سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازیگران مشهور ایرانی از خانواده های مشهور و محبوب! + تصاویر

با بازیگرانی آشنا شوید که پدر یا مادرشان دستی در عرصه فعالیت‌های سینمایی دارند. کسانی که خود اکنون بازیگرند و باید منتظر ماند و دید که آیا فرزندانشان به این رشته گرایش پیدا می‌کنند یا خیر.

بازیگران مشهور ایرانی از خانواده های مشهور و محبوب

سحر ولدبیگی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

سحر ولدبیگی، فرزند مسعود ولدبیگی، از چهره‌پردازان بنام ایرانی است. سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» شناخته شد. مجموعه نوروزی «آب پریا» اثری از ولدبیگی است که در آن همسرش، نیما فلاح، نیز حضور دارد.

 پگاه آهنگرانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند منیژه حکمت، در 6 سالگی با بازی در فیلم گربه آوازخوان وارد عرصه سینما شد و در 15 سالگی با بازی در فیلم دختری با کفش‌های کتانی نظر منتقدان بسیاری را به خود جلب کرد. آهنگرانی در جشنواره فیلم فجر امسال، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خاطر بازی در فیلم «دربند» از آن خود کرد.

 رضا داوودنژاد

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

بازیگر «مرهم»، پسر علیرضا داوونژاد است که از کارگردانان شناخته‌شده ایرانی است. رضا که با کبد پیوندی توانسته به زندگی بازگردد، فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم‌های پدرش علیرضا داودنژاد تجربه کرد. کلاس هنرپیشگی آخرین فیلمی است که داوونژاد در آن حضور داشته است. این فیلم در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم خانوادگی را دریافت کرد.

 زهرا داوودنژاد

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

متولد 1356 و فرزند علیرضا داوودنژاد است. دیپلم دارد و با فعالیت در مقام منشی صحنه شناخته می‌شود. با این همه آثاری چون بچه‌های بد، باغچه مینو و کلاس هنرپیشگی را در پرونده کاری خود دارد.

آتیلا پسیانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

آتیلا پسیانی فرزند جمیله شیخی است. پسیانی سال 1361 از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر فارغ‌التحصیل شد. در پرونده کاری او بیش از 100 سریال، فیلم سینمایی و تئاتر دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به «گاهی به آسمان نگاه کن»، «هیوا»، «شام آخر»، «زیر تیغ» و «فرزند صبح» اشاره کرد.

 ستاره پسیانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند، آتیلا پسیانی بیشتر در عرصه تئاتر می‌درخشد و از 15 سال پیش فعالیتش را در این عرصه آغاز کرده است. از جمله فعالیت‌های هنری‌اش می‌توان به روایت‌های ناتمام، موج سوم، زن سوم , ورود آقایان ممنوع و سریال بچه‌های من و کلاه قرمزی 88 اشاره کرد.

 لیلا حاتمی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

بازیگر «سر به مهر»، فرزند علی حاتمی، از کارگردانان مشهور ایرانی است. حاتمی در کنار علی مصفا، یک زوج هنری تشکیل داده است. او تاکنون موفّق به کسب سیمرغ بلورین در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم بی پولی (1387) و دیپلم افتخار برای فیلم لیلا (1375) در جشنواره فیلم فجر شده‌ است.

لیلی رشیدی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران فرزند داوود رشیدی و احترام برومند است. او با سریال تلویزیونی زی زی گولو که برای کودکان ساخته شده بود در جامعه هنری ایران شناخته شد. وی فارغ‌التحصیل مترجمی زبان فرانسه است. نوک برج، دربه‌درها و مربای شیرین از دیگر آثار اوست.

 برزو ارجمند

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند انوشیروان ارجمند است. او که از بازیگرانی است که در ژانر طنز طرفداران بسیاری دارد، تاکنون در مجموعه‌های زیر آسمان شهر، ویلای من، قهوه تلخ، شبهای برره و فیلم سینمایی روز سوم بازی کرده است.

 بهار ارجمند

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی است و بازی در تئاتر را از پنج سالگی آغاز کرده است. او در سن 13 سالگی جایزه بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر را از آن خود کرد. بهار ارجمند، فرزند انوشیروان ارجمند و خواهر برزو ارجمند است.

 امیریل ارجمند

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند داریوش ارجمند، بیش از آنکه بازیگر باشد در عرصه موسیقی شناخته شده است. با این همه لیسانس تئاتر دارد و در فیلم‌هایی چون اخراجی‌ها 2 و شکارچی شنبه نیز بازی کرده است.

 سارینا فرهادی

 بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

متولد 1371است؛ دختر اصغر فرهادی و پریسا بخت‌آور. وی در فیلم جدایی نادر از سیمین در نقش ترمه ظاهر شد که تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخت. پشت کنکوری‌ها و دایره زنگی دیگر آثار اوست.

 ثریا قاسمی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

متولد 1319 و دختر حمیده خیرآبادی است. او تا قبل از آغاز دهه هشتاد، در نقش مادر دلسوز و فداکار ظاهر می‌شد. جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر جرقه‌ای بود تا ثریا قاسمی به فکر ایفای نقش‌های دیگر هم بیفتد که نتیجه آن بازی در شام آخر و دختر شیرینی فروش بود.

مهراوه شریفی‌نیا

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند ارشد محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان است. او که در رشته کارگردانی سینما درس می‌خواند، با مشورت پدرش انصراف داد و به رشته موسیقی روی آورد. ساز تخصصی‌اش پیانو است و در مجموعه‌هایی چون امام علی(ع)، روز حسرت، قلب یخی و خداحافظ بچه بازی کرده است.

 ملیکا شریفی‌نیا

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان، علاوه بر بازیگری ، هنرآموخته رشته گرافیک بوده و در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می‌کند. او بازی در سینما را از سال 1370 با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد.

 باران کوثری

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

بازیگر «من مادر هستم»، فرزند رخشان بنی‌اعتماد و جهانگیر کوثری است. «بهترین بابای دنیا»، ساخته داریوش فرهنگ نخستین تجربه او در بازیگری است و پس از آن در مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و تئاترهای بسیاری حاضر شده است. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم‌های خون بازی و روز سوم در بخش مسابقه سینمای ایران از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از جمله دستاوردهای اوست.

 بهاره رهنما

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند پروین قائم‌مقامی علاوه بر بازیگری دستی در نویسندگی هم دارد و کتاب چهار چهارشنبه و یک کلاه گیس از جمله آثار اوست. لیسانس حقوق قضایی دارد و در پرونده کاری‌اش آثاری چون پوپک و مش ماشالله، سن پطرزبورگ، دایره زنگی و ماجراهای اینترنتی دیده می‌شود. او امسال کارگردانی تئاتر این تابستان فراموشت کردم را بر عهده داشت.

 شقایق فراهانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فرزند بهزاد فراهانی، متولد 1351 است. در پرونده کاری او آثاری چون بی‌خداحافظی، خنده در باران، محاکمه در خیابان، مهمان، شارلاتان و لیلا دیده می‌شود.

 کمند امیرسلیمانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

متولد شهر تهران و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1376 است. دختر سعید امیرسلیمانی با بازی در نقش عروس کوچک پدرسالار شناخته شد و پس از آن در مجموعه‌هایی چون دزد و پلیس و ویلای من بازی کرده است.

 سپند امیرسلیمانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

متولد 1356 است و بازی را از سن 5 سالگی شروع کرده است. پسر سعید امیرسلیمانی به موسیقی علاقه بسیار دارد. او تاکنون در مجموعه‌هایی چون شبهای برره، قهوه تلخ، کلاه پهلوی، تبریز در مه و پاورچین حضور داشته است.

 پندار اکبری

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

پسر عبدالرضا اکبری، متولد 1361 است و با بازی در مجموعه عملیات 125 شناخته شد. او تاکنون در آثاری چون تلاش، پشت صحنه، بوی غریب پاییز و فاصله‌ها حضور یافته است.

 پولاد کیمیایی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فعالیت‌های سینمایی خود را از 7 سالگی و با بازی در فیلم سرب به کارگردانی پدرش، مسعود کیمیایی، آغاز کرد و بعد از آن پای ثابت فیلم‌های پدرش شد و در فیلم‌هایی چون محاکمه در خیابان، جرم، حکم و رئیس بازی کرده است. پولاد فیلم‌های دیگری چون صحنه جرم، ورود ممنوع و شمعی در باد را نیز در کارنامه خود دارد.

 سحر جعفری‌جوزانی

بازیگران مشهور از خانواده های مشهور و محبوب

فارغ‌التحصیل روانشناسی کودک از دانشگاه آزاد اسلامی و فرزند مسعود جعفری جوزانی (کارگردان و نویسنده) است. فعالیت سینمایی خود را با نقش کوتاهی در فیلم شیر سنگی به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سال 1365 آغاز کرد. سپس با نویسندگی در سریال آژانس دوستی و پس از آن بازیگری در همین سریال به فعالیت خود به صورت رسمی ادامه داد و پس از آن وارد سینما شد. سحر در سال 1378 نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم بلوغ شد.

 

حامد محمدی/ فرزند منوچهر محمدی

 اولین تجربه سینمایی حامد محمدی با نقشی کوتاه در فیلم «آن سوی مه» رقم خورد ؛ البته آن قدر کوچک بوده که طبعا درکی از آن موقعیت نداشته . او سال 79 با ساخت تیزر و مستند رسما فعالیت هنری اش را آغاز کرد. مستند 20 قسمتی «چالش های توسعه در مالزی» و مستند داستانی «خشت و آیینه» از جمله کارهای او در این دوره است. نام حامد با فیلمنامه «طلا و مس» و بعد از آن «حوض نقاشی» سر زبان ها افتاد.

 کارگردانی «فرشته ها با هم می آیند» حسابی او را معروف کرده. او این روزها «فرشته ها با هم می آیند» را بر اکران دارد و قصد دارد در همین حوزه یعنی فیلمنامه نویسی و کارگردانی بماند.

 کاوه شاه محمدلو/خواهر زاده مرضیه برومند و فرزند بهرام شاه محمدلو و راضیه برومند

 از آنجایی که تمام اعضای خانواده و فامیلش به نحوی با سینما و تلویزیون پیوند داشتند کاوه خیلی زود به این عرصه ورود پیدا کرد.

سال 69 زمانی که مرضیه برومند مشغول ساخت سریال «آرایشگاه زیبا» بود برای نقش پسر فاطمه معتمدآریا روی او دست گذاشت.

 چند سال بعد موقع ساخت سریال «هتل» یک بار دیگر کاوه را برای بازی در یکی از اپیزودها دعوت کرد. حضور کاوه به عنوان بازیگر، ازهمین دو تا سریالی که موقع کودکی و نوجوانی بازی کرد فراتر نرفت.

 او از سال 80 به عرصه فیلمبرداری وارد شد و به عنوان اولین کار در فیلم «مربای شیرین» مرضیه برومند تصویربرداری پشت صحنه را انجام داد. سال 83 به دعوت امیرحسین صدیق، فیلمبردار فیلم سینمایی «دربه‌درها» شد و سال 85 اولین فعالیتش را به عنوان مدیر تصویربرداری در سریال «کتابخانه هدهد» تجربه کرد و بعد از آن در تله فیلم «راز مهتاب» سعید ابراهیمی فر و سریال «آب پریا» به کارگردانی مرضیه برومند، دوباره مدیر تصویربرداری شد.

 او این روزها به عنوان مدیر فیلمبرداری «شهرموشها2»، یکی از مهمترین فعالیتهایش را به نمایش گذاشته. آنطور که شنیده میشود برای گرفتن هر پلان از «شهرموشها2» چیزی حدود 4-5 ساعت وقت صرف کرده و احتمالا بعد از این فیلم، اتفاقهای بسیار خوب دیگری در انتظارش خواهد بود.

 آیدین افخمی /پسر بهروز افخمی

 بهروز افخمی سال 88 موقع ساخت «سن پطرزبورگ» تصمیم گرفت به جای سپردن کار به دست هر تدوینگر دیگری، آن را به پسرش آیدین بسپرد و از او بخواهد تا تحت نظارت خودش کار تدوین را شروع کند. البته مدتی بعد از تدوین اولیه، بهروز افخمی با تهیه کننده کار به مشکل خورد و حمید اعتباریان هم از مستانه مهاجر خواست تا تدوین نهایی فیلم را انجام دهد؛ اتفاقی که آن زمان با حواشی زیادی روبه‌رو شد.

 بعد از «سن پطرزبورگ»، بهروز افخمی برای ساخت فیلم«فراموشخانه» (Black noise) راهی کانادا شد و بعد از اتمام تصویربرداری، تدوین فیلم را در کنار پسرش انجام داد؛ فیلمی که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد اما هیچ وقت اکران عمومی نشد. آیدین بعد از فعالیت در این دو فیلم، با سری سوم «عملیات 125» همراه با پدرش به تلویزیون آمد و به عنوان دستیار اول کارگردان، فعالیت در این حوزه را هم تجربه کرد.

فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» که این روزها در اکران تابستان سینماهاست، آخرین فعالیت آیدین است. او در این فیلم به عنوان دستیار اول کارگردان و تدوینگر ظاهر شد و توانست یکی از مهمترین فعالیتهای حرفه‌ای‌اش را در عرصه سینما انجام دهد. البته کل فعالیتهای آیدین تا الان به دستیاری و تدوین آثار پدرش برمیگردد و هنوز در فیلم سایر کارگردانها فعالیتی در این زمینه‌ها انجام نداده است.

ساعد سهیلی/ پسر سعید سهیلی

 سعید سهیلی سال 80 موقعی که ساعد 14 ساله بود او را با خودش سر صحنه «شب برهنه» برد و اجازه داد نقش کوتاهی را در آن فیلم بازی کند. بعد از «شب برهنه» تا سال 87 دیگر جلوی دوربین نرفت تا اینکه سعید سهیلی موقع ساخت «چارچنگولی» یک بار دیگر نقش کوتاهی برایش در نظر گرفت.

بعد از این فیلم کم کم کارگردانهای دیگر هم به فکر افتادند که می‌تواند برای نقش پسر جوان رویش حساب باز کنند. ساعد تا سال 90 و بازی در «گشت ارشاد» در چند تله فیلم مختلف بازی کرد اما تازه زمان «گشت ارشاد» توانست به عنوان بازیگر مطرح، خودی نشان دهد.

 آمدن نامش در فهرست نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد در جشنواره سی‌ام، بزرگترین موفقیتی بود که نصیب این بازیگر شد.

بلافاصله بعد از این فیلم، هادی محقق او را برای بازی در نقش اول فیلم‌ «او خوب سنگ میزند» انتخاب کرد و بعد از آن، به یکی از بازیگران پرکار سینما بدل شد.

 حضور همزمان در سه فیلم «همه چیز برای فروش»، «متروپل» و «کلاشینکف» باعث شد تا اسم ساعد سهیلی به عنوان یکی از پر کارترین بازیگران سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر ثبت شود.

او بعد از بازی همزمان در این چند فیلم، همچنان فعال است. این روزها فیلم «کلاشینکف» با بازی او روی پرده سینماست و از طرف دیگر مشغول بازی در فیلم «رخ دیوانه» ابوالحسن داوودی هم هست.

 مهشید آهنگرانی/دختر منیژه حکمت

 شاید خیلی‌ها ندانند پگاه آهنگرانی، خواهری یک سال و نیم بزرگتر از خودش دارد که او هم در فیلمهای «گربه آوازه خوان» و «دختری با کفشهای کتانی» به همراه پگاه بازی کرده.

مهشید آهنگرانی، دختر بزرگ منیژه حکمت، در فیلمهای دهه شصت و هفتاد مادرش حضور داشت و از آن به بعد، دیگر خبری از او نشد. آنطور که مهشید گفته بعد از بازی در این فیلمها از ایران خارج شده و تازه دو سال است که دوباره به کشور برگشته.او تا دو سال پیش در خارج از کشور در رشته اقتصاد تحصیل میکرده و حالا هم بعد از بازگشت، در زمینه مدیریت تبلیغات با فیلمهای مختلف همکاری دارد.

او این اواخر در فیلمهای «دلم می‌خواد» بهمن فرمان آرا، «مادر قلب اتمی» علی احمدزاده و «خانه دختر» پرویز شهبازی به عنوان مدیر تبلیغات حضور پیدا کرده. در فیلم «شهرموشها2» که این روزها در اکران سینماهاست به عنوان مجری طرح حضور پیدا کرده و خودش میگوید که قصد دارد در آینده هم به فعالیتش در عرصه مدیریت تبلیغات ادامه دهد. با حضور در سه فیلم جدید سینمای ایران قطعا در جشنواره سی‌وسوم، یکی از پرکارترینها به حساب می‌آید.

 میثم موئینی/پسر محمدرضا موئینی

 درباره اینکه میثم قبل از دو فیلم «هیچ کجا هیچکس» و «جیب بر خیابان جنوبی» فعالیت هنری دیگری داشته یا نه اطلاع خاصی در دست نیست. بنابراین از آنجایی که در جشنواره سی‌ویکم برای اولین بار اسم او کنار اسم پدرش محمدرضا موئینی به عنوان تدوینگر آمد، می‌شود این دو فیلم را نقطه ورود جدی او به سینما قلمداد کرد.

مهمترین اتفاقی که میشود در کارنامه کوتاه کاری میثم به آن اشاره کرد، این است که بلافاصله بعد از ورود به این عرصه، کاندیدای دریافت سیمرغ شد. البته آن زمان همه معتقد بودند که تدوین موفق «جیب بر خیابان جنوبی» کار محمدرضا موئینی بوده اما از آنجایی که اسم میثم کنار اسم پدر قرار داشت، نام او هم خیلی زود در فهرست کاندیداها ثبت شد.

 همین مسئله باعث شد تا خیلی زود میان اهالی سینما شناخته شود و بعد از این دو فیلم، به طور مستقل به این عرصه ورود کند. فیلم «فرشته‌ها باهم می‌آیند» را میشود عرصه امتحان پس دادن پسر پدران موفق دانست.

حامد محمدی، پسر منوچهر محمدی، اولین فیلم سینمایی‌اش را کارگردانی کرد و از میثم موئینی هم دعوت کرد تا در این تجربه، کنارش بایستد و او هم اولین تدوین مستقلش را انجام دهد. قطعا بعد از این فیلم، موئینی فعالیت تدوینش را به طور جدی پی خواهد گرفت.

 

 سینمانگار، تبیان

اخبار مرتبط:

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی پرشین وی
http://www.persianv.com/pic/

 






تاریخ : شنبه 93/6/15 | 11:20 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

چگونه یک اتاق رمانتیک برای همسرمان دکور کنیم؟

ایجاد یک اتاق راحت و رمانتیک به معنای کنار هم قرار دادن اجزا به صورتی است که هم شما و هم همسرتان احساس ارامش و راحتی نمایید .

چگونه یک اتاق رمانتیک برای همسرمان دکور کنیم؟

 

 

 

 

ایجاد یک اتاق راحت و رمانتیک به معنای کنار هم قرار دادن اجزا به صورتی است که هم شما و هم همسرتان احساس ارامش و راحتی نمایید . بعضی از این اجزا عبارتند از رنگ ،نور ، مبلمان و دکور . برای ایجاد اتاق رمانتیک به احساسات خود دقت کنید و ایده های مختلف را ازمایش نمایید و به احساسات شریک خود به این تغییرات نیز توجه نمایید.

رنگ :
رنگ اثر عمیق و موثری بر ذهن شما دارد . حتی نگاه کردن به رنگها احساسات متفاوتی را در ما ایجاد می کند ، بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خوابتان حساس باشید .

قرمز رنگ عاشقانه و رویایی می باشد . استفاده از روتختی یا کوسن های قرمز در اتاق خواب به ایجاد محیط عاشقانه کمک می کند . البته اگر انسان عصبی مزاجی هستید از رنگ قرمز دوری کنید چون علاوه بر عشق ، قرمز تحریک کننده عصبانیت نیز می باشد.

سبز و ابی ، رنگهای خودمانی و ارامش بخشی هستند و در اتاق خواب ایجاد حس راحتی می نمایند . سبز رنگ سنتی ازدواج و باروری است .
رنگ هایی که چندان مناسب یک اتاق خواب رمانتیک نمی باشند عبارتند از : سفید ، خاکستری ، صورتی و زرد . البته استفاده از انها در بعضی وسائل موردی ندارد اما به عنوان رنگ اصلی ایده جالبی نمی باشند . سفید و خاسکتری رنگ های بسیار ساده ای هستند و نوعی احساس خلسه و بی حالی ایجاد می کنند رنگ زرد به مقدار زیاد ، چشم را اذیت کرده و حس عصبانیت را برمی انگیزد . رنگ صورتی باعث ارامش و شادیست اما در نظر عموم این رنگ بسیار دخترانه است و ممکن است مرد از این موضوع احساس نارضایتی کند .

نورپردازی :
نورپردازی یک راه سریع برای ایجاد احساسات در یک اتاق است . نورپردازی های درخشان و روشن اتاق را شاداب کرده و در فرد احساس شور و شادی ایجاد می کند اما اگر هدف شما ایجاد یک اتاق رمانتیک و خصوصی است استفاده از نورهای تیره مناسب تر می باشد .

یکی از راحت ترین راه ها استفاده از چراغهای رنگی به رنگهای تیره است . بعضی از این چراغها قابلیت تغییر رنگ دارند و می توانید هر زمان رنگ دلخواه را امتحان کنید .

می توانید از اباژورها و چراغ های تزیینی به رنگ های مختلف در اتاق استفاده نمایید بهترین گزینه رنگ های قرمز و سیاه می باشد . دقت کنید که نور سبز یا ابی اثر جالبی ندارد و حالت بیماری را القا می کند . در صورت تمایل به استفاده از این رنگ ها سعی کنید انها را در کنار مجموعه ای از رنگ های دیگر به کار ببرید .
استفاده از شمع های رنگی و معطر نیز ایده خوبی می باشد .

دکوراسیون :
برای ایجاد یک اتاق خواب رمانتیک در انتخاب وسائل دقت نمایید . تمام وسائل انتخابی باید زیبا و جذاب باشند .
استفاده از بعضی اثار هنری اتاق عاشقانه ای را ایجاد خواهد نمود . دیدن مناظر طبیعی و یا پرتره ها و تصویرهای انسانی جذاب و یا مجسمه های خوش فرم احساس خوبی را ایجاد خواهد نمود . از مناظر تخیلی و ناخوشایند بپرهیزید .


مبلمان:
مهم ترین وسیله در اتاق خواب همان تخت خواب می باشد . در یک اتاق خواب رمانتیک نقش این وسیله مشخص تر نیز خواهد بود . تخت باید زیبا و راحت باشد .

به تخت به چشم بوم نقشی نگاه کنید که با کوسن ها ، ملافه ها و تشک ها در حال نقاشی ان هستید .استفاده از پارچه های اطلسی یا ابریشمی ایده خوبی خواهد بود .
از تشک های کوتاه تر استفاده کنید و در اطراف تخت میزهای کوچک زیبا بگذارید و وسائل بزرگ مانند کمد را چشبیده به دیوار قرار دهید .

استفاده از سایبان برای تخت نیز ایده جالب و جذابی است .
در طراحی یک اتاق خواب رمانتیک بهترین راه در نظر گرفتن روحیه و خواسته های خودتان است و با پیاده سازی آنها در محیطی ارام و رمانتیک خواهید بود . در زیر نکاتی است که به شما کمک خواهد کرد :

به هیچ عنوان از نورهای درخشان و زننده استفاده نکنید .مبلمان اتاق را تا حد ممکن راحت و ساده انتخاب کنیدیک ظرف قشنگ محتوی شوکلات های زیبا یا میوه های خوشرنگ و ریز مثل توت فرنگی بر روی میز توالت زیبایی و ارامش خاصی به همراه دارد .بر روی میزهای کنار تخت یا بر روی میز توالت شمع های معطر قرار دهید . از تخت های دارای سایه بان استفاده کنید و حریرها و دراپه های زیبا برای ان انتخاب نماییدیک اتاق خواب رمانتیک باید محل ساکتی باشد که به شما حتی اجازه شنیدن نفس های همسرتان را نیز بدهد پس هیچ گاه تلویزیون را در چنین اتاقی قرار ندهید و تا حد امکان از پرده های زخیم و چندلایه استفاده کنید .موسیقی رمانتیک مناسب اتقا خواب رمانتیک است پس دستگاه سی دی خود را در دسترس قرار دهید .از پارچه های مخملی و حریر قرمز رنگ ، البالویی یا رنگ هایی با مایه قرمز استفاده کنید . بر روی تخت کوسن های نرم و زیادی قرار دهید .می توانید از چراغ هایی با نور قرمز ملایم یا صورتی استفاده نماییداز عود و سایر چیزهای خوشبو استفاده نماییدمی توانید عطر مورد علاقه خود را در صورت ملایم بودن بر روی تخت بپاشید

چگونه فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم ؟
1) در فضای‌ اتاق‌ از کمدهای‌ آینه ‌دار استفاده‌ کنید، چون‌ اتاق‌ را بزرگتر نشان می دهند.
2) برای‌ انعکاس‌ منظره‌ بیرون، آینه‌ را درست‌ مقابل‌ پنجره‌ قرار دهید.
3) آینه‌ انعکاس‌ و جلوه‌ نور را مضاعف‌ می ‌کند، پس‌ برای‌ روشنایی‌ بیشتر از جلوه‌ آن‌ به خوبی‌ استفاده‌ کنید.
4) آینه‌ می ‌تواند یک‌ فضای‌ تاریک‌ را به‌ فضایی‌ دلباز و روشن‌ مبدل‌ کند.
5) آینه‌ به‌ فضای‌ اتاق‌ هویتی‌ خاص‌ می‌ بخشد. پس‌ چرا از آن‌ بهره‌ نبرید؟
6) سعی‌ کنید از رنگ های‌ روشن‌ برای‌ فضای‌ اتاق‌ خواب‌ استفاده‌ کنید، چون‌ این‌ رنگ ها فضای‌ اتاق‌ را بزرگتر نشان‌ می‌ دهند.
7) برای‌ اتاق‌ خواب، کاغذ دیواری‌ با طرح‌ و نقش‌ ظریف‌ انتخاب‌ کنید.
8) اتاق‌ را با موکت طرح ساده کفپوش‌ نمایید.
9) وسایل‌ خود را با هماهنگی‌ بچینید تا اتاق‌ خیلی‌ شلوغ‌ نشود.
10) از انتخاب‌ رنگ های‌ تندی‌ مثل‌ نارنجی‌ و قرمز تند خودداری‌ کنید، چون‌ این‌ رنگ ها دیوارها را به ظاهر به‌ هم‌ نزدیک‌ می ‌کنند و فضای‌ اتاق‌ را کوچک‌ می‌ نمایند. رنگ های‌ روشن‌ و شادی‌ مثل‌ آبی‌ کمرنگ‌ و سبز روشن،‌ فضا را بزرگتر نشان‌ می‌ دهند.


چند توصیه برای دکوراسیون اتاق خواب :
اتاق خواب جایی است برای آسودن و کسب آرامش و انرژی مجدد برای یک روز کاری دیگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنین نوع چیدمان آن کمک زیادی به کسب این آرامش و استراحت واقعی می‌کند.
در این نوشتار سعی داریم مهم‌ترین نکات مربوط به دکوراسیون این منطقه با اهمیت خانه را توضیح دهیم.

یکی از اصول اولیه چیدمان در اتاق‌ خواب می‌گوید محل تخت باید به گونه‌ای انتخاب شود که پنجره نورگیر حتما در سمت راست آن قرار گیرد.

استفاده از کوسن‌های فراوان بر روی تخت‌هایی که لبه بالایی بلندی دارند، بر زیبایی تخت می‌افزاید. در سبک‌های کلاسیک بهتر است که این کوسن‌ها از همان جنس و بافت روتختی باشند.

به هماهنگی موجود در بین اشیا و مبلمان بیشتردقت کنید. بافت‌های روتختی و والان‌های پرده بهتراست از یک نوع، از یک طرح و از یک طیف رنگی انتخاب شودو حتی رول‌بوردهای (نوارهای تزیینی دیواری) در قسمت بالایی دیوارها نیز از همان طیف رنگی باشد.

هماهنگی میان بافت‌ها یک سبک کلاسیک به محیط اتاق می‌دهد. البته اگر در میان این هماهنگی، گاهی یکی از بافت‌ها و رنگ‌ها، کاملا متضاد و مکمل دیگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دکور اتاق افزوده شده و آن را از یکنواختی در‌ می‌آورد.

توجه داشته ‌باشید استفاده از روتختی‌های زیبا تنها ملاک زیبایی و راحتی اتاق نیست بلکه باید به نرمی و لطافت آن هم توجه کنید. همه این موارد منجر به افزایش حس آسایش و راحتی در اتاق خواب می‌شود.

فرض کنید:رنگ زمینه اتاق، کرم شکلاتی و گلبهی است. استفاده از دکورهای چوبی تیره و متمایل به زرشکی، مکمل رنگ فضای زمینه است. استفاده از روتختی براق، مانند هر بافت براق دیگر، علاوه بر اینکه نوعی حس تجمل‌گرایی را به ببیننده القا می‌کند، با قرار گرفتن در کنار دکور چوبی تیره باعث می‌شود زیبایی این نوع چیدمان جلوه‌ای چند برابر بیابد. رنگ و طرح بافت‌های پارچه‌ای نیز مابین رنگ زمینه اتاق و دکور چوبی آن است.

همین امر سبب شده است تا در محیط، تعادل برقرار شود. یادتان باشد که یکی از ویژگی‌های سبک کلاسیک، استفاده از بافت‌های براق در کنار دکور چوبی تیره است.

هر چه پهنای قاب تابلوها بیشتر باشد آن تابلو با دکور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهنای قاب کمتر باشد، تنها نقاشی یا سایر آثار داخل قاب جلوه بیشتری خواهد داشت.

همچنین، استفاده از تک‌مبل کمک می کندتا فضایی صمیمی و دلنشین در قسمتی از اتاق فراهم آید. برای تفکیک این فضا در کنار تک‌مبل می توان از نور موضعی (آباژور) استفاده کرد. بهترین آباژورها درکنار تک مبل‌ها، آباژورهایی هستند که نورشان به سمت پایین باشد.

به این ترتیب فضایی مناسب برای مطالعه واستراحت در شب پدید می‌آید. هر چه تعداد نورهای موضعی در داخل اتاق بیشتر باشد، تفکیک فضاهای داخلی بیشتر شده و به نظر می‌رسد که رعایت این نکته برای اتاق خواب، مناسب است.

استفاده از چراغ‌های آباژور کوتاه بر روی پاتختی‌ها، میتواندفضایی رومانتیک‌ به وجود آورد و ضمنا این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوانید قبل از خواب به مطالعه بپردازید.

استفاده از فضای سبز (گلدان، فلاور باکس و . . .)، قاب‌عکس‌های شخصی و تابلوهای خط یا نقاشی مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزایش نشاط و روحیه‌تان شده و روبه‌رو شدن با این عناصر به ویژه در آغاز هر روز می‌تواند انگیزه‌ شروع یک روز کاری را دو چندان کند.

بهتراست قاب عکس و تابلو نیز مطابق با دکورچوبی اتاق،چوبی انتخاب شود و همین امر باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای داخلی اتاق می شود. استفاده از قاب‌های فلزی متعدد در اتاق‌هایی که دکور فلزی و فرفورژه دارند کاملا مناسب است و توصیه می‌شود. معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تخت‌های دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده کنید.

اگر دوست دارید که با یک تابلو و یا تنها یک قاب عکس، دیوار بالایی تخت را تزیین کنید ترجیحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالای تخت انتخاب کنید. ولی اگر می‌خواهید از تعداد تابلوهای بیشتری برای تزیین دیوار استفاده کنید، مناسب‌تر این است که از تابلوهای طولی یعنی تابلوهایی با عرض کم و طول زیاد استفاده کنید.

در این نوع انتخاب، ترجیحا باید سعی کنید اندازه طولی تابلوها تقریبا برابر ارتفاع تخت از سطح زمین باشد.

 

گردآوری : گروه اینترنتی پرشین وی
http://www.persianv.com/decoration

 






تاریخ : شنبه 93/6/15 | 11:17 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

انگیزه مالی دلیل پخش آگهی چیپس و پفک است/ کم‌رنگ شدن خطوط قرمز در تبلیغات


سید مجتبی حورایی در گفتگو با خبرنگار مهر با تبیین روانشناختی پدیده تبلیغات و تاثیری که پیام‌های بازرگانی روی افراد می گذارند، گفت: تبلیغات از باب مبالغه می‌آید یعنی سازندگان آن محصول خود را بزرگتر نشان می دهند تا مخاطب را ترغیب کنند که به سمت محصول و کالای مورد نظر برود.

ماهیت تبلیغات بی‌اعتمادی را در جامعه رقم می‌زند

وی ادامه داد: همین مبالغه در بیان کیفیت محصول و ویژگی‌های آن باعث می‌شود تا مخاطب بعد از تهیه آن پی ببرد که محصول مورد نظر با آنچه تبلیغ می‌شده است تفاوت دارد و اولین نتیجه چنین امری این است که نوعی فضای بی اعتمادی را در جامعه رقم می‌زند. 

این مشاور و رفتارشناس اجتماعی در ادامه با تحلیل رفتارهایی که با دیدن تبلیغات تلویزیونی و پیام‌های بازرگانی منجر به خرید یک کالا می‌شوند، بیان کرد: بسیاری از خریدهای ما بر اساس هیجانات ماست نه ضرورت‌ها. من زمانی احساس می‌کنم چیزی را نیاز دارم و بدون تبلیغات هم آن را خریداری می کنم اما زمانی آگهی‌های بازرگانی از المان‌هایی مثل جذابیت، شادی، ریتمیک بودن و … استفاده و این امر هیجانی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود مرا به خرید کالا و مصرف آن وادارد.

سوء استفاده سازندگان آگهی‌ها از کودکان

حورایی در ادامه با اشاره به سوء استفاده از کودکان در تبلیغات کالاها و پیام‌های بازرگانی عنوان کرد: اگر تبلیغ مردانه و در راستای آگاهی بخشی باشد مرد خانواده به راحتی تحت تاثیر آن قرار نمی‌گیرد و کالای مورد نظر را نمی‌خرد. همچنین کودک و نوجوان نیز به راحتی با آن ارتباط برقرار نمی کنند. درصورتیکه تبلیغاتی که امروز می‌بینیم از کودکان استفاده و درواقع سوء استفاده می‌کند و این باعث می‌شود که تبلیغات تلطیف شده و فرزند من هم آن را ببیند و از آن لذت ببرد. بنابراین من که خود نمی‌خواسته‌ام کالای مورد نظر را خریداری کنم حالا در برابر تقاضای فرزندم نمی‌توانم بایستم و برای او کالا را تهیه می‌کنم.

این مشاور خانواده با اشاره به نتایجی که تبلیغات بیش از حد تلویزیون در جامعه به بار می‌آورد، اظهار کرد: هم اکنون بیشترین تبلیغاتی که در تلویزیون دیده می‌شود کالاهایی هستند که الزاما نیازی به آنها نیست. کالاهای خوراکی مثل چیپس و پفک که نه تنها مفید نیستند بلکه ضرر هم دارند اما تلویزیون باز هم این کالاها را تبلیغ و شما را به مصرف بیشتر این کالاها وادار می‌کند.

تلویزیون بیشتر از اعضای خانواده تحویل گرفته می‌شود

وی ادامه داد: تبلیغات انواع ظروف و وسایل آشپزخانه زنان را ترغیب می‌کند که به سمت خرید آنها بروند و این امر به تدریج فشار به خانواده، رقابت‌ها و حسرت‌ها را افزایش می‌دهد و گاهی مرد یا زن در خانواده تلویزیون را بیشتر از همسر خود تحویل می‌گیرد زیرا در جامعه امروز چندان فرصت نمی شود که شخص با همسر خود صحبت کند یا به سخنانش گوش دهد اما ساعت‌ها به تلویزیون توجه می‌کند. 

این مشاور خانواده بسیاری از کالاهای پرورشی تبلیغ شده در تلویزیون را نیز غیر سودمند دانست و بیان کرد: بسیاری از مراجعان و مادرها از محصولات پرورشی که تلویزیون نمایش می‌دهد از من سوال می‌کنند و زمانیکه در جوابشان می‌گویم بسیاری از اینها مفید نیستند؛ می‌پرسند اگر خوب نیستند چرا تلویزیون آنها را تبلیغ می‌کند؟ 

رویاپردازی است که بگوییم رویکرد تبلیغاتی تلویزیون تغییر خواهد کرد

سردبیر دو هفته نامه «راز» درباره حجم زیاد تبلیغات و پیام‌های بازرگانی به دلیل سود و منفعتی که برای تلویزیون دارد، بیان کرد: تلویزیون به دلیل کمبود بودجه و به خاطر منفعت‌هایی سراغ این تبلیغات می‌رود اما چون مجبور به پخش تبلیغات است به تدریج خطوط قرمز کمتر می‌شود. وقتی قرار است برای توسعه سازمان صداوسیما و پرداخت هزینه‌ها پول سنگینی را پرداخت کنیم آگهی ای هم که مجوز ندارد به نحوی مجوز می‌گیرد زیرا بحث سود و منفعت است. درحالیکه تلویزیون می‌تواند تعداد شبکه‌ها را کمتر کند و در عوض در همان تعداد شبکه و با ساعت‌های محدود کیفیت برنامه‌ها را بالاتر ببرد. 

وی در پایان در پاسخ به این که چه پیشنهادی برای تغییر رویکرد تلویزیون در حوزه پخش پیام‌های بازرگانی دارد، بیان کرد: تلویزیون در دام رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای افتاده است. کدام پزشک است که نگوید چیپس و پفک ضرر ندارد؟ پس چه عاملی باعث می‌شود که تبلیغات این کالاها پخش شود؟ تنها دلیل این است که سیما برای توسعه کار خود به این تبلیغات نیازمند است و این رویاپردازی است که بگوییم این رویکرد تلویزیون تغییر خواهد کرد.






تاریخ : شنبه 93/6/15 | 11:15 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

زن 54 ساله ای که مثل دختر 25 ساله است! +عکس

201147[1]

افرادی در اطرافیان ما هستند که به اصطلاح بسیار خوب مانده اند و قیافه شان به سن شان نمی خورد این بار می خواهیم راز این جوان ماندن را از زبان یکی از این افراد بیان کنیم.
کیم خانمی است که به گفته خودش در نظر اطرافیان در 25 سالگی مانده است ولی در واقعیت 54 سال سن دارد و یک دختر و پسر 25 و 24 ساله دارد.
وی رمز این جوانی را در ورزش و تغذیه مناسب و ژن خوب می داند.کیم می گوید در 53 سالگی که حس کردم اثرات پیری روی چهره ام خود نمایی می کند به جای رفتن به سراغ یک جراح زیبایی به سراغ یک پزشک تغذیه رفتم و از همان جا با تغییرات لازم در زندگی ام در جهت از بین بردن آثار پیری برآمدم.
وی می گوید شاید زنان دیگر مثل من ژن جوانی را نداشته باشند اما از تغذیه و ورزش نمی توان غافل شد چون این دو تکنیک خیلی به من کمک کردند.کمونه






تاریخ : شنبه 93/6/15 | 11:14 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

اطلاعیه مهم درباره دریافت "یارانه نقدی"

اطلاعیه مهم درباره دریافت
زوجین می‌توانند با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه و سایر مراحل جداسازی از خانوار اصلی و تشکیل خانوار جدید را طی نمایند

 سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شرایط ایجاد خانوار جدید و تغییر سرپرست خانوار برای دریافت یارانه‌نقدی را اعلام کرد.

* شرایط ایجاد خانوار جدید و یا تغییر سرپرست خانوار در سامانه رفاهی:

ازدواج:

در صورتی که والدین هر یک از زوجین در بازه زمانی 20 الی 31 فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند و در همان زمان زوج و زوجه در زیر مجموعه خانوار والدین خود نیز قرار داشته باشند، زوجین می‌توانند با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه و سایر مراحل جداسازی از خانوار اصلی و تشکیل خانوار جدید را طی نمایند.

طلاق:

در صورتی که زوجین در بازه زمانی 20 الی 31 فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی

به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند و در همان زمان زوج یا زوجه در زیر مجموعه ثبت نام شده حضور داشته باشد، در صورت وقوع طلاق می‌توانند با ارائه اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و سند طلاق جهت جدا سازی خانوار و تشکیل خانوار جدید به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند.

فوت:

در صورتی که سرپرست قبلی خانوار در بازه زمانی 20 الی 31 فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند. هنگام فوت این سرپرست بزرگترین فرد خانوار که دارای سن قانونی باشد؛ می‌تواند با اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و کلیه اعضای خانوار که در زیر مجموعه سرپرست قبلی در بازه زمانی فوق الذکر ثبت نام شده‌اند به همراه گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی متوفی جهت تعیین سرپرست جدید و طی سایر مراحل به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایند.

بد سرپرست بودن:

طبق دستورالعمل ماده 9 آیین نامه اجرائی ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه ها در صورت اعتیاد سرپرست به مواد مخدر، محجور بودن، زندانی بودن، فوت یا مفقود یا مجنون شدن، عدم حضور سرپرست در محل زندگی (زندگی در خارج کشور) و عدم صلاحیت سرپرست خانوار ؛ چنانچه خانوار مزبور در بازه زمانی 20 الی 31 فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی شرکت نموده باشند، متقاضی می‌تواند جهت تغییر سرپرست خانوار فعلی با ارائه مدارک و مستندات لازم به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه نمایند.ش



منبع: isna.ir





تاریخ : جمعه 93/6/14 | 10:53 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

«ستاره قطبی» در تالار وحدت

«ستاره قطبی» در تالار وحدت
خانم‌ها در فعالیت‌های موسیقی معمولا مهجور واقع شده‌اند و گروهی مثل ما با وجود تنگناها مشغول به فعالیت است..

سرپرست گروه موسیقی «ستاره قطبی» گفت: شاید برگزاری کنسرت بانوان از نظر خیلی‌ها نمای ساده‌ای داشته باشد، اما واقعیت این است که برگزاری چنین اجراهایی کار سختی است.

بهار ایلچی که 13 و 14 شهریور ماه در تالار وحدت اجرا دارد گفت: گروه موسیقی «ستاره قطبی» یک گروه موسیقی پاپ ویژه اجرا برای بانوان است که قطعاتش را به گویش‌های مختلف اجرا می‌کند.

او ادامه داد: در کنسرت پیش‌رو گروه «ستاره قطبی» قطعاتی را به زبان‌های مختلف اجرا خواهد کرد که عربی‌، هندی‌، فرانسوی،‌ اسپانیولی و... از جمله‌ی این قطعات هستند. در واقع می‌توانم بگویم قطعاتی به زبان‌های مختلف از 5 قاره جهان اجرا خواهد شد.

وی افزود: این در حالی است که قطعاتی به گویش‌های آذری‌، کردی‌ و لری‌ در این کنسرت اجرا می‌شود و از آنجا که مخاطبان ما در این کنسرت بانوان هستند، تلاش کردیم محیطی پر از تنوع را برنامه‌ریزی کنیم. به هر حال خانم‌ها به محیط‌های پر تنوع علاقه بیشتری دارند و محیط‌های این چنینی برایشان جذاب است.

ایلچی از مهشید مولایی، فرناز ملکی‌، بهناز حکیم‌، نازلی سلطان‌زاده‌ و ماری روت باسوا به عنوان خوانندگان گروه یاد کرد و گفت: فضای کنسرت ما شاد است و می‌توانم بگویم اولین‌بار است که چنین اجرایی در ایران به روی صحنه می‌رود.

سرپرست گروه «ستاره قطبی» درباره ارکستر گروه نیز توضیح داد: تمام نوازنده‌های گروه ما از تحصیل‌کرده‌ها و استادان دانشگاه در رشته موسیقی هستند. ارکستر پاپ ما کامل است و سازهایی مثل درامز‌، پراکشن‌، پیانو،‌ کیبورد‌، گیتار الکتریک‌، گیتار آگوستیک‌ در کنار یک کوآرتت بادی و ویلن به صدا در می‌آیند.

او درباره استقبال مخاطبان از اجراهای این گروه گفت: خوشبختانه استقبال از کنسرت‌های گروه ما بی‌نظیر است، به گونه‌ای که خود ما هم انتظار چنین استقبالی را نداشته‌ایم.

ایلچی درباره میزان حمایت‌ها از گروه‌های موسیقی بانوان گفت: خانم‌ها در فعالیت‌های موسیقی معمولا مهجور واقع شده‌اند و گروهی مثل ما با وجود تنگناها مشغول به فعالیت است. اما مسئولان می‌توانند با انجام فعالیت‌هایی مثل برگزاری جشنواره موسیقی بانوان از ما حمایت کنند.

به گزارش ایسنا‌، گروه موسیقی «ستاره قطبی» 13 و 14 شهریور ماه ساعت 15 در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. 

 

منبع: isna.ir
 





تاریخ : جمعه 93/6/14 | 10:51 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

7 پیشنـهـاد غـذایـی به خـانـم هـا

7 پیشنـهـاد غـذایـی به خـانـم هـا
توصیه های انجمن پزشکان آمریکا به خانم ها را بخوانید.

بیشتر ما خانم‌ها آنقدر که به زیبایی و ظاهرمان اهمیت می‌دهیم برایمان مهم نیست که چه بخوریم و چطور و چه مقدار بخوریم. در صورتی که داشتن تغذیه مناسب، پایه و اساس یک زندگی همراه با سلامت و حتی عاملی مهم در داشتن ظاهری زیباست، به همین دلیل انجمن پزشکان آمریکا در سال 2010، هفت ماده غذایی را به خانم‌های سراسر دنیا معرفی کرد تا‌ آنها با خوردن این موادغذایی، زندگی شاد و سالمی داشته باشند:

1. ماهی آزاد
دکتر آندرو ویل می‌گوید که خوردن ماهی‌های چرب سرشار از امگا3 برای خانم‌ها بسیار مفید است و اگر در ترکیب این ماهی‌ها ماده‌ای به نام DHA هم وجود داشته باشد بسیار عالی می‌شود. وی وجود این دو ماده مغذی را که به وفور در ماهی آزاد وجود دارد، باعث حفظ سلامت خانم‌ها در طول دوران بارداری می‌داند. همچنین امگا3 می‌تواند از افسردگی پیش از قاعدگی و پس از زایمان هم جلوگیری کند و یک دشمن جدی برای بیماری آلزایمر به شمار آید. از پروتئین و ویتامین D فراوان موجود در ماهی آزاد هم نمی‌شود چشم‌پوشی کرد؛ ویتامینی که بدن اکثر خانم‌ها با کمبود آن مواجه است.
چقدر بخوریم؟ حداقل 2 بار در هفته از این ماهی یا ماهی‌های چرب دیگر استفاده کنید.

2. لوبیا قرمز
حبوبات، سرشار از مواد مغذی هستند اما در بین آنها لوبیا قرمز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این ماده غذایی حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، فولات، پروتئین، مواد معدنی و فیبر است. به همین دلیل هم خوردن لوبیا قرمز باعث می‌شود که شما زودتر احساس سیری کنید و برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید و دچار اضافه وزن ناشی از پرخوری نشوید. همچنین مصرف این ماده مغذی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، قندخون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سرطان‌های زنانه را هم پایین می‌آورد. خاصیت این لوبیای سحرآمیز آنقدر زیاد است که دکتر لیز اپلگیت، استاد دانشگاه کالیفرنیا درباره آن می‌گوید: «حتی اگر فرصت کافی برای درست کردن خوراک لوبیا ندارید، کنسرو آن را تهیه کنید و بخورید.»
چقدر بخوریم؟ خوردن هفته‌ای 3 فنجان یا روزی یک قاشق لوبیا قرمز پخته به همه خانم‌ها توصیه می‌شود.

3. گردو
«پروتئین، فیبر، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و امگا3! دیگر از یک ماده غذایی چه می‌خواهید؟» اینها گفته‌های دکتر دیوید کاتز، استاد دانشکده پزشکی ییل (Yale)، در مورد گردو است. اگر خانم‌ها هر روز و به اندازه گردو بخورند، می‌توانند کلسترول خونشان را کاهش دهند، قدرت تمرکزشان را بالا ببرند، خواب بهتری را در طول شب تجربه کنند، از استرس و بیماری‌های قلبی دور باشند و از همه مهم‌تر خطر ابتلا به سرطان پستان را در خود به حداقل برسانند.
چقدر بخوریم؟ خوردن 2، 3 عدد گردو در روز می‌تواند تاثیرات شگرفی را در بدن خانم‌ها بر جای بگذارد.

4. جو
متخصصان تغذیه، جو را به عنوان یک ماده کاهش‌دهنده کلسترول در بدن معرفی می‌کنند که مقادیر بالایی از فیبر در آن موجود است و خوردنش مثل لوبیا قرمز می‌تواند برای ساعت‌های زیادی شما را سیر نگه دارد. به همین دلیل خوردن آن به تمام خانم‌هایی که قصد دارند وزنشان را کم کنند و گرسنگی هم نکشند، توصیه می‌شود. بسیاری از خانم‌ها به خاطر دیرپز بودن جو، بی‌خیال خوردن آن می‌شوند اما توصیه متخصصان تغذیه به این افراد مصرف جوی دو سر و پرک است که ظرف مدت بسیار کوتاهی پخته می‌شود.
چقدر بخوریم؟ متخصصان انجمن قلب آمریکا نه‌تنها به خانم‌ها بلکه به همه افراد توصیه می‌کنند که هر روز حداقل 20 تا 30 گرم انواع غلات سرشار از فیبر مانند جو را در جیره غذایی روزانه‌شان جای دهند.

5. کلم بروکلی
کلم بروکلی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها برای مبارزه با سرطان پستان است و منبع خوبی برای دریافت ویتامین C و A محسوب می‌شود. این ماده غذایی که جزو گروه سبزی‌ها تقسیم‌بندی می‌شود، سرشار از فیبر، اسیدفولیک، کلسیم، آهن و پتاسیم است و همان‌طور که می‌دانید تمام این ریزمغذی‌ها برای بدن خانم‌ها بسیار لازم و ضروری اعلام شده‌اند و اکثر خانم‌ها نیز با کمبود آنها مواجه‌اند. به علاوه، خوردن یک وعده (یک فنجان) کلم بروکلی، کمتر از 30 کالری انرژی را به بدن وارد می‌کند و این یعنی اینکه مصرف به دلخواهش چاقی و اضافه وزن را در پی نخواهد داشت.
چقدر بخوریم؟ خوردن 2 تا 4 فنجان کلم بروکلی خام یا بخارپز شده در هفته به تمام خانم‌ها پیشنهاد می‌شود.

6. روغن زیتون
لیست غذاهای زنانه ما به هیچ عنوان بدون ذکر نام روغن زیتون کامل نمی‌شود. محققان دانشگاه کلمبیا روغن زیتون را عاملی برای مقابله با آلزایمر و زوال عقل می‌دانند و پژوهشگران اسپانیایی هم شانس ابتلا به سرطان پستان را در خانم‌هایی که به صورت منظم روغن زیتون می‌خورند، بسیار پایین اعلام کرده‌اند.
چقدر بخوریم؟ بهتر است خانم‌ها روزی 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون روی سالاد یا غذایشان بریزند تا علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم در خود به حداقل برسانند.

7. ماست
این ماده لبنی مفید، سرشار از کلسیم است که مصرف روزانه‌اش می‌تواند یک‌چهارم از نیاز خانم‌ها به این ماده معدنی را برطرف کند، مخصوصا اگر به صورت کم‌چرب مصرف شود. همچنین خوردن ماست کم‌چرب می‌تواند قدرت سیستم ایمنی بدن زنان را افزایش دهد و از بدخلق و خو شدن آنها پیشگیری کند.
چقدر بخوریم؟ حداقل 3 وعده ماست یا لبنیات کم‌چرب را در روز میل کنید.

منبع : هفته نامه سلامت





تاریخ : جمعه 93/6/14 | 10:50 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

عکس هایی از بارش باران در رشت

عکس هایی از بارش باران در رشت
عکس هایی از بارش باران در رشت

بارش باران تابستانی در رشت

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/961.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/962.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/963.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/964.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/965.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/966.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/967.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/968.jpg


منبع: farsnews.com





تاریخ : جمعه 93/6/14 | 10:49 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

طرز تهیه رولت مرغ

طرز تهیه رولت مرغ
مرغ را از فر بیرون آورده و فویل و نخ‌ها را باز کنید و رولت مرغ را در ظرف مناسبی بچینید و پس از سرد شدن آن را برش داده و سس را روی آن بریزید و سر سفره‌تان قرار? دهید.

مواد لازم : 
سینه مرغ : یک عدد
گوشت چرخ‌کرده مرغ : 300 گرم
فیله‌مرغ : یک عدد
 رب گوجه‌فرنگی : یک قاشق غذاخوری
سیر : چند حبه
آب لیمو : نصف فنجان
اسفناج پخته : 350 گرم
زعفران و نمک و فلفل : به اندازه لازم
آب مرغ : 1/5 لیوان
روغن : به اندازه لازم .
طرز تهیه : 
سینه مرغ را از استخوان جدا کنید. 
سعی کنید طوری این کار را انجام دهید که پاره نشود. 
فیله‌مرغ را هم روی تکه قبلی گذاشته و با بیفتک کوب به آرامی روی آنها ضربه بزنید تا باز شده و جای استخوان سینه پر شده باشد. 
سپس به آنها نمک و فلفل و زعفران و کمی آبلیمو زده تا گوشت مرغ طعم‌دار شود.
مقداری از گوشت مرغ را هم چرخ کنید و به همراه اسفناج‌ها و سیر له شده، روی تکه‌های مرغ بگذارید و به آرامی آن را رول کرده و با نخ بپیچید و در فویل بگذارید و در فر از قبل گرم شده به مدت 1/5 ساعت با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. 
در یک ظرف کوچک مقداری روغن بریزید و رب گوجه را در آن تفت داده، بعد آب مرغ را? همراه نمک، فلفل، زعفران و بقیه آبلیمو به آن اضافه کنید و بجوشانید تا غلیظ شود.
مرغ را از فر بیرون آورده و فویل و نخ‌ها را باز کنید و در ظرف مناسبی بچینید و پس از سرد شدن آن را برش داده و سس را روی آن بریزید و سر سفره‌تان قرار? دهید.



منبع : چهاردیواری جام جم





تاریخ : جمعه 93/6/14 | 10:47 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

5 نمونه از بهترین ست های تابستانی

5 نمونه از بهترین ست های تابستانی
در این مقاله بهترین ست های لباس تابستانه امسال را گردآوری کرده ایم.


















تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ






تاریخ : جمعه 93/6/14 | 10:46 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس