایده جالب برای رنگی کردن چیدمان تان
اگر می خواهید با کمترین هزینه چیدمان های اتاق تان را رنگی کنید با ما همرا شوید.

 

آیا می خواهید چیدمان فضای خانه تان را با توجه به بودجه تان تغییر دهید؟ شما می توانید برای چیدمان های مختلف یک سری از وسایل تان را ثابت نگه دارید که همین مساله به بودجه تان بسیار کمک می کند.
در اینجا ما یک اتاق نشیمن داریم که داخل آن یک مبل سنتی، یک میز جلو مبلی که تلفیقی از شیشه و اهن است وجود دارد. دیوارهای این اتاق هم به رنگ بژ هستند. ما به شما یاد می دهیم که با اضافه کردن رنگ های می توانید دکوراسیون تان را تغییر دهید.
دکوراسیونی گرم با رنگ های قرمز :
رنگ های گرمی با تم رنگی قرمز بیشتر مناسب فصل پاییز هستند. یک چراغ رومیزی قرمز می تواند تمام توجه ها را به سمت میز کنار مبلی جلب کند. برای تکمیل کردن دکوراسیون تان می توانید از یک فرش با ترکیب رنگی قرمز و سفید، کوسن های قرمز و تلفیقی قرمز و سفید و دو تابلو کوچک قرمز روی دیوارتان استفاده کنید. تنها نکته این است که در استفاده از رنگ قرمز نباید زیاده روی کنید و باید تعادل را رعایت کنید.
دکوراسیونی با رنگ آبی مناسب فصل زمستان :
برای داشتن یک دکوراسیون زمستانی می توانید از رنگ آبی استفاده کنید. برای داشتم این دکور زمستانی ابتدا برای میز جلوی مبلی تان از 3 گلدان سفالی آبی در سایزهای مختلف استفاده کنید. با این کار تمام توجه ها را به میز جلو مبلی تان جلب می کنید. برای کامل کردن دکوراسیون می توانید از یک چراغ رومیزی با پایه آبی، کوسن و فرش هایی با تلیفق رنگی آبی و سفید، یک تابلو نقاشی با زمینه آبی و حتی یک ساعت رومیزی با صفحه آبی استفاده کنید. نکته مهم در اینجا این است که برای به کار بردن رنگ آبی نباید از یک تم آبی استفاده کنید و حتما باید ترکیبی از چند تم رنگ آبی باشد.
دکوراسیونی با رنگ ارغوانی و بنفش برای بهار و تابستان :
رنگ ارغوان یا بنفش روشن رنگ سال 2014 است. در این دکور کانون اصلی مانند دکور اول همان چراغ رومیزی با پایه ارغوانی تیره است. می توانید از یک فرش و کوسن هایی با ترکیب رنگی ارغوانی روشن و سفید استفاده کنید. چون در انیجا از ارغوانی روشن استفاده کرده ایم برای جان دادن به دکوراسیون از رنگ های زرد پر رنگ هم استفاده می کنیم که بیشتر دکورمان را از حالت بهاری به تابستانی سوق می دهد.




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ








تاریخ : سه شنبه 93/4/31 | 10:2 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

آقای روحانی وعده لغو ویزا چی شد؟

	آقای روحانی وعده لغو ویزا چی شد؟
اما با تغییر دولت، سیاست «روان‌سازی سفر اتباع خارجی به ایران» در رأس هیئت دولت و از سوی رییس‌جمهور مطرح شد

 

  به اعتقاد برخی فعالان حوزه‌ی گردشگری، گرفتن ویزای ایران برخلاف تصور عموم مردم جهان، خیلی هم سخت نیست‌، آن هم در مقابل مصائبی که ایرانی‌ها برای گرفتن ویزای برخی کشورها متحمل می‌شوند. با این حال، یکی از شعارهای اولیه‌ رییس‌جمهور، روان‌سازی سفر اتباع خارجی، بویژه گردشگران به ایران بود.

تسهیل صدور و لغو ویزای ایران، داستانی است که از دولت قبل شروع شد، آن زمان که رییس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد لغو ویزای ایران را با 60 کشور ارائه کرد؛ ولی این طرح به‌دلیل مخالفت‌هایی که بیشتر از سوی دستگاه‌های امنیتی دخیل در صدور ویزا وارد شد، به سرانجام نرسید.

اما با تغییر دولت، سیاست «روان‌سازی سفر اتباع خارجی به ایران» در رأس هیئت دولت و از سوی رییس‌جمهور مطرح شد. پس از آن، کارگروه «تعیین کشورهای هدف برای اعمال مقررات لغو ویزا و تسهیل صدور ویزای گردشگران خارجی» با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های اطلاعات، امور خارجه،‌ کشور و سازمان‌های توسعه و تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شد. اواخر سال گذشته هم پیشنهادها و توافق‌های صورت‌گرفته در این کارگروه به رییس‌جمهور داده شد تا پس از بررسی، نتیجه را اعلام کند.

در این‌باره، معاون گردشگری کشور اواخر سال گذشته گفت، «خبرهای خوشی را از تسهیل صدور ویزا تا نوروز 93 اعلام می‌کنیم» اما آن خبرهای خوش هنوز اعلام نشده است.

بسته پیشنهادی تسهیل صدور و لغو ویزا که محتوای آن تا به حال به‌صورت کامل اعلام نشده، اسفندماه 1392 به حسن روحانی - رییس‌جمهور - داده شد. حالا مرتضی رحمانی‌موحد - معاون گردشگری کشور - به خبرنگار ایسنا گفته است:‌ «طرح یادشده در هیئت دولت و در جلسات متعدد در حال بررسی است.»

بیشتر از این، تا امروز خبر دیگری درباره‌ی صدور ویزای ایران و تصمیم‌ نهایی دولت برای روان‌سازی سفر اتباع خارجی به کشورمان منتشر نشده است. این تصمیم را در نهایت، رییس دولت خواهد گرفت.

پیشنهادهایی که تا کنون درباره‌ی تسهیل صدور و لغو ویزای ایران از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان عضو آن کارگروه منتشر شده، شامل این موارد است: افزایش فهرست برخی کشورها برای دریافت ویزای فرودگاهی، لغو ویزا برای گردشگران سلامت در صورت توافق دستگاه‌های دخیل، صدور ویزای رایگان برای تورگردانان خارجی که با هدف آشنایی به ایران سفر می‌کنند، کاهش مدت زمان صدور ویزا، تعیین کشورهایی برای لغو ویزا، راه‌اندازی E -Visa و افزایش مدت زمان اعتبار ویزای فرودگاهی از دو هفته، به یک ماه.

ایران در حال حاضر امکان صدور ویزای فرودگاهی را که دو هفته اعتبار دارد، برای تمام کشورها به‌جز 10 کشور کلمبیا، سومالی، آمریکا، انگلیس، کانادا، بنگلادش، اردن، عراق، افغانستان و پاکستان دارد.

تسهیل و لغو ویزا همواره شاخصی برای تأمین امنیت در کشور متبوع بوده است. در عصر رقابت گردشگری میان کشورها، بسیاری در حال دست کشیدن از سیاست‌های سخت‌گیرانه نسبت به صدور ویزا هستند و این تسهیلات معمولا برای بازارهای هدف گردشگری سریع‌تر فراهم می‌شود.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir






تاریخ : سه شنبه 93/4/31 | 10:0 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

اس ام اس عکسنوشته جملات الهامبخش 13

.

آدمهایی که بارها و بارها شما را می آزارند مانند کاغذ سمباده هستند

آنها شما را می خراشند و آزار می دهند

اما در نهایت شما صیقلی و براق خواهید شد و آنها مستهلک و فرسوده

.

.

قدر چیزی را که داری بدان

قبل از اینکه زمان به تو یادآوری کند :

باید قدر چیزی را که داشتی می دانستی

.

اس ام اس جملات الهامبخش

.

جملات کوتاه

.

اس ام اس عکس نوشته

.

اس ام اس با معنی

.

smsjok.com

.

smsjok.com

.

smsjok.com

.

smsjok.com

.

smsjok.com

.

برای دیدن بقیه اس ام اسها روی ادامه کلیک کنید

 

smsjok.com

.

smsjok.com

.

smsjok.com

.

smsjok.com

.

smsjok.com

.

smsjok.com

 .

http://smsjok.com






تاریخ : سه شنبه 93/4/31 | 9:58 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

عکس روز: درون ستاره غول‌آسا

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
این عکس خیره‌کننده در واقع تصویرسازی از درون یک ستاره ابرعظیم در حال انفجار است.

star

این مدل کامپیوتری نشانگر مقطعی از درون یک ستاره است که جرم آن 55 هزار برابر خورشید است.

برخی از اخترفیزیکدانان معتقدند که هنگامی که چنین ستاره‌های غول‌آسایی - که جرم‌شان بیشتر از 10 هزار برابر جرم خورشید است- به درون خود فرومی‌‌ریزند، سیاهچاله‌های فوق‌العاده بزرگی را تشکیل می‌دهند.

درک این فرآیند ممکن است به دانشمندان کمک کند تا چگونگی تشکیل ساختارهایی مانند این سیاهچاله‌های عظیم تشکیل‌شده در آغاز کیهان را تعیین کنند.

همشهری آنلاین






تاریخ : دوشنبه 93/4/30 | 9:40 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

تور اروپایی شجریان و گروه شهناز با سازهای ابداعی

موسیقی > کنسرت - ارکستر - همشهری‌آنلاین:
محمدرضا شجریان به همراه گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی تور اروپایی خود را در چند شهر برگزار خواهد کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین گروه شهناز و مجمدرضا شجریان قرار است در شهرهای مالمو، استکهلم سوئد،وین اتریش،کلن،هامبورگ و فرانکفورت آلمان،ادینبورگ،پاریس و لندن به اجرای برنامه بپردازند.

همانند کنسرت‌های چند سال اخیر شجریان با گروه شهناز، برخی از سازهایی که او آنها را سازهای ابداعی نامیده‌است، توسط نوازندگان این گروه نواخته و در ساختار آهنگ‌های گروه شهناز با آهنگسازی و تنظیم مجید درخشانی به کار گرفته می‌شود.

 

همشهری آنلاین






تاریخ : یکشنبه 93/4/29 | 12:37 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

آخرین اخبار شهرستان را از طریق پیامک دریافت کنید

 

نوآک – سامانه ارسال و دریافت اخبار بصورت پیامک توسط این خبرگزاری ، رسما افتتاح شد.  این سامانه قادر است پیام های خبری و تحلیلی را به بیش از صد هزار نفر در روز پیامک نماید . همچنین متقاضیان از طریق فرم ذیل می توانند در گروه فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، […]

  نوآک سامانه ارسال و دریافت اخبار بصورت پیامک توسط این خبرگزاری ، رسما افتتاح شد.

 این سامانه قادر است پیام های خبری و تحلیلی را به بیش از صد هزار نفر در روز پیامک نماید .

همچنین متقاضیان از طریق فرم ذیل می توانند در گروه فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، اخبار نماز جمعه آباده ، اخبار نماینده محترم مردم آباده ، ویژه های هفته نامه آپاتیه ، ویژه های پایگاه خبری آباده نما و ویژه های پایگاه خبری،تحلیلی نوآک ثبت نام نموده و پس از تایید مدیر این بخش ، اخبار مربوطه را روزانه بر روی گوشی همراه خود دریافت نمایند .

این سیستم کاملا هوشمند است و بطور خودکار اخبار را دریافت ، گروه بندی و ارسال می نماید .

هزینه این سیستم صرفا بعنوان حمایت از این رسانه خبری به شرح زیر است:

بسته طلایی = 1000 پیامک (70کاراکتر) در یک ماه = 15هزار تومان

بسته نقره ای = 800پیامک ( 70 کاراکتر) در یک ماه = 12 هزار تومان

بسته برنزی = 500 پیامک ( 70 کاراکتر) در یک ماه = 10 هزار تومان

برای این منظور لطفا از طریق لینک زیر نسبت به پرداخت هزینه مورد نظر اقدام نمایید. پس از تکمیل فرم و پرداخت وجه مورد نظر، دریافت پیام کوتاه خبری برای شما فعال می شود.

در صورت بروز مشکل می توانید با شماره تماس 07513339147 ( در ساعات اداری) و 09178512301 در تمام ساعات شبانه روز تماس حاصل فرمایید.






تاریخ : شنبه 93/4/28 | 9:38 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

پدیده ای زیبا در آسمان کنار چادرهای سرخپوستان! + عکس

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

اخبار,اخبارگوناگون,پدیده ای زیبا در آسمان 

 

 

 اخبار گوناگون - پدیده ای زیبا در آسمان کنار چادرهای سرخپوستان! + عکس

اخترشناسان در فصل تابستان در قطب شمال و مرز کانادا موفق به رصد زیباترین پدیده‌ی این منطقه شدند...

بادها و طوفان‌های خورشیدی باعث انتشار ذرات باردار می‌شوند و با برخورد به میدان مغناطیسی زمین باعث ایجاد شفق‌های قطبی می‌شوند. شفق هایی که در اواخر ماه دسامبر بهترین زمان برای نمایش آسمان هستند.

اخبار,اخبارگوناگون,پدیده ای زیبا در آسمان


عکس بالا شفق قطبی چشمگیر و زیبایی است که در سراسر آسمان شهر یلونایف در شمال کانادا خودنمایی می‌کند. این شفق‌ها آنقدر درخشان هستند که نه تنها الهام دهنده ترس است بلکه به آسانی با نوردهی 1.3 ثانیه‌ایی قابل مشاهده شده اند. در سمت راست تصویر خانه‌های مخروطی شکل در واقع چادرهای سرخپوستی هستند، در حالی که در پس زمینه تصویر و در نزدیکی مرکز عکس، صورت فلکی جبار نیز دیده می شود.
 اخبار گوناگون  - باشگاه خبر نگاران






تاریخ : شنبه 93/4/28 | 5:38 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

پیامک شهادت حضرت علی (ع)»

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

 

«پیامک شهادت حضرت علی (ع)»

 

 

قرآن به

جز از وصف علی آیه ندارد
ایمان به جز ازعشق علی پایه ندارد
گفتم بروم سایه لطفش بنشینم
گفتا که علی نور بود سایه ندارد .

شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد

 

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

 

 

امام علی (ع) می فرمایند:

اَلحَقُّ طَریقُ الجَنَّةِ وَ الباطِلُ طَریقُ النّارِ وَ عَلى کُلِّ طَریقٍ داع

حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده‏اى است

نهج السعادة، ج 3، ص 291

 

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

یا رب دل مرده ی مرا احیا کن / بر روی گدای نیمه شب در وا کن

سوگند به قطره قطره ی خون علی(ع) / پرونده ی اعمال مرا امضا کن .

شهادت شفیع شیعیان و مولای متقیان، علی علیه السلام تسلیت باد



 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

بر روح تمام شیعیان تیغ زدند/ بر مردترین مرد جهان تیغ زدند

خورشیدبه سینه، ماه برسر می زد/ انگاربه فرق آسمان تیغ زدند

سالروز ضربت خوردن امام علی(ع) تسلیت باد

 

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

یک عمر تماشای دری خون آلود / یاد آوری حادثه ای سرخ و کبود

کم کم به علی بال پریدن میداد / ای تیغ نیازی به حضور تو نبود . . .

شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد

 

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

امام علی(ع) فرمودند:
از قسم خوردن بپرهیزید، چرا که کالا را تلف مى ‏کند و برکت را از بین مى ‏برد.
کافى، ج 5، ص 162، ح 4

 

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

چون نامه جرم ما به هم پیچیدند
بردند به دیوان عمل سنجیدند
بیش ازهمگان گناه مابود ولی
ما را به محبت علی(ع)بخشیدند

شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد

 

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

ای کاش علی شویم و عالی باشیم
هم سفره کاسه سفالی باشیم
چون سکه به دست کودکی برق زنیم
نان آور سفره های خالی باشیم

شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد

 

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

دل را ز شرار عشق سوزاند علی(ع)، یک عمر غریب شهر خود ماند علی(ع)
وقتی که شکافت فرق او در محراب، گفتند مگر نماز می خواند علی(ع)

شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد

 

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

ناله کن اى دل به عزاى على / گریه کن اى دیده براى على
کعبه ز کف داده چو مولود خویش / گشته سیه پوش عزاى على
ماه دگر در دل شب نشنود / صوت مناجات و دعاى على
واى امیر دو سرا کشته شد / خانه غم گشته،سراى على
شهادت مولای مظلوم عدالت ، تسلیت و تعزیت

 


 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

امام علی(ع) می فرمایند:
آدمیزاده ، شبیه‏ترین چیز به ترازوست : یا با نادانى سبُک شود و یا به‏دانش ، سنگین گردد
تحف العقول، ص212

 

 

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 پیامک شهادت حضرت علی (ع)

یا رب دل مرده ی مرا احیا کن / بر روی گدای نیمه شب در وا کن
سوگند به قطره قطره ی خون علی(ع) / پرونده ی اعمال مرا امضا کن . . .
شهادت شفیع شیعیان و مولای متقیان، علی علیه السلام تسلیت باد

 

 

 

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

پیامک شهادت حضرت علی (ع)

 

امام علی(ع)  می فرمایند:
در شگفتم از کسى که مى‏بیند هر روز از جان و عمر او کاسته مى‏شود ، امّا براى مرگ آماده نمی ‏شود.
غررالحکم و دررالکلم ،

 

بیتوته






تاریخ : پنج شنبه 93/4/26 | 10:33 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

 1

شهادت امام علی (ع) - چگونگی ضربت خوردن حضرت

چگونگی ضربت خوردن حضرت علی علیه ‎السلام در نوشته تاریخ‎ نویسان پیشین یکسان نیست. در حالی که طبری و ابن سعد و دیگران نوشته‏اند: – چون حضرت علی علیه السلام از سایبانی که به مسجد می ‏رسد، بیرون شد، ابن ملجم او را ضربت زد. – یعقوبی که تاریخ او پیش از اینان نوشته شده گوید: – پسر ملجم از سوراخی که در دیوار مسجد بود، شمشیر بر سر او زد. – اما نوشته ابن اعثم که هم عصر طبری است، با نوشته آنان مخالف است و با آنچه میان شیعیان مشهور است مطابق می‏باشد. وی چنین می ‏نویسد:

- پسر ملجم شمشیر خود را برداشت و به مسجد آمد و میان خفتگان افتاد. علی علیه ‎السلام اذان گفت و داخل مسجد شد و خفتگان را بیدار می ‏کرد، سپس به محراب رفت و ایستاد و نماز را آغاز کرد ، به رکوع، و سپس به سجده رفت. چون سر از سجده نخست برداشت، ابن ملجم او را ضربت زد و ضربت او بر جای ضربتی که عمرو پسر عبدود در جنگ خندق بدو زده بود آمد. ابن ملجم گریخت و علی در محراب افتاد و مردم بانگ برآوردند امیرمؤمنان کشته شد. -

/پاورقی 1? تاریخ ابن اعثم، ج 4، ص 140 ـ 139? /

بلاذری به روایت خود از حسن بن بزیع آرد: – چون پسر ملجم او را ضربت زد گفت: فزت و رب الکعبة و آخرین سخن او این آیه بود. – و من‏ یعمل مثقال ذرة خیراً یره و من یعمل مثقال ذرة شراً یره. -

/پاورقی 2? انساب الاشراف، ص 499? /

روایت‎های شیعی و برخی از روایت‎های اهل سنت نیز با آنچه ابن اعثم نوشته مطابقت دارد.

بهرحال امام را از مسجد به خانه بردند. دیری نگذشت که قاتل را دستگیر کرده و نزد او آوردند. بدو فرمود:

- پسر ملجمی؟ -

- آری! -

- حسن او را سیر کن و استوار ببند! اگر مُردم او را نزد من بفرست تا در پیشگاه خدا با او خصمی کنم و اگر زنده ماندم یا می‏بخشم یا قصاص می‏ کنم. -

ابن سعد نوشته است امام فرمود:

- بدو خوراک نیکو دهید و در جای نرمش بیارمانید. – و هم او نوشته است روزی که علی مردم را برای بیعت می ‏خواند ابن ملجم دوبار برای بیعت پیش آمد و علی او را راند سپس فرمود از پیغمبر شنیدم او ریش مرا از خون سرم رنگین خواهد کرد. امام در آخرین لحظه‏های زندگی فرزندان خود را خواست و به آنها چنین وصیت کرد:

- شما را سفارش می ‏کنم به ترسیدن از خدا، و این که دنیا را مخواهید هر چند دنیا پی شما آید. و دریغ مخورید بر چیزی از آن که به دستتان نیاید و حق را بگویید، و برای پاداش ‏- آن جهان‏ – کار کنید و با ستمکار در پیکار باشید و ستمدیده را یار. و شما و همه فرزندانم و کسانم و آن را که نامه من بدو رسد سفارش می ‎کنم به ترس از خدا و آراستن کارها و آشتی با یکدیگر، که من از جد شما شنیدم، می ‎گفت: آشتی دادن میان مردم بهتر است از نماز و روزه سالیان. -

خدا را، خدا را درباره یتیمان، آنان را گاه گرسنه و گاه سیر مدارید و نزد خود ضایعشان مگذارید.  خدا را، خدا را. همسایگان را بپایید که سفارش شده پیامبر شمایند، پیوسته درباره آنان سفارش می ‏فرمود چندان که گمان بردیم برای آنان ارثی معین خواهد نمود. خدا را، خدا را، درباره قرآن، مبادا دیگری بر شما پیشی گیرد در رفتار به حکم آن. خدا را، خدا را، درباره نماز که ستون دین شماست. خدا را خدا را در حق خانه پروردگارتان! آن را خالی مگذارید، چندانکه در این جهان ماندگارید که اگر – حرمت‏ – آن را نگاه ندارید به عذاب خدا گرفتارید. خدا را خدا را، درباره جهاد در راه خدا به مال‎هاتان و به جان‎هاتان و زبان‎هاتان، بر شما باد به یکدیگر پیوستن و به هم بخشیدن. مبادا از هم، روی بگردانید و پیوند هم را بگسلانید. امر به معروف و نهی از منکر را وامگذارید تا بدترین شما حکمرانی شما را بر دست گیرند، آنگاه دعا کنید و از شما نپذیرند. پسران عبدالمطلب! نبینم در خون مسلمانان فرو رفته ‏اید و دست‎ها را بدان آلوده، و گویید امیرمؤمنان را کشته ‏اند. بدانید جز کشنده من نباید کسی به خون من کشته شود. بنگرید! اگر من از این ضربت او مُردم، او را تنها یک ضربت بزنید و دست و پا و دیگر اندام او را مبرید که من از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم می ‏فرمود: – بپرهیزید از بریدن اندام مرده، هر چند سگ دیوانه باشد. -

/پاورقی 3? نامه 47?/

اندک اندک آرزوی او تحقق می‏یافت و بدانچه می‏ خواست نزدیک می ‏شد. او از دیرباز، خواهان شهادت بود و می‏ گفت:

- خدایا بهتر از اینان را نصیب من دار و بدتر از مرا بر اینان بگمار! -

علی علیه‎السلام به لقاء حق رسید و عدالت، نگاهبان امین و بر پا دارنده مجاهد خود را از دست داد، و بی‏ یاور ماند. ستمبارگان از هر سو دست به حریم آن گشودند و به اندازه توان خود اندک اندک از آن ربودند، چندانکه چیزی از آن بر جای نماند. آنگاه ستم را بر جایش نشاندند و همچنان جای خود را می ‎دارد تا خدا کی خواهد که زمین پر از عدل و داد شود، از آن پس که پر از ستم و جور شده است.

چون علی علیه‎ السلام را به خاک سپردند. امام حسن علیه‎ السلام به منبر رفت و گفت:

- مردم! مردی از میان شما رفت که از پیشینیان و پسینیان کسی به رتبه او نخواهد رسید. رسول الله پرچم را بدو می‎ داد و به رزمگاهش می ‎فرستاد و جز با پیروزی باز نمی‏ گشت. جبرئیل از سوی راست او بود و میکائیل از سوی چپش. جز هفتصد درهم چیزی به جای ننهاد و می‏ خواست با آن خادم بخرد. -

/پاورقی 4? طبقات، ج 3، ص 26?/

جز وصیت کوتاهی که نوشته شد، از امام وصیت‏های دیگری نیز در سندهای قدیمی دیده می ‏شود. برخی از آنها را پیش از ضربت خوردن فرموده و برخی را پس از آن که متوجه دیدار خدا گردید.

http://ali.ommolketab.ir






تاریخ : پنج شنبه 93/4/26 | 10:31 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
   1   2   3   4      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس