سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 


مدتی کوتاه بعد از به زمین خوردن کلنگ آغاز این پروژه، زمزمه هایی در خصوص جذب نیروی انسانی به گوش رسید و بسیاری از جوانان جویای کار برای ثبت نام اقدام کردند و مبلغی را به عنوان ضمانت پرداخت کردند.

21 تیرماه 1393 ایزدخواست شمال فارس:

ایزدخواست دروازه ورودی استان فارس، شهری استراتژیک در شمال این استان، شهری با سابقه کهن و تاریخی، شهری که در آستانه پیوستن به اصفهان بود، شهری در کنار آزاد راه اصفهان شیراز. ایزدخواست در این روز شاهد یک اتفاق صنعتی بزرگ بود .

کلنگ زنی پالایشگاه فرآورده های نفتی با حضور مسولان ارشد شهرستان آباده و سرمایه گذاران بخش خصوصی

طی مراسمی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی فاطمیه (سلام الله علیها) ایزدخواست برگزار گردید ، جزئیات تاسیس پالایشگاه فراورده های نفتی ایزدخواست تشریح شد .

در این مراسم که با حضور دکتر زارع نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مهندس زارع فرماندارشهرستان آباده ، موسوی امام جمعه ایزدخواست ، دکتر مرشدی مدیر پالایشگاه ، کلیه مسئولین و مدیران ادارات شهرستان آباده ، اعضا ء شورای شهر ، شهردار و جمعی از مردم شهید پرور ایزدخواستی تشکیل شد ، جزئیات تاسیس پالایشگاه فراورده های نفتی قرار است تماما خصوصی باشد تشریح و پس از این مراسم کلنگ افتتاح این پروژه در محل تاسیس پالایشگاه به زمین زده شد.

نماینده مردم بوانات ، آباده و خرمبید در مجلس شورای اسلامی گفت : این طرح در زمینی به مساحت هفتاد هزارمتر مربع و با اعتبار 300 میلیون دلار در بیست و چهارماه به بهره برداری می رسد.

رحیم زارع با بیان اینکه بخش خصوصی اجرای این طرح را بر عهده دارد ، اظهار داشت :  شرکت فرایند پالایشگاه نفت فارس قادر است سه هزار و 500 بشکه نفت خام را در روز به بنزین ، گازائیل ومواد شیمیایی تبدیل کند.

وی تصریح کرد : با اجرای این طرح بزرگ در ایزدخواست زمینه اشتغال دویست نفر بصورت مستقیم فراهم می شود.

محمدرضا زارع فرماندار آباده در این مراسم کلنگ زنی حمایت همه جانبه خود را از سرمایه گذار اعلام کرد و گفت: امروز اینجا اعلام می کنم سرمایه گذاری  کارآفرینی ایجاد می کند و سرمایه گذار روی سر ما جا دارد و نمی گذاریم کسی درسازمانی در روند این کار مانعی بوجود آورد چون اتفاق مهمی در حال به موقع پیوستن است و آن ایجاد اشتغال برای جوانان این سرزمین می باشدوی ادامه داد: از سرمایه گذاران محترم تشکر می کنم ووظیفه داریم از ابتدا تا انتها از آن ها در جهت رفع موانع حمایت کنیم .

فرماندار آباده همچنین خاطر نشان کرد: ما بیلبرد این پروژه را نمی زنیم انشاالله وقتی که دود پالایشگاه بالا رفت اطلاع رسانی می کنیم خداوند خودش می داند که چه تلاشی شده است .

انشااله فضایی فراهم کنیم با حمایت از سرمایه گذاری که یک سرمایه گذار که پای کارهست و به حمایت ادارات شاهد این پروژه ها باشیم و زمانی که تصدی امور دولت تدبیر و امید است و درسالی که مقام معظم رهبری فرهنگ و اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی اعلام کرده و همه ما مقلد مقام معظم رهبری هستیم انشااله در این گوشه از میهن اسلامی با همکاری نماینده محترم، همه شماها، کاری کنیم که محصول آن رفاه و آسایش و اشتغال برای جوانان شهر ایزدخواست، شهر آباده و کل منطقه باشد.

مجموعه ادارت در شهرستان آباده تلاش کردند ، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اموراراضی، محیط زیست، اداره راه و ترابری، اداره گاز، اداره برق، منابع آب ، اداره آبفا این مجموعه بزرگ تلاش کردند که یک واحد تولیدی درشهر ایزدخواست به ثمر بشیند.

 

* مرشدی ، سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه عظیم نفتی در سخنانی به تشریح  طرح های  پروژه می پردازد:

 طرح هایی که ما در حال اجرا داریم واحد آزمایشگاهی است که در شیراز و انشااله ده ، پانزده روز دیگراجرا می شود که اولین و مدرنترین مرکز تحقیقات آزمایش شورای کشور می باشد . صنایع غذایی ، بتن ، مواد فلزی و غیرفلزی و صنایع گاز، نفت از عملکردهای آزمایشگاهی ما در شیراز می باشد .

برنامه بعدی ما ترانزیت نفت در استان خوزستان و بندرامام خمینی(ره) با ظرفیت مخزنی 20 هزار تن است که این شرکت ها بصورت هولدینگ اجرا می کنند و شرکت مادر هم در شهر ایزدخواست است .

یک واحد کرکینگ مواد جامد و هیدروکربن سنگین داریم که واحد بازیافت که ضایعات پلاستیکی ، انواع لاستیک که این ها را فراوری می کنیم که تصفیه روغن ، بنزین ، و گازوئیل می باشد .

در این راستا جا دارد تشکر کنم از همه ی عزیزانی که در این امر ما را یاری کردند به خصوص مردم خوب و شریف ایزدخواست ، شهرداری محترم ، فرماندارمحترم آباده که برای بحث صدور مجوز ها و گرفتن زمین با ما همکاری کردند و همچنین از آقای دکتر رحیم زارع نماینده محترم شهرستان آباده که جداً در تمام موارد در کنار ما و همراه گروه ما بودند .

این مجموعه کم‌نظیر در سه فاز متوالی با ظرفیت فرآورش 3500 بشکه نفت خام، 300 بشکه انواع روغن‌های کارکرده ، 1500 بشکه هیدروکربن‌های سنگین، 1500 بشکه میعانات گازی و هیدروکربن‌های سبک، 300 بشکه ضایعات پلیمری و انواع ضایعات پلاستیک و لاستیک ، 200 تن بلندینگ انواع سوخت و روغن، 200 تن قابلیت سولفور زدایی انواع هیدروکربن در روز و بهره‌بری از یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین مراکز تحقیقاتی در زمینه نفت و صنایع شیمیایی مطابق با استاندارد های روز دنیا توسط گروه فنی و مهندسی داخلی کشور طراحی شده است.

طبق محاسبات زمانی به عمل آمده این پالایشگاه، طی مدت زمان 18 الی 24 ماه راه‌اندازی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

درآخر، عرایض خودم را با دو بیت شعر به پایان می رسانم.

بستم کمر برای همرنگ شدن           با امر امام خود هماهنگ شدن

باعزم و مدیریت جانانه خویش         رزمنده اقتصاد و فرهنگ شدن

*******

مدتی کوتاه بعد از به زمین خوردن کلنگ آغاز این پروژه، زمزمه هایی در خصوص جذب نیروی انسانی به گوش رسید و بسیاری از جوانان جویای کار  که عمدتا دارای مدارک دانشگاهی بودند، برای ثبت نام اقدام کردند.

بر اساس شرایط اعلام شده برای استخدام لازم بود کلیه نیروهای متخصص، دوره های آموزشی را طی کنند و برای ثبت نام  شرکت در این دوره ها باید مبلغ پنج میلیون و هشتصد هزارتوامان پرداخت می کردند که از این میزان یک میلیون و هشتصد هزار تومان را هنگام ثبت نام و مابقی را بصورت اقساطی و با وامی که از بانک کشاورزی دریافت می کردند.

نکته ای که بسیاری از ثبت نام کنندگان را دچار تردید کرد این بود که مبالغی که باید واریز می کردند، به یک حساب شخصی بود!

این مبلغ که به عنوان ضمانت از افرادثبت نام کننده دریافت شده بود، قرار بر این شد که در صورت انصراف آنان از ادامه کار، به آنان عودت داده شود.

در گفتگو با چند تن از افرادی که از ادامه کار انصراف داده بودند آنان اینگونه اظهار داشتند که حتی بعد از حدود 4 ماه با وجود مراجعات مکرر به دفتر استخدام و تماس های متعدد با مدیر مجموعه و افراد مرتبط، موفق به بازپس گیری مبالغ واریز شده نشده اند و بر اساس آنچه این افراد عنوان کردند، هر روز افراد بیشتری انصراف می دهند و نگران پول از دست رفته خود هستند.

این افراد در خصوص انصراف خود از ادامه کار با مجموعه فعلی پالایشگاه مطالب جالب و قابل تاملی عنوان کردند که در فرصتی دیگر مفصل به آن پرداخته خواهد شد.

ولی آنچه مبرهن است، ایجاد یک نگرانی در بین افرادی که ثبت نام کرده اند به وجود آمده است و این سوال مطرح شده که آیا این پروژه واقعا به سر انجام می رسد؟

امیدواریم مسئولین مرتبط با این پروژه پاسخگوی این ابهامات بوجود آمده که اذهان عمومی را نگران کرده است باشند.

آباده نما بر حسب وظیفه رسانه ای خود پیگیر این سوژه خبری خواهد بود انشاالله .






تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 9:41 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس