سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تحلیل گر الجزیره در یادداشتی بر تحول بنیادین وضع ایران در منطقه و جهان پس از پیروزی روحانی و سر کار آمدن دولت وی تاکید کرد.

 به گزارش انتخاب ؛ تحلیلگر الجزیره می نویسد گسترش قلمروی نیروهای تروریستی داعش در عراق و سوریه باعث نگرانی دولتهای منطقه شده است و خطرکنترل قلب ژئوگرافیک منطقه خاورمیانه را در بزرگترین محل ذخایر انرژی جهان پیش آورده و درعین حال تمدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 و تمایل بهبود روابط تهران واشنگتن این گمانه ها را ایجاد کرده که ایران می تواند به قدرتی بزرگ تبدیل شود.


 حملات داعش در عراق، تهران و واشنگتن را به یکدیگر نزدیک کرده است و دو قدرت به دنبال راهکاری برای جبران ضعف دولت "نوری المالکی” هستند. با توجه به نگرانی موجود نسبت به گروه ه داعش و دیگر گروه های خشونت طلب، گفتگوی درحال رشد برای اتحاد احتمالی بین غرب و ایران به وجود آمده است که راه را برای توازن قدرت منطقه بازخواهد کرد.

 دراین میان ایران بار دیگر خود را در عرصه جهانی نشان داده و دربین بیست اقتصاد بزرگ جهان می تواند برای خود به عنوان قدرتی بین المللی جا بازکند. بعد از سالها انزوای ژئوپولیتیکی و رقابتهای تلخ ایدوئولوژیک با غرب  اما سیاست پراگماتیک دولت روحانی باعث افزایش موفقیت ایران در دست یافتن غرور در بین کشورهای جهانی شده است.

 
روحانی عاملی برای متفاوت نشان دادن جایگاه ایران در جهان

به دنبال پیروزی "حسن روحانی” در اواسط سال 2013 با کسب آرای میلیون ها ایرانی، اعتدال و پراگماتیسم در سیاست داخلی و خارجی انتخاب شد. روحانی یکی از تیم های پرقابلیت در تاریخ ایران  را تشکیل داد که تعداد اعضای کابینه اش با تحصیلات دکتری از کابینه کاخ سفید بیشتر است. امروز روحانی با دولت تکنوکرات و بسیارحرفه ای و درک روابط بین الملل  رام متفاوتی را در پیش گرفته است. پس از یک سال ریاست او نه تنها موضوعات مهم چون تورم و ارزش پایین ریال بهبود کرده است بلکه توانست یک سری مذاکرات گسترده در سطح عالی را با قدرتهای جهان درباره حل برنامه هسته ای ایران داشته باشد.

 درحالیکه رویکرد روحانی با انتقادهایی همراه بوده ولی تمدید مذاکرات و امکان برداشتن تحریم های بین المللی می تواند راهی برای بازگشت ایران به جامعه جهانی باشد. برای اولین بار در چند دهه امکان جدی برای سرمایه گذاری غرب در ایران به وجود آمده است. روحانی تا کنون توانسته با هوشیاری ساختار قدرت چندقطبی  ایران را درنوردد و محافظه کاران را برای حمایت از سیاست های خارجی اش با غرب قانع کرده است و همچنین حمایت اصلاح طلبان را با تاکید بر آزادی اجتماعی ، بازسازی اقتصادی کسب کرده است. روحانی در میان رهبرانی پراگماتیست قرار دارد  که حتی بهتر از "میخاییل گرباچوف” و "دنگ ژیاپینگ”  دست به اصلاحات سیاسی و اقتصادی زده است.

 از طرف دیگر درخشش ایران و شگفتی سازی بازی اش در جهان با حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی با توجه به تمامی مشکلات می تواند جلوه ای از رشد ایران باشد  و همچنین دست کم گرفتن این کشور در دهه های اخیر. اگرچه تحریم ها بر نیازهایی چون غذا و دارو در ایران تاثیر شدیدی گذاشته است ولی مقاومت و سیاست پراگماتیک  ایران  در حال برگرداندن ورق به نفع ایران است. امروز ایران درسطح  منطقه به قدرت علمی تبدیل شده و در میان کشورهای پیشرو در زمینه تحقیقات علمی چون عرصه نانوتکنولوژی و تولید سلولهای بنیادی قرارگرفته است.

 به طور کلی رویکرد دولت روحانی در تشخیص نیازها و ایجاد رویکردی دیپلماتیک خلاقانه و برداشتن سیاست های سطحی، باعث زمینه سازی برای شکوفایی کشور شده است. با نزدیک شدن به دوره بعد از تحریم های بین المللی نباید از شنیدن اخباری در سازمانهای اقتصاد جهانی درباره رشد اقتصادی ایران در آینده شگفت زده شد. ایران می تواند به کشوری شبیه چین در قرن 21 تبدیل شود.

منبع: پیام نو





تاریخ : شنبه 93/5/11 | 8:26 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

شما دوستان عزیزم  می توانید برنامه های زیبای رادیو آباده را هرروز از خبرگزاری نوآک به آدرس:http://noac.ir بشنوید

 

با تشکر از مدیریت محترم خبرگزاری وزین نواک






تاریخ : شنبه 93/5/11 | 8:22 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

واکنش وزیر دفاع آمریکا به پیشنهاد حمله به ایران

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,حمله نظامی آمریکا به ایران

 

اخبار سیاست خارجی - واکنش وزیر دفاع آمریکا به پیشنهاد حمله به ایران

گیتس می گوید که پادشاه سعودی از آمریکا می خواست جوانان خود را به جنگ با ایران بفرستد تا از موضع و سیاست های عربستان سعودی در خلیج فارس و منطقه حمایت کنند انگار آمریکایی ها گروگان سیاست های عربستان سعودی هستند.

به گزارش عصر ایران رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین آمریکا فاش کرده است پادشاه عربستان سعودی خواستار حمله نظامی آمریکا به ایران شده بود.

در بخش هایی از کتاب خاطرات گیتس با عنوان "وظیفه: خاطرات یک وزیر در جنگ" (Duty: Memoirs of a Secretary at War) به مذاکرات مقامات واشنگتن و ریاض درباره ایران پرداخته شده است.

در فصل پنجم این کتاب با عنوان "پس از عراق: جهان پیچیده" گیتس درباره نخستین دیدارش با ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در جایگاه وزیر دفاع آمریکا در تابستان 2007 سخن می گوید.


در این دیدار کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا نیز حضور داشت.

در بخش هایی از این کتاب که در سایت مصری البشایر منتشر شده، گیتس می گوید این تنها دیدار عالی رتبه خارجی بود که او در آن عصبانی شد زیرا ملک عبدالله از وی خواست آمریکا نه تنها علیه اهداف هسته ای ایران بلکه علیه همه مراکز نظامی این کشور حمله نظامی همه جانبه ای انجام دهد.

ملک عبدالله در این دیدار تهدید کرد در صورتی که آمریکا به ایران حمله نکند ریاض اقدامات لازم را مستقل از دولت واشنگتن برای حفاظت از منافع خود در پیش خواهد گرفت.

گیتس می گوید که پادشاه سعودی از آمریکا می خواست جوانان خود را به جنگ با ایران بفرستد تا از موضع و سیاست های عربستان سعودی در خلیج فارس و منطقه حمایت کنند انگار آمریکایی ها گروگان سیاست های عربستان سعودی هستند.

به گفته گیتس، پادشاه سعودی در این دیدار گفت که آمریکا در نگاه دولت های عربی منطقه، به کشور ضعیفی تبدیل شده است.

وی ادامه داد که به دلیل مواضع پادشاه عربستان سعودی، عصبانی شدم و به او جواب دادم: تا هنگامی که ایران جنگی علیه آمریکا یا هم پیمانانش آغاز نکند آمریکا به این کشور حمله نخواهد کرد. در صورتی که رئیس جمهور آمریکا بدون وجود شرایط لازم، جنگی را علیه ایران آغاز کند از سمتش برکنار خواهد شد به ویژه که رئیس جمهور (جورج بوش پسر)، در سال 2003 آمریکا را درگیر جنگ عراق کرده بود.

گیتس اضافه کرد: استفاده نظامی از نیروهای آمریکایی فقط تنها به هنگام تجاوز به آمریکا، ملتش و منافعش صورت می گیرد.

او گفت که برای پادشاه عربستان سعودی توضیح دادم که نظم و حکمت در تصمیم گیری ها درباره حملات نظامی منبع قدرت و نه ضعف هستند و کسی نباید این واقعیت و قدرت آمریکا را دست کم بگیرد. هر کسی که قدرت آمریکا را دست کم گرفت از آلمان نازی تا ژاپن و شوروی با مجازات تاریخ روبه رو شد.

گیتس افزود: پادشاه عربستان سعودی چهار سال بعد و در دیدار دیگری به من یادآور شد که همچنان درباره موضع آمریکا در برابر ایران، با ابهام و عدم شفافیت روبه رو است.

گیتس در بخش دیگری از کتاب هم گفت که به هنگام تصدی سمت وزیر دفاع در دولت جورج بوش پسر در برابر نفوذ گسترده اسرائیل و عربستان سعودی در تصمیم گیری های کاخ سفید و تمایل آنها برای در پیش گرفتن راه حل نظامی برای مسئله هسته ای ایران تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری بوش پسر، محافظه کار و نگران بود.

وی ادامه داد: دیک چنی معاون وقت رئیس جمهور آمریکا (جرج بوش پسر) با مواضع اسرائیل و عربستان سعودی، همراهی می کرد و به آنها نزدیک و دوست بود. بوش پسر هم با مواضع تل آویو و ریاض همراهی می کرد.

نوع تعامل با تاسیسات هسته ای سوریه در بهار 2007 دیگر موضوع مطرح شده در کتاب خاطرات رابرت گیتس است. در این سال و براساس اطلاعات سازمان های اطلاعاتی امنیتی اسرائیل مشخص می شود سوریه با همکاری کره شمالی در حال ساخت مراکز هسته ای است.

در این کتاب، وزیر دفاع پیشین آمریکا می نویسد: دیک چنی با حمله نظامی به تاسیسات هسته ای سوریه که با کمک کره شمالی در حال ساخت بود؛ موافقت کرد. او معتقد بود چنین حمله ای نه تنها سوریه را از کسب سلاح هسته ای منع می کند بلکه تهدیدی را برای ایران نیز ارسال می کند تا به گفته وی این کشور از تلاش برای کسب سلاح هسته ای دست بردارد. عصبانیت وزیر دفاع آمریکا از پیشنهاد ملک عبدالله برای حمله به ایران

در مقابل، گیتس خواستار برخورد محتاطانه با گزینه حمله نظامی به تاسیسات هسته ای سوریه شد.
چنی علاوه بر این آرزو کرد حملات به انبارهای سلاح حزب الله لبنان در خاک سوریه نیز کشیده شود تا به امنیت اسرائیل نیز خدمتی صورت بگیرد.

همچنین به گفته چنی با این اقدام، در روابط بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ایران نیز شکاف ایجاد می شود و در نتیجه ایران به میزان زیادی منزوی می شود.

به گفته گیتس، لابی اسرائیلی در دولت آمریکا، جرج بوش پسر را قانع کرد که به اسرائیل درباره هر گونه حمله نظامی ای به سوریه چراغ سبز نشان بدهد.

گیتس کیست؟

رابرت گیتس در بین سال های 2006 تا 2011 مسؤولیت وزارت دفاع آمریکا را برعهده داشت. او از سال 2006 تا 2009 در دوره ریاست جمهوری بوش بسر و در دوره 2009 تا 2011 در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما وزیر دفاع آمریکا بود.

وی که سابقه 26 سال فعالیت در شورای امنیت ملی آمریکا و سازمان سیا را دارد دارای دکتری تاریخ شوروی از دانشگاه جرج تاون است. او تنها فرد آمریکایی است که با وجود عضویت در حزب جمهوری خواه، در دولت یک رئیس جمهور دموکرات، سمت وزیر دفاع را عهده دار شد.
اخبار سیاست خارجی - عصرایران






تاریخ : شنبه 93/5/11 | 8:17 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

مُد و پوشاک به سبک تابستان 93

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

فسفری؛ رنگ تابستان 93

اگر دختر نوجوانی هستید یا در خانه دختر نوجوان دارید که مثل تمام دختران نوجوان این سن و سال با علاقه زیادی، تازه‌های بازار پوشاک را پیگیری می‌کنند، این روزها باید سراغ اکسسوری‌هایی با رنگ‌های فسفری بروید. اگر نگاه دقیقی به فروشگاه‌های کیف، کفش، روسری و... بیندازید، محصولاتی در رنگ‌های نارنجی فسفری، سبز فسفری و صورتی فسفری خواهید دید. رنگ‌هایی که دیدن آنها در نور تند و شدید روزهای تابستانی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد اما به‌زودی با زیاد شدن آنها و رواج‌شان در میان دخترهای جوان، به دیدن‌شان عادت می‌کنید. چنین تب‌هایی اغلب رواج چندانی در دنیای پوشاک ندارند و با پایان فصل تابستان عمر آنها به پایان می‌رسد. پیش‌بینی می‌کنیم رنگ‌های فسفری هم عمری به کوتاهی تابستان 93 داشته باشند و به عنوان یادگاری این تابستان درخاطره‌ها بمانند.

رنگ تابستان 93, رنگ مد تابستان 93


رنگ‌هایی که دیدن آنها در نور تند و شدید روزهای تابستانی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد اما به‌زودی با زیاد شدن آنها و رواج‌شان در میان دخترهای جوان، به دیدن‌شان عادت می‌کنید. چنین تب‌هایی اغلب رواج چندانی در دنیای پوشاک ندارند و با پایان فصل تابستان عمر آنها به پایان می‌رسد.

خط تولید محصولات بهداشتی برای بربری

 

رنگ تابستان 93, رنگ مد تابستان 93


شرکت انگلیسی بربری که تولیدکننده پوشاک بوده و هست، چند سال پیش خط‌تولید محصولات آرایشی خود را به راه انداخت و به تولیدکنندگان لوازم آرایشی پیوست. این شرکت امسال نیز خط تولید جدیدی راه انداخته و تولید محصولات آرایشی و مراقبتی پوست را هم به کارنامه تولیدات و محصولات خود اضافه کرده است. شرکت بربری موفقیت خاصی در تولید محصولات آرایشی خود داشت و پیش‌بینی می‌کند که این موفقیت را در محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست هم تجربه کند.

پیشنهاد ویژه برای خانم‌های خوش‌سلیقه؛ مانتو حریر

اگر برای تابستان امسال، در کنار مانتوهای نخی که برای استفاده روزانه مناسبند، دنبال مانتوی رسمی‌تر و مجلسی‌تر می‌گردید، مانتوهای حریر را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کارهای طراحان مختلف دیده می‌شود. حریر پارچه نازک و لطیفی است که اغلب برای لباس‌های شب و مهمانی به کار می‌رود ولی با ترکیب دو لایه حریر، طراحان مانتو، نمونه‌های زیبایی را عرضه کرده‌اند. مانتوهای حریر در مقایسه با مانتوهای ابریشمی که برای موقعیت‌های رسمی پیشنهاد می‌شوند، سبکی و خنکی بیشتری دارند. از سوی دیگر پارچه‌های حریر هم تنوع رنگی چشمگیری دارند و هم در طرح‌ها و نقش‌های مختلف در بازار موجودند.

رنگ تابستان 93, رنگ مد تابستان 93


تنوع پارچه‌های حریر، این فرصت را به طراحان و دوزندگان مانتو می‌دهد تا نمونه‌های متفاوتی برای سلیقه‌های مختلف تولید و عرضه کنند.  با استفاده از پارچه‌های حریر امکان دوخت مانتوهای برشدار و کتی به دلیل شلی پارچه وجود ندارد و به جای آن باید سراغ مدل‌های گشاد عبایی رفت. مانتوهای حریر این فرصت را به خانم‌های ایرانی می‌دهد تا در این روزهای گرم با طرح و رنگ‌های شاد و تابستانی، حال و هوای تابستانی و رنگین به  تیپ خود بدهند.

عطری تازه، نامی قدیمی

رنگ تابستان 93, رنگ مد تابستان 93


شرکت لانکوم در سال 2012، عطری با نام La Vie Est Belle تولید کرد؛ عطری زنانه با رایحه‌ای شیرین و ملایم که مورد توجه خانم‌ها قرار گرفت و در این دو سالی که از فروش آن می‌گذرد، فروش خوبی در سراسر دنیا داشته است. با توجه به این اقبال شرکت لانکوم اعلام کرده که به زودی نسخه دیگری از این عطر را وارد بازار می‌کند. نسخه جدید عطر بله لانکوم، در همان شیشه قدیمی عرضه می‌شود اما در ترکیب عصاره‌های آن تغییراتی صورت گرفته است. برای تولید عطر جدید لانکوم عصاره گل یاس، شکوفه‌های نارنج و گل‌های دیگر به کار رفته است و درنتیجه این عطر هم رایحه شیرین و مناسب عصر و شب دارد. برای تهیه عطر جدید لانکوم باید تا شهریور صبر کنید؛ به گفته مسئولان این شرکت عطر بله جدید، نیمه شهریور به بازار می‌آید.

آینده نگری با تام فورد

رنگ تابستان 93, رنگ مد تابستان 93


تابستان نرسیده و تمام نشده، تام فورد پیشنهاد ویژه‌ای برای آقایان دارد؛ پیشنهاد تام فورد، اسنیکرهای مردانه است که می‌توانید پاییز راحتی را با آنها تجربه کنید. این کفش‌ها که در دو مدل ساقدار و بدون ساق طراحی شده‌اند، از جنس چرم مرغوبی هستند. اولین ویژگی چشمگیر این کفش‌ها، رنگ آنهاست. به جای رنگ‌های مرسوم مشکی، قهوه‌ای و... این کفش در رنگ‌هایی مثل زرشکی،  بادمجانی و ... تولید شده است؛ البته رنگ‌های همیشگی مثل قهوه‌ای و مشکی هم برای علاقه‌مندان وجود دارد. برای آقایان اسپرت‌پوش، کفش‌های اسنیکر، پیشنهاد تابستانی خوبی به نظر می‌رسد چون هماهنگی خوبی با انواع لباس‌های اسپرت دارد.

خنک راه بروید

رنگ تابستان 93, رنگ مد تابستان 93


کفش‌های عروسکی و صندل‌های تابستانی خود را دور بیندازید، محصول تازه‌ای به بازار رسیده  که می‌تواند پاهای شما را از گرمای تابستان نجات دهد. بهترین و مرغوب‌ترین کفش‌های چرمی هم حرارت بالایی در فصل گرم ایجاد می‌کنند اما اگر سراغ کفش‌های پارچه‌ای بروید، خنکای مطبوعی را تجربه می‌کنید. تابستان امسال مجموعه‌ای از کفش‌های پارچه‌ای به بازار آمده که پیش از این نمونه مشکی یا سفید آنها را می‌شد در برخی فروشگاه‌ها دید اما حالا نمونه‌های رنگی و طرحدار آنها به بازار آمده که بیش از همه مناسب دختران جوان و نوجوان است.

تب فوتبال در ساعت

رنگ تابستان 93, رنگ مد تابستان 93


کریستین رونالدو، طی قراردادی طولانی‌مدت ستاره تبلیغاتی شرکت ساعت‌سازی تگ هویر است. در آستانه جام جهانی فوتبال در برزیل، شرکت ساعت‌سازی سوئیسی تگ‌هویر، ویدئویی با حضور کریستین رونالدو تولید و منتشر کرده استو در این ویدئو سیاه و سفید، این بازیگر شناخته شده فوتبال با مدل‌های جدید ساعت تگ هویر حضور دارد و درواقع در حال عکاسی است. جام جهانی فوتبال  هر چهار سال، تب تندی در میان شرکت‌های مختلف ایجاد می‌کند تا از این هیاهوی جهانی برای تبلیغ و معرفی محصولات خود استفاده کند. ساعت رسمی مراسم امسال توسط شرکت سوئیسی دیگری به نام اوبلو طراحی شده که ساعتی پیچیده با کارکردهای مورد نیاز برای یک بازی فوتبال است اما بی‌شک بنرها و ویدئوهای تبلیغاتی دیگر شرکت‌ها را در طول برگزاری مراسم و بازی‌ها به وفور خواهیم دید.

کمد شما کم دارد

رنگ تابستان 93, رنگ مد تابستان 93


به کمد کیف‌های خودتان نگاهی بیندازید، اگر یک کیف پلاستیکی یا حصیری سبد مانند در کمد شما وجود ندارد، درفهرست خرید خودتان قرار دهید و در آستانه تابستان و فصل استخر رفتن، یک کیف استخر بخرید. برای کیف استخر که بهتر است از جنس پلاستیک یا حصیر باشد، سراغ رنگ‌های شاد و تابستانی بروید تا در خوشحالی و شادمانی روزهای تابستانی شما موثر باشد. حتی اگر خیلی اهل استخر رفتن نیستید، این کار را انجام بدهید؛ شاید این کیف زیبا و جذاب بهانه‌ای شد برای شنا و ورزش کردن شما در تابستان امسال.

طلایی به رنگ زر

رنگ تابستان 93, رنگ مد تابستان 93


اگر در سال جدید، تصمیم به خرید طلا و جواهرات گرفته‌اید، بد نیست بدانید، امسال طلای سفید و زرد جای خودشان را به طلای سرخ داده‌اند و سازندگان طلا و جواهر دست به کار تولید محصولاتی با این رنگ طلا شده‌اند. شما هم اگر می‌خواهید خانم شیک‌پوش و به روزی باشید، سراغ نمونه‌های طلای سرخ بروید. 

بازگشت دامن‌های بلند

رنگ تابستان 93, رنگ مد تابستان 93


برای مهمانی آخر هفته به چه لباسی فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید دامن‌های بلند که در سال‌های اخیر به فراموشی سپرده شده بودند، به بازار برگشته‌اند و در مجموعه تابستان امسال اغلب طراحان دیده می‌شوند. طراحان به شما پیشنهاد می‌کنند دامن‌های حریر بلند با چین ریز را جایگزین  دامن‌های زیر زانویی کنید که این سال‌ها رواج داشته‌اند و تن‌پوش غالب خانم‌ها برای مهمانی و دورهمی بوده‌اند. این دامن‌ها دوخت بسیار ساده‌ای دارند که اگر کمی خیاطی بلد باشید، می‌توانید خودتان هم به سادگی و با کمترین هزینه در خانه تهیه کنید. کافی است به اندازه دو قد دامن، پارچه حریر بخرید  چون پارچه حریر  نازک است و باید به صورت دولایه  بدوزید. از یک کش 3سانتی‌متری برای کمر دامن استفاده کنید. حریر را با چین‌های ریز تنظیم شده، روی کش بدوزید. به جای دو لایه حریر می‌توانید از حریر و آستر استفاده کنید. با این روش شما به سادگی و با کمترین هزینه صاحب یک دامن به روز می‌شوید.

 

منبع : مجله زندگی ایده آل






تاریخ : شنبه 93/5/11 | 8:15 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

چند روش عجیب برای رهایی از استرس+تست سنجش استرس

چند روش عجیب برای رهایی از استرس+تست سنجش استرس
سکوت را کنار بگذارید و با یک نفر درباره مشکلات‌تان صحبت کنید.

 

از شنیدن صدای تصادفی در خیابان گرفته تا خواندن خبری در صفحه حوادث روزنامه، همه و همه می‌توانند آستانه تحمل فشار روانی را در شما پایین بیاورند. متخصصان معتقدند توانایی تحمل استرس، در میان همه افراد یکسان نیست. محدودیت‌های روانی، تجربه‌های متفاوت اجتماعی و بسیاری عوامل دیگر می‌تواند این آستانه را در افراد دست‌خوش تغییر کند.
به بهانه همین واقعیت «انجمن مشاوره و روان درمانی بریتانیا» تستی را برای سنجش این آستانه طراحی کرده است. اگر شما هم می‌خواهید توانایی خود را در تحمل فشار روانی بسنجید، به این سؤالات پاسخ دهید.

وقتی استرس دارید
1. منبع استرس خود را پیدا کنید. این فشار‌ها از کجا به سمت‌تان هجوم آورده؟ اگر دلیل اصلی ایجاد استرس را بشناسید، می‌توانید آسان‌تر برای مهار کردنش قدم بردارید.

2. سکوت را کنار بگذارید و با یک نفر درباره مشکلات‌تان صحبت کنید. گاهی تنها یک گوش شنوا می‌تواند به اندازه یک دست همراه به یاری شما بیاید.

3. فکر نکنید استرس خودبه‌خود برطرف می‌شود. باید خیلی زود خودتان وارد عمل شوید و کنترل اوضاع را به دست بگیرید، وگرنه اضطراب‌تان بیشتر می‌شود.

4. حلقه حمایتی برای خود دست و پا کنید. دوستان و خانواده شما در شرایط استرس‌زا بیشتر از هر کسی به شما کمک خواهند کرد. پس تمام بار این موضوع را یک تنه به دوش نکشید.

5. ورزش کردن و تکنیک‌های تن آرامی مشکل شما را کاملا حل نمی‌کند، اما ذهن‌تان را برای مدیریت شرایط آماده‌تر می‌کند. رشته ورزشی که با شخصیت‌تان تناسب دارد را انتخاب کنید.

به این سؤالات پاسخ دهید



چه نمره‌ای می‌گیرید؟
به پاسخ هرگز نمره صفر و به گزینه‌های 2 تا 5 به ترتیب نمره 1،2،3،4 بدهید و مجموع نمرات‌تان را به این شکل تفسیر کنید:

کمتر از 12
اگر مجموع نمرات شما از 12 کمتر شده، شما به بهترین شکل با فشارهای روزمره کنار می‌آیید. هرچه نمره شما از 12 دورتر باشد، مقاومت شما در برابر استرس بیشتر است، اما اگر نمره‌تان به 12 نزدیک بود، احتمالا بعضی رویدادهای خاص به طور ناگهانی شما را مضطرب می‌کنند.

12 تا 18
استرس شما بیش از اندازه زیاد نیست اما چندان هم کم نیست. شما بعضی نشانه‌های استرس را دارید و انگار با همه فشارهایی که در طول روز بر شما وارد می‌شود کنار نمی‌آیید. انگار باید تکنیک‌های مهار استرس که در ادامه می‌آوریم را جدی‌تر بگیرید و با این فشارها جدی‌تر مقابله کنید.

18 تا 30
مراقب باشید! شما بسیاری از نشانه‌های استرس را دارید و توانایی‌تان برای مهار کردن فشارهای روزمره چندان زیاد نیست.  باید موضوع را از دو گروه قبل جدی‌تر گرفته و حتی از متخصصان حرفه‌ای برای شناخت توانایی‌های خود و فشارهای محیطی کمک بگیرید.

چند راه عجیب اما شدنی برای رهایی از استرس
محصولات عجیب و غریب زیادی در گوشه‌ و کنار جهان برای رها شدن از استرس تولید شده‌اند، اما در میان آنها چند محصول هم وجود دارند که می‌توانید مشابه آنها را در اطراف خود پیدا و با کمک‌شان اضطراب‌تان را آرام کنید.

یک بسته حباب
حتما تا به حال لذت ترکاندن حباب پلاستیک‌های ضربه‌گیر را تجربه کرده‌اید. از نظر محققان ترکاندن این حباب‌ها واقعا به رها شدن از استرس کمک می‌کند و به همین دلیل پس از بررسی‌های بسیار، ابزاری ساخته شده که هرچه حباب‌هایش را بترکانید، از حباب خالی نمی‌شود.

گلدان فریاد
فریاد زدن بدون آنکه صدای‌تان کسی را آزار دهد، می‌تواند تجربه‌ای ناب برای رها شدن از استرس باشد. به همین دلیل گلدانی ساخته شده تا با تمام وجود در آن فریاد بزنید. این ساخته به ظاهر عجیب، اجازه نمی‌دهد که صدای‌تان به گوش دیگران برسد. پس اگر یکی از این گلدان‌ها را پیدا کردید، بدون هراس از واکنش دیگران با تمام وجود اضطراب‌تان را فراموش کنید.

بشقاب توی دیوار
در توکیو برای آدم‌های پراسترس جایی ساخته شده که با خیال راحت بشقاب‌ها را به دیوارش بکوبند و خودشان را آرام کنند. پس اگر چنین فضای خالی از سکنه‌ای را سراغ دارید، چند بشقاب ارزان قیمت تهیه کنید و با شکستن‌ آنها اضطراب‌تان را فراموش کنید.

چشم ژله‌ای
گاهی می‌خواهید به باعث و بانی استرس‌های‌تان با تمام وجود حمله کنید. در چنین مواقعی نیازی نیست خطر مواجهه با دشمن اصلی‌تان را به جان بخرید، بلکه می‌توانید یک عروسک چشم ژله‌ای تهیه کنید و آنقدر فشارش دهید که چشمش بیرون بزند.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

www.seemorgh.com/health
منبع : مجله سیب سبز






تاریخ : شنبه 93/5/11 | 8:13 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

نخستین واکنش بازیگر "کلاه پهلوی" که عکس های بدون حجابش منتشر شده بود

نخستین واکنش بازیگر
حنانه شهشهانی که در لس آنجلس اقامت دارد طی این مدت در باره این عکس ها صحبتی نکرده بود تا اینکه روز گذشته در صفحه فیسبوکش توضیح کوتاهی در این مورد منتشر کرد.

 

چند هفته از پخش سریال کلاه پهلوی با موضوع کشف حجاب در دوران پهلوی نگذشته بود که انتشار عکس های  حنانه شهشهانی یکی بازیگران این سریال در فضای مجازی جنجال زیادی به پا کرد. به گزارش "کافه سینما" حنانه شهشهانی که در لس آنجلس اقامت دارد  طی این مدت در باره این عکس ها صحبتی نکرده بود تا اینکه روز گذشته در صفحه فیسبوکش توضیح کوتاهی در این مورد منتشر کرد که در ادامه می خوانید.

سلام به همه دوستای عزیزم
چند وقت بود که به علت مسایلی فیسبوک را چک نمی کردم.
فقط می خواستم از همه آن هایی که من را حمایت کردند تشکر کنم.
و هیچی برای آن هایی که خواستند کارهای من را خراب کنند ندارم. بعدا خودشون جوابشون را می گیرند
در ضمن از قول من خیلی حرف ها زده شده و پیج هایی از طرف من باز شده که من از هیچکدومشون اطلاعی نداشتم .
موقعی که ایران بودم گفتند حنانه از ایران برای همیشه رفت و فرار کرد.و از قول من حرف هایی گفته شد برای اینکه من دنبال آزادی یواشکی نیستم و گفته شده من با جمهوری اسلامی مخالفم و از این قبیل پست ها که همه اش الکی بود و از طرف من نبوده. من با هیچ چیز و هیچ کسی مخالفتی نداشته و ندارم پس لطفا شایعه پراکنی نکنید.
به آن هایی که دنبال درام و داستان آدم هایی که کار می کنند هستند خواستم بگویم اگر شما هم کمتر دنبال زندگی بقیه و خراب کردن زندگی شان باشید و انرژی تون را برای زندگی خودتان بگذارید شاید شما هم به جایی برسید.
مرسی از همه دوستان واقعی و عزیزم


گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com






تاریخ : شنبه 93/5/11 | 8:12 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
عکسهای دیدنی و عاشقانه
عکسهای دیدنی و عاشقانه
http://pixnaz.info





تاریخ : پنج شنبه 93/5/9 | 9:51 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

اختصاص مبلغ 7 میلیارد ریال برای آزادی 34زندانی جرائم غیرعمد در آباده

 

مراسم جشن گلریزان به منظور کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در سالن اجتماعات شهرداری آباده برگزار شد. به گزارش نوآک، حجت‌الاسلام نورالدینی رئیس دستگاه قضا در آباده در سخنانی اظهار داشت: می‌طلبد نیک‌اندیشان و خیرین به یاری زندانیان و نیازمندان گرفتار در بند بشتابند. وی با ذکر روایات و احادیث نبوی، کمک به کسانی را […]

 

مراسم جشن گلریزان به منظور کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در سالن اجتماعات شهرداری آباده برگزار شد.

به گزارش نوآک، حجت‌الاسلام نورالدینی رئیس دستگاه قضا در آباده در سخنانی اظهار داشت: می‌طلبد نیک‌اندیشان و خیرین به یاری زندانیان و نیازمندان گرفتار در بند بشتابند.

وی با ذکر روایات و احادیث نبوی، کمک به کسانی را که بنا به عللی گرفتار شده‌اند از بهترین کار برشمرد و آن را در زمره عبادت دانست.

در ادامه رئیس زندان آباده گفت: جشن گلریزان که برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد هر سال در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و خیرین با گام‌های مؤثری در آزادسازی آنان بر می‌دارند، از خود باقیات و صالحات به جای می‌گذارند.

محمود مقیمی اظهار داشت: لبخند شادی که در چهره مسلمانی ظاهر می‌شود محبوب‌ترین کار در نزد خداوند است.

وی زندانی جرائم غیر عمد را 34 نفر ذکر کرد و افزود: با همکاری ستاد دیه استان فارس و با اختصاص مبلغ 7 میلیارد ریال این عزیزان می‌توانند به کانون گرم خانواده خود بازگردند که در این راستا از سوی خیرین در این جشن مبلغ 200 میلیون ریال جمع‌آوری شد و بقیه نیز تأمین خواهد شد.

سال 92 با جمع‌آوری 5 میلیارد ریال با همکاری ستاد دیه استان فارس مقدمات آزادی 26 زندانی فراهم شد که توانستند به کانون گرم خانواده خود بازگردند.

منبع روزنامه اطلاعات






تاریخ : پنج شنبه 93/5/9 | 9:47 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

 رفتن به طبیعت یکی از تفریحاتی است که مردم در فصل های گرم به وفور آن را انجام می دهند. یکی از زیبایی های طبیعت نیز پارک های جنگلی هستند که در کنار چشم اندازهای طبیعی و زیبا، امکانات رفاهی دست‌ساز بشر نیز دارند و مردم می توانند از آنها بهره بگیرند. برای آشنایی با زیباترین و بزرگ ترین پارک ها جنگلی کشور با ما همراه باشید.

پارک جنگلی باراجین (شهر قزوین)
پارک جنگلی باراجین یا پارک جنگلی فدک در منطقه باراجین شهر قزوین واقع شده است. این بوستان با مساحت 1500 هکتار بزرگ ترین پارک جنگلی کشور محسوب می شود. قله مردمی، رودخانه ارنزک، دسترسی آسان و اشراف به شهر قزوین را می توان از ویژگی های بوستان باراجین دانست.

از امکانات این بوستان می توان به زمین چمن، پیست های دوچرخه سواری و موتورسواری، سینمای تابستانه، شهربازی درفک، آب نماهای مختلف و کمپینگ ارزان قیمت برای مسافران اشاره کرد.
بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران
یکی از مهم ترین پروژه های در دست اقدام در این بوستان، پروژه دهکده حیات طبیعت است؛ این مجموعه که در زمینی بالغ بر 70 هزار متر مربع در حال احداث است یک مرکز با کاربری آموزشی، تحقیقاتی و گردشگری است و از امکاناتی نظیر مزرعه گاومیش ها، حیوانات اهلی ،سوله گوزن ها، کبوترخانه، باغ خزندگان، سالن تاکسیدرمی، آمفی تئاتر، برکه و آبشار، آکواریوم، خانه روستایی، پارکینگ، سالن پذیرایی و فروشگاه بر خوردار است.

 

   پارک جنگلی میرزا کوچک‌خان (شهر آمل)
پارک جنگلی نمونه گردشگری میرزا کوچک‌خان هراز در 16 کیلومتری شهر آمل استان مازندران در جاده هراز قرار دارد. این پارک زیبا با جنگل‌های انبوه و همراه با جاده‌ای زیبا یکی از بزرگ ترین پارک‌های جنگلی در خاورمیانه و دومین پارک جنگلی بزرگ استان مازندران است، رودخانه هراز که از ضلع خاوری این پارک می‌گذرد، جلوه خاصی به جنگل بخشیده ‌است.

   بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

 این پارک دارای امکانات تفرجگاهی آلاچیق، آب آشامیدنی، سرویس دستشویی، اجاق، میز و نیمکت، رستوران و قهوه خانه، سکوی چادر و وسایل بازی کودکان، جایگاه سوارکاری و سه مدخل ورودی است. از جاذبه های این پارک باید به جاده جنگلی، آبشار ماهان، هزار پله، چشمه آب سرد، درختان کهنسال، مرتع جنگلی و درختان میوه‌ای اشاره کرد.

 
پارک جنگلی شورآب (شهر خرم‌آباد)
پارک جنگلی شورآب یکی از پارک های طبیعی اطراف شهر خرم‌آباد است. این پارک طبیعی در کیلومتر 25 جاده خرم‌آباد به پلدختر واقع شده است و دارای جاده دسترسی آسفالت، آلاچیق و دیگر امکانات رفاهی است. پارک جنگلی شورآب به دلیل وجود درختان انبوه بلوط و آب هوای معتدل هر سال در فصل بهار گردشگران بسیاری را خود جذب می کند.

   بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

 پارک جنگلی مخمل‌کوه (شهر خرم‌آباد)
پارک جنگلی مخمل‌کوه یکی از پارک های طبیعی اطراف شهر خرم‌آباد است. مساحت این پارک 500 هکتار است، پارک جنگلی مخمل‌کوه در مسیر خرم‌آباد به الشتر و در کیلومتر 15 این جاده واقع شده و دارای جاده دسترسی آسفالت، آلاچیق، و دیگر امکانات رفاهی است.

بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران     

پارک جنگلی چالدره (شهر تنکابن)
پارک جنگلی چالدره در استان مازندران در فاصله 18 کیلومتری مسیر تنکابن واقع شده‌است. ارتفاع از سطح دریا این پارک 400 متر می‌باشد. این پارک با 94 هکتار وسعت در بین دو رود سه هزار و دو هزار و محل تقاطع این دو رود قرار دارد. پارک جنگلی چالدره جزو جنگل‌های جلگه‌ای محسوب می‌شود.

   بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

پارک جنگلی سی‌سنگان (شهر نوشهر)
این پارک که در 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد، از شمال به دریای خزر، از جنوب به سلسله جبال البرز محدود می‌شود. مساحت این پارک در حدود 602 هکتار است و زیستگاه انواع گونه‌های درختی، درختچه‌ای خشبی و علفی و جانوری است.

این پارک بخش ساحلی نیز دارد. بخش‌های ساحل به مساحت 30 هکتار در حاشیه جاده قرار دارد و درختان و درختچه‌هایی همچون توسکا، لرگ، بلوط، آزاد، لیلکی، انجیر، داغداغان، انار، ازگیل، سرخ ولیک، گوجه جنگلی، توت، سیاه تلو، سیاه ال و سیاه اربه در این قسمت قرار دارند. 

بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران  

از تفریحات پارک و ساحل سی‌سنگان می توان به جت اسکی، قایق سواری، اسب سواری، کارتینگ، والیبال ساحلی و بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد. در این بوستان پستاندارانی چون شوکا، مرال، خرس قهوه‌ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال زیست می‌کنند.

پارک جنگلی کشپل (شهر چمستان)
تفرجگاه جنگلی کشپل چمستان در حوزه استان مازندران شهرستان نور شهر چمستان در مسیر ییلاقی لاویج و در حد فاصل 2.5 کیلومتری از چمستان واقع شده ‌است. این پارک حدود 7.21 هکتار مساحت دارد.

 

بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران 

 پارک جنگلی سراوان (جاده رشت به قزوین)
پارک جنگلی سراوان به مساحت 1487 هکتار با داشتن طبیعتی بسیار زیبا و چشمگیر در قسمت غربی جاده رشت به قزوین و در فاصله 17 کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

    بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

 پارک سراوان جاذبه های خاص طبیعی و گونه های متنوع درختی و درختچه ای، پرندگان و جانوران گوناگون دارد. از جمله امکانات رفاهی آن می توان به آلاچیق، میز و نیمکت، کباب پز، محوطه بازی برای کودکان، وسایل بازی کودکان، سطل زباله، سرویس بهداشتی، سکوی نصب چادر و ... اشاره کرد.
  
پارک جنگلی امام زاده هاشم (جاده رشت به تهران)
این پارک در کیلومتر 25 جاده رشت به تهران به بخش امام زاده هاشم که از توابع شهرستان رشت به مساحت 8 هکتار واقع گردیده است.
این پارک به دلیل قرار گرفتن در منطقه زیارتی امام زاده هاشم، از استقبال زیادی توسط زائرین و گردشگران بین راهی که در هنگام مسافرت به تهران یا از تهران به رشت قصد استراحت دارند، برخوردار است.

بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران
از امکانات رفاهی داخل پارک می توان به تاسیسات آب و سرویس های بهداشتی، سکوی نصب چادر و محیط جنگلی دلپذیر آن نام برد.
 
پارک جنگلی ماسوله (شهر ماسوله)
شهر ماسوله در فومن جلوه های خاص طبیعی دارد به طوری که در گذشته از ماسوله به نام شهر صخره ها نام می بردند.

  بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران  

پارک جنگلی ماسوله 2041 هکتار وسعت دارد و قسمت اعظم آن کوهستانی و میانبند است. فاصله این پارک تا مرکز استان 62 کیلومتر و تا فومن 35 کیلومتر است. منطقه فوق با توجه به ویژگی های تاریخی و ژئومورفولوژی و اقلیم خزری توام با کوهستانی یکی از مهم ترین سایت های ایرانگردی است. ویژگی های سنتی بناهای ماسوله به طرز زیبا و با اصول مهندسی سنتی و معماری خاص به سمت کوهپایه بنا شده است و چشم انداز آنها به صورت پلکانی از کوه به دره و وضعیت منحصر به فرد آن سالانه، پذیرای مشتاقان بی‌شماری است.
 
پارک جنگلی قلعه رودخان (شهر فومن)
پارک جنگلی قلعه رودخان به مساحتی بالغ بر 1870 هکتار که قسمت اعظم آن کوهستانی و میان بند می باشد، دارای طبیعتی بسیار زیبا و چشمگیر است و در جوار روستای قلعه رودخان در فاصله 20 کیلومتری جنوب شرقی فومن قرار دارد.

   بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

 این پارک علاوه بر جاذبه های خاص طبیعی خود دارای ویژگی منحصر به فرد دیگری همچون قلعه رودخان یا قلعه حسامی نیز هست. این قلعه از بزرگ ترین دژهای نظامی ایران و گیلان است و پیشینه آن به قرن پنجم یا ششم هجری قمری می رسد.

پارک جنگلی دکتر درستکار (جاده رشت به آستارا)
پارک جنگلی دکتر درستکار حدود 1071 هکتار مساحت و طبیعتی بسیار زیبا و چشمگیر دارد. این پارک در 78 کیلومتری از مرکز استان در مسیر اصلی جاده رشت به آستارا واقع شده است. این پارک در کنار کوه و دریا قرار دارد و به همین دلیل قطب سیاحتی و تفریحی استان به شمار می رود. از جمله امکانات رفاهی این پارک جنگلی باید به آلاچیق، سکوی نصب چادر، سرویس بهداشتی، میز و صندلی و نیمکت، کباب پز، سطل زباله و ... اشاره کرد.

 

بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران  

پارک جنگلی بی بی یانلو (آستارا)
پارک جنگلی بی بی یانلو به وسعت 1512 هکتار، جزو جنگل های هیرکانی غربی است که در ضلع جنوب غربی شهرستان آستارا واقع شده است و فاصله آن تا آستارا پنج کیلومتر می باشد.

  بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

 این پارک جاذبه های طبیعی زیبا و خاصی دارد. علاوه بر تنوع گونه های جانوری، چندین دره با دامنه های پوشیده از جنگل و یال های نسبتا بلند و چندین قله دارد و چشم انداز منحصر به فرد و جالب توجه ای ایجاد کرده است.

پارک جنگلی مشگین‌شهر
پارک جنگلی مشگین‌شهر در کناره غربی رود خیاوچای و به موازات آن در بالا دست رودخانه قرار دارد. این پارک تقریبا بیضوی بطول 5 کیلومتر است و با جاده کشی در مسیر رودخانه بر طول مسیر بالارونده آن افزوده شده است.

  بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

پارک جنگلی خرگوش دره (تهران)
پارک جنگلی خرگوش دره با مساحتی بیش از 100 هکتار در منطقه 22 شهرداری تهران و در مجاورت مجموعه ورزشی آزادی و آزادراه های تهران - کرج و آزادگان واقع شده است.

  بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

پوشش گیاهی این مجموعه بیشتر از درختان کاج و سرو و اقاقیا تشکیل شده است. این بوستان جزو کمربند سبز تهران محسوب می شود و به منظور تلطیف هوای تهران احداث گردیده است.

بوستان مسافران به مساحت 12 هکتار و با هدف اسکان موقت مسافران و تماشاچیان مسابفات فوتبال در این پارک ساخته و راه اندازی شده است.

پارک جنگلی کوهسار (تهران)
بوستان جنگلی کوهسار در شمال‌باختر شهر تهران واقع شده است. این بوستان جنگلی که در دامنه رشته‌کوه البرز قرار دارد در منطقه 5 شهرداری تهران واقع شده است. بوستان جنگلی یا کوهستانی کوهسار در شمال‌باختر محله شهران و شمال محله کن قرار دارد. راه دسترسی به این بوستان از طریق بزرگراه آبشناسان (ایرانپارس) ممکن است. همچنین در درون بوستان، جاده ماشین‌رو نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توان به مناطق بالایی بوستان دسترسی داشت.

  بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

 پارک جنگلی لتمال کن (تهران)
پارک جنگلی لتمال کن با مساحتی بیش از100 هکتار در ارتفاعات منطقه 22 شهرداری تهران و شمال بزرگراه همت واقع شده‌است. ارتفاع این بوستان جنگلی 1800 متر از سطح دریا می‌باشد و در طرح تفصیلی تهران جزو کمربند سبز شهر تهران و طرح گلگشت تهران محسوب می‌گردد.

 
پارک جنگلی لتمال کن دارای پوشش گیاهی متنوعی است که شامل درختان زبان گنجشک، بربیس، ارغوان و کاج می‌باشد.

بوستان جنگلی لتمال کن در مسیر وزش بادهای شرقی - غربی تهران واقع شده‌است و سهم به سزایی در تلطیف هوای شهر تهران به خصوص حوزه غرب آن داراست. این پارک به دلیل امکانات مناسب و دارا بودن مسیرهای پیاده روی از مقاصد گردشگری و کوه پیمایی شهروندان تهرانی محسوب می‌گردد.

 بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران
پارک جنگلی پردیسان (تهران)
بوستان جنگلی پردیسان یکی از بوستان‌های بزرگ و مشهور شهر تهران است. این بوستان در منطقه 2 شهرداری تهران قرار دارد.

این بوستان که در شمال غربی تهران واقع شده‌است، از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می‌شود. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی/جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم می‌کند که پیوند آن‌ها به وسیله دو پل برقرار شده‌است.

بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران  

از امکانات این بوستان می‌توان به موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش اشاره کرد. وجود موزه تنوع زیستی با انواع حیوانات و حشرات تاکسیدرمی شده، و بعضا زنده، یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک جنگلی است. ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز در قسمت جنوبی این بوستان قرار دارد.

پارک جنگلی چیتگر (شهر تهران)
این بوستان از شمال به زمین‌های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران-کرج از غرب به آزادشهر و پیکان‌شهر و از شرق به منطقه خرگوش‌دره محدود می‌شود. این پارک با 1450 هکتار زمین پردرخت از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی استان تهران است.

  بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

هدف از احداث این بوستان جنگلی که در آغاز مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران قرار گرفته، بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران بوده‌است. این پارک دارای یک پیست و مسیرهای دوچرخه‌سواری و امکانات اسکیت‌سواری است.

پارک جنگلی لویزان (تهران)
پارک جنگلی لَویزان یکی از پارک‌های جنگلی شهر تهران و بخش شمیرانات است که بیش از 1000 هکتار وسعت دارد و در شمال شرق پایتخت واقع گردیده است.

    بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

  این پارک جنگلی از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به شهرک امید، باغ پرندگان و از غرب به ده لویزان محدود می شود. این پارک در 13 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و بزرگ ترین فضای سبز شهر تهران به حساب می آید.

پارک جنگلی وردآورد (تهران)
پارک جنگلی وردآورد یکی از پارک‌های جنگلی استان تهران است که از نظر بزرگی در مرتبه دوم می‌باشد. این پارک در کوه‌های وردآورد و در کنار آزادراه 2 قرار دارد.

    بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران,پارک‌های جنگلی ایران

   منبع:بیتوته






تاریخ : پنج شنبه 93/5/9 | 9:46 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

راز جوانی و زیبایی کامرون دیاز چیست؟

راز جوانی و زیبایی کامرون دیاز چیست؟
دیاز می گوید: « من از کسی که هستم، از هیکلم و احساساتم، راضیم و فکر نمی کنم که سنم بالا باشد.»

 

 کامرون دیاز بیشتر به خاطر فیلم های درخشانش احساس افتخار و غرور می کند تا چهره زیبا و هیکل جذابش.مهمترین افتخارات او : کاندید دریافت گلدن گلوب بهترین بازیگر زن برای فیلمهای مری یه چیزش شده ، جان مالکوویچ بودن، آسمان وانیلی و  دار و دسته های نیویورکی است !
او همچنین می داند که ظاهرش بخش مهمی از زندگی عمومی او است و همین باعث می شود که این بازیگر 41 ساله سالم ترین سبک زندگی را انتخاب کند ، او معتقد است که به همین دلیل است که الان با وجود این سن بهتر از 15 سالگیش به نظر میرسد!
دیاز می گوید: « من از کسی که هستم، از هیکلم و احساساتم، راضیم و فکر نمی کنم که سنم بالا باشد.»
«من نگران این نیستم که دیگران چه فکری در مورد من می کنند.وقتی که در دهه 40 زندگیتان باشید، نمی توانید برخی نقش ها را بازی کنید اما واقعا چه کسی از شما می خواهد که اینطور نقشی بازی کنید؟ این هیچ وقت جزو خواسته های بلندپروازانه من نبوده است.»
 فاش شدن رازهای سلامتی ستاره هالیوودی
کامرون مدتها یکی از فعالترین هنرپیشه های هالیوود بود، با عکس های زیادی که عکاسان همیشه از موج سواری و دوچرخه سواری و هاکی او در مجلات می گذاشتند.
دیاز همواره پروژه های جدیدی پیش رو دارد مثل فیلم جدید و یا تور استرالیا و ... همچنین می تواند نویسندگی را هم به لیست افتخاراتش اضافه نماید و اخیرا راهنمایی های خود در مورد نحوه زندگی را در یک کتاب نوشته است : " The Body Book : تغذیه، تحرک، درک و دوست داشتن هیکل جذابتان!"
دیاز قطعا اولین هنرپیشه هالیوود نیست که سبک زندگی خود را در کتاب می نویسد اما او موفقیت های زیادی کسب کرده و کتاب وی امتیاز دومین کتاب را در ماه مارس در پرفروش ترین های نیویورک تایمز از آن خود کرد. او اضافه کرد که:" هدف من از نوشتن این کتاب تذکر به زنان قوی است که در انتخاب نوع غذا و فعالیت های بدنی خود دقت کنند."
اگر شما بدانید که بدنتان در چه سطح سلولی کار می کند،شما می توانید تصویر بهتری از مواد غذایی که برایتان بهتر است پیدا کنید و ببینید چگونه می توانید منابع انرژی مورد نیازبدنتان را با غذاهای خاصی تامین کنید. من تحقیقات زیادی کردم و صحبت های زیادی با متخصصین مشهور سلامت داشتم.چیزی که خیلی جالب است این است که چگونه منابع مورد نیاز بدن را بامواد غذایی پر انرژی تامین کنیم. بدون کالری اضافی که در غذاهای روز مره زیاد است و مواد اضافی بیش از اندازه را وارد بدن می کند. راهنمایی های کتاب جدید کامرون دیاز به مردم برای داشتن زندگی سالم کمک می کند.
پشت پا زدن به یک گذشته بدون سلامتی
دیاز گفت که هیچ وقت دنبال اضافه کردن وزن نیست و اعتراف کرده این عادت بد دوران جوانی وی بوده است و او به طور واضح به بدنش صدمه می زد.
«وقتی که جوانتر بودم و در دهه بیست عمرم، زندگی می کردم و مثل جوانان دیگر با خوردن فست فود بزرگ شدم. من لاغر و نحیف بودم.کودک لاغری که اساسا ضعیف بود ولی هیچ وقت ورزش نکردم و رژیم غذایی من شامل غذاهای پرچرب و دارای چربی اضافه بود.»
«من صورت پرجوشی داشتم چون بدنم هیچ راهی برای دفع سموم به بیرون نداشت. از زمانی که عادت های غذاییم را تغییر دادم، پوستم خیلی بهتر شده است.»
دیاز همچنین می گوید که همیشه به خودش با افتخار نگاه می کند و به زنان می گوید که به خود افتخار کنند و عاشق خود باشند .
او می گوید: «من می دانم که خانم ها گاهی اوقات دچار بی توجهی به خود می شوند و خود را با دیگران مقاسیه می کنند و این مقایسه به آنها آسیب زیادی می زند و انرژی منفی دارد.»
«من در جایی خواندم که نوشته بود مقایسه نوعی جنون شدید است که به افراد دست می دهد و این دقیقا درست است چون زمانی که شما خود را با شخص دیگری مقایسه می کنید یک استدلالی به شما می گوید که به اندازه کافی خوب نیستید.ما باید قادر باشیم که بفهمیم بدنمان چه می خواهد، یاد بگیریم طبق نیازهای ویژه بدنمان سالم تر غذا بخوریم. نگران نباشیم و خود را در مقایسه با دیگران قضاوت نکنیم.
چگونه مثل کامرون زندگی کنیم؟ 
یک فهرست موزیک 15 دقیقه ای درست کنید
دیاز می گوید: «موزیک هایی را انتخاب کنید که می خواهید با آنها برقصید.» اولین کاری که در صبح می کنید این است که به آهنگ گوش دهید و بالا و پایین بپرید و تا تمام شدن آخرین آهنگ نایستید.به مراتب به لیست آهنگ هایتان اضافه کنید تا به یک ساعت برسد.»
در مورد هر کار در زندگی نظم داشته باشید
او می گوید:«همه چیزی که من دارم از نظم به دست آورده ام.کاری که می خواهم انجام دهم، خودم را مجبور به انجام آن می کنم. در واقع زندگی را برای خودم می سازم که واقعا می خواهم آنگونه باشد.»
زندگی سالم را به یک عادت تبدیل کنید
عادت های خوب را جایگزین عادات بد کنید ولی بدانید که افراط در تغییرات جواب نمی دهد.وی می گوید: «شما نباید به خودتان فشار بیاورید که یک باره همه چیز را تغییر دهید.»« روی سبک زندگی که می خواهید آن را دنبال کنید ، می تواند در شما احساس بهتری ایجاد کند و بهتر به نظر برسید ،فکر کنید .»
به سختی کار کنید
دیاز همیشه با پشت کار قوی و به سختی کار می کند. این باعث می شود که همیشه کارهایتان را به درستی انجام دهید.این چیز درستی است که ما زنان برای آن ساخته شده ایم.





تاریخ : پنج شنبه 93/5/9 | 9:44 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
   1   2   3      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس