سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جشن سالروز آغاز ولایت حضرت مهدی(عج) در مهدیه آباده:

مادران جامعه نقش خطیری در پرورش نسل منتظِر بر عهده دارند


شب گذشته(چهارشنبه) همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الامر و الزمان، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مراسم جشنی در مهدیه آباده برگزار شد.

به گزارش آباده نما، شب گذشته (چهارشنبه) همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الامر و الزمان، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مراسم جشنی در مهدیه آباده برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت قرآن کریم آغاز شد، ابراهیم پاسیار، شاعر آباده ای در وصف امام زمان و آغاز ولایت ایشان، سروده های خود را به سمع حضار رساند و در ادامه حجت الاسلام روحانی نژاد ضمن تبریک این شب فرخنده، به حضار خیر مقدم گفت.

در ادامه حجت الاسلام حسینی دانشور مسئول سابق عقیدتی سیاسی پادگان ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، سخنران این جلسه پیرامون وقایع بعد از شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) و آغاز امامت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) توضیحاتی را ارائه کرد.

حسینی دانشور 9 ربیع الاول را شروع امامت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه عنوان کرد و گفت: این روز فرخنده و خجسته ای است و باید همان حالتی که در تاریخ برای آغاز امامت امامان اتفاق افتاده نسبت به امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) داشته باشیم.

سخنران این مراسم زنان را به عنوان قشر تاثیر گذار بر فرهنگ جامعه  یاد کرد و اظهار داشت: زنان و مادران جامعه نقش خطیری در پرورش نسل منتظِر و پرورش یاران خاص حضرت، را بر عهده دارند و از این رو زنان منتظِر به خاطر جایگاه مهم اجتماعی، و خانوادگی در صورت انجام صحیح مسوولیت، منتظران و جامعه منتظران را به سوی جامعه ایده آل مهدوی سوق خواهند داد.

در ادامه آقاسی مداح مدعو ای مراسم به مناسبت این شب فرخنده، اشعاری در وصف حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تقدیم به ساحت حضرت کرد و به مولودی خوانی پرداخت.


لازم به ذکر است آیین جشن آغاز ولایت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) امسال برای اولین بار در مهدیه آباده برگزار شد که جا دارد مسئولین فرهنگی شهر آباده با ترویج این مراسم، در راستای ترویج فرهنگ مهدویت اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

 






تاریخ : جمعه 93/10/12 | 11:54 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس