سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی که قبل از خانه تکانی باید انجام دهید


نکات خانه تکانی,تکنیک های خانه تکانی


هر ساله و در آستانه نوروز، مسمومیت‌های سطحی و شدیدی در اثر استفاده نامناسب از مواد شوینده در جامعه اتفاق می‌افتد و زنان به عنوان مدیر امور داخلی منزل که بیشترین مسئولیت را در نظافت خانه برعهده دارند، آمار بیشترین موارد مسمومیت خانگی را نیز به خود اختصاص می‌دهند. آسیب‌های بهداشتی هنگام استفاده از موادشوینده، ممکن است در کوتاه مدت اثر چندانی نداشته باشد، اما در بلندمدت مشکلات ریوی و پوستی، عوارض چشمی و آلرژی‌های مختلف تا سرطان را به همراه دارد.

کار‌شناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ترکیب مواد شوینده به مردم هشدار داده‌اند زیرا ترکیب مواد شوینده یا پاک کننده‌ها با مواد سفیدکننده در فضای کوچکی مانند حمام یا دستشویی خطرناک است. با ترکیب شوینده‌ها با سفیدکننده‌ها از فعل و انفعالات شیمیایی ترکیب این مواد، گاز کلر آزاد شده که با رطوبت مخاط دهان اسید کلریدریک ایجاد کرده که بسیار قوی و سوزاننده است و استنشاق آن در فضاهای کوچک علایم شدید تنفسی ایجاد می‌کند.

بد‌ترین شکل استفاده از پاک کننده‌ها : بد‌ترین شکل استفاده از مواد پاک کننده و شوینده آن است که آن‌ها را با آب گرم مخلوط کنند یا از آن‌ها در محیط‌های بسته‌ای که بخار آب وجود دارد، استفاده شود.

نکات ضروری برای کاهش عوارض تنفسی و مسمومیت‌ها

کار‌شناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت برای کاهش عوارض تنفسی و مسمومیت‌ها به افراد توصیه می‌کنند که از مواد شوینده و پاک کنندهای استفاده شود که آسیب کمتری می‌رسانند، بطور مثال استفاده از پودرهای شوینده که آنزیم هم دارند، بسیار ایمن‌تر از استفاده از مواد سفیدکننده‌ای است که بخار دارد. استفاده از پاک کننده استاندارد و خودداری از مصرف مواد شوینده و پاک کننده‌ها در فضاهای بسته، از دیگر توصیه‌های کار‌شناسان وزارت بهداشت است. بخار متصاعد شده از ترکیب جوهرنمک و وایتکس بسیار برای چشم، پوست و ریه خطرناک است، بنابراین باید از ترکیب این دو ماده جدا پرهیز شود.

همچنین هنگام شست و شوی حمام و دستشویی باید از ماسک‌های محافظ استفاده شده و پنجره‌ها باز و تهویه روشن باشد تا جریان هوا برقرار شود. بسیاری از مواد ضد عفونی کننده به راحتی از ماسک‌های کاغذی عبور می‌کنند و می‌توانند موجب آسیب ریه شوند بنابراین تهویه مناسب محل، روشن کردن هواکش و بازکردن پنجره‌ها، استفاده نکردن از محلول‌های غلیظ و بستن دستمال ضخیم مرطوب روی دهان و بینی می‌تواند تا حد زیادی از بروز آلرژی‌ها و پیشگیری از این مشکلات کمک کند.

کار‌شناسان وزارت بهداشت از مردم می‌خواهند که به توصیه‌های ایمنی روی برچسب محصولات مانند پوشیدن دستکش و ماسک هنگام استفاده از محصولات سوزاننده، توجه کنند. استفاده از مواد شوینده شیمیایی ممکن است موجب تشدید بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی شود؛ مواد شوینده شیمیایی روی زنان باردار، افراد مسن و کودکان بیشتر آسیب رسان است. افراد هنگام استفاده از شوینده‌ها باید مطمئن شوند که استفاده، نگهداری و دفع این موادشیمیایی، مطابق با دستورالعمل سازنده است.

نگهداری از مواد خطرناک پاک کننده در مکانی دور از دسترس کودکان، محکم بستن در محصولات شیمیایی و پاک کننده‌ها و نگهداری از فرآورده‌های حاوی موادشیمیایی پرخطر در ظروف ویژه از دیگر توصیه‌های کار‌شناسان وزارت بهداشت درباره مواد شوینده و پاک کننده به شمار می‌رود. در صورت جابجا کردن مواد شوینده و پاک کننده، بقیه ماده باید به ظرف اصلی بازگردانده شود؛ هرگز نباید برچسب روی ظروف مواد شیمیایی را برداشت، اگر برچسب روی ظروف دچار پوسیدگی شد لازم است دوباره روی آن بر چسب زده شود.

اقدام ضروری در مسمومیت‌های ریوی

اولین و بهترین اقدام برای مسمومان ریوی، خروج سریع فرد از محل سربسته و استفاده از هوای آزاد و قرار گرفتن در معرض جریان هوا است زیرا استنشاق هوای تازه، تنفس را تسهیل کرده و موجب آرامش می‌شود. همچنین استفاده از بخور به ویژه بخور سرد بسیار کارآمد بوده و خودداری از صحبت کردن نیز مفید است. ارجاع هرچه سریع‌تر آسیب دیدگان و مسمومان به پزشک یا تماس با اورژانس در این موارد ضروری است.

آسیب ناشی از مواد شوینده بر چشم

انواع مواد شیمیایی می‌توانند به چشم آسیب برسانند، مواد شوینده و رنگ بر از جمله خطرناک‌ترین مواد برای چشم به شمار می‌روند و در صورت تماس با چشم به سرعت قرنیه را زخم کرده و حتی در موارد شدید‌تر می‌توانند به سوراخ شدن کره چشم منجر شوند. مواد شوینده همچنین می‌توانند موجب ایجاد زخم‌های شدید در پلک شده و چسبندگی‌های کره چشم و پلک را به همراه داشته باشند. آسیب ناشی از این مواد ممکن است آن قدر جدی باشد که بینایی به طور کامل از بین برود بنابراین استفاده از عینک حفاظتی جهت کاهش آسیب چشم‌ها توصیه می‌شود.


:: توصیه‌های ایمنی برای انجام خانه‌تکانی ::

نکات خانه تکانی,تکنیک های خانه تکانی


گاهی دلیل بروز برخی حوادث برای افراد، بی‌دقتی آنهاست. بالا رفتن از نردبانی که سطح اتکای آن پایدار و محکم نشده، استفاده از بنزین برای پاک کردن وسایل بدون توجه به حساسیت آن در برابر اصطکاک و گرما از جمله این موارد است. خوب است برخی توصیه‌های سازمان آتش‌نشانی را برای این روزهای فراگیر شدن خانه‌تکانی بخوانید.

1. در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و یا چهارپایه از پایداری سطح اتکای آن با زمین کاملا مطمئن باشید و از چهارپایه‌های استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده کنید.

2. از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و غیره که آلوده به مواد روغنی باشند توسط مواد سریع‌الاشتعال (مثل بنزین) جدا خودداری کنید.

3. از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس و جوهر نمک و مانند اینها روی زمین و در دسترس کودکان جدا خودداری کرده، در حد استاندارد از آنها استفاده کنید.

4. در زمان پاک نمودن شیشه و پنجره‌های منزل احتیاط لازم را نموده و از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیزها جدا خودداری نمایید.

5. شست‌وشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و غیره قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک بوده و احتمال برق‌گرفتگی افراد را افزایش می‌دهد لذا اول برق وسیله برقی را قطع و سپس این لوازم را پاک نمایید.

6. در زمان جابجایی لوازم خانگی بالاخص اجاق گاز، احتیاط بیشتری کنید و کلیه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را توسط آب و صابون چک کنید تا از عدم نشتی آنها مطمئن شوید. ضمنا شیلنگ‌های فرسوده انتقال گاز را حتما تعویض کنید.

7. از ریختن مواد قابل اشتعال در چاههای فاضلاب، دستشوئی، توالت و غیره جدا خوداری نموده، چرا که در اثر ریزش این گونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش‌سوزی بسیار است.

8. کپسول دستی آتش‌نشانی موجود در محیط خانه را بموقع شارژ کنید زیرا این کار می‌توانید کمک بسزائی در زمان آتش‌سوزی احتمالی به شمار رود.

9. از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی اجتناب نموده و در این مورد از کارگران حرفه‌ای و یا کار گروهی بهره بگیرید تا در ایام خوش نوروز دچار دیسک کمر یا عوارض ناشی از آن نشوید.

 

منبع : persian-star.org






تاریخ : پنج شنبه 93/11/30 | 8:35 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

10 ماده غذایی که قبل از خواب باید از خوردن آن اجتناب کنید


غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت

خیلی چیزها هست که ممکن است باعث ایجاد اختلال در خواب شما شود؛ پس دیگر با تصمیمات اشتباهی که برای شامتان می‌گیرید، اوضاع خوابتان را بدتر نکنید.

 

همه دوست دارند که قبل از خواب چیزی بخورند اما اینکه تصمیم بگیرید چه بخورید، تاثیر قابل‌توجهی بر خوابتان دارد. با اینکه خوردن بعضی غذاها کمک می‌کند راحت‌تر بخوابید، خیلی از غذاها (مثل غذاهای چرب) می‌تواند به کلی خوابتان را بر هم بزند.

 

اگر می‌خواهید شب‌ها با آرامش کامل بخوابید، از خوردن این 10 ماده‌غذایی قبل از خواب خودداری کنید:

 

غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت


1. بستنی: شاید خوردن یک کاسه بستنی قبل از خواب به نظرتان آرامش‌بخش بیاید اما خاصیت آرامش‌بخشی آن محدودیت دارد!

 

بستنی سرشار از چربی است و مطمئناً نمی‌توانید قبل از خواب چیزی از آن چربی‌ها را بسوزانید و همه آن قندها قبل از اینکه بخوابید، بدنتان را سرشار از انرژی می‌کنند و به این ترتیب پیام متناقضی به بدنتان می‌فرستید. از این گذشته، این قندها در بدن ذخیره شده و به چربی تبدیل می‌شوند. همچنین محققان دریافته‌اند که خوردن موادغذایی با قند بالا قبل از خواب، موجب کابوس می‌شود. بنابراین بااینکه مزه آن به نظرتان آرامش‌بخش می‌رسد، اما خوردن آن قبل از خواب نتیجه جالبی برایتان به دنبال نخواهد داشت.

 

غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت

 

2. کرفس: شاید دیدن کرفس در این لیست متعجبتان کند اما یک دلیل ساده برای آن وجود دارد: کرفس یک ادرارآور طبیعی است. این یعنی باعث می‌شود برای رفتن به دستشویی از خواب بیدارتان کند. ادرارآورها به این دلیل میزان ادرار را بالا می‌برند که آب وارد بدنتان می‌کنند. بنابراین اگر قبل از خواب مقدار زیادی کرفس بخورید، خواب چندان راحتی نخواهید داشت. سبزیجات ازجمله موادغذایی بسیار مغذی برای بدنتان هستند اما از خوردن بعضی از آنها مثل کرفس قبل از خواب خودداری کنید.

 

غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت

 

3. پاستا: پاستا ازجمله غذاهایی است که درست کردن آن بسیار راحت است و به همین دلیل وقتی شب از سر کار خسته به خانه می‌آیید، یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند سریع شکمتان را سیر کند.

 

پاستا کربوهیدرات خالص است و اگر بخواهید بلافاصله بعد از خوردن آن به رختخواب بروید، همه آن به چربی تبدیل خواهد شد. از این گذشته، چیزهایی که به آن اضافه می‌شود مثل روغن، پنیر، خامه و سس گوجه‌فرنگی، به انباشته شدن این چربی‌ها اضافه خواهد شد. پاستای گوشت هم شاخص گلیسمی بالایی دارد و این یعنی قند خونتان را تحریک کرده، خوابتان را به تعویق می‌اندازد و ممکن است شب بیدار نگهتان دارد.

 

غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت

 

4. پیتزا: اگر می‌خواهید قبل از خواب به شکمتان یک تمرین حسابی بدهید، یک پیتزای چرب و نمکی بخورید. معده شما، درست مثل سایر اعضای بدنتان، نیاز به استراحت دارد اما پیتزا به هیچ عنوان غذای سبکی محسوب نمی‌شود. با خوردن آن معده‌تان حسابی مشغول می‌شود.

 

لایه سس گوجه‌فرنگی خاصیت اسیدی بالایی دارد که این هم محرک دیگری برای رفلکس اسید معده است اما به طور کلی، رویه‌های پرچرب پیتزاها ــ بخصوص گوشت‌ و پنیر ــ به اندازه کافی ضربان قلب شما را بالا خواهند برد. مطمئناً دوست ندارید شب بخاطر تپش قلب از خواب بیدار شوید. اگر هم واقعاً دوست دارید در این ساعت از شبانه‌روز پیتزا بخورید، بهتر است پیتزایی با رویه سبک‌تر انتخاب کنید. احتمالاً فکر می‌کنید با خوردن یک تکه پیتزا هیچ مشکلی برایتان به وجود نمی‌آید، اما آیا واقعاً با یک تکه می‌توانید سیر شوید و دست از خوردن بکشید؟

 

غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت

 

5. آب نبات: اگر کابوس دیوی در کمد دیواری یا زیر تخت خوابتان را برهم می‌زند، پس بهتر است خوردن شیرینی جات قبل از خواب را کنار بگذارید.

 

یکی از ساده‌ترین ــ و بدترین ــ چیزی که ممکن است خواب خوشتان را بر هم بزند، کابوس‌هایی است که خیلی واقعی به نظر می‌رسند. در یک بررسی جدید مشخص شد، 7 نفر از هر 10 نفر از کسانیکه قبل از خواب موادغذایی ناسالم مثل آب‌نبات می‌خوردند، بیشتر دچار کابوس می‌شدند. فرضیه پشت این تحقیقات این است که میزان بالای قند، امواج مغزی کابوس‌‌مانند و ترسناک ایجاد می‌کند. پس اگر می‌خواهید شب‌ها راحت بخوابید، از خوردن آب‌نبات و تنقلات مشابه قبل از خواب خودداری کنید.

 

غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت

 

6. سیریال (غلات صبحانه): خیلی‌ها دوست دارند درست قبل از خواب یک کاسه سیریال به همراه شیر بخورند اما بهتر است مراقب باشید چه نوعی از آن را انتخاب می‌کنید.

 

سیریال‌ها معمولاً میزان بالایی قند تصفیه‌شده در خود دارند و سرشار از کربوهیدرات هستند. اینها باعث بالا رفتن قندخون شده که باعث می‌شود بدنتان دیگر به حالت آرامش قبل از خواب نرسد.
به جای مصرف سیریال‌های پرقند، سیریال‌های سالم‌تری انتخاب کنید. آنها که از غلات کامل و قند بسیار پایین درست شده‌اند، انتخاب بهترین برای قبل از خواب هستند.

 

غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت

 

7. سیر: اگر کنار کسی می‌خوابید، بهتر است از خوردن سیر قبل از خواب خودداری کنید اما به دلایل دیگری هم به جز بوی بد دهان باید از خوردن آن اجتناب کنید، سیر یکی از سبزیجات گرم است اگر با غذاهای پرادویه و تند همراه شود، خواصی دارد که می‌تواند موجب بالا رفتن ضربان قلب شود.
همچنین در خیلی افراد با عارضه جانبی معده‌درد همراه است، بنابراین اگر معده ضعیفی دارید یا در معرض رفلکس اسید معده هستید، بهتر است به کلی از خوردن آن قبل از خواب منصرف شوید.

 

غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت

 

8. شکلات تلخ: کیست که دوست نداشته باشد قبل از خواب یک تکه شکلات بخورد تا با گرمایی که در بدنش ایجاد می‌کند آرامش پیدا کند؟ متاسفانه اگر می‌خواهید خوابی خوب و باکیفیت داشته باشید، شکلات تلخ یکی از آن موادغذایی است که باید از خوردن آن قبل از خواب اجتناب کنید.

 

شکلات تلخ منبع خوبی از کافئین است که باعث بیدار نگه داشتن شما می‌شود. تقریباً همه شکلات‌ها مقداری کافئین در خود دارند و بیشتر از آن شکلات سرشار از محرک‌هایی مثل تئوبرومین است که ضربان قلب را بالا می‌برد.

تنها شکلات سفید است که حاوی این محرک نیست و محتوای کافئین آن هم پایین است و می‌توانید با خیال راحت قبل از خواب مصرف کنید.

 

غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت

 

9. الکل: یک باور کلی وجود دارد که نوشیدن مقدار مشخصی نوشیدنی الکلی قبل از خواب شما را به خوابی عمیق می‌اندازد اما این باور چندان صحیح نیست. بااینکه الکل به خوابیدن شما کمک می‌کند اما استراحتی کامل و باکیفیت برایتان به همراه نخواهد داشت.

 

در واقع الکل در عملکرد خواب برای تجدید قوا اختلال ایجاد می‌کند و معمولاً بعد از مصرف آن خوابتان بسیار سبک بوده و حتی چندین بار در طول شب بیدار خواهید شد، از اینها گذشته، کسانیکه به طور منظم برای خوابیدن از نوشیدنی الکلی کمک می‌گیرند، به آن وابستگی و اعتیاد پیدا می‌کنند.

 

غذاهای آرامش‌بخش, خواب راحت


10. گوشت قرمز: یکی از ایرادهای بزرگ گوشت قرمز این است که سرشار از پروتئین و چربی است که بدنتان را برای ساعاتی طولانی بعد از مصرف، پرکار نگه می‌دارد. برای اینکه بتوانید به خواب عمیق‌تری بروید، همه اعضای بدنتان باید در آرامش باشند. البته منظورمان این نیست که به کلی مصرف گوشت را کنار بگذارید، زیرا این ماده‌غذایی سرشار از آهن و تریپتوفان است که به خواب شما کمک می‌کند. فقط نباید آن را درست قبل از خواب مصرف کنید تا در طول شب بدنتان مشغول هضم و گوارش آن نباشد.
منبع:salamatnews.com






تاریخ : پنج شنبه 93/11/30 | 8:34 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

کاش یه خاستگار بیاد...(طنز)

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

 

عکس نوشته های طنز, طنز جدید

طنز جدید

منبع:delgarm.com






تاریخ : پنج شنبه 93/11/30 | 8:31 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

عاشقانه ترین وب ایران در مشهد |||www.irlove.ir ||| عاشقانه ایرانی ||| پاتوق عاشقان ایران زمین

عاشقانه ترین وب ایران در مشهد |||www.irlove.ir ||| عاشقانه ایرانی ||| پاتوق عاشقان ایران زمین

عاشقانه ترین وب ایران در مشهد |||www.irlove.ir ||| عاشقانه ایرانی ||| پاتوق عاشقان ایران زمین

وبلاگ رازشهر به همکاری در این امر انسان دوستانه دعوت مینماید

اگر میخواید از کودکان سرطانی حمایت کنید

روی لینک زیر کلیک کن

یا علی...

عاشقانه ترین وب ایران در مشهد |||www.irlove.ir ||| عاشقانه ایرانی ||| پاتوق عاشقان ایران زمینعاشقانه ترین وب ایران در مشهد |||www.irlove.ir ||| عاشقانه ایرانی ||| پاتوق عاشقان ایران زمینموسسه حمایت از کودکان سرطانی محکعاشقانه ترین وب ایران در مشهد |||www.irlove.ir ||| عاشقانه ایرانی ||| پاتوق عاشقان ایران زمینعاشقانه ترین وب ایران در مشهد |||www.irlove.ir ||| عاشقانه ایرانی ||| پاتوق عاشقان ایران زمین

 

 

 

 

هم اکنون منتظر یاری سبزتان هستیم






تاریخ : شنبه 93/11/25 | 7:31 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

آغوش گرمم باش بگذار فراموش کنم لحظه هایی را که درسرمای بی کسی لرزیدم.

***

میگن هرکی دلش خوشه، دنیاش هم خوشه...

دلم فدای دنیایی که دلش به دلخوشی تو خوشه...

***

 

دگر حس شقایق را نداری

هوای قلب عاشق را نداری

از آن چشمان خون سرد تو پیداست

که قلب تنگ سابق را نداری…

***

و تـــــــو ؛

هنوز با تمامِ نبودنت

تمام بودن منی . . . !

***

اس ام اس عاشقانه

***

می دانم قرار نیست بیایی.... و چه زیبا میشود کسی وقتی بیاید که قرار نیست!!!

***

تا وقتی برای قربانی شدن آماده نیستی، به زبان آوردن "فدایت شوم" افزودن دروغی محض به باقی دروغ هاییست که تا به حال به همدیگر گفته ایم...

***

چه لحظه درد اوریه اون لحظه که می پرسه خوبی‏?‏بفض تو گلوت می پیچه 5خط تایپ میکنی ولی به جای ارسال همه رو پاک میکنی و مینویسی مرسی خوبم تو خوبی؟

***

گاھی ی جور غمی تہ دلتہ ک ھر چی میگردی دلیلش رو پیدا نمیکنی،

اینجور غمہا بیشتر از ناراحتی آدم رو کلافہ میکنہ.

***

یاد گرفتم این بار که دستانم یخ کرد، دستان کسی را نگیرم، جیب هایم مطمئن ترند...

***

اس ام عاشقانه

***

در سایه درختی که یک نفر جا دارد،تو بمان...

من به زیر آفتاب ماندن در کنار تو راضیم.

***

این قرآر آخر اسـ ــت ..!

دیـگـ ـر بی قرآرتـــ نمی شوم ...!

***

خنده داراست نه؟ک توهی مرا دور بزنی و من دلم را خوش کنم که در محاصره تو هستم

***

عاشقانه در چند خط...

این نقطه ها...

همیشه برایم آبرو خریدند!!

***

چرا دوسم داری؟؟؟

باعث می شی حس کنم می تونم باز به زندگی ادامه بدم...

***

سفر از فاصله ی دور حکایت دارد , گله از رفتن احساس رفاقت دارد , چه صمیمانه به درگاه خدا می گویم , دلم از دوری رویت چه شکایت دارد

***

حضورم را بر صفحه دلت تیک بزن،

من حاضرم،

حتی تمام این روزها که تو غایبی!

***

چه زیباست

اگر قلبم،پس از مرگم

به سان روزهای پیش از آن

در سینه ای کوبد پیام مهربانی را...

***

"بی همگان به سر شود"

ومن.. خیلی نگرانم

چون

دیگر دارد بی توهم به سر می شود انگار..

***

اینجا تاریکه...

پر از سکوته... میترسم...

احساس غریبی میکنم...

واسه من یه جای بهتر توی قلبت نیست...!!؟؟

http://smms.persianblog.ir






تاریخ : شنبه 93/11/25 | 7:27 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

جالب ترین دکوراسیون های رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor

جالب ترین دکوراسیون های رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor
گلچینی از جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor

 

جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor


جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor



جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor



جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor



جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor



جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor



جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor



جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor



جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor



جالب ترین دکوراسیون هاب رنگی سال 2014 به پیشنهاد مجله Elledecor




تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ






تاریخ : شنبه 93/11/25 | 6:46 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

گالری تصاویر 16 آرایش جذاب برای شب



گالری تصاویر 16 آرایش جذاب برای شب, آرایش جذاب برای شب,آرایش شب, آرایش صورت,جدیدترین آرایش شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

آرایش شب, آرایش صورت,آرایش جذاب  شب

منبع:آراشیک

 






تاریخ : شنبه 93/11/25 | 6:44 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

زیباترین غار مصنوعی ایران


غار سنگ تراشان یا سنگ شکن در زیر تپه های البرز کوه شهرستان جهرم استان فارس واقع شده است و قدمت آن به بیش از 150 سال پیش می رسد.


غارسنگ تراشان(سنگ اشکن)دارای بیش از 100 ستون سنگی و 12 دهانه است. این غار مجموعه‌ای از دهانه‌ها و ستون‌هایی است که به صورت دالان‌های متقاطع دیده می‌شود. این دالان‌ها بر اثر برداشت و استخراج سنگ‌های سفید آهکی و دولومیتی به وجود آمده‌اند و از آن به عنوان بزرگترین غار مصنوعی جهان یاد می‌کنند.


البته غارهای مصنوعی بزرگ‌تر از این غار در جهان وجود دارد، اما اکثر آن‌ها به شکل یک تونل یا دالان سراسری هستند و بر اثر استخراج مواد معدنی با وسایل مکانیکی و ماشین آلات مختلف ایجاد شده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت غاری بزرگتر از این غار که کاملا دست ساز و به این شکل خاص یعنی دارای دالان‌ها، ستون‌ها و دهانه‌های متعدد باشد وجود ندارد.


در این مکان چند سنگ‌شکن به کار برداشت سنگ مشغول بودند. هر کدام از آن‌ها در یک مسیر و دهانه، سنگ برداشت می‌کردند و برای جلوگیری از ریزش سقف هر از چند متر قسمتی را باقی می‌گذاشتند تا به صورت یک ستون نگهدارنده عمل کند. به این دهانه‌ها یا دالان‌ها، اصطلاحاً «کارخانه» می‌گفتند.


طول و عرض دهانه‌ها و اندازه ستون‌ها متفاوت است. طول غار حدود 350 متر و عرض آن 150 متر است که وسعتی حدود 4 هکتار را در بر می‌گیرد. ارتفاع آن 3 تا 4 متر است که در انتها به کمتر از یک متر می‌رسد.

زیباترین غار مصنوعی ایران,غار سنگ تراشان,غار سنگ شکن

 زیباترین غار مصنوعی ایران,غار سنگ تراشان,غار سنگ شکن

 زیباترین غار مصنوعی ایران,غار سنگ تراشان,غار سنگ شکن

 زیباترین غار مصنوعی ایران,غار سنگ تراشان,غار سنگ شکن

 زیباترین غار مصنوعی ایران,غار سنگ تراشان,غار سنگ شکن

 زیباترین غار مصنوعی ایران,غار سنگ تراشان,غار سنگ شکن

 زیباترین غار مصنوعی ایران,غار سنگ تراشان,غار سنگ شکن

 زیباترین غار مصنوعی ایران,غار سنگ تراشان,غار سنگ شکن

زیباترین غار مصنوعی ایران,غار سنگ تراشان,غار سنگ شکن

زیباترین غار مصنوعی ایران,غار سنگ تراشان,غار سنگ شکن

منبع:hamshahrionline.ir

 






تاریخ : شنبه 93/11/25 | 6:42 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

عکس های بی نظیر از جاده های رویایی و عاشقانه

عکس های بی نظیر از جاده های رویایی و عاشقانه
عکس های بی نظیر از جاده های رویایی و عاشقانه

 

عکس های بی نظیر از جاده های رویایی و عاشقانه



http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/4021.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/4022.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/4023.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/4024.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/4025.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/4027.jpg

منبع: irannaz.com






تاریخ : شنبه 93/11/25 | 6:41 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

حضور دوباره گلشیفته فراهانی در سینمای ایران!!

حضور دوباره گلشیفته فراهانی در سینمای ایران!!
گویا گلشیفته فراهانی برای ایفای نقش در فیلم جدید عطشانی تست گریم داده است

 

 طبق شنیده ها و به نقل از خبرگزاری ها و سایت های رسمی سینمایی، گویا گلشیفته فراهانی برای ایفای نقش در فیلم جدید عطشانی تست گریم داده است. علی عطشانی این روزها در آلمان به سر می برد و مشغول ساخت فیلم تازه اش، «پارادایس» است و طبق خبرها، گلشیفته فارهانی هم برای ایفای نقش در فیلم جدید علی عطشانی در آلمان حضور دارد و تست گریم خود را چند روز پیش انجام داده است.

عطشانی چند روز قبل از آغاز جشنواره سی و سوم فجر به همراه تیم سازنده فیلم جدیدش راهی برلین شد تا آنجا در کنار تیم بازیگری ایرانی - آلمانی، «پارادایس» را بسازد.

از میان بازیگران، حضور ماتیوس منز در این فیلم قطعی شده است. البته گویا الیویا بورخات هم در این فیلم حضور دارد. مهران رجبی از دیگر بازیگران ایرانی این فیلم است و تعدادی از بازیگران این فیلم نیز آلمانی خواهند بود.

«پارادایس»، ششمین تجربه فیلمسازی عطشانی است و داستان جالب و البته جنجالی را دنبال می کند. داستان «پارادایس»، روایت حضور دو طلبه در آلمان است. جواد عزتی که در این فیلم هم باز در نقش طلبه ظاهر شده، قرار است همراه با طلبه جوان دیگری برای شرکت در سمیناری دانشگاهی پیرامون ادیان به آلمان بروند.

رییس حوزه علمیه شهر میزبان که حاج آقا فراستی (مهران رجبی) نام دارد، راه سفر را بر آنهاس د می کند ولی بالاخره آنها سر از آلمان درمی آورند و آنجا اتفاقات جالبی در انتظارشان است. عزتی که گویا بازی در نقش روحانی و طلبه به مذاقش خوش آمده، نسبت به حضور گلشیفته فراهانی در این فیلم واکنش نشان داده. او پستی را روی پیج شخصی اش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که البته آن را پاک کرد.

او در این باره نوشت: «دوستان سلام. در مورد شایعات باید بگم بنده اینجا این خانومو که می گید (گلشیفته فراهانی) نه دیدم، نه قراره ببینم، نه همچین قراری با آقای عطشانی داشتم.»

به نظر می رسد عطشانی که هنوز یک فیلم اکران نشده به نام «نقش نگار» هم دارد، بدش نمی آید، هنوز شروع به کار نکرده، با جنجالی رسانه ای، فیلمش را سر زبان ها بیندازد.

حضور گلشیفته در سینمای ایران امری محال است و عطشانی که به ساخت فیلم های نه چندان ارزشمند اما حاشیه ساز مشهور است، شاید این بار هم با میان کشیدن نام گلشیفته تلاش کرده برای فیلمش خبرسازی کند که تا اینجا هم موفق بوده.


منبع : تماشاگران امروز






تاریخ : شنبه 93/11/25 | 6:40 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس