سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه کنیم تا پاهایمان بلندتر به نظر برسد

چه کنیم تا پاهایمان بلندتر به نظر برسد
شما می توانید با انجام کارهایی ساده دیگران را دچار خطای باصره کنید و پاهایتان را کشیده و لاغر نشان دهید .

 

بسیاری ازخانم ها حتی اگر پاهایی لاغر و باریک داشته باشند باز هم در پی  شیوه هایی هستند  که پاهای شان را باریک تر و لاغرتر نشان دهند.هرچند که به نظر من همه  خوش تیپ  هستیم و باید از هر آنچه که داریم شاکر باشیم  اما  خوب چه می شود کرد ما همه به نوعی تابع مد هستیم .
پس برویم سر اصل مطلب که شما می توانید با انجام کارهایی ساده دیگران را دچار خطای باصره کنید و پاهایتان را کشیده و لاغر نشان دهید .

1 - مهم ترین کار این است که رنگ کفش تان باید هم رنگ پوست تان باشد بخصوص در تابستان که شلوار و جوراب نمی پوشید.

2 - اگر شلوار و یا جوراب می پوشید باید رنگ کفش و جوراب یا شلوارتان یکی باشد و اگر بالاتنه را هم همرنگ بقیه کنید یکی دو سانت دیگر هم به طول پاهایتان اضافه خواهد شد.
 
3 - برای بلندتر نشان دادن پاها خط کمر برای دامن و شلوار بهتر است روی کمر باشد نه پایین تر. یعنی پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه ممنوع است.

4 - پاهای برنزه لاغرتر از پاهای سفید به نظر می آیند. پس این کار را هم انجام دهید.

5 - همانطور که همه می دانید پوشیدن کفش های پاشنه بلند در لاغر و کشیده نشان دادن پاها اثری معجزه آسا دارد. البته همیشه نوع راحتش را انتخاب کنید تا به پاها و کمرتان صدمه نزند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banovan.com






تاریخ : جمعه 93/6/21 | 9:25 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

در انتخاب فرش مواظب این اشتباهات باشید

در انتخاب فرش مواظب این اشتباهات باشید
اگر می خواهید به تزئین اتاق خود بپردازید بهتر است که در ابتدا فرش ها را انتخاب کنید .

 

1 - انتخاب فرشی که بیش از اندازه کوچک است !
اگر فرشی که برای یک اتاق در نظر می گیرید بیش از اندازه کوچک باشد باعث می شود که فضای اتاق بسیار کوچک تر از آنچه که است ،به نظر برسد .دانیل اوکی طراح دکوراسیون داخلی می گوید : فرش را باید به اندازه ای در نظر گرفت که مبلمان و دیگر وسایل دور تا دور آن جا بگیرد و تا آنجایی بزرگ باشد که زمانیکه روی مبل می نشینیم ،پاهایمان روی زمین قرار نگیرند .مخصوصا اینکه این نکته در اتاق نشیمن باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
آمبر لیوس طراح داخلی هم در این باره می گوید : در اتاق خواب باید اندازه ی فرش طوری باشد که زمانیکه از خواب بیدار می شوید و پای خود را روی زمین می گذارید ،پایتان روی فرش قرار گیرد .
2 - استفاده نکردن از چند تکه قالیچه کوچک در یک اتاق!
بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای استفاده از چند تکه فرش و قالیچه ی کوچک ،از یک فرش بزرگ در اتاق استفاده کنند که این یا به دلیل قیمت آن می باشد و یا دلایلی دیگر دارد . لیوس در این باره می گوید به جای یک فرش از چند تکه قالیچه در یک اتاق استفاده کنید و با این کار نه تنها فضای اتاق را زیباتر نشان می دهید بلکه به راحتی می توانید هر کدام را جا به جا کنید و به راحتی آنها را که احیانا توسط فرزندان یا حیوانات خانگی اتان کثیف شده است را بشورید .
3 - خالی نگذاشتن کناره های دیوار !
دانیل اوکی می گوید :  از اینکه لبه های دیوار را خالی بگذارید نترسید چرا که این کار چیدمان و فضا را زیباتر نشان می دهد وبه این ترتیب اتاق را به اندازه ای که لازم است از فرش پر کنید .
4 - انتخاب فرش در مرحله ی آخر
اگر می خواهید به  تزئین اتاق خود بپردازید بهتر است که در ابتدا فرش ها را انتخاب کنید .فرش وسیله ای از هر اتاق می باشد که به همه چیز اتاق ربط دارد و شما را در طراحی و دکوراسیون خانه یاری می کند و کار را برایتان راحت تر خواهد کرد .( تا زمانی که فرش را نخریده باشید نمی توانید دیگر وسایل اتاق را خریداری کنید )
لیوس هم در این باره می گوید : هنگامی که ما مشغول طراحی و چیدمان یک اتاق می شویم در ابتدا فرش را انتخاب کرده و می اندازیم و بعد هم پرده اتاق را زده و در آخر دیگر وسایل را انتخاب می کنیم. 
5 - انتخاب نکردن طرح مناسب برای فرش هر اتاق
دانیل اوکی می گوید : اینکه فرش اتاق بهتر است چه طرحی داشته باشد بسیار مهم می باشد .مثلا برای اتاقی که دیوارهای آن قهوه ای و تیره می باشد بهتر است از فرشی روشن استفاده شود ،تا فضای اتاق را شادتر نشان دهد.
6 - تکان خوردن فرش
اینکه فرش در جای خود ثابت بماند و تکان نخورد بسیار مهم می باشد که این کار تنها با استفاده از چسباندن ترمز فرش پشت آن میسر نمی شود و گاهی اوقات لازم است که پایه ی یکی از وسایل را روی آن قرار داد تا ثابت بماند .
7 - به دنبال یک فرش ارزان قیمت 
اگر به دنبال یک فرش ارزان قیمت و مقرون به صرفه می باشد بسیار اشتباه می کنید .دنیل اوکی می گوید : بهتر است به جای یک فرش به درد نخورد و تعویض مرتب آن ،از همان ابتدا یک فرش از جنس خوب بخرید .مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد .فرش اگر جنس خوبی نداشته باشد و ارزان باشد بعد از مدتی مثل یک گلیم به نظر می رسد .



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ







تاریخ : جمعه 93/6/21 | 9:25 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
یک زناشویی عاشقانه و 20 راز سکرت ؟!

 

1 - در یک رابطه، هر یک از دو طرف که کمتر عاشق باشد، بیشترین کنترل را بر رابطه دارد.

 
2 - روابط موفق با یافتن یک فرد مناسب و شایسته آغاز نمیشوند، بلکه با مناسب و شایسته بودن خود فرد آغاز میشوند.

 
3 - فردی که در آینده مجذوب وی میشویم، عمدتاً بر پایه ی چیزی است که ما در رابطه گذشته خود قادر به حل، کنار آمدن و یا دستیابی به آن نبوده ایم.

 
4 - تنهایی و عزت نفس پایین دو عامل بسیار تاثیر گذار میباشند، که بسیاری را بر آن میدارد که در یک رابطه ناسالم وارد گردند. چراکه این افراد تصور میکنند یک رابطه ناسالم بهتراز فقدان رابطه و تنهایی است.

 
5 - پول، قدرت، رابطه جنسی، مذهب، سیاست، مصرف سیگار و الکل، بستگان و خانواده از جمله مباحثی میباشند که مطرح کردنشان جنجال آفرین بوده و معمولاً به کشمکش و مشاجره می انجامند.

 
6 - زنان عمدتاً مجذوب مردانی میشوند که قدری از لحاظ احساسی غیر قابل دسترس، تودار و خوددار میباشند، چرا که آنها غیر قابل پیش بینی بوده، زنان را به چالش کشانده، و با نیازمند جلوه دادن بی اندازه خود زنان را تحت فشار قرار نمیدهند. مردان خیلی مؤدب و دلپذیر اطلاعات را خیلی زود فاش میسازند، و اینگونه مینمایند که "اینکه تو چه کار میکنی و چگونه رفتار میکنی، برای من اهمیت ندارد، من کماکان در کنار تو هستم."

 
7 - افراد بطور ناخودآگاه وابسته فردی میشوند که نیازهای احساسی آنان را ارضا میکند.

 
8 - افراد جذب کسانی میشوند که درجاتی از استقلال احساسی و فکری را از خود بروز میدهند. استقلال مالی و معیشتی نیز به همین منوال. در کل هر قدر وابستگی شما به دیگران در هر زمینه ای کمتر باشد نزد دیگران از احترام، مقبولیت و محبوبیت بیشتری برخوردار خواهید بود.

 
9 - افراد خواهان چیزی می باشند که نمیتوانند داشته باشند. بنابراین خود را کاملاً در اختیار کسی قرار ندهید. در همان ابتدای آشنایی تمام اطلاعات شخصی، دانش، استعدادها و عشق خود را برای شریکتان آشکار نسازید. تمام وقت خود را به شریکتان اختصاص ندهید و یا خیلی زود به رابطه جنسی تن ندهید و آن را به بعد از ازدواج موکول کنید.

 
10 - انسانها تصمیمات آگاهانه خود را بر اساس احساسات ناخودآگاه خود اتخاذ میکنند، سپس تصمیمات خود را با استدلالهای خوشایند توجیه میکنند.

 
11 - شیفتگی و عاشقی یک نوع وابستگی است. بنابراین برای اینکه فردی را شیفته خود سازید، بکوشید نیازهای احساسی و معنوی وی را برآورده سازید، تا وی را وابسته خویش کنید.

 
12 - به خاطر داشته باشید مردم از انسانهای فاقد اعتماد بنفس، وابسته، مردد، بدون برنامه، غیر ماجراجو و ترسو گریزانند.

 
13 - رفتار دیگران براستی بازتاب نوع تفکر شما نسبت به آنان است.

 
14 - ایجاد اعتماد در رابطه مستلزم آنست که شما به شریکتان اجازه برخورداری از آزادی را بدهید.

 
15 - به یاد داشته باشید که کارهایی که انجامشان نمیدهید به همان اندازه ی کارهایی که انجامشان میدهید، حائز اهمیت و تاثیر گذار میباشند.

 
16 - روابط یک نوع فرایند هستند و نه یک محصول. زندگی یک کلاس درس بزرگ است، و روابط معلمان آن. ما زنده هستیم تا پیوسته بیاموزیم، عشق بورزیم، شاد باشیم و به دیگران خدمت کنیم. هر تجربه ای که پشت سر میگذاریم فرصتی است تا بیش از پیش پذیرش خود و دیگران را تمرین کنیم، حس شوخ طبعی خود را حفظ کرده و دامنه خرد و دانش خود را گسترش دهیم. هدف از ازدواج صرفاً رسیدن به نتیجه غایی و یا ثمره زندگی نیست، بلکه هدف از ازدواج بهبود فرآیند‌ِ نحوه رفتار ما با دیگران، یادگیری، رشد و رسیدن به کمال میباشد. بحث کیفیت است و نه کمیت. ازدواج ابزاری است برای رشد معنوی و اجتماعی انسان.

 
17 - شما جزء اصلی هر رابطه ای میباشید. بنابراین هرگاه میخواهید یک رابطه سالم و محبت آمیز با دیگران داشته باشید، نخست باید با خودتان رابطه ای سالم و محبت آمیز برقرار کنید. و این امر میسر نمیشود مگر با کشف و شناخت "خود اصیل" و "خود حقیقی" تان.

 
18 - روابط و ازدواج به ما کمک میکنند تا صفاتی نظیر صداقت، دلسوزی، بخشایش، خدمت کردن، از خود گذشتگی، فداکاری، مسئولیت پذیری، تعهد، همکاری، همدلی، اعتماد و عشق غیر مشروط را در خود پرورش دهیم. ازدواج به ما کمک میکند تا مهارتهای رفع اختلاف، روابط اجتماعی و ارتباط موثر را بیاموزیم. روابط به ما کمک میکنند تا به بلوغ هیجانی و اجتماعی نایل آییم.

 
19 - تعریف یک رابطه موفق فقدان تضادها، اختلاف سلیقه ها وعقاید متفاوت نیست، بلکه هنر تحمل پذیری، پذیرش، احترام گذاشتن و کنار آمدن با تفاوتها و تضادها است.

 
20 - در رابطه خود را شکست ناپذیر بنمایید. اثری از نیازمند بودن، حالت تدافعی داشتن، ضعف، وابسته بودن از خود بروز ندهید. مردم افراد قوی، با صلابت و با استقامت را میستایند در حالی که از افراد ضعیف بیزارند. در صورت مواجهه با طرد و پاسخهای منفی هرگز حالت تدافعی به خود نگیرید و یا اصرار، پافشاری و یا خواهش نکنید.

 

 

گردآوری و تنظیم توسط: سایت و مجله سرگرمی ناقلا


 






تاریخ : جمعه 93/6/21 | 9:23 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
کیک‌های شیرین خوشمزه شما را لاغر می‌کنند!!

کیکهای شیرین خوشمزه به لاغر شدن کمک می‌کنند.
به نوشته روزنامه اینترنتی روسی ایزوستیا دانشمندان هلندی طی بررسی‌هایی متوجه شده اند زنان چاق در صورتی که به کیک‌های لذیذ و دسرهای خوش اب و رنگ و اشتها اور نگاه کنند اما انها را نخورند می‌توانند وزن خود را کاهش دهند.
به گفته محققان تماشای تصاویر کیکهای خوشمزه به منزله نوعی شکنجه ملایم است و به افراد چاق کمک می‌کند تغذیه سالمتری انتخاب کنند.
روانشناسان هلندی طی ازمایشها ابتدا تصاویرمختلفی از جمله کیکهای شکلاتی را به پنجاه و چهار زن دارای اضافه وزن نشان دادند و سپس به انها کیک و بیسکویت‌های کم کالری تعارف کردند و متوجه شدند کسانی که بیشتر به تصاویر کیکها نگاه کرده بودند شیرینیهای کم کالری تری را برای خوردن انتخاب می‌کنند.
به گفته محققان تماشای خوراکی‌های ممنوع برای چاقها در غلبه کردن بر وسوسه خوردن به انها کمک می‌کند. به همین دلیل انها به مردم پیشنهاد می کنند با نصب تصاویر کیکهای لذیذ روی در یخچال به کاهش وزن خود کمک کنند.

منبع:

jahanews.com





تاریخ : جمعه 93/6/21 | 9:22 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
عینک جنجالی گوگل در ایران +عکس

همشهری جوان: عینک گوگل یکی از پرسروصدا‌ترین اختراع‌های سال 2012 بود که توسط مجله تایمز به عنوان یکی از سه اختراع بر‌تر سال انتخاب شد. این عینک را می‌توان به عنوان موفق‌ترین محصولی که در آن از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده شده معرفی کرد. عینک گوگل که تحت سیستم عامل اندروید طراحی شده است، امکانات فراوانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد از جمله: تقویم، نقشه، جستجوی گوگل، چت تصویری و.... طراحی ساده و بدون شیشه این عینک باعث شده تا کاربران بسیاری برای استفاده از آن سرودست بشکنند چون نه تنها جدید است و امکانات جالبی را به کاربر می‌دهد بلکه محدودیتی هم برای او به وجود نمی‌آورد. این عینک می‌تواند تصاویر زنده‌ای را که کاربر می‌بیند همزمان ضبط کرده و در هنگام نیاز نمایش دهد.
همچنین می‌تواند اطلاعات ذخیره شده را به وسیله وای فای به کامپیو‌تر شخصی شما منتقل کند. عینک گوگل از نسخه آزمایشی گذشته و به تولید انبوه رسیده است. مایه‌دار‌ها در جریان باشند که قیمتش در بازار‌های جهانی 1500 دلار است. خوشبختانه این روز‌ها در ایران هم می‌توانید آن را پیدا کنید. هرچند که با توجه به وضعیت اینترنت هنوز خیلی نمی‌شود روی استفاده درست و حسابی از آن حساب کرد.

 






تاریخ : جمعه 93/6/21 | 9:20 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

توضیح درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب

 

توضیح درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب

 

دکتر مرندی همچنین افزود: عمل پروستات برای افراد در محدوده سنی سالمندی و حتی میانسالی، عمل رایجی است که در اغلب موارد نیاز به برداشتن پروستات بوجود می آید.

 


پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: در پی عمل جراحی صبح امروز رهبر انقلاب اسلامی، آقای دکتر مرندی رییس تیم پزشکی ایشان، در مصاحبه ای ضمن ابراز رضایت  کامل از عمل جراحی پروستات انجام شده، گفت: این عمل جراحی بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام شد و وضعیت عمومی رهبر انقلاب اسلامی کاملا خوب و طبیعی  است.

دکتر مرندی همچنین افزود: عمل پروستات برای افراد در محدوده سنی سالمندی و حتی میانسالی، عمل رایجی است که در اغلب موارد نیاز به برداشتن پروستات بوجود می آید.

وی افزود: مدتی بود که این عارضه در رهبر انقلاب ایجاد شده بود و نظر پزشکان این بود که اکنون زمان مناسبی برای عمل است و رهبر معظم انقلاب نیز از نظر پزشکان معالج تبعیت کردند.

رئیس تیم پزشکی رهبر معظم انقلاب در خصوص فرآیند انجام عمل گفت: عمل مزبور صبح امروز و در مدت کمتر از نیم ساعت با بی حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی و بدون هرگونه عارضه ای انجام شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در طول عمل در هوشیاری کامل بودند و صحبت می کردند و اکنون نیز در وضعیت خوبی هستند و از بنده خواستند که سلامت ایشان را به مردم ابلاغ کنم.

دکتر مرندی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در خصوص انجام عمل در یک بیمارستان دولتی،افزود: رهبر انقلاب تأکید داشتند که مزاحمتی برای سایر بیماران انجام نشود، لذا عمل صبح زود انجام شد.

آقای مرندی در پاسخ به سوالی درباره زمان ترخیص رهبر معظم انقلاب از بیمارستان نیز گفت: بطور معمول مراقبتهای بعد از این عمل برای همه بیماران بین 3 تا 5 روز در بیمارستان انجام می شود و در خصوص ایشان نیز همین روند طی خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از ترخیص نیز مانند همه بیماران، در دوره نقاهت، محدودیتهای بعد از عمل از لحاظ میزان فشار کاری وجود دارد و ایشان اگرچه فردی فوق العاده پر کار هستند، اما باید به مدت چند هفته از فشار کاری خود کم و برخی کارها را نیز حذف کنند، البته اراده ایشان بر این است که هر چه زودتر به حالت طبیعی بازگردند.

رئیس تیم پزشکی رهبر انقلاب همچنین از زحمات کادر پزشکی و پرستاران در انجام عمل جراحی و همچنین از دعاهای خالصانه مردم ایران برای سلامتی رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد.




منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری





تاریخ : سه شنبه 93/6/18 | 8:11 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

روحانی به عیادت رهبر معظم انقلاب رفت + تصاویر

 

روحانی به عیادت رهبر معظم انقلاب رفت

 

رییس جمهوری قرار بود صبح امروز از مشهد مقدس به قزاقستان سفر کند اما به دلیل جراحی رهبر معظم انقلاب و اطلاع از روند جراحی و سلامتی ایشان به تهران بازگشت

 


 دستیار ویژه رییس جمهوری گفت: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری صبح امروز (دوشنبه) از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از بیمارستان های تهران عیادت کرد.

«حسین فریدون» افزود: رییس جمهوری قرار بود صبح امروز از مشهد مقدس به قزاقستان سفر کند اما به دلیل جراحی رهبر معظم انقلاب و اطلاع از روند جراحی و سلامتی ایشان به تهران بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام روحانی امروز برای دیدار دوجانبه با مقامات قزاقستانی به این کشور سفر می کند.

دستیار ویژه رییس جمهوری ادامه داد: رییس جمهوری در ادامه این سفر برای شرکت در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان می شود و در حاشیه این اجلاس با اعضای این سازمان بین المللی و مقامات این کشور دیدار و گفت و گو می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در یک بیمارستان دولتی تحت عمل جراحی قرار گرفتند.


http://www.seemorgh.com/uploads/1393/06/hjgjgf1.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/06/hjgjgf2.jpg


منبع: irna.ir





تاریخ : سه شنبه 93/6/18 | 8:9 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

برترین تصاویر هفته از کره زمین/ دریاچه خزر و شن‌های افریقا را از فضا ببینید!

 

برترین تصاویر هفته از کره زمین/ دریاچه خزر و شن‌های افریقا را از فضا ببینید!

 

برترین تصاویر هفته از کره زمین/ دریاچه خزر و شن‌های افریقا را از فضا ببینید...

 


تصاویر ارسالی بسیاری از ماهواره های کشورهای مختلف به زمین ارسال می شوند تا راهگشای محققان و کارشناسان باشند. در این میان برخی از تصاویر عنوان برترین تصاویر هفته را به خود اختصاص داده اند.
ماهواره های فضایی تصاویر زیبا و گاهی شگفت انگیزی را به کره زمین ارسال می کنند که نه تنها برای کیهان شناسان جالب توجه است بلکه می تواند نگاه مخاطبان بسیاری را نیز به خود جلب کند.

در این مطلب برخی از برترین تصاویر هفته را مشاهده می کنید:


این تصویر توسط ماهواره های ناسا و قبل از طلوع خورشید گرفته شده است.

تصاویری از اتنا Etna کوه آتشفشانی در شمال شرقی جزیره سیسیل که از مرتفع ترین جبال اروپا و 3350 متر ارتفاع آن از سطح دریا است.

تصویر طوفان در مکزیک

شن های افریقا از فضا

تصاویری از سواحل استرالیا

دریاچه خزر
غروب خورشید


منبع: mehrnews.com





تاریخ : سه شنبه 93/6/18 | 8:7 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

این مافین، یک غذای شیک و خوشمزه است که همه از خوردن آن لذت خواهند برد. این غذا را می‌توانید برای مهمانی‌های ساده یا دورهمی‌های عصرگاهی تهیه کنید.

 

مجله اینترنتی برترین ها
 
 
 

برترین ها: این مافین، یک غذای شیک و خوشمزه است که همه از خوردن آن لذت خواهند برد. این غذا را می‌توانید برای مهمانی‌های ساده یا دورهمی‌های عصرگاهی تهیه کنید.   

•    تعداد: 12 نفر

•    زمان تهیه: 40 دقیقه

•    زمان پخت: 45 دقیقه

مواد لازم

•    دو عدد تخم‌مرغ هم‌زده

•    نصف پیمانه خرده‌های نان تست

•    نصف پیمانه قارچ تازه خرد شده

•    نصف پیمانه هویج رنده شده

•    1/3 پیمانه پیاز خرد شده

•    3 قاشق غذاخوری کچاپ

•    یک قاشق غذاخوری خردل

•    یک قاشق غذاخوری سس گوجه‌فرنگی با طعم سیر و فلفل

•    دو حبه سیر رنده شده

•    900 گرم گوشت‌ چرخ‌کرده

•    نصف پیمانه کچاپ

•    ¼ پیمانه سس آلو

•    یک قاشق چایخوری پودر چیلی

•    680 گرم خامه ترش

•    نصف پیمانه پنیر چدار یا پارمسان رنده شده

•    پیاز کوهی خرد شده

مافین گوشت قلقلی

طرز تهیه

1.    فر را با دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید. در یک کاسه بزرگ، تخم‌مرغ، خرده‌های نان، قارچ، هویج، پیاز، 3 قاشق غذاخوری کچاپ، خردل، سس گوجه‌فرنگی با طعم فلفل و سیر و سیر را با یکدیگر مخلوط کنید. گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و هم بزنید.

2.    حدود 1/3 پیمانه مخلوط گوشت را در قالب‌های مافین بریزید. قالب‌ها را درون تابه بزرگی قرار دهید.

3.    در یک کاسه کوچک، نصف پیمانه کچاپ، سس آلو و پودر چیلی را با یکدیگر مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری از سس را روی هر کدام از گوشت‌ها بریزید.

4.    آنها را به مدت 40 دقیقه در فر بپزید تا گوشت به طور کامل مغزپخت شود. 

5.    در این فاصله پوره سیب‌زمینی درست کنید. با اسکوپ کوچک بستنی، پوره‌های سیب‌زمینی را به صورت گرد روی گوشت‌ها بگذارید. روی آنها پنیر بپاشید و دوباره قالب را به مدت 5 دقیقه به فر برگردانید تا پنیرها آب شوند.   

6.    آنها را از فر خارج کنید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا خنک شوند. سپس با پیازکوهی خرد شده تزئین و سرو کنید.

ارزش غذایی

•    کالری: 310

•    چربی: 18 گرم

•    کلسترول: 100 میلی‌گرم

•    سدیم: 603 میلی‌گرم

•    کربوهیدرات: 18 گرم

•    فیبر: 1 گرم

•    قند: 7 گرم

•    پروتئین: 19 گرم
برترینها





تاریخ : سه شنبه 93/6/18 | 8:7 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

با توجه به آمار تماشاچیان همین کنسرت اخیر، شاید بتوان او را محبوب ترین خواننده بین این قشر به حساب آورد. بی تردید نقش مهم و موثر برند «شجریان» در این محبوبیت عمومی، غیرقابل انکار است.

 

مجله اینترنتی برترین ها





همشهری ج
وان - احسان عمادی: همایون شجریان با وجود تمام خلاقیت ها و نوآوری هایی که در آوازها و تصنیف هایش به کار برده، هنوز روح و جوهر هنرش کلاسیک/ سنتی/ اصیل (یا هر عنوان دیگری که بیانگر همین مفهوم باشد!) به حساب می آید. طی این یک دهه آوازخوانی مستقل و بیرون از سایه پدر، هیچ وقت کلیت آثارش از این محدوده خارج نشده است. با این وجود، اقبال و محبوبیت عمومی اش بین نسل جوان - که به عقیده خیلی ها بخصوص از نسل گذشته، ارتباط عمیق و مدیدی با این جنس موسیقی ندارند و آن را چندان نمی پسندند - همچنان در حال افزایش است و با توجه به آمار تماشاچیان همین کنسرت اخیر، شاید بتوان او را محبوب ترین خواننده بین این قشر به حساب آورد. بی تردید نقش مهم و موثر برند «شجریان» در این محبوبیت عمومی، غیرقابل انکار است اما اگر غیر از این عامل بخواهیم دنبال دلایل دیگری بگردیم، به چه چیزهایی می رسیم؟

1- نقشه راه درست برای ارائه نوین موسیقی سنتی

اولین آلبوم مستقل همایون (نسیم وصل)، نزدیک به یک دهه پیش منتشر شد، وقتی او هنوز به 30 سالگی هم نرسیده بود. از آن زمان تاکنون او تقریبا در هر آلبومش تجربه ای تازه را آزموده است. از آواز و تصنیف خوانی به شکل صددرصد سنتی و طبق اصول و قواعد آموخته از پدران و نسل های پیش بگیر تا کارهایی که به موسیقی تلفیقی پهلو می زد و در تنظیم و اجرا، رنگ آمیزی های مدرن و ترکیب سازهای متنوعی داشت اما در این بین، شاید هنوز که هنوز است و پیش از این آلبوم آخری، ترانه اول آلبوم اولش («هوای گریه»: نبسته ام به کس دل/ نبسته کس به من دل...) محبوب ترین و شنیده شده ترین آهنگش بین قشرهای مختلف جامعه از سنین گوناگون بود؛ تصنیفی که هم سنتی بود هم نبود. نه آنقدر متفاوت و غریب که بشود آن را از زمره موسیقی کلاسیک مان خارج کرد و در طبقه دیگری گذاشت، نه آنقدر تقلیدی و وفادار نعل به نعل به سنت های پیشین که بتوان آن را بازآفرینی و ادامه از همان مسیر دانست.

«چرا رفتی» چگونه اینقدر محبوب شده؟

همه آن روح گذشته و کهن را داشت اما با هنرمندی و ظریف کاری، گوشه و کنارهایی از آن، چه در شعر، چه در آهنگ و تنظیم و چه در فرم خواندن و تحریر زدن، مطابق اقتضائات و تغییر خواسته ها و سلایق زمانه تغییر کرده بود؛ اتفاقی که تقریبا به همان شکل، در اغلب ترک های آلبوم «چرا رفتی» هم افتاده. انگار همایون به شکلی منحصر به فرد، فرمول زنده نگه داشتن موسیقی سنتی ما را، بدون اینکه اصل و ذاتش تغییر ماهیت یابد، پیدا کرده است.

2- انتخاب درست ترانه ها

این نقشه راه درست، برای اجرایی شدن و جامه عمل پوشیدن به جزییاتی نیاز دارد. یکی از مهمترین این اجزا، ترانه است، تجربه گروه های جوان و نوجوان موسیقایی در کشور ما نشان داده استفاده از اشعار درجه یک شاعران کهن (سعدی، حافظ، مولوی، خیام و ...) در قالب آهنگ های تازه، طوری که قرائت و تصویر جدید و به روزی از آن اشعار به دست دهد و اجرای متفاوت شان تجربه ای متفاوت هم در اختیار شنونده بگذارد، اصلا کار ساده ای نیست. قریب به اتفاق تجربه های اینچنینی منجر به شکست شده و به سرعت در طول زمان از یاد رفته اند.

اگر بنا باشد اجرای تازه ای از اشعار کهن در موسیقی «سنتی» اتفاق بیفتد که ماجرا شکل پیچیده تری هم پیدا می کند چون بهترین این اشعار، در شکل کلاسیک شان با حنجره خوانندگانی چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، علیرضا افتخاری، صدیق تعریف، ایرج بسطامی و ... با بالاترین کیفیت اجرایی جان گرفته اند و در خاطره همه ما ماندگار شده اند، و خواندن دوباره شان بعید است چیز ماندگاری به آنها بیفزاید (نکته ای که پاشنه آشیل آلبوم اخیر همایون هم شده و تصنیفی که با شعر مولوی اجرا کرده، ضعیف ترین کار مجموعه است.)

واقعا وقتی بخواهیم با شعر سعدی از فراق یار حرف بزنیم، آیا آوازی بهتر از «شب فراق که داند که تا سحر چند است؟» ناظری سراغ داریم؟ اما همایون با هوشمندی و زیرکی، غزل مثنوی سیمین بهبهانی («چرا رفتی؟») را برای این مضمون انتخاب می کند که همان حرف را با زبان و بیانی تازه می گوید و به این ترتیب یکی از بهترین تجربه های ترکیب موسیقی سنتی ما با شعر معاصر رقم می خورد.

نسل گذشته (مثلا شجریان پدر) هم هر کدام نمونه های خوبی از این تجربه ها داشته اند اما این جنس کار برای هیچ کدام آن چهره ها تبدیل به امضای شخصی نشد و امروز ما هر کدام شان را با ویژگی شاخص دیگری به یاد می آوریم. همایون اما فقط در این آلبوم، با چند قطعه به یادماندنی (همین «چرا رفتی»، «کولی» و «آینه روبرو») کاری کرده تا مدت ها با همین برند در ذهن همه ما بماند.

3- بی رقیبی

همایون در مسیری که در پیش گرفته، تقریبا منحصر به فرد است. آوازخوانان سنتی هم نسل او یا نزدیک به سن و سال او چهره هایی - مثل علیرضا قربانی و سالار عقیلی - کم و بیش بدون تغییری جدی و چشمگیر، در مسیر همان سنت پدرانه گام برمی دارند و در عین حال که در کار خود مسلط هستند و آثاری ماندگار هم خلق کرده اند اما در نهایت محصول نهایی شان به خاطر انتخاب ترانه ها، ملودی ها و تنظیم ها و فرم خواندن، «خاص پسند» است و هیچ وقت به اندازه آوازها و تصنیف های همایون، بخصوص بین قشر جوان محبوبیت پیدا نمی کند.

گروه های جوان دیگر هم که خلاقیت ها وایده هایی نو در موسیقی سنتی به کار می بندند، - نمونه هایی همچون «پالت» یا «چارتار» - آنقدر حال و هوا و فضای کارهایشان از این فضای کلاسیک فاصله دارد که بعید است کسی آثارشان را در این طبقه قرار دهد. در واقع انگار تنها خواننده ای که محل تلاقی آن سنت های گذشته با این نگاه جدید و تازه شده، همایون شجریان است. طبیعتا این بی رقیبی و بی مثالی، محبوبیت چشمگیر او را هم به دنبال دارد؛ مثل فروشنده ای که عرضه کننده انحصاری کالایی در بازار است و همین باعث می شود مشتریانش از کلیه رقبا بیشتر شود.

4- تنوع سلیقه ها

این یکی را شاید بعضی ها نقطه ضعف کار همایون به حساب بیاورند. اینکه معمولا آلبوم هایش یک روح و کلیت واحد ندارد، هویت یگانه ای نمی سازد و مثل مجموعه های پاپ، همه جور آهنگی برای هر سلیقه و حال و هوایی در آنها پیدا می شود اما فارغ از اینکه این ویژگی را برای کار یک هنرمند ضعیف بدانیم یا نه، وجودش باعث شده طیف گسترده و متنوعی از سلیقه ها را پوشش دهد و هر کس با هر خواسته ای این آلبوم یا کنسرت را بشنود، دست خالی از آن برنگردد.

«چرا رفتی» چگونه اینقدر محبوب شده؟

هم حال و هوای عاشقانه و دل سوختگی از فراق یار و غصه از جای خالی اش را می توان در آن یافت («چرا رفتی؟» و «کولی»)، هم آهنگ هایی با مضمون درگیری ها و چالش های شخصی و انسانی معاصر («آینه روبرو»، که شاید برای بعضی ها مود و فضای ترانه «آینه» فرهاد را هم تداعی کند)، هم تصنیف هایی با مضمون اجتماعی تر که داغدغه ارتباط انسان ایرانی با جامعه پیرامونش را در شرایط فعلی دارند («نه فرشته ام نه شیطان» و «در حصار شب» محمدرضا شفیعی کدکنی). این ویژگی کمیاب آلبوم/ کنسرت جدید همایون بین هنرمندانی که در این حوزه فعالیت می کنند، خود به خود کمیت مخاطبان بالقوه اش را افزایش می دهد و باعث می شود مشتاقان دیدن و شنیدن اجرای زنده اش، بیش از سایرین باشند.

5- پورناظری ها

موسیقی مثل سیما و تئاتر و برخلاف نقاشی و داستان نویسی، اغلب وقت ها یک هنر گروهی است. غیر از خود خواننده، شاعر/ ترانه سرا، آهنگساز، تنظیم کننده و تک تک نوازنده ها در موفقیت یا ناکامی یک اثر موسیقایی نقش بسزایی دارند و هر کدام اگر وظیفه خود را به درستی ایفا نکنند، می توانند حاصل زحمات دیگران را به باد دهند.

آنچه که تا به حال درباره ویژگی خاص کارهای همایون گفتیم، همین اضافه کردن نگاهی جدید و به روز به موسیقی سنتی، طبعا بدون هماهنگی و همراهی گروه دور و برش هرگز ممکن نمی شد. به این ترتیب، نمی توان تاثیر مهم حضور تهمورس و سهراب پورناظری، آهنگسازان و نوازندگان جوانی که تقریبا هم سن و سال خود همایون هستند و دغدغه ها و سلیقه های مشابهی دارند، در شکل گیری آلبوم اخیر و محبوبیت همایون را از قلم انداخت.

ساخت ملودی ها، نحوه رنگ آمیزی صوتی آهنگ ها و ساختن مود و فضایی مخصوص برای هر آهنگ (که مشخصا در دو قطعه «کولی» و «آینه روبرو» به اوج خود رسیده) نشان می دهد که این دو برادر جوان در کنار خواننده گروه شان، چه تیم خوب و یکدستی ساخته اند که نتیجه  اش، موفقیت و محبوبیت فعلی شده است.

برای اینکه وزن مهم آهنگسازی و تنظیم در این قطعات دست تان بیاید، کافی است ترانه «چرا رفتی؟» را با تصنیف زیبا و درخشان تیتراژ پایانی سریال «وضعیت سفید»، («گفتم بدوم تا تو همه فاصله ها را...» با صدای علیرضا قربانی) مقایسه کنید، می بینید با وجود معاصر بودن ترانه هر دو قطعه، شباهت صدای خواننده ها و نزدیک بودن مضمون اشعار، چقدر حال و هوا، مود و فضای دو کار با هم فرق می کند؟
برترینها





تاریخ : سه شنبه 93/6/18 | 8:6 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس