سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

توصیه های پزشکان برای ماه رمضان

توصیه های پزشکان برای ماه رمضان

وقتی کوچک تر بودیم، شبها با اصرار از پدرو مادرمان می خواستیم حتما ما را برای خوردن سحری بیدار کنند. آنها هم خیلی وقت ها با این تصور که روزه موجب ضعیف شدن بچه ها می شود ما را بیدار نمی کردند و اجازه روزه گرفتن را به ما نمی دادند. ما هم وقتی صبح بیدار می شدیم و سفره صبحانه را حاضر و آماده جلومان می دیدیم، از روی لجبازی صبحانه نخورده به مدرسه می رفتیم و تا برگشت به خانه لب به چیزی نمی زدیم. شاید بعضی ها باشند که در بزرگسالی هم با این تصور که روزه توان آن ها را تحلیل می برد، از روزه سر بازمی زنند. اما آیا واقعا روزه گرفتن باعث ضعف بدن می شود؟ اصلا چرا باید روزه گرفت؟

جواب این <چرا> قرار نیست فقط یک جواب علمی باشد. اما به غیر از آثار معنوی که در اجابت این فریضه الهی وجود دارد، روزه آثاری بر جسم هم دارد که می توانند مثبت باشند یا منفی. نمی توان انکار کرد که روزه می تواند برای برخی آثار منفی داشته باشد و برای همین است که روزه برای برخی بیماران جایز نیست. اما آیا برای همه همین طور است؟

هشدارهای ماه رمضان پرتحرکی نوجوانان در ماه رمضان، ممنوع

متخصصان تغذیه به نوجوانان که معمولا پرتحرک هستند، توصیه می کنند برای پیشگیری از ضعف قوای جسمانی در ماه مبارک رمضان، از انجام حرکات ورزشی سنگین اجتناب کنند. فعالیت زیاد نوجوانان روزه دار در ماه مبارک رمضان، منجر به صرف انرژی بیشتر و افزایش تعریق در طی ساعات روز است که می تواند زمینه ساز سوء تغذیه خفیف یا شدید شود. بهترین ورزش در طول ماه مبارک رمضان شنا و پیاده روی پس از صرف افطار است چرا که از گرفتگی عضلات و بروز یبوست نیز پیشگیری می کند. به دلیل آنکه گروهی از نوجوانان و بیماران روزه دار در معرض ابتلا به سوء تغذیه هستند، این افراد باید پس از مشورت با متخصص تغذیه اقدام به روزه داری کنند.

ماه رمضان قرص ضدبارداری شروع نکنید

مصرف قرص های ترکیبی ضد بارداری ممکن است با لکه بینی، حالت تهوع و استفراغ همراه باشد لذا استفاده از این قرص ها در ماه رمضان برای نخستین بار توصیه نمی شود.

بیماران گوارشی روزه نگیرند

چنانچه بیماران گوارشی در حین روزه داری دچار علائمی چون دل درد خصوصا مالش رفتن شدید سردل در هنگام ظهر شوند نشانه فعالیت بیماری بوده و باید از روزه داری پرهیز کنند. افرادی که مبتلا به زخم های فعال گوارش فوقانی هستند مثل معده و اثنی عشر چون روزه داری با تشدید ترشح اسید معده منجر به فعال سازی زخم و عوارضی چون خونریزی می شود ترجیحا از روزه داری معافند.

هنگام افطار زیاد آب نخورید

روزه داران از مصرف آب زیاد در هنگام صرف افطار خودداری کنند، چرا که سبب اختلال در هضم مواد غذایی می شود. یکی از عادات غلط غذایی روزه داران این است که به دلیل تشنگی زیاد در هنگام شروع افطار آب سرد، نوشابه و... استفاده می کنند، لذا روزه داران باید افطار خود را با کمی آب گرم یا چای آغاز کنند. پس از آن می توانند از خرما یا کشمش استفاده کنند، زیرا این دو سبب کنترل اشتها می شود و از بیش خواری به هنگام افطار ممانعت می کند. علاوه بر آن مصرف خرما در ماه مبارک رمضان در تنظیم قندخون بسیار مفید است، لذا توصیه می شود که در وعده افطار حتی المقدور 3 تا 5 عدد خرما مصرف کنید و از مصرف بیش از حد خرما نیز مانند سایر شیرینی ها پرهیز شود. بعد از صرف سحری نیز بسیاری از افراد از بیم تشنگی در طول روز به مقدار فراوان آب می نوشند که کار درستی نیست.

نوشابه در افطار ممنوع

از مصرف نوشابه های گازدار به دلیل دارا بودن قند فراوان خودداری کنید زیرا فرد را دچار سردرد خواهند کرد. روزه داران هنگام افطار باید از مصرف نوشیدنی های خیلی سرد و خیلی داغ و نوشابه های گازدار که منجر به ناراحتی های گوارشی می شود پرهیز کنند. روزه داران می توانند از دوغ، آبمیوه و شربت خانگی نیز استفاده کنند.

توصیه های ماه رمضان

نوجوانان حتما سحری بخورند

صرف سحری برای همه روزه داران به خصوص نوجوانان در حال رشد ضروری بوده و سحری باید شامل یک وعده غذای کامل برای هر فرد باشد. یک روزه دار در طول روز با کمبود آب و نمک ها یا الکترولیت و قند مواجه است، بنابراین در هنگام افطار به نحو شایسته ای این کمبودها باید جبران شود. نان، پنیر، سبزی و مایعات، به همراه خرما بهترین افطار به شمار می رود و صرف شام به منظور جلوگیری از ولع بعد از افطار دو ساعت بعد توصیه می شود اما درمورد نوجوانان و افرادی که تازه به سن تکلیف رسیده اند چون در دوران رشد هستند باید صرف افطار و شام توام صورت گیرد و غذا شامل مواد گوشتی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، سالاد، ماست باشد. براساس بررسی های علمی، بلوغ فیزیولوژی دختران 13 سال به بالاست، بنابراین 9 سالگی سن زودی برای روزه گیری است و در صورت تمایل باید از مواد مغذی پر پروتئین و پر ویتامین استفاده شود و در فاصله افطار تا قبل از خواب دو لیوان شیر بخورند.

کشمش و خرما جایگزین زولبیا و بامیه

به جای مصرف زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان باید از کشمش و خرما که سودمندترین قندهای طبیعی است استفاده شود که اثرات جانبی بسیار کمی هم دارند. مصرف شیرینی به خصوص شیرینی هایی مصنوعی هم باید متعادل باشد چون مصرف قند در بروز بیماری های قلبی و عروقی سهیم است و به نسبت افزایش آن در بدن، بدن از مواد غذایی دیگر محروم می شود.

اول افطار، بعد شام

متخصصان معتقدند اینکه برخی افراد هنگام افطار غذاهای بسیار ساده ای نظیر آش و سوپ مصرف می کنند و بعد از چند ساعت شام می خورند بد نیست چون دستگاه گوارش ابتدا با حجم کمی از غذا آماده فعالیت می شود و از عطش نیز کاسته می شود و بدن با به دست آوردن حالت ثبات آماده شام می شود؛ اما اینکه برخی از همان ابتدا افطار و شام را با هم مصرف می کنند و یکدفعه مواد غذایی بسیاری را وارد دستگاه گوارش می کنند زیاد مطلوب نیست و روش اول بهتر است. برای شروع افطار بهتر است از خرما، شیر گرم یا چای استفاده شود تا معده به آرامی کار خود را شروع کند یا بهتر است از مایعات و موادی مثل شله زرد استفاده کرد.

زنان شیرده روزه دار مواد غذایی با کیفیت بخورند

زنان شیرده چون بخش عمده ای از مواد غذایی که مصرف می کنند وارد شیر شده و به کودک می رسد نیازهای تغذیه ای آنها بالا می رود لذا برای شیردهی موفق نیازمند مصرف مواد غذایی بیشتری از نظر کمی و کیفی هستند و در صورت روزه دار شدن باید هنگام سحر و افطار مواد غذایی را با کمیت و کیفیت مطلوبی مصرف کنند تا لطمه ای به کودک وارد نشود.

سنگ کلیه مانع روزه داری نیست

بیماران مبتلا به سنگ کلیه می توانند با نوشیدن 8 لیوان آب یا مایعات در فواصل افطار تا سحر روزه بگیرند. سنگ کلیه بیماری نیست که مانع روزه داری شود. همانطور که به چنین بیمارانی در ایام غیر از ماه رمضان توصیه می شود 8 لیوان آب یا مایعات بنوشند در ماه رمضان هم با تقسیم وعده های آب و مایعات در ساعات بین افطار تا سحر بیمار می تواند به روزه داری بپردازد.

بعد از ماه رمضان صبحانه را فراموش نکنید

وعده های غذایی پس از ماه رمضان باید طوری برنامه ریزی شود تا فایده ای که بدن در این ماه از آن برده، از بین نرود. نباید فراموش کرد که صبحانه به عنوان یک وعده غذایی کامل می تواند در طول روز انرژی و قند خون بدن را تامین کند. افرادی که در این ماه به طور مطلوب وزن کم کرده اند با یک برنامه ریزی مناسب می توانند میزان کالری خود را در حد تعادل نگه دارند. تجربه نشان داده که اگر افراد بعد از ماه رمضان در خوردن مواد غذایی زیاده روی کنند دوباره به وزن قبلی خود برمی گردند. افرادی که در این ماه وزنشان در حد ثابتی مانده می توانند بعد از ماه رمضان از همان برنامه غذایی قبلی خود استفاده کنند و حتما 4 گروه غذایی را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

روزه داری به مثابه یک درمان

روزه داری به عنوان یک متد درمانی بسیار قدیمی در علم پزشکی، هزاران سال است که استفاده می شود. به طوری که، بسیاری از پزشکان بزرگ قدیم این روش را توصیه کرده و آن را یک روش پیشگیری و درمان به حساب می آورند. بقراط پدر علم پزشکی معتقد است که: <روزه داری همان توانایی انسان در جهت درمان خود است که به عنوان فرصتی برای بدن فراهم می شود.> پاراسلسوس، یکی از حکیمان طب سنتی غربی، قرن ها پیش نوشته است که روزه داری بزرگترین فرصت برای تقویت و آمادگی جسمانی است. طب آیروودا نیز که از قدیمی ترین سیستم های درمانی محسوب می شود، این عمل را از بزرگترین و مهم ترین راه های درمان می داند. حارث بن کله در زمان بعثت، از پزشکانی بود که برای درمان بسیاری از بیماری ها از روزه و امساک استفاده می نمود. ابن سینا نیز بخشی از کتاب قانون خود را به روزه اختصاص داده است و همه اینها نشان دهنده آنند که روزه از قدیم مورد توجه حکما و اندیشمندان بوده است.

آفتاب

www.aftab.ir

 






تاریخ : یکشنبه 93/4/8 | 1:22 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

32 پس زمینه فوق العاده

 

رمضان آمد و روان بگذشت / بود ماهی به یک زمان بگذشت

شب قدری به عارفان بنمود / این معانی از آن بیان بگذشت  . . .

.

.

.

مارا به دعا کاش نسازند فراموش

رندان سحرخیز که صاحب نفسانند . . .

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر شما مبارک

.

.

.

مغرب آفتاب عمر علی  /  مشرق ماهتاب قرآن است

در چنین مه که انس و جان یارب /  بر سر سفره تو مهمـان است . . .

.

.

.

قُل قُل گرم سماور در اتاق / می‌برد من را به عصر کوزه‌ها

می‌برد تا لحظه‌ی افطارها / می‌برد من را به ماه روزه‌ها . . .

آغاز ماه مبارک رمضان بر شما مبارک

.

.

.

بـاز هـوای سحرم آرزوست / خلوت و مـژگان تـرم آرزوست

شکوه ی غربت نبرم این زمـان / دست تو و روی تو ام آرزوست  . . .

.

.

.

امام صادق علیه السلام فرمود:

خداوند روزه را واجب کرده تا بدین وسیله دارا و ندار (غنى و فقیر) مساوى گردند . . .

.

.

.

رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود:

براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است . . .

ماه رمضان بر شما مبارک

.

.

.

گنجینه ی نورانی قرآن رمضان است / آرامش دلهای پریشان رمضان است

مجموعه ی گلهاست شب وروز عزیزش / یعنی به حقیقت که گلستان رمضان است . . .

.

.

.

ماه رمضان شد می و میخانه بر افتاد / عشق و طرب و باده به وقت سحر افتاد

افطار به می ، کرد برم پیر خرابات / گفتم که تو را روزه به برگ و ثمر افتاد

با باده وضو گیر که در مذهب رندان / در حضرت حق این عملت بارور افتاد

از دیوان اشعار امام خمینی (ره)

.

.

.

حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن ، ماه عبادتهای عاشقانه

نیایشهای عارفانه و بندگی خالصانه را به شما تبریک عرض میکنم . . .

التماس دعا

.

.

.

روزه ، تمرین کلاس زندگی / درس ایثار و خلوص و بندگی

روزه ، زنجیر هوا گسستن است / دیو و بت های درون بشکستن است  . . .

فرا رسیدن ماه رمضان بر شما مبارک

.

.

.

روزه یعنی نفس خود پاک کن / قلب ابلیس درونت چاک کن

راه پرواز است سوی آسمان / ماه گردیدن بسان عاشقان

التماس دعا

.

.

.

السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه

در ماه پر خیر و برکت رمضان برایتان قبولی طاعات و عبادات را آرزومندم . . .

التماس دعا

.

.

.

ماه در خودنگری و خودکاوشی / لب فرو بستن ، نگفتن ، خاموشی

درک مسکین از دل و جان کردن است / زندگی همچون فقیران کردن است . . .

.

.

.

ماه رمضان شد، مى و میخانه بر افتاد / عشق و طرب و باده، به وقت ‏سحر افتاد

افطار به مى کرد برم پیر خرابات / گفتم که تو را روزه، به برگ و ثمر افتاد

با باده، وضو گیر که در مذهب رندان / در حضرت حق این عملت ‏بارور افتاد

.

.

.

هرچه داریم از خداست و هرچه توان داریم برای خدا باید خرج کنیم.

با ادب خاص خود وارد این مهمانی بی مانند بشویم . . .

ماه رمضان بر شما مبارک

.

.

.

روزه هنگام سوال است و دعا / پر زدن با بال همت تا خدا

شهر یکرنگی و بی آلایشی / ماه تقصیر و گنه فرسایشی

عاشقان معشوق خود پیدا کنند / تا سحر در گوش او نجوا کنند

درد خود گویند با درمان خویش / با طبیب و یا انیس جان خویش . . .

.

.

.

ماه رمضان، ماه مفروش کردن قدوم شب قدر با اشکهای شوق

برای درک «زیباترین لحظهء حیات انسانی» است . . .

.

.

.

شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن

(ماه مبارک رمضان، ماه دوری از گناهان، ماه بندگی مبارکتان باد.)

.

.

.

به عاصیان وعده ی رحمت رسید

ماهی سرشار از برکت و رحمت و عبادت های پذیرفته شده

برایتان آرزومندم . . .

.

.

.

حکمت روزه داشتـن بگـذار / باز هم گفته و شنیده شود

صبرت آمــوزد و تسلط نفـس / و ز تو شیطان تو رمیده شود . . .

.

.

.

رمضان آمد و آهسته صدا کرد مرا / مستعد سفـــر شهر خدا کرد مرا

از گلستان کرم طرفه نسیـمی بوزید / که سراپای پر از عطر و صفا کرد مرا

/www.fardamobile.com






تاریخ : شنبه 93/4/7 | 11:54 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

جام بیستم - برزیل 2014

برزیل در ضربات پنالتی از سد شیلی گذشت


تیم ملی فوتبال برزیل در نهایت سختی توانست در ضربات پنالتی از سد حریف قدرتمند خود شیلی عبور کند.


  دیدار برزیل و شیلی پس از 120 دقیقه به ضربات پنالتی کشیده شد که در نهایت تیم برزیل موفق شد با برتری 3 بر 2 برابر شیلی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

در ضربات پنالتی بازیکنان برزیل بهتر عمل کردند و توانستند 3 تا از ضربات خود را به گل تبدیل کنند. در سوی مقابل شیلی 3 پنالتی از دست رفته داشت.

در برزیل در مرحله یک چهارم نهایی با برنده دیدار کلمبیا و اروگوئه مصاف خواهد کرد.






تاریخ : شنبه 93/4/7 | 11:38 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

رییس گروه طرحهای استانی شرکت آب منطقه ای فارس افزود: با اجرای طرح های کوچک و زود بازده می توان به هدف های مورد نظر توسعه پایدار بخصوص در زمینه های کشاورزی و صنایع وابسته دست یابیم. وی با بیان اینکه ...

رییس گروه طرحهای استانی شرکت آب منطقه ای فارس افزود: با اجرای طرح های کوچک و زود بازده می توان به هدف های مورد نظر توسعه پایدار بخصوص در زمینه های کشاورزی و صنایع وابسته دست یابیم.

وی با بیان اینکه طرح های کوچک می توانند به عنوان مکمل طرحهای بزرگ عمل کنند افزود: گروه طرحهای استانی زیر مجموعه معاونت طرح و توسعه شرکت می باشد و وظیفه انجام پروژه های کوچک تأمین و انتقال آب و طرح های مهندسی رودخانه را بر عهده دارد.

مهندس قربانی رییس گروه طرحهای استانی شرکت آب منطقه ای فارس گفت : شناسایی و مطالعات اولیه مناطق مستعد جهت احداث پروژه های کوچک شامل بندهای انحرافی، کانالهای آبیاری و انتقال آب، پروژه های کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی، سدهای تأخیری تغذیه ای، پروژه های آبرسانی کوچک از جمله وظایف گروه طرحهای استانی است.

وی ادامه داد : انتخاب مشاور مطالعات و طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های کوچک، مطالعه و بررسی کلیه طرحهای مطالعاتی که توسط مهندسین مشاور به اتمام رسیده است، نظارت بر عملکرد پیمانکاران و رسیدگی به صورت وضعیت ها، همکاری با واحد قراردادها در زمینه کنترل اسناد مناقصه و برگزاری تشریفات مناقصه و شرکت در جلسات انتخاب مشاور و پیمانکار و تنظیم و مبادله موافقتنامه طرحهای استانی و زود بازده نیز دیگر وظایف این گروه را در بر می گیرد.

رییس گروه طرحهای استانی، سد تأخیری- تغذیه ای و تأسیسات کنترل سیلاب سعادت شهر، سد تأخیری- تغذیه ای مهر، انگبینه شهرستان زرین دشت و تنگ ترکی شهرستان فسا را از جمله پروژه های شاخص این گروه طی پنج سال اخیر معرفی کرد و به احداث بخشی از کانالهای شبکه آبیاری و زهکشی دشت خشت و دشت جره و بالاده، کانال خانی شهرستان سپیدان و کانال انتقال آب فهلیان اشاره کرد.

قربانی خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه های استان در شهرستان ها و در بازه های مختلف عمده فعالیت گروه طرحهای استانی را شامل می شود و مطالعه و احداث تأسیسات تغذیه مصنوعی در شهرستانهای مختلف، همچنین مطالعه شبکه های آبیاری و زهکشی در دشت های مختلف استان در این گروه در دست اقدام قرار داشته و پروژه انتقال آب از چشمه ساسان به باغات کازرون از دیگر برنامه های این بخش است.

وی در ادامه به نقش و اهمیت گروه طرحهای استان اشاره کرد و با بیان اینکه طرح ها و پروژه های بزرگ که در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه ای فارس اجرا می شود از اهمیت بالایی برخوردار است، اجرای پروژه های کوچک و زود بازده در مناطقی که امکان اجرای پروژه های بزرگ وجود ندارد را حائز اهمیت خواند و افزود: این پروژه ها می تواند منشأ اثر باشد و اثرات مثبت و مفیدی را در منطقه از خود به جای بگذارد.

قربانی برگشت سریع سرمایه، مطالعه و اجرای کوتاه مدت به دلیل عدم پیچیدگی، امکان تأمین مالی از منابع مختلف، بهره برداری سریع از طرح، تحقق عدالت اجتماعی به دلیل قابل اجرا بودن طرح در مناطق مختلف را از ویژگیهای مهم طرحهای استانی برشمرد و اضافه کرد: طرح های کوچک استانی می توانند به عنوان مکمل طرحهای بزرگ ایفای نقش نمایند، در امر جلوگیری از جاری شدن سیل تأثیر قابل توجهی داشته باشند و مانع از رسوبگذاری در مخازن سدهای بزرگ شوند.ک/

خبرگزاری نواک






تاریخ : جمعه 93/4/6 | 11:28 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

اگر می خواهید یک کاتالوگ زیبا طراحی کنید، این نکات را فراموش نکنید

اگر می خواهید یک کاتالوگ زیبا طراحی کنید، این نکات را فراموش نکنید
در این مقاله به نکات مهمی که بزرگترین طراحان جهان از آنها برای طراحی یک کاتالوگ زیبا و کامل دقت می کنند، توجه کنید.

 

تهیه ی کاتالوگ برای محصولات یکی از روش های تبلیغات و معرفی محصول به مشتریان است. کاتالوگ شامل اطلاعاتی در مورد یک محصول و معرفی آن به مصرف کننده است. یک کاتالوگ شامل اطلاعاتی است که مصرف کننده ممکن است این اطلاعات را در فروشگاه ها یا مغازه های مختلف آن را دریافت نکند اما فروشگاه ها با ارائه کاتالوگ محصولات به مشتری کاملا این اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرار میدهند.
بیشتر محصولات آرایشی، داروها، مواد غذایی، رستوران ها و ... دارای کاتالوگ معرفی محصولات و خدماتشان هستند . جذابیت های ظاهری که این کاتالوگ ها دارند باعث می شود که مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

_ اولین چیزی که برای نوشتن یک کاتالوگ نیاز است محتوی خوب است
باید محصول را با یک محتوی خوب معرفی کنید به این صورت که این محتوی هم نوشتاری باشد و هم تصویری. محصول خود را با تمام ویژگی هایی که دارد معرفی کنید حتی مشتریان معروف شما، شرکت شما و هر اطلاعات دیگری که به مشتریان کمک میکند تا تصمیم گیری درستی داشته باشند.
_ استفاده از تصاویر برای صفحات کاتالوگ لازم است و همچنین برای دیزاین و طراحی اولین صفحه ی کاتالوگ حتما از عکس محصولات خود استفاده کنید
تصاویر نباید ساده باشد بلکه باید نهایت خلاقیت در عکاسی و طراحی این تصاویر وجود داشته باشد و از جنبه های مختلف بتواند جذابیت ایجاد کند.
_ یک تصویر خوب می تواند باعث جذب مشتریان شود
محصول خود را حرفه ای معرفی کنید از ویژگی های بارزی که ان را از دیگر محصولات متمایز میکند استفاده کنید. کاتالوگ ها معمولا نباید طولانی و خسته کننده باشد بنابراین باید در کمترین جملات بتوانید بهترین معرفی را از محصول خود داشته باشید.
_ سعی کنید همیشه از کلمات خوب برای توضیحات استفاده کنید همچنین از مشتریان بخواهید که از وب سایت شما دیدن کنند

_ اندازه ی کاتالوگ ها نه باید خیلی بزرگ و نه باید خیلی کوچک باشد
البته این بستگی به نوع کاتالوگ ها دارد چون گاهی کاتالوگ ها به صورت دفترچه هستند یا گاهی اوقات برای دسترسی مسافران در هواپیماها یا وسایل نقلیه عمومی استفاده میشوند اما معمولا کاتالوگ ها را با اندازه ی استاندارد تهیه میکنند.
_ حتما برای هر قسمت از کاتالوگ که میخواهید توضیحاتی بنویسید یک عنوان در نظر بگیرید تا ذهن خوانندگان منظم بتواند ویژگی های محصول شما را دریافت کند
حتما باید در نوشتن کاتالوگ در ابتدا محصول و شرکت خود را معرفی کنید و این توضیحات باید بین 50 تا 150 کلمه باشد.
_ هر قسمت از کاتالوگ که توضیحی در مورد ویژگی های محصولات می دهد باید دارای تصاویر مربوط به خود باشد
سعی کنید با جذابیت های ظاهری و توضیحات کامل نظر مشتریان را به کالای خود جلب کنید.استفاده از کاغذهای مرغوب برای کاتالوگ بسیار مهم است سعی کنید از کاغذهای روغنی استفاده کنید تا هم براق باشند و هم جلب توجه بیشتری داشته باشند و در نهایت رنگ آمیزی متنوع برای کاتالوگ ها را فراموش نکنید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
منبع : banki.ir





تاریخ : جمعه 93/4/6 | 11:27 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
<      1   2   3   4      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس