سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوبت به ماست هم رسید!

نوبت به ماست هم رسید!
در حالی که کارخانه‌های لبنی هفته گذشته قیمت شیر در بسته‌بندی‌های مختلف را افزایش دادند این هفته با شیب ملایم‌تر به سراغ افزایش قیمت ماست رفتند.

 

 در شرایطی که انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد کارخانه‌ها می‌توانند تا 15 درصد قیمت انواع محصولات لبنی خود را افزایش دهند هفته گذشته کارخانه‌های مختلف لبنی قیمت انواع شیر در بسته بندی‌های مختلف و خامه را افزایش دادند؛ به گونه‌ای که قیمت شیر کم چرب و پر چرب نایلونی از 1250 به 1500 تومان، شیر کم چرب بطری از 1600 به 2000 تومان و شیر پرچرب بطری از 2100 به 2500 تومان رسید.

 همچنین قیمت شیر کاکائو 250 سی سی نیز از هزار تومان به 1200 تومان و قیمت خامه 100 گرمی از 1100 تومان به 1200 تومان افزایش یافت

و اما این هفته نوبت به افزایش قیمت ماست رسید که البته به نظر می‌رسد که کارخانه‌های صنایع لبنی با شیب ملایم‌تری به سراغ این محصول رفتند چرا که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته کارشناسان این کارخانه‌ها بازار کشش افزایش قیمت لبنیات بیش از این را ندارند.

در این راستا امروز برخی از برندهای معتبر تولیدکننده محصولات لبنی، قیمت ماست در بسته‌بندی‌های مختلف را افزایش دادند؛ به گونه‌ای که ماست 1.5 کیلویی یکی از برندهای معتبر از 4500 تومان به 5200 تومان و ماست نیم کیلویی برندی دیگر از 1350 تومان به 1700 تومان رسید.

همچنین شیر کاکائو یک لیتری یک برند معتبر از 3550 تومان به 4100 تومان افزایش یافت.

البته براساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا مابقی کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی به دلیل نبود کشش مناسب در بازار داخلی قیمت انواع ماست را افزایش نمی‌دهند. از سوی دیگر درصدد هستند با همکاری مشترک بتوانند از هفته آینده قیمت انواع پنیر در قالب‌های مختلف را با شیبی ملایم افزایش دهند.

یکی از نگرانی‌های عمده کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی این است که افزایش قیمت محصولات آن‌ها منجر به کاهش قدرت مصرف‌کنندگان و پس زدن این محصولات شود بنابراین برخی برندهای تولیدکننده لبنیات تنها درصدد هستند قیمت شیر و نهایتا پنیر را که بیشترین مصرف شیر خام از آن‌هاست افزایش دهند.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir






تاریخ : سه شنبه 93/4/17 | 10:50 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

درباره آباده

شهرستان آباده در شمال استان فارس با مرکزیت شهر آباده قرار دارد . این شهرستان از شرق به شهرستان ابرکوه دراستان یزد ،از جنـوب به شهــــرستان خــر مبید ،از غرب به شهرستان اقلید وسمیرم واز شمال به استان اصفهان متصل است . فاصله مرکز شهرستان تا شیراز 275 کیلومتر است ودر فاصله 200کیلومتری جنوب مرکز استان اصفهان قرار دارد .

این شهرستان در محدوده جغرافیائی 51 درجه و21 دقیقه طول شرقی و21 درجه و46 دقیقه تا 31 درجه و45 دقیقه عرض شمالی قرار گرفته است .

اباده1



اباده2




ویژگیهای گردشگری آباده :

شهرآباده از شهرهای فرهنگــــی وسیاحتی شمال استان فارس است . از نظر آب وهوائی این شهرستان جز شهرستا ن های سردسیر ومعتدل استان محسوب گردیده واین مهم درساختار معماری سنتی ولباس هــای محلی این منطقه قابل تإمل است . از نقاط تفریحی ودیدنی طبیعت شهرستان آباده می توان به باغ ها وکشتزارهای صغاد وبهمن درشمال شرق آباده اشاره کرد. مهمانسرای جهانگردی ، هتل ها ورستوران های متعدد که در این شهر وجود دارد اقامت مسافران وخدمات مورد نیاز آنان را به سهولت امکان پذیر نموده است . از دیگر ویژگیهای این شهرستان منبت کاری بوده که شهرت جهانی دارد ونمونه های آن درموزه های جهان به عنوان بهترین کارهای هنری نگهداری می شود . از جمله کارهای انجــام شده می توان به منبت کاری های کاخ مرمر ( تهران ) به دست هنرمندان این شهر اشاره نمود. ملکی وگیوه های آباده نیز در نهایت ظرافت واستحکام تهیه ودرنوع خود بی نظیر است .

   تاریخچه :

شاه اسماعیل صفوی مشهور به سید ابوتراب بدین ترتیب به سلطنت رسید که علی مراد خان و کریم خان زند و ابوالفتح خان هر سه اتحاد بزرگ را طرح ریزی کرده و او را به سلطنت برگزیدند پس از مدتی بین علی مراد خان و کریم خان زند جنگ در گرفت و شاه اسماعیل به کریم خان پیوست و بعد نزد محمد حسن خان قاجار رفت و محمد خان او را در آباده ساکن نمود . شاه اسماعیل از سال 1180هجری قمری تا هنگام وفاتش در آباده بود با مرگ وی در آباده ، کریم خان سه روز عزاداری تعیین و شاه اسماعیل در آباده به خاک سپرده شد و برایش مقبره ای درست کردند محل دفن وی در قبرستان عمومی آن زمان آبـــــاده بوده که اینک به صــــورت پارک کودک می باشد .

 موقعیت تاریخی :

آباده از نظر تاریخی و فرهنگی در چهار راه تاریخ قرار داشته و همواره تیز هوشی مردم اصفهان ، صفای طبیعت ساکنان شیراز ، سخت کوشی مردمان یزد و مقاومت کرمانی در شخصیت مردمان تجلی نموده در کتاب حدود العالم، آباده  از هزار سال پیش تا کنون واقعیت جغرافیایی داشته است .

حرفه :

شهر آباده که مرکز شهرستان می باشد نقطه تمرکز کلیه فعالیتهای اداری و سیاسی است که 65% ساکنان آن در بخش خدمات ، 32% در بخش صنعت و 11% در بخش کشاورزی ، استخراج معدن و یا رانندگی مشغول کارند .

زیارتگاه :

در بهمن آباده زیارتگاهی است، با بقعه و گنبد کاشیکاری شده مربوط به امامزاده سید احمد و امامزاده سید جعفر که هر دو از فرزندان حضــرت سید میر محمد مشهور به عابدین موسی بن جعفر می باشند.

 در سمت شمالی این شهردر بالای کوهی که دامنه آن کوه ، قبرستان آباده قرار دارد مقبره ای معروف به خواجه اکاشه می باشد که از آنجا تمامی شهر آباده را منظر خود قرار داده است.

معادن :

در بخش صنعت و معدن این شهرنسبت به سایر شهرستانهای استان از ذخائرغنی تری برخوردار است.

بطور مثال یکی از چین خوردگیهای زاگرس که معدن عظیم کانون کائولن می باشد با ذخیره حداقل 200میلیون تن خودنمائی میکندو معادن عظیم سنگهای ساختمانی و تزئینی ومعدن خاک نسوزاین شهرازدیگرموهبات الهی میباشدکه نصیب این منطقه گردیده است .

 صنایع دستی :

صنایع دستی آباده  نظیــر قالی ، منبت کاری ، گیوه دوزی از شهرت جهانی برخوردار است و خوشبختانه درسالهای اخیـر عده ای از جوانان و نوجوانان این شهرستان علاقه زیادی به هنر منبت کاری از خود نشان می دهنــد .

 

 

 اباده4    اباده3

   مشاهیر و بزرگان :

مشاهیر و بزرگان علم و ادب در لابلای تذکرها و کتاب ها شرح حال 51 شاعر و شاعره آباده ای را ذکر کرده اند .افزون بر آن شــرح حال تعدادی دانشمنــد و هنــــرمنــد نیز آمـــده است . که برای نمـــونـــه می توان به پور فریـــدون ( شاعر سده هفتم هجری ) سقیمای آباده ای ( شــــاعر )، مذنب ( مرثیـه سرا ) ،مهیننـی( شاعر ) ،مدد علی زارع سورمقی ( شاعر)،

 محمد صفر آباده ای ( قصه نویس ) ، حبیب اله ذوالفنـون( موسیقی دان ) .

 آثار باستانی :

شهـرستان آباده دارای چندین اثر تاریخی و مذهبی ازادوار مختلف تاریخ می باشد، که از مهمترین آنها :

قلعه قدیمی ایزدخــواست : نخستین اثر تاریخـی که درهنگــام ورود به استــان فــارس از سمت اصفهــان می توان مشاهده کرد ،ویرانه های قلعه ایزدخواست است که درفاصله 75کیلومتری شمال آباده قراردارد.این قلعه برفراز صخره بزرگی قرار دارد وداخل آن خانه های بسیــــار کوچک با کوچــــــه های بسیار تنگ وباریک مشاهده می شوداین بنای تاریخی متعلق به دوره ساسانــی است .

کاروانسرای ایزدخــواست : این مکان درجنوب شهر ایزدخواست در مجاورت قلعه قرار دارد . این کاروانسرا در زمان شاه عباس صفوی ساخته شده ومصالح به کار رفته در آن آجــر  ، گـل ،گچ وسنگ بوده است .

 کاروانسرای خان خوره :این کاروانسرا در فاصله 60 کیلومتری جاده آباده به شیراز قرار دارد ، نقشه آن هشت ضلعی است ویکی از سه نمونه کاروانسرای منحصر به فرد ایران است. مصالح ساخت آن سنگ،گل وگچ می باشد .

   

 اباده5

 چاپارخانه چهل زرعی : این بنا در روستای چهل زرعی آباده قرار دارد که در گذشته چاپارها ( نامه رسان ) اسب های خود را درفواصل معین با  اسب های تازه نفس که در این چاپارخانه بود عوض می کردند.

سد ساسانی ایزدخواست : این سد به دلیل قدمت زیــاد مشهور به اولین ســد قوسی جهان است که در دوره ساسانیان بر روی رود خانه ایزدخواست بنا شده بود.

 قصر بهرام گور : درنزدیکی سورمق سمت راست جاده شیرازبه آباده ، تل خاکی بسیار بزرگی به ارتفاع حدود 9 کیلومتر وجودداردکه  برطبق منابع ومتون تاریخی این تل مشهور ومنسوب به یکی از قصرهای بهرام گور از پادشاهان دوره ساسانی است .

عمارت کلا ه فرنگی سورمق : این عمارت درآبادی سورمق در 24 کیلومتری جنوب شهر آباده قرار دارد . ساخت آن دردوره قاجاریه صورت گرفته واطراف این عمارت را درختان بسیار زیبا وتنومندی محصور کرده است .

کلاه فرنگی فیروزی : درروستای فیروزی از توابع آباده بنــای تاریخــی دیگــری از دوره قاجاریـه مشـاهده می شود که نقشه آن هشت ضلعی است وهم اکنون این عمارت مسکونی است .

آرامگاه خواجه عکاشه (برفراز کوه خواجه ): این عمارت برفراز کوه مشهور به کوه خواجه درسمت شمال شهر آباده قرار دارد. بنای آرامگاه خواجه عکاشه ،گنبدی شکل است . درقدیم این بنا محلی برای زیارت بوده است وهم اکنون مورد توجه ورزشکاران کوه نوردان ودیگر گرو ههای مردم است . در دامنه این کوه بوستان جنگلی است که درختان کاج دروسعت قابل توجهی خود نمائی می کند . از دیگر آثار موجود در این شهر میتوان به بنای شاه اسماعیل (مدرسه فردوسی )، چند خانه قدیمی ،تکیه ،مسجد جامع آباده،باغ محمد علی خان (حمزه پور )وخرفخانه های کوه خواجه اشاره کرد.

 عمارت کلا ه فرنگی :

بنایی از آثــار دوره قـاجاریــه اســـت . این بنـای بسیار زیبــا که درباغچــه ای درنزدیکـــی یکـــی از میادین مرکـــزی شهر قرار دارد، عمارتی است با نقشه دایره ای شکل و وسعتی درحــدود 20 متـر مربــع دارای چهــار درب ورودی وپنجـره هــای بلنـد . درمحوطــه پیرامون عمارت کلاه فرنگی ، آلاچیق هایی قرار داده شده است ، جهت چایخانه، ومحلی است برای پذیرائی وتفریح شهروندان ومسافران .

                                                                اباده7

تیمچه صرافیان :تیمچه صرافیان دربازاری معروف به بازار کهنه قرار دارد ، این بنا که متعلق به دوره قاجاریه است دردو طبقه، پائین مغازه ودر طبقه بالا به عنوان مهمانپذیر مورد استفاده بوده است .

 

اباده6 

http://www.iauabadeh.ac.ir/fa/abadeh






تاریخ : شنبه 93/4/14 | 10:43 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

صعود آرژانتین به نیمه نهایی با حذف بلژیک

ورزش3:

آرژانتین با برتری یک بر صفر برابر بلژیک به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه یافت.


آرژانتین و بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر آرژانتین به پایان رسید.

آرژانتین در نیمه نخست موفق شد در دقیقه 8 با ضربه گونسالو هیگواین به گل نخست خود دست یابد. البته مصدومیت آنخل دی‌ماریا باعث شد تا انزو پرس به جای او به میدان بیاید.

در نیمه دوم آرژانتین بازی را به دست گرفت و می‌توانست گل دوم را به ثمر برساند که بی‌دقتی گونسالو هیگواین باعث شد ضربه او به دیرک دروازه اصابت کند.

سرمربی بلژیک نیز در اواسطه نیمه دوم لوکاکو را به میدان آورد تا قدرت هجومی تیمش افزایش یابد اما این تیم نتوانست موقعیت حساسی روی دروازه آرژانتین ایجاد کند تا این دیدار با برتری یک بر صفر آرژانتین به پایان برسد.

به این ترتیب آرژانتین پس از تیم‌های برزیل و آلمان سومین تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام جهانی است. این تیم در مرحله نیمه نهایی باید با برنده دیدار هلند و کاستاریکا دیدار کند.






تاریخ : شنبه 93/4/14 | 10:34 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
  • ثبت سایت

شرایط و مراحل ثبت سایت 

 

 

خدمات ثبت سایت

 

الف) شرایط متقاضی :

* از سوی سایت مرکز رسانه های دیجیتال (samandehi.ir) تعیین گردد.

 

ب) مدارک مورد نیاز :

* از سوی رسانه های دیجیتال (سایت samandehi.ir) اعلام گردیده است.

* فرم عدم سوء پیشینه (از سوی کارشناس مربوطه رسانه های دیجیتال)

 

ج) گردش کار در اداره کل :

* تهیه فرم عدم سوء پیشینه از کارشناس مربوطه

* ارائه فرم عدم سوء پیشینه به پلیس + 10

* تکمیل تقاضا توسط سایت (samandehi.ir) و صدور مجوز به صورت الکترونیکی

منبع:

http://fars.farhang.gov.ir/fa/marahelmojavez/culture/saite





تاریخ : شنبه 93/4/14 | 10:32 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

تاپ ناپ:  هتل پارک رویال به تازگی در سنگاپور به بهره برداری رسیده است. با گیاهان  بکار رفته در این هتل ،و مصرف پایین انرژی آن ، این هتل یک ساختمان کاملا سبز است.  در این هتل بیش از 15 ...

تاپ ناپ:  هتل پارک رویال به تازگی در سنگاپور به بهره برداری رسیده است. با گیاهان  بکار رفته در این هتل ،و مصرف پایین انرژی آن ، این هتل یک ساختمان کاملا سبز است.  در این هتل بیش از 15 هزار متر مربع فضای سبز بکار رفته است. یک باغ مخصوص گیاهان جنگل های بارانی دارد و سبزیجات هتل از همین باغ ها تامین میشود. در بیشتر بخش  های این هتل از انرژی خورشیدی استفاده میگردد و برای روشنایی آن تا حد  امکان از نور بیرون استفاده میشود. به همین دلیل مصرف انرژی کل این هتل به  شدت کم شده است.با همه اینها ظاهری  مدرن و زیبا یکی از خصوصیات انکار نشدنی این هتل لوکس به شمار میآید.

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

هتل پارک رویال در سنگاپور+عکس

خبرگزاری نواک






تاریخ : شنبه 93/4/14 | 10:26 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

فرماندار آباده در جمع حامیان دولت تدبیر و امید

تشکیل اتاق فکر تدبیر در شهرستان آباده!

خبرگزاری نوآک:

نشست هم اندیشی حامیان دولت تدبیر و امید  به میزبانی شهرستان خرمبید با پیشنهاد وحضور مدیر کل سیاسی استانداری فارس،فرمانداران ، فعالان سیاسی و حامیان دولت تدبیر و امید شهرستانهای آباده، ،اقلید ،بوانات و خرمبید در محل فرمانداری خرمبید برگزار ...

نشست هم اندیشی حامیان دولت تدبیر و امید  به میزبانی شهرستان خرمبید با پیشنهاد وحضور مدیر کل سیاسی استانداری فارس،فرمانداران ، فعالان سیاسی و حامیان دولت تدبیر و امید شهرستانهای آباده، ،اقلید ،بوانات و خرمبید در محل فرمانداری خرمبید برگزار گردید.

 ابتدا زمانی فرماندار شهرستان خرمبید ضمن خیر مقدم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و انتخاب دکتر حسن روحانی ابراز امیدواری کرد که با اعمال سیاست های خردمندانه داخلی و خارجی و رونق فضای کسب و کار و رونق اقتصادی را در کشور شاهد باشیم .

 پبک تدبیر

فرمانداران نظرات حامیان دولت تدبیر و امید را مد نظر قرار دهند

سپس هاشمی ،مدیر کل سیاسی ،انتخابات و تصمیمات کشوری استانداری فارس ضمن گرامی داشت  سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اعلام داشت که مدیریت اجرایی استان فارس همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید و منویات مقام معظم رهبری تلاش می کند در سال جاری و با بهره مندی حداکثری از منابع انسانی و امکانات استان خشنودی مردم را در زمینه اشتغال ،رونق تولید و اشتغال را به مردم ارزانی دارد و با تلاش و کوشش مضاعف فعالیت مجدد کارخانجات و کارگاههایی که در دولت گذشته غیر فعال شده اند را به چرخه تولید و فعالیت مجدد بازگرداند تا به فضای اشتغال استان کمک کرده باشد .

 وی گفت: در سفرهای آینده به صورت منطقه ای و دوره ای جلسات هم اندیشی برگزار و از نقطه نظرات کارشناسی فعالان سیاسی حامیان دولت تدبیر و امید را برای توسعه هر چه بهتر شهرستان ها و استان اخذ و به مرحله اجرا در آوریم .

 مدیر کل سیاسی همچنین اضافه کرد: در بعد منابع انسانی نیروهای فعال سیاسی و فرهنگی که خط مشی دولت را بپذیرند و به آن باور داشته باشند در مناصب مختلف بهره برداری خواهد شد.

 هاشمی از فرمانداران استان خواست تا نظرات کارشناسی فعالان سیاسی و حامیان دولت تدبیر و امید در شهرستانهای خود را اخذ و در عزل و نصب ها لحاظ نمایند.ایشان پیشنهاد تشکیل اتاق های تدبیر در شهرستان ها را برای اعمال نظرات کارشناسی شده فعالان سیاسی حامیان دولت را ارائه که مورد استقبال حاضرین در جلسه قرار گرفت لازم به ذکر است این اتاق ها با کارگروههای مختلف در توسعه و عمران شهرستان و استان با ارائه نظرات کارشناسی کمک شایان توجهی به مدیران اجرایی خواهند نمود.

نعمت الهی از فعالان سیاسی و فرهنگی شهرستان آباده از استاندار درخواست کرد تا با مدیریت شایسته و در شان دولت تدبیر و امید و به اعمال سیاست های دولت در استان اقدام و خرسندی بیش از پیش مردم و فعالان سیاسی را فراهم نماید .

وی از استاندار درخواست کرد تا از توانمندی نیروهای ستاد دکتر روحانی در مناصب سیاسی و اداری استان استفاده و موجبات تحقق وعده های رییس جمهور را بیش از پیش فراهم نماید .

در ادامه حاضرین در جلسه از فضای فرهنگی حاکم بر استان را در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی ،اعمال مدیریت توسط مدیران دولت قبل را بر فضای فرهنگ و هنر استان مورد انتقاد قرار داده و خواستار تغییر مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند و از استاندار خواستند تا مدیریت جهادی زمینه استقرار دولت تدبیر و امید در این اداره کل را فراهم آورد.

 در ادامه آقایان زارعی،کریمی،اسداللهی فرمانداران شهرستانهای آباده ،اقلید و بوانات به تناسب فضای عمومی و سیاسی شهرستانهای خود را تشریح و ابراز امیدواری کردند با تشکیل اتاق های تدبیر و ارائه نظرات کارشناسی بیش از پیش تو سعه و عمران شهرستان ها را شاهد باشیم و وعده همکاری در جهت تحقق اهداف اتاق های تدبیر را دادند.






تاریخ : شنبه 93/4/14 | 10:25 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

روشهای صحیح پاک کردن آرایش صورت

155 17087 روشهای صحیح پاک کردن آرایش صورت

اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورتتان به رختخواب میروید، بدانید که دارید بزرگترین خیانت را به پوست صورتتان میکنید. در صورتی که باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی شده و میتوانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند. 

 

پاک کردن آرایش به پوست فرصت میدهد تا نفس بکشد .

 

* فراموش نکنید بهتر است یک پاک کننده آرایش خوب تهیه کنید. این از آن مواردی است که خرج کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود. مارکهای معروف تجاری لوازم آرایش، به طور معمول پاک کنندههای خوبی نیز به بازار عرضه میکنند .

 

* برای پاک کردن آرایش چشم، از مواد پاک کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند .

 

* آرایش صورت شما مثل کرمپودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاک کنندههای آرایشی که پایه آبی دارند، از روی پوستتان پاک میشوند.

 

اما آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک کننده قویتری دارند. این مواد پاک کننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاک کنند .

 

* برای پاک کردن آرایش چشمانتان، از حرکات ملایمتر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید زیرا پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب دیدن و چروک خوردن آن زیاد است .

 

* برای پاک کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه ای را به مواد پاک کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید.

 

در صورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد، چند نقطه از ماده پاک کننده را در چند جای صورتتان بگذارید، بعد با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش کنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوستتان نیز خارج میشوند .

 

* در صورتی که اصلا آرایش نمیکنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگیهای هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوش زدن آن جلوگیری میکند. تمیزکردن منظم پوست آن را براق و سالم میکند .

 

* پاک کنندههایی را که در آن الکل به کار رفته است، خریداری نکنید. این پاک کنندهها گرچه باعث میشوند در سطح پوستتان احساس تازگی کنید اما در طولانی مدت باعث خشکی پوست شما میشوند .

 

* افرادی که پوست حساسی دارند باید در موقع خرید پاک کنندهها دقت بیشتری به خرج دهند. میتوانید نمونه این محصولات را روی پوست بازویتان امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری کنید. پاک کنندههای ملایم برای شما مناسب ترند.

.

.

منبع:delgarm






تاریخ : جمعه 93/4/13 | 7:55 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

منطقه ای که مردمش فقط نوزادان دختر بدنیا می آورند!!

منطقه ای که مردمش فقط نوزادان دختر بدنیا می آورند!!
عده ای معتقدند در کشور ما هم تعداد دختران بیشتر از پسران اسن ولی جالب است بدانید در یکی از مناطق کشور اسکاتلند به خاطر یک پدیده نوظهور و خطرناک در دنیا به تازگی شاهد بر هم خوردن تعادل تولد نوزادان...

 

عده ای معتقدند در کشور ما هم تعداد دختران بیشتر از پسران اسن ولی جالب است بدانید در یکی از مناطق کشور اسکاتلند به خاطر یک پدیده نوظهور و خطرناک در دنیا به تازگی شاهد بر هم خوردن تعادل تولد نوزادان دختر و پسر شده است.
کارشناسان هشدار می‌دهند در کشور اسکاتلند به تازگی نرخ تولد دختران بسیار بیشتر از پسران شده است.
گفتنی است، کارشناسان دانشگاه استرلینگ کشور اسکاتلند اعتقاد دارند آلودگی صنعتی به ویژه در بر هم زدن تعادل جنسیتی نوزادان بسیار موثر بوده است و سبب به دنیا آمدن نوزادان دختر بیشتر به نسبت پسران شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان همچنین در یک کشف تکان دهنده دریافته‌اند آلودگی هوا باعث مرگ بیشتر جنین‌های پسر به نسبت دختر در رحم مادران شده است.
کارشناسان این نتایج را با تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازه زمانی سالهای 1973 الی 2010 به دست آورده‌اند.

کارشناسان آلودگی صنعتی را در ایجاد هورمون‌های تولید کننده نوزاد دختر به جای نوزاد پسر بسیار موثر می‌دانند.
نتایج تفضیلی این تحقیق در مجله بین‌المللی بهداشت و محیط زیست به چاپ رسیده است.




گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment

منبع: konjkav.com






تاریخ : جمعه 93/4/13 | 7:25 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

رازهایی ناگفتنی در چیدمان انواع میز

رازهایی ناگفتنی در چیدمان انواع میز
اگر می خواهید نمای منزلتان زیبا و چشم نواز به نظر رسد، بهتر است از نکات ریز و کوچک غافل نشوید.

 

شاید هیچ گاه ما به گلدانی که روی میز قرار میدهیم دقت نکنیم اما مطمئن باشید شخصی که وارد خانه می شود، بویژه برای اولین بار، جزئیات زیادی را می‌بیند و این نکات کوچک هم در نظرش با اهمیت جلوه می‌کند. اگر می خواهید نمای منزلتان زیبا و چشم نواز به نظر رسد، بهتر است از نکات ریز و کوچک غافل نشوید.
میز نهارخوری
بسیاری از خانواده های ایرانی فقط زمانی که مهمان دارند از میز ناهار خوری استفاده می کنند و به همین دلیل به چیدمان میز ناهار خوری کمتر اهمیت می دهند. فراموش نکنید حتی اگر از این میز استفاده نمی شود هم می توانید به کمک آن خانه خود را زیباتر کنید. شاید یک رومیزی نه چندان بزرگ که تمام سطح میز را نپوشاند به همراه 2 عدد شمعدان برای میز ناهار خوری گزینه مناسبی باشد که بتواند فضای زیبایی برای هال یا سالن پذیرایی شما ایجاد کند.
میز جلو مبلی
میز جلو مبلی هم انواع و اقسام مختلف دارد اگر میز شما دارای طبقه باشد بهتر است در طبقه پایین آن کارد و چنگال، دستمال کاغذی و اگر خانواده پر رفت و آمدی هستنید تعدادی پیش دستی برای پذیرایی بگذارید. اما روی میز باید کاملا تمیز باشد و از قرار دادن تعداد زیادی ظرف و یا گلدان برای تزیین بر روی میز خود داری کنید. برای تزیین میزهای جلو مبل فقط از یک گلدان که چندان هم بزرگ نباشد یا یک ظرف در اندازه متوسط استفاده کنید.
میز تلفن
از وقتی پای تلفن بیسیم به خانه های ما باز شد، میزهای تلفن جای هر وسیله ای شد به جز تلفن. به همین دلیل کم کم کاربرد این میزها از یاد رفت و در خیلی از خانه ها این میزها نه تنها جایی برای نظم بیشتر نیستند بلکه به بی نظمی و ریخت و پاش خانه هم نیز کمک می کند. پس خوب است دقت داشته باشید نظم وسایلی مانند میز تلفن هم بسیار مهم است و هم به زیبایی دکوراسیون خانه کمک می کند. قرار دادن تعدادی کاغذ در اندازه های مختلف به همراه چند خودکار و تعدادی دفترچه تلفن و انواع مجله ظاهر نامناسبی به گوشه اتاق یا سالن پذیرایی شما می دهد.
برای نظم و انضباط میز تلفن بهتر است اگر میز کشو دار است از کشوی آن برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کنید. در غیر این صورت فقط یک دفتر یا یک دسته کاغذ با یک خودکار روی میز قرار دهید. مجله ها را هم در کتابخانه یا جای دیگر قرار دهید.
میز آشپزخانه
میزهای آشپزخانه، کوچک یا بزرگ، بیشتر به کابینت هایی شباهت دارد که وسایل اضافی را روی آنها قرار میدهیم و با همین کار به ظاهر ساده نظم و ظاهر آشپزخانه خود را به هم می زنیم. برای جلوگیری از این وضعیت بهتر است میز آشپزخانه هم مثل سایر میزها تمیز و مرتب باشد و برای تزیین آن فقط از وسایل بسیار کوچکی استفاده شود. برای مثال نمکدان های تزیینی و یا ظروف مخصوص دستمال سفره می تواند گزینه مناسبی برای تزیین میز آشپزخانه باشد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir






تاریخ : جمعه 93/4/13 | 7:22 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

مطبوعات در شهرستان ما از جایگاه دیرینه ای برخوردار هستند. «آپاتیه» نامی است که این شهرستان نزدیک به چهارده سال با خود یدک می کشدو «خبرجنوب» و «اطلاعات» و «کیهان» از جمله روزنامه هایی بشمار می روند که دیگر کمتر ...

مطبوعات در شهرستان ما از جایگاه دیرینه ای برخوردار هستند. «آپاتیه» نامی است که این شهرستان نزدیک به چهارده سال با خود یدک می کشدو «خبرجنوب» و «اطلاعات» و «کیهان» از جمله روزنامه هایی بشمار می روند که دیگر کمتر به آباده سر می زنند و از آن خبر، گزارش و یا مصاحبه تهیه می کنند.

به گزارش نـــوآک، اما تغییرات گسترده ای که در این امر رخ داده باعث شده است تا نمونه جدیدی از مطبوعات وارد عرصه « رقابت رسانه ای » شوند. وبسایت های خبری تحلیلی که این روزها سکان هدایت افکار عمومی در این شهرستان را به دست گرفته و هرکدام دستی بر آتش دارند.

شاید سه سال پیش وقتی از مطبوعات اینترنتی حرفی در شهر زده می شد چندان مورد پذیرش قرار نمی گرفت و مردم ترجیح می دانند که به مطبوعات کاغذی اعتماد کنند ، اما این روزها می بینیم که نام رسانه های مجازی این شهرستان در بین ده سایت پرمخاطب استان فارس قرار دارد و در اغلب محافل، ادارات و حتی سازمان های کل ، مطبوعات شمال استان فارس را با دونام «نـــوآک» و «آباده نما» می شناسند.

شهرستان آباده ، هفته نامه دیگری نیز بنام «آپاتیه» دارد که در طول چند سال گذشته مورد هجمه انتقادات بسیاری واقع شده که بعنوان نمونه می توان به انتقاد تند و صریح شهردار آباده از این هفته نامه اشاره کرد. نشریه ای که با پول مردم چاپ می شود و صاحب امتیاز آن شهرداری آباده است. این هفته نامه بعنوان قدیمی ترین نشریه شهرستان آباده بشمار می رود که ابتدا خصوصی بود اما در سال 84 به شورای شهر آباده سپرده شد.

بمنظور رسیدگی به وضعیت مطبوعات در این شهرستان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده تصمیم گرفت تا انجمن روزنامه نگاران را تاسیس نماید تا هم بتواند جایگاه مطبوعات را در شهر تثبیت کند و هم وضعیت خبرنگارانی که از هیچ امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار نیستند را سامان ببخشد.

انتخابات انجمن صنفی روزنامه نگاران در حالی برگزار شد که تنها تعداد اندکی از اصحاب رسانه دعوت ارشاد اسلامی را پذیرفته و در این انتخابات حضور داشتند. سرانجام 7نفر از سوی روزنامه نگاران بعنوان اعضا هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران انتخاب شدند.

صبح دیروز اولین جلسه این انجمن در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد و با حضور جانشین رییس این اداره رییس انجمن، نائب رییس و دیگر اعضا مشخص شدند.

در این جلسه

داریوش خاکسار از هفته نامه آپاتیه بعنوان رییس انجمن روزنامه نگاران آباده

مهرداد شهریاری از هفته نامه آپاتیه بعنوان نائب رییس اول انجمن روزنامه نگاران آباده

فاطمه یگانه پور از هفته نامه آپاتیه بعنوان نائب رییس دوم انجمن روزنامه نگاران آباده

کریم آمالی از هفته نامه آپاتیه بعنوان بازرس انجمن روزنامه نگاران آباده

محمد علی آستانه از روزنامه خبر جنوب بعنوان خزانه دار انجمن روزنامه نگاران آباده

با رای اعضا هیئت مدیره ، انتخاب شدند.

این اولین اقدام، در راه ساماندهی وضعیت مطبوعات در شهرستان آباده بود و می توان گفت که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده ، قدمی مثبت در این راه برداشته است. اما اینکه آیا این اقدام آغازی برای ادامه فعالیت مطبوعات در شهرستان آباده خواهد بود یا پایانی بر استقلال رسانه ها در این شهرستان، پرسشی است که برای پاسخ آن باید 11 ماه دیگر منتظر ماند!!!

38_900428_L600

خبرگزاری نواک






تاریخ : پنج شنبه 93/4/12 | 11:28 صبح | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
<      1   2   3   4      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس