سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

پیتزا فلفل دلمه ای ( فوق العاده کم کالری )

 

پیتزا فلفل دلمه ای,طرز تهیه پیتزا فلفل دلمه ای

پیتزا فلفل دلمه ای ( فوق العاده کم کالری )

این غذای فوق العاده کم کالری را میتوانید به عنوان شام یا میان وعده استفاده کنید. همچنین از این پیتزا برای پذیرایی از مهمان ها و به عنوان پیش غذا نیز سرو میشود.

 مواد لازم:
دو فلفل دلمه ای قرمز رنگ بزرگ
دو فلفل دلمه ای زرد رنگ بزرگ
یک دوم فنجان زیتون سبز قطعه قطعه شده
یک چهارم فنجان جعفری تازه خرد شده
دو قاشق چای خوری سرکه قرمز
سه چهارم قاشق غذا خوری روغن زیتون
یک هشتم قاشق چای خوری فلفل سیاه
450 گرم پنیر پیتزای ایتالیایی
6 قاشق غذا خوری پنیر پارمسان تازه رنده شده

 

روش پخت:

گریل فر یا قسمت گریل ماکروفر را از قبل گرم کنید. فلفل دلمه ای ها را به درازا دو نیم کنید و غشا و دانه های آن را خارج کنید. نیمه های فلفل دلمه ای را به صورتی که پوستشان رو به بالا باشد در یک ورق پخت فویل قرار دهید و با دست صافشان کنید. به مدت 15 دقیقه اجازه دهید پخته شود.


سپس در یک کیسه با قابلیت زیپ شدن قرارشان دهید و درش را ببندید ( فلفل ها را در حالی که گرم هستند داخل کیسه قرار ندهید ). اجازه دهید 15 دقیقه بماند، پوست فلفل ها را بکنید و آنها را قطعه قطعه کنید.


در یک کاسه فلفل ها را با زیتون سبز و چهار موادی که بعد از آن آمده ترکیب کنید ( زیتون سبز تا فلفل سیاه ). فر را تا دمای 350 درجه سانتی گراد گرم کنید. ترکیب فلفل دلمه ای خود را روی خمیر پیتزای خود به صورت مساوی تقسیم کنید. پنیر را نیز روی آن بریزید.
اجازه دهید به مدت 7 دقیقه در دمای 350 درجه بپزد تا زمانی که پنیر آب شود. پیتزا را به 12 قسمت مساوی تقسیم کنید.

 

 اطلاعات تغذیه:

اطلاعاتی که در پایین می آید مربوط به یک قطعه از این 12 قطعه میباشد. یعنی هر وعده شامل یک قطعه میشود ( شخصی که بیش از این میزان کالری مجاز است که استفاده کند میتواند بیش از یک قطعه میل کند ).


کالری در یک وعده:104 کالری
کالری از چربی در یک وعده: 28%
چربی در یک وعده: 3.2 گرم
چربی اشباع در یک وعده: 1.5 گرم
چربی غیر اشباع در یک وعده: 0.8 گرم
پروتئین در یک وعده: 4.6 گرم
کربوهیدرات در یک وعده: 15.5 گرم
فیبر در یک وعده: 2.1 گرم
کلسترول در یک وعده: 2 میلی گرم
آهن در یک وعده: 0.9 میلی گرم
سدیم در یک وعده: 301 میلی گرم
کلسیم در یک وعده: 62 میلی گرم

 

منبع: وب سایت دکتر کرمانی






تاریخ : جمعه 93/10/5 | 9:5 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

جنگل 190 میلیون ساله ایران را ببینید

 

 اَفراتَخته از روستاهای جنگلی استان گلستان است که یکی از زیباترین و دیدنی ترین مناظر بکر طبیعت را در خود جای داده است. روستایی با جنگل های انبوه چند هزار ساله در جنوب شرقی شهر علی‌آباد کتول. 

برای دیدن زیبایی افراتخته باید به این دهکده سفر کنید. نوشتن ما و خواندن شما نمی تواند حتی گوشه ای از حق مطلب را ادا کند. با این حال برای آنکه انگیزه کافی برای رفتن به افرا تخته پیدا کنید باید برایتان بگوییم که جنگل افراتخته دارای 150 هکتار از جنگل‌های 190 میلیون ساله‌است. در اطراف افراتخته منطقه شکار ممنوع قرار دارد که گونه‌های جانوری منحصربه‌فردی در آن زندگی می کنند. 

جنگل اَفراتَخته

 دیدنی های دهکده سبز
به جز جنگل، ارتفاعات اطراف روستای افراتخته که از جنگل‏های انبوه درختان پهن برگ پوشیده شده اند، زیباترین منظره طبیعی روستا هستند. کوه‏های افراتخته در شمال، تکیانو در جنوب، ملیارتو در غرب و دره افراتخته در جنوب روستا قرار دارند. این روستای کوهستانی در ارتفاع 1550 متری از سطح دریا قرار گرفته و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی، زمستان‏های سرد و تابستان‏های معتدل دارد. روستا همچنین پر از چشمه‏های آب معدنی است که در اطراف آن قرار گرفته و آبشارهای طبیعی زیبایی را هم می توانید در ارتفاعات روستا ببینید که از بلندای 300 تا 2500 متری سرازیر می‏شوند. 

جنگل اَفراتَخته

 اما افراتخته به جز کوه  و جنگل، یک رودخانه هم دارد که در جنوب روستا جریان دارد. وجود همین رودخانه به همراه آب و هوای معتدل منطقه، باعث رونق کشاورزی در آن شده است. در سفر به روستای افراتخته می توانید سری هم به چاه سنگی و باستانی پیرآلا در 2 کیلومتری روستا بزنید و گورستان گبری و حمام قدیمی روستا معروف به کهنه حمام را ببینید که همه بیانگر قدمت زیاد این روستا هستند.

روستایی های دوست داشتنی
مردم روستا لباس محلی می پوشند که برای مردان، کت و شلوار، جلیقه و کلاه پشمی است و برای زنان پیراهن‏های بلند، پیژامه و جلیقه با روسری. البته لباس زنان در جشن‏ها و مراسم عروسی روستا، با انواع زیرآلات و پولک‏های رنگی زیبا تزیین می‏شود. 

جنگل اَفراتَخته

 درآمد اکثر مردم روستای افراتخته از فعالیت‏های زراعی، باغداری و دامداری تأمین می‏شود؛ گروهی هم در بخش خدمات و صنایع دستی اشتغال دارند. مردم روستای افراتخته به زبان فارسی سخن می‏گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.

  جنگل اَفراتَخته

 آنها گندم، جو، یونجه، ارزن، پیاز، سیر، لوبیا چیتی و سیب‏زمینی می کارند و البته دستی هم در کشت گل گاوزبان دارند. پرورش زنبور عسل و تولید عسل هم یکی دیگر از مشاغل مورد علاقه اهالی روستای افراتخته است.

 
چی سوغات بخریم؟
در سفر به افراتخته همچنین می توانید از صنایع دستی این روستا که قالی، چادر شب، سفره پارچه‏ای، دستمال، نمدمالی، چوخا، ساق پیچ پشمی، تور پشتی (کوله پشتی) و انواع وسایل چوبی مانند قاشق، لگن، سطل و خیش چوبی و «دوره» (مخزنی چوبی برای گرفتن کره از ماست) است تهیه کرده و با خود به شهرتان ببرید. 

 

منبع:tebyan.net






تاریخ : جمعه 93/10/5 | 9:4 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

رابطه زناشویی خوب با وجود روماتیسم

 

روماتیسم,آرتریت روماتویید,تاثیر روماتیسم بر رابطه جنسی

رابطه زناشویی خوب با وجود روماتیسم
بیماری آرتریت روماتویید بر اندام‌های جنسی اثر نمی‌گذارد اما تغییر وضعیت ظاهری بیمار، بزرگ شدن دست یا پا و دیگر آثار جانبی بیماری می‌تواند فرد را از نظر روحی به شدت آزرده کند.
اگر روماتیسم (آرتریت روماتوئید) دارید، ممکن است آن‌طور که باید از روابط جنسی با همسرتان احساس رضایت نکنید یا علاقه ای به رابطه‌تان نداشته باشید و درد در ناحیه لگن و زانوها میل شما را برای تجربه‌های جدید از بین ببرد. شاید از این مساله خیلی نگران باشید، اما به شما اطمینان می‌دهیم که با رعایت چند نکته می‌توانید رابطه با کیفیتی با همسرتان برقرار کنید و رابطه زناشویی قوی‌تری داشته باشید.

 

وخامت بیماری، درد مفاصل، محدودیت فیزیکی که بیماری برای فرد ایجادکرده، دشوار بودن تجربه هم‌‌زمان چند عمل (حرکت‌دادن عضو، لمس و تحمل وزن همسر)، نداشتن اعتماد‌به‌نفس کافی به‌دلیل شرایط بیماری و ظاهری، اثر جانبی برخی داروها و اثر جانبی عمل جراحی مرتبط با بیماری همگی می‌توانند کیفیت رابطه زناشویی فرد را تغییر دهند. لازم به ذکر است که درد یکی از مهم‌ترین مشکلات بیماران آرتریت روماتویید است و همین قضیه می‌تواند او را از رابطه جنسی بیزار کند. بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید ممکن است این مشکلات جنسی را داشته باشند:
کاهش احساس جذابیت
• کاهش میل و رضایت جنسی
• اختلال در تحریک جنسی
• کاهش احساس جنسی هنگام روابط زناشویی
• افزایش حساسیت به تماس
• محدودیت در تحرک هنگام روابط‌ زناشویی
• خشکی واژن
• ناتوانی در رسیدن به اوج رضایت جنسی
• اختلال نعوظ


 مشکل شما حل می‌شود
برای حل هریک از این مشکلات باید بدون خجالت موضوع را به متخصص روماتولوژیست معالج خود بگویید. این متخصص وضعیت شما را می‌شناسد و می‌داند باید چه دارویی‌هایی برایتان تجویز کند و عوارض هر کدام از این داروها چیست. حتی ممکن است روماتولوژیست توصیه کند که با یک متخصص زنان هم مشورت کنید. بسیاری از زوجین از رفتن نزد یک متخصص (که برای جمع 2 نفره آنها فرد غریبه محسوب می‌شود) و بیان مسایل جنسی خود واهمه دارند و آن را یک بی‌آبرویی می‌دانند.

 

حتی اگر همسرتان از لحاظ جنسی کاملا سالم است، باید با هم به متخصص مراجعه کنید و بدون خجالت مسایلتان را بگویید و درباره تمام آنها راه‌حل بخواهید. همان‌طور که پزشکان برای انواع عفونت‌ها دارو و درمان می‌شناسند برای این مشکلات هم درمان مناسب را ارائه می‌دهند.

 

آیا این درد می‌تواند مشکل‌ساز شود؟
همسرتان باید بداند که شما در بعضی ساعت‌های روز درد بیشتری دارید و شما هم باید بدانید که همسرتان از اینکه مبادا برایتان ایجاد درد و ناراحتی کند، مضطرب می‌شود و عصبی است و برای اینکه آزارتان ندهد، ممکن است از شما فاصله بگیرد. مطمئنا برای هر دوی شما از همان ابتدا سخت است که بخواهید برای بهتر شدن رابطه‌تان تلاش و مدت آن را بیشتر کنید اما به مرور می‌توانید از عهده آن بربیایید.


 تاثیر داروهای آرتریت روماتویید بر روابط زناشویی
معمولا داروهای تجویزی برای درمان آرتریت روماتویید تداخلی با روابط زناشویی ندارند اما برخی از آنها می‌توانند نعوظ مرد را دچار مشکل کنند یا میل جنسی را تغییر دهند. در هر صورت برای کاهش عوارض این داروها می‌‌توانید از پزشک معالجتان کمک بخواهید.


بهبود روابط زناشویی
برای اینکه رابطه‌تان با همسرتان بهبود یابد، باید روش‌های مختلف را امتحان کنید:
1. برنامه‌ریزی کنید: رابطه زناشویی با همسرتان را بگذارید برای زمانی از روز که احساس آرامش می کنید. اگر از فعالیت روزانه خسته هستید کمی چرت بزنید یا دوش بگیرید تا حالتان بهتر شود. مثلا با مشورت پزشک متخصص معالجتان داروهایتان را طوری مصرف کنید که در زمان رابطه با همسرتان بیشترین اثر مطلوب خود را داشته باشند یا فعالیت‌های روزمره‌تان را طوری تنظیم کنید که در آن زمان از کارهای دیگرتان خسته نباشید.


2. با همسرتان صحبت کنید: افرادی که خود یا همسرشان به آرتریت روماتویید مبتلا هستند و به جای حل مسایل جنسی از روابط زناشویی و صحبت درباره بهبود آن طفره می‌روند، فقط مشکل خود را پیچیده‌تر می‌کنند.


3. ورزش کنید: با برنامه‌ای مشخص و منظم حرکات سبکی انجام دهید سپس دوش آب گرم بگیرید تا مفاصلتان تسکین یابند. می‌توانید زیر آب گرم مفصل‌‌ها را ماساژ دهید.

 

4. وضعیت‌های جدید: اگر وضعیت خود و همسرتان هنگام روابط‌ زناشویی برای شما دردناک‌ است، می‌‌توانید حالت‌های دیگری را تجربه کنید. مثلا درازکشیدن می‌تواند جایگزین خوبی برای حالت نشسته باشد.


5. حرف بزنید: رابطه زناشویی خود را به آرامی پیش ببرید و عجله نکنید. از همسرتان توقع نداشته باشید که احساسات شما را حدس بزند. هنگام روابط زناشویی تمام آنچه نیاز دارید یا آزارتان می‌دهد را به همسرتان بگویید. مثلا بگویید از چه چیز‌هایی وحشت دارید. یادتان باشد راحت نبودن یکی از همسران می‌تواند برای همسر دیگر به منزله طردشدن باشد و به این ترتیب فاصله زن و شوهر بیشتر شود. اگر ابتدا صحبت‌کردن درباره این مسایل برایتان شرم‌آور یا سخت است، می‌توانید خواسته‌هایتان را برای همسرتان بنویسید.
منبع : هفته نامه سلامت
omedclinic.com






تاریخ : جمعه 93/10/5 | 9:4 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

مدل آرایش صورت نامزدی 2015

 

مدل آرایش صورت نامزدی,جدیدترین مدل آرایش چشم دخترانه 2015 مدل های جدید آرایش چشم ,مدل های جدید آرایش چشم ,مدل های جدید آرایش چشم  2015,جدیدترین مدل آرایش چشم  2015

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

مدل آرایش صورت نامزدی,آرایش چشم,جدیدترین مدل آرایش

منبع:litemode

 






تاریخ : جمعه 93/10/5 | 9:2 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

تجلیل از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده 

به مناسبت گرامیداشت روز پژوهش از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم دکتر مهدی زارع در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش از دست اندرکاران برگزاری این مراسم تشکر و به اهمیت تحقیق و پژوهش اشاره و افزود: خداوند بزرگ در قرآن کریم در آیه 6 سوره حجرات بر امر تحقق و پژوهش تأکید نموده که این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند و اساتید، کارکنان و دانشجویان می توانند با انجام طرح ها و ارائه مقالات در همایشهای داخلی و خارجی در این امر مهم سهیم باشند.

در ادامه حسین امیرآبادی مدیر پژوهش واحد ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور تمامی حاضرین در جلسه در سخنانی افزود: پیشرفت هر کشوری به تحقیق و پژوهش بستگی دارد و جوانان این مرز و بوم با انجام فعالیتهای هسته ای علم خود را به رخ جهانیان کشیده اند. وی در ادامه سخنان خود گزارشی از روند فعالیتهای پژوهشی انجام گرفته در واحد را سال گذشته بیان و افزود: در سال تحصیلی گذشته تعداد 100 مقاله از گروه های آموزشی مختلف این واحد دانشگاهی در همایشهای مختلف داخلی و خارجی ارائه شده است.

هم چنین در این مراسم دکتر هانیه نوذری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد در سخنان کوتاهی به گوشه ای از فعالیتهای این باشگاه اشاره و از تمامی اساتید و دانشجویان جهت عضویت در باشگاه دعوت به عمل آورد و در پایان این مراسم با اهداء لوح از پژوهشگران برتر در حوزه های مختلف تقدیر شد.

 

 






تاریخ : جمعه 93/10/5 | 10:30 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

عکس هایی از زیبایی های زمستان

عکس هایی از زیبایی های زمستان
زمستان سردترین فصل سال است؛ گیاهان و برخی حیوانات به خواب زمستانی می‌روند و در فصل بهار دوباره زندگی را آغاز می‌کنند...

 

زمستان سردترین فصل سال است؛ گیاهان و برخی حیوانات به خواب زمستانی می‌روند و در فصل بهار دوباره زندگی را آغاز می‌کنند.
زمستان دارای روزهای کوتاه و شب‌های طولانی و سرد است؛ برخی از کشورها از داشتن این موهبت بی‌نصیب هستند و هرگز زمستان را در کشور خود نمی‌بینند.



http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/2112.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/2113.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/2114.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/2115.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/2116.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/2117.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/2119.jpg


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment

منبع: farsnews.com






تاریخ : پنج شنبه 93/10/4 | 9:32 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

تحول و سازندگی در در اتحادیه تعاون روستایی شهرستان آباده

به گزارش خبرنگار اطلاعات شمال فارس با ادغام اتحادیه تعاونی تولید شهرستان آباده در اتحادیه تعاون روستایی این شهرستان در تیر ماه سال نود و یک  این اتحادیه  دست خوش تغییرات اساسی در ساختار و سود آوری آن گردیده است .

ایرج سلطانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاون روستایی شهرستان آباده در این خصوص اعلام نمود بر اساس مصوبه کمیته ساماندهی تشکلها در استان فارس و باز مهندسی شبکه تعاونی ها در سال 91 ضمن ادغام دو اتحادیه تعاونی تولید و روستایی در شهرستان آباده مجمع عمومی اتحادیه که متشکل از شرکتهای تعاونی تولید و روستایی بودترکیب جدید هیئت مدیره اتحادیه تعاون روستایی را تشکیل دادند.

درادامه مهندس مهرورز مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی شهرستان آباده نیزدر خصوص تحولات انجام شده در دو سال و نیم گذشته اظهار داشت بایاری خداوند متعال از  سال 91 با تدوین برنامه های عملیاتی کوتاه مدت و میان مدت بستر تغییر و تحول در اتحادیه زمینه سازی شد و با سرلوحه قرار دادن خط مشی رهبرفرزانه انقلاب         (دامه برکاته) درخصوص نامگذاری سال 92 به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی سعی در ایجاد حماسه ای اقتصادی در تشکیلات اتحادیه تعاون روستایی نمودیم که در این راستا موفق شدیم با پیشنهادات هیئت مدیره و رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تحولاتی را در اتحادیه انجام دهیم و این امور باعث گردید تا ضمن خدمت رسانی بهتر به بهره برداران بخش کشاورزی سوددهی اتحادیه را نیز تا حدود 11 برابر افزایش دهیم . و در برخی امور در استان مقام اول را کسب نموده و موفق به کسب دو لوح تقدیر استانی و یک لوح تقدیر شهرستانی شویم . وی در ادامه از فعالیتهای صورت گرفته در دو سال و نیم گذشته موارد ذیل را بیان نمود:

اقدامات کلی صورت گرفته

1-      احداث و تجهیز فروشگاههای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی در اتحادیه تعاون روستایی جنب خیابان هجرت با مساحتی بالغ بر 130متر مربع شامل :الف- تهیه و توزیع مرغ و تخم مرغ                ب- تهیه و توزیع میوه ج- تهیه و توزیع برنج ، حبوبات و خشکبار د- تهیه و توزیع شیر ، لبنیات و دیگر مایحتاج (در سال 91)

2-     احداث و تجهیز دو فروشگاه تخصصی کشاورزی به مساحت 70 متر مربع در داخل محوطه اتحادیه و اختصاص یکی به تهیه و توزیع کودهای شیمیایی و سموم و دیگری به تهیه و توزیع وسایل باغبانی و آبیاری تحت فشار( در سال 92 )

3-     احداث و تجهیز مرکز اتوماسیون و هوشمند سازی مرغداریها و همچنین فروش تجهیزات مرغداریها در اتحادیه به مساحت 60 مترمربع ( در سال 93)

4-     بالا بردن کارایی و استفاده چند منظوره از انبار 600 متری مجاور اتحادیه ( در سال 92)

5-     تجهیزونوسازی ساختمان اداری اتحادیه(سال 93)

6-     احداث نهالستان فصلی تهیه و توزیع نهال درختان مثمر و غیر مثمر اتحادیه در خیابان آیت                    ( همه ساله در فصول زمستان و بهار)

7-     به روز نمایی حقوق معوقه پرسنل(از اواخر سال 91 تا بحال) و پرداخت سنوات و پاداش پایان خدمت آنها

8-     توزیع ارزاق سبد کالا و کالاهای طرح تنظیم بازار با همکاری اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان

9-     شرکت در نمایشگاههای فصلی شهرستانی و توزیع مستقیم محصولات کشاورزی و دامی و دیگر مایحتاج با همکاری اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان

10-اخذ نمایندگی تراکتورداران استان فارس جهت خدمات تعویض دفترچه و مالکیت تراکتور و همچنین پلاک دار نمودن تراکتورها و همچنین ثبت نام سوخت جهت آنان و چاههای کشاورزی شهرستان

11- اجاره تاسیس سالن ورزشی و تشکیل تیم والیبال متشکل از شبکه تعاون روستایی شهرستان

12-افزایش 60 درصدی سهام اتحادیه در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی

13-تهیه و توزیع کودهای آلی و کمپوست و همچنین ریز مغذیها

14-ایجاد و طراحی وب سایت اطلاع رسانی اتحادیه

15-اشتغال 5 نفر بصورت مستقیم در اتحادیه

فعالیتهایی که در اتحادیه تقویت گردید:

1-     تهیه و توزیع کودهای شیمیایی یارانه دار و بذرهای مایحتاج جهت کشاورزان

2-     تهیه و توزیع آرد یارانه دار مورد احتیاج روستاییان

3-     وصول مطالبات معوقه اتحادیه

4-     همکاری و تعامل با شرکتهای تحت پوشش در جهت خرید و توزیع نهاده های کشاورزی

5-     بکارگیری یکی از پرسنل اتحادیه بعنوان حسابرس داخلی شهرستان و به طبع افزایش درآمد و کاهش تحمیل هزینه های مربوطه به شرکتها

6-     خرید محصولات تضمینی و توافقی

 

 

مرکز اتوماسیون و هوشمند سازی مرغداریهای شهرستان آباده در اتحادیه تعاون روستایی این شهرستان افتتاح شد

آباده- اطلاعات شمال فارس:طی مراسمی با حضور مدیر کل تعاون روستایی استان فارس ، فرماندار و جمعی از مسئو لین محلی و مرغداران مرکز اتوماسیون و هوشمند سازی مرغداریها با مساحتی بالغ بر 60 مترمربع در اتحادیه تعاون روستایی شهرستان آباده افتتاح گردید.شیبانی مدیر کل تعاون روستایی استان فارس در این خصوص گفت : شهرستان آباده جزء با استعدادترین و قدیمی ترین شهرستانهای کشور در عرصه صنعت مرغداری است که اتحادیه تعاون روستایی این شهرستان جهت کاهش هزینه ها و اقتصادی نمودن تولید اقدام به تاسیس و تشویق و ترویج مرغداران به این امر نموده است.وی در ادامه افزود که تجهیز و هوشمند سازی مرغداریها موجب کاهش تلفات مرغ و افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف سوخت و دارو را به همراه خواهد داشت و از مسئولین شهرستان خواست ضمن حمایت از مرغداران شهرستان جهت داشتن تولیدی اقتصادی تر و سالم تر به بخش اتوماسیون مرغداریها توجه بیشتری بنمایند.

شایان ذکر است که بیش از 170 مرغداری در شهرستان آباده فعالیت می کنند و این شهرستان یکی از عمده ترین مراکز تولید گوشت مرغ در استان می باشد






تاریخ : پنج شنبه 93/10/4 | 9:30 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

تاریخچه استفاده از درخت کریسمس

تاریخچه استفاده از درخت کریسمس
تزیین درخت در اوکراین نیز بسیار جالب است، آنها حتما در تزیین درخت خود از عنکبوت و تار عنکبوت استفاده می‌کنند و آنرا خوش یمن می‌دانند، زیرا بنا بر یک افسانه قدیمی، زنی...

 

 سنت درخت کریسمس، به آلمان قرن شانزدهم میلادی و زمانی که مسیحیان، درختان تزیین شده را به خانه های خود آوردند، برمی‌گردد. همچنین در آن زمان عده ای هرمهایی از چوب می‌ساختند و آنرا با شاخه‌های درختان همیشه سبز و شمع تزیین می‌کردند.

به تدریج رسم استفاده از درخت کریسمس در بخشهای دیگر اروپا نیز طرفدارانی پیدا کرد. در سال 1841در انگلستان، پرنس آلبرت (Prince Albert)، شوهر ملکه ویکتوریا (Queen Victoria) با آوردن درخت کریسمس به کاخ ویندسور (Windsor) و تزیین آن با شمع، شیرینی، میوه و انواع آب نبات، استفاده از درخت را به چیزی مد روز مبدل کرد.

واضح است که خانواده های ثروتمند انگلیسی به سرعت از این مد پیروی کردند و با ولخرجی تمام به تزیین درخت می‌پرداختند. در سالهای 1850، این تزیینات شامل عروسک، لوازم خانه مینیاتوری، سازهای کوچک، جواهرات بدلی، شمشیر و تفنگ اسباب بازی، میوه و خوراکی بود.

بسیاری از آمریکاییهای قرن نوزدهم، درخت کریسمس را چیزی غریب می‌دانستند و اولین درخت کریسمس در آمریکا، مربوط به سال1830 است که آنهم توسط ساکنان آلمانی پنسیلوانیا به نمایش گذاشته شده بود. این درخت برای جلب کمکهای مردمی برای کلیسای محلی برپا شده بود. در سال 1851، چنین درختی در محوطه خارجی یک کلیسا برپا شد اما وجود آن برای ساکنان این قصبه بسیار توهین آمیز و نوعی بازگشت به بت‌پرستی به شمار می‌آمد و آنها خواستار جمع کردن تزیینات شدند.
 
در حدود سالهای 1890، لوازم تزیینی کریسمس از آلمان وارد می‌شد و درخت کریسمس به تدریج در ایالات متحده محبوبیت میافت. جالب است که اروپاییان از درختان کوچکی که حدود 1 تا 1.5 متر طول داشتند استفاده می‌کردند در حالی که آمریکاییان درختی را می‌پسندیدند که تا سقف خانه برسد.

در اوایل قرن بیستم، آمریکاییان درختهای کریسمس را بیشتر با لوازم تزیینی دست ساز خودشان تزیین می‌کردند اما بخشهای آلمانی/آمریکایی همچنان به استفاده از سیب، بلوط، گردو و شیرینیهای کوچک بادامی ادامه می‌دادند.
 
کشف برق، به ساخته شدن چراغهای کریسمس انجامید و امکان درخشش را برای درختان به ارمغان آورد. پس از آن دیدن درختان کریسمس در میدان شهرها به یک منظره آشنای این ایام مبدل شد و تمام ساختمانهای مهم-چه شخصی و چه دولتی- با برپا کردن یک درخت، به اسقبال تعطیلات کریسمس می‌رفتند.
 
در تزیین درختهای کریسمس اولیه، به جای مجسمه فرشته در نوک درخت، از فیگورهای پریهای کوچک- به نشانه ارواح مهربان- یا زنگوله و شیپر- که برای ترسانیدن ارواح شیطانی به کار میرفت- استفاده می‌شد.

در لهستان، درخت کریسمس با مجسمه های کوچک فرشته، طاووس و پرندگان دیگر و تعداد بسیار زیادی ستاره، پوشیده می‌شد. در سوئد، درخت را با تزیینات چوبی که با رنگهای درخشان رنگ آمیزی شده اند و فیگورهای کودک و حیوانات از جنس پوشال و کاه تزیین می‌کنند. دانمارکیها، از پرچمهای کوچک دانمارک و آویزهایی به شکل زنگوله، ستاره، قلب و دانه برف استفاده می‌کنند. مسیحیان ژاپنی بادبزنها و فانوسهای کوچک را ترجیح می‌دهند.
 
تزیین درخت در اوکراین نیز بسیار جالب است، آنها حتما در تزیین درخت خود از عنکبوت و تار عنکبوت استفاده می‌کنند و آنرا خوش یمن می‌دانند، زیرا بنا بر یک افسانه قدیمی، زنی بی‌چیز که هیچ وسیله‌ای برای تزیین درخت و شاد کردن فرزندان خود نداشت، با غصه به خواب می‌رود و هنگام طلوع خورشید متوجه می‌شود که درخت کریسمس خانه اش با تار عنکبوت پوشیده شده است و این تارها با دمیدن خورشید به رشته های نقره مبدل شده‌اند.
 
منبع: aftab.ir
 





تاریخ : پنج شنبه 93/10/4 | 9:30 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

شباهت‌های انجیل بارنابا و قرآن (به مناسبت سالروز تولد مسیح (ع))

شباهت‌های انجیل بارنابا و قرآن (به مناسبت سالروز تولد مسیح (ع))
در انجیل بارنابا مسیح مصلوب نشد بلکه خداوند او را به آسمان برد و یهودای اسخریوطی را که ناگهان شبیه او شده بود به صلیب کشیدند...

 کتب مقدس به دو بخش تقسیم می‌شود: عهد عتیق و عهد جدید. عهد عتیق شامل کتبی چون تورات، کتاب انبیا مثل کتاب حضرت ساموئل و مکتوبات مقدس مثل غزلهای سلیمان. عهد جدید هم شامل اناجیل اربعه است. انجیل به معنی بشارت است و شامل تعالیم و بشارت هایی است که شاگردان عیسی (ع) از ایشان آموختند و به آموزش دیگران پرداختند. در زمان مسیح به دلیل تعداد کم افراد با سواد  تعالیم ایشان و انجیل او سینه به سینه نقل می‌شد و قطعا دچار تحریف می‌شد.  اما کم کم تدوین اناجیل رواج یافت.

تا اواخر قرن 5 میلادی 100 انجیل وجود داشت، تا آنکه در سال 492 میلادی «پاپ کاتولیک گلاسیوس اول» تنها 4 انجیل متی، مرقس، لوقا  و یوحنا را تایید کرد (توسط شورایی که تشکیل داده بود) و بقیه را تحریم نمود و دستور داد که آنها را بسوزانند. در این بین ممکن است بسیاری از تعالیم مسیح  سوزانده شده باشد، اما یکی از این اناجیل که  از شر سوزاندن در امان ماند و امروز موجود است انجیل بارناباست.

زمان نگارش انجیل متی بین سال های 34 تا 64 بعد از مسیح، انجیل مرقس بین سال های 56 تا 65 بعد از مسیح، انجیل لوقا بین سال های 53 تا 64 بعد از مسیح و انجیل یوحنا بین سال‌های 68 تا 98 بعد از مسیح است.
در سه انجیل لوقا، متی و مرقس زندگی حضرت مسیح مورد توجه قرار گرفته است و انجیل یوحنا بیشتر رساله ای فلسفی در مورد رسالت حضرت مسیح است.     
        
بین این 4 انجیل موارد زیادی اختلاف وجود دارد مثلاً متی و لوقا بر خلاف مرقس هر کدام نسب نامه‌ای برای عیسی ترتیب داده و گزارشی از تولد و کودکی او آورده‌اند. هر یک نسب عیسی را از طریق یوسف نجار به داوود می‌رساند ولی نام‌های واسطه، میان این دو انجیل یکسان نیست و داستان‌های تولد نیز با یکدیگر سازگاری درونی ندارند. هر دو داستان می‌گویند که عیسی از باکره زاده شد و با این سخن، نسب نامه ی خود را باطل می‌کنند. (حرف خود را نیز نقض می‌کنند) آن دو گزارش در جزییات تولد نیز با یکدیگر اختلاف نظر دارند، به طوری که معلوم می‌شود هر یک از آن دو نویسنده از گزارش دیگری بی‌اطلاع بوده است. 

اما قرآن در تولد مسیح پیامبر می‌گوید که: روح القدس را به سراغ مریم فرستاده است: قال انّما اَنَا الرسولُ رَبِکَ لا هب لَکِ غلاماً زکیا – از طرف پروردگار آمده‌ام تا به امر او تو را فرزندی بخشم بسیار پاکیزه و پاک سیرت. پس قرآن نیز تکرار می‌کند که عیسای نبی از مریم باکره (س) زاده شد و در اینجا قرآن جواب محکمی ‌نیز به آنان که عیسای نبی را فرزند یوسف نجار می‌دانند، می‌دهد.

 فاختلف الاَحزاب مِن بینهم فویلٌ الذین کَفَروا مِن مشهدِ یوم ٍ عظیم – اسمِع بِهِم و اَبصِر یَومَ یا توننا لکن الظالمون الیوم فی ضلال مبین (سوره‌ی مریم) : کسانی که قدرت پروردگار را نمی‌شناسند در تولد عیسی شک کردند و آنان در گمراهی‌اند.  اما انجیل بارنابا که مسیحیان آن را رد کرده‌اند با قرآن سازگاری زیاد دارد:

1- حضرت عیسی الوهیت و پسر خدا بودن خود را در انجیل بارنابا مقابل 600000 نفر رد می‌کند در حالی که اساس تفکر مسیحی این است که مسیح خدا یا پسر خدا است.

2- ذبیح یا قربانی حضرت ابراهیم در انجیل بارنابا اسماعیل است (به مانند قرآن) ولی در اناجیل اربعه اسحاق است.      
3- مسیح موعود در انجیل بارنابا محمد پیامبر است.
 
4- در انجیل بارنابا مسیح مصلوب نشد بلکه خداوند او را به آسمان برد و یهودای اسخریوطی را که ناگهان شبیه او شده بود به صلیب کشیدند.    
توجه کنید که این 4 مورد چقدر با قرآن سر سازگاری دارد. مثلا پسر خدا بودن در این انجیل رد شده است. رضا (ع) بحث خوبی را پیش می‌کشد. می‌فرماید که: اگر عیسی خدا یا پسر خدا است پس بیهوده عیسی وقت خود را در عبادت تلف می‌کرد. آخر مگر خدا برای خود عبادت می‌کند یا خود را می‌پرستد؟
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: rbc.najva.ir

 






تاریخ : پنج شنبه 93/10/4 | 9:28 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

آغاز فروش بلیت کنسرت‌ های پاپ

آغاز بلیت‌ فروشی کنسرت‌ های پاپ
بلیت‌فروشی کنسرت‌های پاپ پس از کش و قوس‌های فراوان آغاز شد.

 

مدتی پیش در محافل مختلف گفته شده بود که اداره‌ی اماکن از صدور مجوزهای مربوط به اجرای کنسرت‌های پاپ سر باز می‌زند و این موضوع دهان به دهان در میان تهیه‌کنندگان موسیقی پیچیده بود، اما ظاهرا با به پایان رسیدن این مشکلات، بلیت‌فروشی کنسرت‌های پاپ در تهران آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، مازیار فلاحی 8 دی ماه در دو سانس 18:15 و 21:45 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به روی صحنه خواهد رفت. این خواننده‌ی پاپ به تازگی آلبوم «ماه هفتم» را روانه‌ی بازار موسیقی کرده است و در این کنسرت نیز به اجرای قطعات این آلبوم و آهنگ‌های خاطره‌انگیزش خواهد پرداخت.

همین سالن 5 دی ماه، میزبان مسعود امامی خواهد بود که قصد دارد، ساعت 21:30 با اجرای قطعات آلبوم جدیدش با هوادارانش دیدار کند.

رضا یزدانی 15 دی ماه در دو سانس 18:15 و 21:45 به سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی خواهد رفت و مخاطبانش را میهمان موسیقی راک خواهد کرد.

17 دی ماه نیز نوبت احسان حق‌شناس است که ساعت 21 اجرایش را اجرایش را در همین سالن به روی صحنه ببرد.

محمد علیزاده 18 و 19 دی ماه هر شب در دو سانس در این سالن به روی صحنه می‌رود و گروه «سون»‌ نیز 23 و 24 دی‌ماه هر شب در دو سانس 18:30 و 21:30 در سالن میلاد با هوادارانش دیدار می‌کند.

اما فرزاد فرزین 25 و 26 دی ماه هرشب در دو سانس 18:30 و 21:30 به سالن میلاد می‌رود.

 آغاز فروش بلیت‌های کنسرت، برای سه‌ماه پایانی سال باید اواسط ماه صفر آغاز شود تا روند فروش بلیت به‌صورت مطلوبی پیش رود. این در حالی است که امسال به دلیل وجود پاره‌ای از مشکلات این روند با تاخیر آغاز شد تا جایی که نگرانی تهیه‌کنندگان کنسرت را همراه داشت.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع :isna.ir






تاریخ : پنج شنبه 93/10/4 | 9:27 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس