سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آلبوم جدید سامی یوسف با اشعار مولانا!

آلبوم جدید سامی یوسف با اشعار مولانا و ابن‌عربی
مزیت این آلبوم جدید سامی یوسف شرقی بودن و برخاستن اشعار آن از آثار عرفانی شعرایی چون مولانا و ابن‌عربی است که از جمله آنها اثر «خراسان» و «سوگواری» است.

 

پنجمین آلبوم سامی یوسف خواننده انگلیسی ایرانی‌تبار با نام «مرکز» با برداشت‌هایی از اشعار مولانا و ابن‌عربی منتشر شد که تنها اثر فارسی آلبوم جدید وی «جان جانان» است.
 پنجمین آلبوم سامی یوسف خواننده انگلیسی ایرانی‌تبار و از مجموعه خوانندگان طیف «خوانندگان اسلامی» با نام «مرکز» منتشر شد.
این آلبوم سامی یوسف که قرار است 16 سپتامبر(25 شهریور) در «کادوگان هال» لندن عرضه شود از روز گذشته برای خرید در مراکز فروش اینترنتی قرار گرفته است.
این آلبوم که پس از آلبوم‌های «المعلم»، «امت من»، «هر جا که هستی» و «سلام» منتشر شده شامل 13 اثر به نام‌های مروارید، آتش، برو، خراسان، منشور، دایره، تو، مرکز،‌ سوگواری، کلید، جان جانان، ساری گلین و خراسان (ورژن عربی) است.
مزیت این آلبوم جدید سامی یوسف شرقی بودن و برخاستن اشعار آن از آثار عرفانی شعرایی چون مولانا و ابن‌عربی است که از جمله آنها اثر «خراسان» و «سوگواری» است.
سامی یوسف درباره اثر خراسان در پایگاه خود توضیح داده است که: بسیاری از مواقع جواهری که به دنبال آن می‌گردیم همواره کنار ما است، اما ممکن است برای پیدا کردن این جواهر لازم باشد سفری طولانی را داشته باشیم. خراسان بخشی تاریخی از ایران است که مقصدی برای این سفر معنوی است، جایی که پاسخ‌هایی وجود خودمان را در آنجا کشف می‌کنیم.
اثر «سوگواری» نیز ترجمه انگلیسی این شعر از ابن‌عربی است که می‌گوید:
پدرم فدای آن‌که از شوق در او آب شدم
پدرم فدای آن که از سوز جدایی‌اش مردم
سرخی شرم در صورتش نشان صبح است
که با سرخی شفق به گفت و گو نشسته
چه کسی افکار پریشان مرا تسکین می‌بخشد؟
چه کسی درد مرا درمان می‌کند؟ مرا رهنمون شو
 
چه کسی اندوه مرا سبک خواهد کرد؟
چه کسی عاشق دلداده را کمک می‌کند؟
هر زمان که می‌خواهم دردهای عشق را پنهان سازم
اشک روان می‌شود و آشکارش می‌سازد
هر زمان می‌گویم به من نظر افکن
پاسخ این است که نظر از تو دریغ نمی‌شود جز از روی شفقت
وی همچنین درباره آهنگ «ساری گلین» که یکی از آهنگ‌های معروف آذری است که در سراسر دنیا و به‌ویژه در کشورهایی چون ایران، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان، یونان، بوسنی و هرزگوین، صربستان و آذربایجان بارها شنیده شده، نوشته است: ما تصمیم گرفتیم که نمونه انگلیسی این آهنگ را بر اساس همان چیزی که در این کشورها شنیده می‌شود، بسازیم.
این آهنگ در ایران با ملودی و نوای «تو ای عشق و ای تمام وجودم… تو بود و نبودم… فدای رُخ تو…همه عالم… بیا بنگر…بر دل غم دیده… که جز تو ندیده… ز غم چه کشیده…به این عالم… یک دم بنگر…حالِ زارِ مرا… بیقرار مرا… ای تمام امیدم…تو صبح سپیدم… ز نرگس چشمت…ببین چه کشیدم… یا اباصالح مددی» که یکی از زیباترین نواها در مدح امام زمان است، شناخته می‌شود.
«جان جانان» تنها اثر فارسی آلبوم جدید سامی یوسف است که درباره آن نیز می‌گوید: این آهنگ، طنین سنت عشق الهی در زبان فارسی است که هزار سال است در قلب عاشقان منعکس می‌شود؛ «جان جانان» یک گفت‌وگوی خودمانی یک عاشق سردرگم است که به عنوان شاعر همه‌جا را گشته و دیده است.
بنابر این گزارش سامی یوسف در ویدئویی که پیش از انتشار این آلبوم منتشر کرده از استفاده از سازهای شرقی و ایرانی در این آلبوم خبر داده و گفته است که از آلات موسیقی سنتور، تار، عود، باربط، تنبک و دف در این آثار استفاده کرده است.

منبع: farsnews.com





تاریخ : یکشنبه 93/6/23 | 8:52 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014

کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014
گلچینی از کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014

 

کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014



کلکسیون کودکانه Gucci برای پاییز و زمستان 2014





تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ






تاریخ : یکشنبه 93/6/23 | 8:51 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

7 دوا برای کودکان بی خواب

7 دوا برای کودکان بی خواب
این 7 راه، دوای درد نخوابیدن کودک است

 

کودکان برای به تختخواب نرفتن همیشه بهانه ای دارند. آنها فکر می کنند باید همیشه بیدار بمانند تا بیشتر بتوانند بازی کنند. اگر از آنها سوال کنید، هیچ وقت دوست ندارند بخوابند. در واقع آنها لزوم خواب را برای سلامت شان نمی دانند، همان طور که لزوم تغذیه را نمی دانند، بنابراین این شما والدین هستید که باید اوقات خواب را برای فرزندتان مانند بازی هایی که او دوست دارد، برنامه ریزی کنید و از او بخواهید وارد این بازی شود.
جدولی با جایزه برای کودک شما
روی در اتاق هر کدام از فرزندان تان یک جدول کاغذی چسبانده و یک عروسک کوچک روی چارت بچسبانید. وقتی کودک بعد از خاموش شدن چراغ ها به تختخواب رفت می توانید آن عروسک را صبح روز بعد یک خانه در جدول جلو ببرید. وقتی به آخر جدول رسید خانواده می تواند یک جشن کوچک راه بیندازد و کودک را مثلا به سینما ببرد.
می توانید برای شروع از یک جدول 5خانه ای برای کودک 3ساله تان و 10 خانه ای برای کودک 5 ساله تان استفاده کنید. اما هر وقت هرکدام جایزه ای به دست آورد دوخانه به جدولش اضافه کنید. این کار را می توانید برای دیگر چالش هایی که با فرزندتان دارید مانند خوردن سبزی ها هم انجام دهید.
نخوابد،اما...
این حقه ای است که خیلی راحت می توانید به کار بگیرید. می توانید به کودک تان بگویید که اگر می خواهد، می تواند بیدار بماند اما باید در تخت خودش باشد. او اولش فکر می کند که راهی برای فرار پیدا کرده است اما هر روز به شما خواهد گفت «مامان یادم رفت دیشب توی تختم بیدار بمونم.»
یک کار جادویی کنید
می توانید سقف اتاق فرزندتان را پر از برچسب های ستاره کنید و وقتی به تختخواب رفت از او بخواهید ستاره ها را بشمارد. این روش تقریبا همیشه جواب می دهد.
فکرهای بد
اگر فرزندتان از تاریکی می ترسد، می توانید گوشه های اتاق را به اشیای خیالی پر کنید. مثلا کوهی بزرگ، خانه ای خیالی، یک شیرینی بزرگ و زیبا، حیوانات بامزه و... با کمک این تکنیک او با افکاری مثبت همراه خواهد شد و با نگرانی کمتری به خواب خواهد رفت.
براساس زمان بندی پیش بروید
در تلاش برای انجام تکالیف مدرسه، شام و گذران وقت با خانواده ممکن است وقت کم بیاورید و مجبور شوید فرزندتان را بیدار نگه دارید اما یک راه راحت تر هم وجود دارد؛ ساعت را روی یک ربع قبل از خواب رفتن فرزندتان قرار دهید و از او بخواهید در این 15 دقیقه کارهایی مانند مسواک زدن، قرار دادن کتاب ها در کیف مدرسه و لباس پوشیدن را انجام دهد و بعد سر وقت به تختخواب برود.
چه داستانی برایش بگویید
ممکن است فرزندتان از شما بخواهد برایش داستان تعریف کنید اما شما برای تعریف داستان زمان کم بیاورید بنابراین باید کتاب ها را به 3 دسته کوتاه، نیمه بلند و بلند تقسیم کنید و اگر کودک تان کتاب بلندی را برداشت به او بگویید امشب زمان لازم برای تمام کردن آن دارید یا نه! به این ترتیب او برای شنیدن داستان های بلند تلاش می کند زودتر به تختخواب برود.
درباره روز حرف بزنید
بعد از گذراندن یک روز خوب با فرزندتان حتما نمی خواهید شب را با دعوا و عصبانیت تمام کنید، بنابراین بهتر است درباره روز خوبی که با او گذرانده اید حرف بزنید و آن قسمت هایی که خوشحال تان کرده با او در میان بگذارید. او شروع به پرسش از شما خواهد کرد که «مامان امروز از چی خوشت اومد؟»
به او بگویید که چطور از خواندن کتاب برای او لذت برده اید یا وقتی را که با هم به حل پازل گذرانده اید چقدر دوست داشته اید. بعضی روزها پیدا کردن یک خاطره خوب سخت است اما به هر حال حتما چیز خوبی در این روز بوده است این ترتیب هم او و هم خود شما با احساس بهتری به تختخواب خواهید رفت.



منبع : مجله سیب سبز






تاریخ : یکشنبه 93/6/23 | 8:50 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

اگر می خواهید از رنگ ها در دکوراسیون تان استفاده کنید این نکات را فراموش نکنید

اگر می خواهید از رنگ ها در دکوراسیون تان استفاده کنید این نکات را فراموش نکنید
متخصصانی که با رنگ و طراحی داخلی سر و کار دارند برای انتخاب رنگ معمولا به نکته‌هایی اشاره می‌کنند. این‌ها فقط نکته هستند و نه قانون. در این مطلب تعدادی از نکته‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

 

وقتی نوبت به انتخاب رنگ برای آپارتمان می‌رسد، می‌توانید کاملا آزادانه و رها عمل کنید.درست یا غلط؟ یک پالت رنگی تمام‌سفید باعث می‌شود تا فضای آپارتمان بزرگ‌تر به نظر برسد؟ این جمله یک تصور غلط رایج است که معمولا هنگام طراحی یک فضای کوچک اتفاق می‌افتد. این جمله اشتباه را نیز به جمله قبلی اضافه کنید: هر چه تعداد مبلمان در فضا کم‌تر باشد، آپارتمان بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. در عوض، قرار دادن هوش‌مندانه مبلمان و انتخاب دقیق و آگاهانه رنگ‌ها می‌تواند فضایی چشم‌گیر و جذاب را خلق کند و باعث شود فضای کوچک شما بزرگ‌تر به نظر برسد.
چه قانونی برای انتخاب رنگ در فضا وجود دارد؟
هیچ قانونی وجود ندارد، باور کنید. اگر می‌خواهید آپارتمان شما شبیه روسری مورد علاقه‌یتان به نظر برسد، به خود رجوع کنید. هدف شما همیشه باید خلق فضایی باشد که براساس سلیقه شما طراحی شده باشد و در نظر شما جذاب باشد نه کسی دیگر. با توجه به این موضوع، متخصصانی که با رنگ  و طراحی داخلی سر و کار دارند برای انتخاب رنگ معمولا به نکته‌هایی اشاره می‌کنند. این‌ها فقط نکته هستند و نه قانون. در این مطلب تعدادی از نکته‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.
1 - رنگ‌های روشن و براق را انتخاب کنید
طراح داخلی مارک مک‌کائولی (Mark McCauley) نویسنده کتاب طراحی داخلی برای احمق‌ها (Interior Design for Idiots) می‌گوید: « یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه دادن یک فضا استفاده از رنگ‌های روشن است.» او می‌گوید: « پالتی از رنگ‌های روشن که در تضاد با رنگ‌های تیره هستند انتخاب کنید. رنگ‌های روشن مانند رنگ‌های موجود در پارچه‌های چیت گل‌دار یا پارچه‌های پیچازی رنگارنگ یا رنگ‌هایی هم‌چون قرمز، آبی، سبز، و زرد ( با ایجاد فضاهای تنفس بین آن‌ها ) هستند. ترکیب رنگ‌ها در فضاهای منفی و قرار دادن فضاهای تنفس میان آن‌ها شفافیت و اندازه یک فضا را افزایش می‌دهد.»
2 - از رنگ‌های خاص در فضاهای نامتعارف استفاده کنید
به رادیاتور، داخل قفسه کتاب، یا قسمت افقی لب پنجره رنگ اضافه کنید تا به فضای شما زیبایی و عمق اضافه شود. اگر به قدر کافی خوش‌شانس باشید که خانه شما دارای یک سرسرا یا یک سالن بزرگ باشد، این فضا را به رنگ‌های تیره در آورید و اتاق نشمین را به رنگ روشن؛ این کار باعث می شود تا فضای شما بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی که هست به نظر برسد.»
3 - یک دیوار مرکزی در فضا ایجاد کنید
طراح و بازیگر لیبی لانگدون (Libby Langdon) که یکی از شرکت‌کنندگان برنامه فضای کوچک، سبک بزرگ (Small Space, Big Style) در سایت HGTV است معتقد است که اگرچه برخی از طراحان با رنگ کردن یکی از دیوارها به رنگی متفات با دیوارهای دیگر مخالف هستند، اما این ایده می‌تواند اثری فوق‌العاده بر روی فضای کوچک شما بگذارد. او می‌گوید: «از رنگ‌های برجسته و تیره نترسید. گاهی یک دیوار که رنگی تیره دارد به نظر عقب‌تر از دیگر دیوارها می‌رسد و این مسئله باعث می‌شود تا فضای شما بزرگ‌تر به نظر برسد.»
4 - فضاهای مختلف را با استفاده از سایه‌های رنگی به هم پیوند دهید
همان‌طور که دیوارهای رنگی متفاوت می‌توانند آپارتمان شما را به فضاهای کاری مختلف تقسیم کنند، سایه‌های مختلف از همان رنگ نیز می‌توانند همه اتاق‌ها را یکپارچه کنند. با استفاده از طرح‌های تکراری در قسمت‌های مختلف خانه نیز می‌توان همین تاثیر را به وجود آورد. مک‌کائولی می‌گوید: «در یک فضای کوچک، به ویژه آپارتمان‌های نقلی، یک کوسن که با پارچه روی یکی از آباژورها هماهنگ است یا یک آینه که سبک طراحی آن مانند میز کناری است می‌توانند فضا را یکپارچه و یکدست کند.»
5 - رنگ‌های مختلف را وارد فضای آشپزخانه کنید
طراح آشپزخانه جیسون لادو (Jason Laudau) از سایت Amazing Spaces (www.amazingspacesllc.com) که در نیویورک قرار دارد معتقد است که آشپزخانه‌های آپارتمان‌ها مکان بسیار خوبی برای استفاده از رنگ‌ هستند. او می‌گوید:«جسارت به خرج دهید و دیوارهای آشپزخانه خود را به رنگی مدرن درآورید. این رنگ می‌تواند قرمز گرم باشد.» 

6 - از رنگ‌های تیره در حمام استفاده کنید
مطمئنا، استفاده از رنگی مانند صورتی هلویی در حمام جلوه زیبایی پیدا می‌کند، به ویژه وقتی در آینه نگاه می‌کنید و از فضای صورتی رنگ حمام خود لذت می‌برید. اما برای ایجاد تاثیرات عمیق‌تر و ماندگارتر از رنگ‌های تیره استفاده کنید. به همین دلیل است که طراح داخلی ران ماروین (Ron Marvin) از سایت www.ronmarvin.com این کار را در حمام آپارتمان خود در شهر نیویورک اجرا کرده است و دیوارهای حمام را به رنگ قهوه‌ای شکلاتی درآورده است. 

7 - استفاده از تکنیک‌های ویژه
طراح داخلی داون برنز-پرات (Dawn Burns-Pratt) معتقد است که استفاده از سطوح زیبا و نیز تکنیک‌های ویژه می‌تواند به یک فضای کوچک عمق و شخصیت بدهد. او می‌گوید: «سقف را به رنگی تیره درآورید و آن را تا 5 سانتی‌متر از دیوار نیز امتداد دهید، یا به جای نوار رنگی پیرامون دیوار زیر سقف از نوارهای فلزی استفاده کنید و فضای زیرین آن را به رنگ روشن درآورید. این کار باعث می‌شود تا فضای شما بزرگ‌تر به نظر برسد.»

8 - استفاده از عناصر رنگی
طراح داخلی آلیس فاکیر (Alice Fakier) ستاره برنامه تلویزیونی Design Star و مهمان برنامه Ask Alice معتقد است که نکته جالب در مورد رنگ این است اضافه کردن رنگ به فضا راه بسیار ارزانی برای طراحی اتاق است و می‌توان رنگ را بدون رنگ زدن دیوارها وارد فضا کرد. او می‌گوید: «ساکنان آپارتمان‌ها می‌توانند با نصب یک بوم رنگارنگ بر روی دیوار، آویزان کردن پارچه‌ها، یا استفاده از نقاشی‌های دیواری رنگ را وارد خانه خود کنند. و وقتی به خانه‌ای دیگر نقل مکان می‌کنید می‌توانید این عناصر رنگی را همراه خود به خانه جدید ببرید.»
9 - استفاده از عناصر رنگی راه‌راه
لانگدون می‌گوید که با استفده از دیواری که دارای طرح رنگی راه‌راه است فضای خود را سرزنده کنید. هم‌چنین می‌توانید سقف را به رنگی روشن‌تر از دیوارها در آورید تا فضای شما بازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد.
10 - رنگ سیاه را فراموش نکنید
فرقی نمی‌کند چه رنگی را برای فضای کوچک خود انتخاب می‌کنید، فقط به یاد داشته باشید که یکی از اشیا را به رنگ سیاه انتخاب کنید. مک‌کائولی می‌گوید:‌ «استفاده از یک شی سیاه رنگ، مثلا آباژور یا قاب یک اثر هنری، باعث می‌شود که دیگر رنگ‌های موجود در اتاق‌ها بیش از پیش به چشم بیایند. این کار را حتما امتحان کنید.»
11 - تجربه با رنگ
پیش از آن‌که شروع به اضافه کردن رنگ به بوم‌های خالی خانه خود یعنی همان دیوارها بکنید، به این نکات کوچک توجه کنید:
- قبل از هر کاری رنگ خود را امتحان کنید. بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده رنگ قوطی‌های بسیار کوچکی از رنگ‌ها را تولید می‌کنند که شما پیش از خرید قوطی اصلی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کافی است یک فضای 30 در 60 سانتی‌متری را رنگ کنید تا بتوانید در مورد این‌که آیا رنگی که انتخاب کردید همان رنگ مورد نظر شماست یا خیر مطمئن شوید. سعی کنید قسمت رنگ شده را زیر نور طبیعی و مصنوعی ببینید.

- به سایت‌های طراحی داخلی سری بزنید و قسمت مطالب راهنمای رنگ آن‌ها را مطالعه کنید. این کار باعث می‌شود تا شما در انتخاب رنگ مورد نظر خود دقیق‌تر عمل کنید. هم‌چنین این سایت‌ها مطالب مختلفی در مورد ترکیب رنگ‌ها دارند که به شما در ترکیب درست رنگ‌ها در خانه خود کمک زیادی می‌کند.



منبع : chidaneh.com







تاریخ : یکشنبه 93/6/23 | 8:49 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

چیدمان آشپزخانه رابامابیاموزید

از نورپردازی مناسب برای فضای آشپزخانه استفاده کنید. در جایی که غذا می‌خورید، زیر کابینت‌های بالایی و بالای ظرفشویی از نور مناسب استفاده کنید. آشپزخانه‌ها از مهمترین قسمت‌های یک خانه به شمار می‌روند و توجه به نوع چیدمان این قسمت،...

از نورپردازی مناسب برای فضای آشپزخانه استفاده کنید. در جایی که غذا می‌خورید، زیر کابینت‌های بالایی و بالای ظرفشویی از نور مناسب استفاده کنید.

آشپزخانه‌ها از مهمترین قسمت‌های یک خانه به شمار می‌روند و توجه به نوع چیدمان این قسمت، می‌تواند نمای زیبایی را برای خانه‌های ما به ارمغان بیاورد.

1 - به کارکرد وسیله‌ها توجه کنید.
شما در یک آشپزخانه‌ی کوچک نمی‌توانید کار زیادی جز آماده کردن غذا انجام دهید. پس گذاشتن ماشین لباسشویی را در آشپزخانه فراموش کنید. شما باید از یخچال و فریزر و اجاق گازهایی استفاده کنید که جای کمی می‌گیرند. ظرفشویی دوقلو هم احتمالاً برای فضای شما مناسب نیست.

2 - درهای کابینت‌های بالایی را بردارید
با این کار فضا بزرگتر به نظر می‌رسد. می‌توانید ظرف‌های شیک و زیبای خود را در این فضا قرار دهید.



3 - به این دلیل که ممکن است آشپزخانه‌ی شما از ابتدا دارای نواقصی در طراحی باشد، شما باید این ضعف‏ها را با اضافه کردن و طراحی مجدد خودتان برطرف کنید
به کف، کابینت‌ها، دیوارها، رنگ‌ها و نور دقت کنید. شما با اضافه کردن برخی چیزها می‌توانید ظاهر را بهبود ببخشید. از رنگ وسایل ثابت مانند کابینت‌ها استفاده کنید.


4 - در جاهای مناسب از شیشه استفاده کنید
استفاده از شیشه، دید را گسترش می‌دهد. به جای درب کابینت‌ها، درب آشپزخانه، حتی برای روی پیشخوان، می‌توانید از شیشه استفاده کنید.

5 - از نورپردازی مناسب برای فضای آشپزخانه استفاده کنید
در جایی که غذا می‌خورید، زیر کابینت‌های بالایی و بالای ظرفشویی از نور مناسب استفاده کنید.

6 - از کف‌پوش مناسب استفاده کنید
وقتی کسی وارد آشپزخانه می‏شود، اغلب اول چشمش به زمین می‌افتد. انتخاب یک کف‌پوش مناسب، برای آشپزخانه‌ کوچک شما مهم است.

7- رنگ دیوارها، پیشخوان و وسایل آشپزخانه، در بزرگ یا کوچک جلوه دادن آشپزخانه م?ثر است
رنگ‌های روغنی یا روشن با اندازه‌ی مناسبی از رنگ سفید، می‌تواند با انعکاس نور، فضا را بزرگتر کند و با هدایت چشم به سمت بالا سقف را بلندتر جلوه دهد.

8- جدای از همه‌ این راهکارها، سعی کنید آشپزخانه‌ خود را با همان وسعت و بضاعتی که دارد، دوست‌داشتنی و خواستنی کنید
درست است که آشپزخانه‌ی شما کوچک است اما مهم این است که پذیرای مهمان شماست.

منبع : tebyan.net

 






تاریخ : یکشنبه 93/6/23 | 8:48 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

هاشمی: با روی کار آمدن دکتر روحانی وضعیت دانشگاه‌‌ها خوب شد

ایران > سیاست - همشهری آنلاین:
هاشمی رفسنجانی گفت: دانشگاه دو سالی بود که دچار تشنجاتی شد و دوباره با آمدن دکتر روحانی وضعیت خوبی پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اظهار کرد: باید راه را برای کسانی که می‌خواهند با هزینه خودشان تحصیل کنند باز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان زیادی برای دانشگاه آزاد در داخل و خارج وجود دارد؛ اخیرا دانشجویان زیادی به دلیل تحریم‌ها در خارج تحت فشار قرار گرفتند و به کشور باز می‌گردند؛ از طرفی، ظرفیت دولت نیز محدود است؛ اکنون دولت در بسیاری از کارهای مهم دچار کسری بودجه شدید است.کسری بودجه از اوایل انقلاب تاکنون در همه زمان‌ها بوده است به جز در مقطعی که در آمدمان افزایش پیدا کرد و در همان زمان بود که بدبختی‌مان هم زیاد شد.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: از همان اوایل استان خراسان بزرگ را به صورت یک استان یک پارچه می‌شناختیم؛ اکنون که به سه استان تقسیم شده است، نیز باید هماهنگی بین این سه استان همچنان حفظ شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم که مرکز آموزش عالی استان تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر کشورهای مسلمان اطراف از نظر تبادل‌های علمی، فنی و تجاری داشته باشد؛ بارها گفته شده است که دانشگاه آزاد براساس نیاز مردم به وجود آمده است و به نفع هیچ گروهی نخواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: تعداد دانشجویان در اوایل انقلاب نامطلوب بود و از طرفی هیچ کس تحمل دانشگاه غیر دولتی را نداشت؛ موفق شدیم که این دانشگاه را تاسیس کنیم و به خوبی توسعه کمی و کیفی دهیم.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در گزارشی که دکتر میرزاده ارائه دادند، جای این مطلب خالی بود که ارتباط با فارغ‌التحصیلان همچنان باید حفظ شود؛ اکنون در بسیاری از کشورها دانشگاه از ظرفیت دانشجویان فارغ‌التحصیل در هر جای دنیا که باشد استفاده می‌کند.

هاشمی رفسنجانی گفت: دانشگاه دو سالی بود که دچار تشنجاتی شد و دوباره با آمدن دکتر روحانی وضعیت خوبی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهریه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه خیلی کم بوده و کم است؛ این شهریه نسبت به دانشگاه‌هایی که دولتی بودند و اکنون پولی شدند، کم است؛ دانشگاه آزاد نسبت به این دانشگاه‌ها یک چهارم شهریه را می‌گیرد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که «کیفیت دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد مطلوب نیست» اظهار کرد: در هیات امنا تصمیمات خوبی در این رابطه گرفتیم و مصوب شد که از سه محور کمک بگیریم، تفاهماتی با وزارت بهداشت و درمان شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص دانشگاه آزاد گلبهار خاطرنشان کرد: زمین خوبی با مساحت کافی برای این دانشگاه در نظر گرفته شده است؛ خط مترو نیز در حال ساخت است؛ 30 هزار خانه مسکن مهر نیز در این شهرک ساخته می‌شود که امیدواریم این واحد به یک مرکز آموزش عالی بی‌نظیر در مقطع دکتری و ارشد تبدیل شود؛ دانشجویان زیادی دوست دارند که در مشهد تحصیل کنند و در این زمینه باید تمهیداتی اندیشیده شود.

هاشمی رفسنجانی گفت: ارتباطات بین‌المللی را باید تقویت کنید و به زودی خبرهای خوبی را در این رابطه خواهید شنید.






تاریخ : یکشنبه 93/6/23 | 8:43 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

نکاتی مهم در انتخاب کیف مدرسه

کیف مدرسه,انواع کیف مدرسه

 

مدل‌های کیف‌های مدرسه بسیار متنوع هستند، در هر قیمتی کیف وجود دارد، بنابراین انتخاب کیف مناسب برای بچه‌ها کار ساده‌ای نیست. اگر برای خرید دچار تردید شده‌اید، به اصلی‌ترین معیارها که در اختیار شما می‌گذاریم، توجه کنید.


1 - یک کیف خوب سبک است
2 - یک کیف خوب باید قابل‌استفاده باشد، نباید بزرگ‌تر از شانه‌های کودک باشد
3 - محکم و بادوام
4 - کیفی با بندهای چرمی و پُر شده با پنبه
5 - کیف چرخدار یا بدون چرخ؟


1) یک کیف خوب سبک است
کیف مدرسه به محض اینکه پر می‌شود، نباید سنگین‌تر از 15-10 درصد وزن کودک باشد؛ بنابراین بهتر است کیفی سبک انتخاب کنید، تحقیقاتی که در این زمینه به انجام رسیده اند، نشان می‌دهند بچه‌هایی که کیف‌های شان تا 8 کیلوگرم وزن دارند، دو برابر بیشتر از بقیه برای حمل کیف شان دچار زحمت می‌شوند.


2) یک کیف خوب باید قابل‌استفاده باشد، نباید بزرگ‌تر از شانه‌های کودک باشد.
این معیار مهمی است که باید رعایت شود، کیف مدرسه نباید به هیچ وجه بزرگ‌تر از شانه‌های کودک باشد. این کیف باید متناسب با دوره آموزشی، سن و ساختار بدنی او باشد. علاوه بر این، باید قابل‌استفاده باشد و بتوان به راحتی با آن کار کرد.


3) محکم و بادوام
کودک تمایل دارد بدون نظم و ترتیب و با بی‌قیدی وسایل خود را درون کیف جا دهد، بهتر است یک کیف مدرسه محکم و بادوام برای فرزندتان انتخاب کنید تا وسایلی که درهم و برهم درون کیف جا داده شده‌اند، شانه‌های او را زخمی نکند.


4) کیفی با بندهای چرمی و پُر شده با پنبه
یک کیف که بندهای چرمی داشته باشد و این بندها با پنبه پُر شده باشند، برای راحتی کودک ضروری است. فراموش نکنیم که تمام وزن کیف به طور مستقیم روی شانه‌های کودک سنگینی می‌کند.


بهترین حالت این است که بندها، کیف را در وضعیت مناسب روی شانه‌ها قرار بدهند و حرکات آن را کم کنند.


5) کیف چرخدار یا بدون چرخ؟
حُسن کیف‌های چرخدار واضح و مبرهن است، به شرطی که قرار نباشد کودک همراه با آن از پله‌ها بالا برود؛ بنابراین قبل از خرید کیف چرخدار باید سوال‌هایی برای شما در ذهن تان مطرح شود. اگر شما در طبقه دوم آپارتمانی فاقد آسانسور زندگی می‌کنید یا کلاس فرزند شما در طبقه دوم مدرسه واقع شده است، ضررهای یک کیف چرخدار بیشتر از فواید آن است، زیرا این نوع کیف‌ها سنگین هستند!


و در آخر اینکه برای حمل کردن چیزهای سنگین مثل کیف به فرزند خود آموزش دهید، باید به او یاد دهید که به درستی کیفش را حمل کند تا برای کمرش مشکلی پیش نیاید.

منبع:taamolnews.ir






تاریخ : شنبه 93/6/22 | 8:30 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

آموزش جلوگیری از هک شدن موبایل


هک موبایل, جلوگیری از هک گوشیِ

امروزه با فراگیر شدن گوشی های هوشمند، اغلب افراد صاحب یکی این گوشی ها هستند و روزانه ده ها برنامه را در آنها اجرا می کنند. اگر موبایل شما دارای سیستم عامل اندروید، iOS، سیمبین، یا ویندوز موبایل است، پس شما هم صاحب یک گوشی هوشمند هستید.


موبایل شما به طور ناخواسته ممکن است دچار حمله‌های هکری قرار بگیرد و اطلاعات شخصی خود را از دست بدهید. ما سعی کردیم تا در این مطلب به کاربران کمک کنیم تا با رعایت برخی مسائل امنیتی، از هک شدن موبایل خود جلوگیری کنند.


پس نکات زیر را با دقت مطالعه کنید:
1- هر وقت میخواهید وارد سرویس ایمیل یا سایت بانکی خود شوید، آدرس را با پیشوند HTTPS وارد کنید (مثلا https://gmail.com). به این ترتیب به شیوه ای امن به سایت مورد نظر وصل میشوید و امکان سرقت اطلاعات بسیار کم خواهد شد. تقریبا تمام سایت های بانکی و سرویس های ایمیل از پروتکل امن SSL پشتیبانی میکنند.

 

2- اگر ایمیل ناشناس (و مخصوصا ایمیل حاوی لینک) دریافت کردید، روی لینکهای موجود در ایمیل کلیک نکنید. زیرا هکرها با ارسال یک لینک حاوی کد مخرب میتوانند موبایل یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند. البته ایمیلهایی که از سایتهای معتبر دریافت می‌کنید همیشه امن هستند. (مخصوص سایت هایی که خودتان در آنها ثبت نام کرده اید)

 

3- اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید، سعی کنید آن ها را از منابع معتبر دریافت کنید. زیرا برخی از همین App ها و بازی‌ها می توانند آلوده به کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی امنیتی برای موبایل شما می‌شود. با وجود عدم پشتیبانی برخی از اپ استورها از کاربران ایران، سایت‌های فارسی معتبری هم برای دانلود نرم افزار موبایل وجود دارند.

 

4- اگر علاقمند به عکاسی با موبایل خود هستید و نمی خواهید که اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر اطلاعات شخصی شما توسط عکس منتشر شود، کافیست گزینه های مربوط به GPS Camera و Geo Tag را غیر فعال کنید.

 

موبایل های جدید این امکان را دارند که وقتی عکسی با موبایل خود میگیرید، اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر کنند. گفتنی است این اطلاعات زمانی مشخص می شود که عکس گرفته شده را توسط موبایل خود بر روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

 

اما اگر شما تصاویری را از قبل گرفته‌اید و هنوز آن‌ها را در هیچ شبکه‌ای به اشتراک نگذاشته اید، کافیست با نرم افزار Microsoft Photo Tools تمامی مشخصات شخصی خود را از روی تصویر گرفته شده حذف نمایید و سپس اقدام به اشتراک گذاری کنید.

 

5- بلوتوث و  WiFi  موبایل خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید (البته اگر به آنها نیازی ندارید).

 

6- همیشه آپدیت های منظمی برای سیستم عامل‌های آندروید، ویندوز فون، و iOS منتشر می‌شود. برخی از هکرها از این موضوع سوء استفاده کرده و فایل های آلوده خود را به عنوان آپدیت موبایل در اینترنت منتشر می‌کنند. مراقب این موضوع باشید و همیشه آپدیت سیستم عامل را توسط برنامه Update Manager خود گوشی انجام دهید.

 

7- یکی از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید این است که هیچ گاه حساب‌های بانکی خود را توسط نرم افزار های ناشناس باز نکنید. بلکه از نرم افزار بانکی مخصوص بانک خود کمک بگیرید.

 

نکات گفته شده در این مقاله بسیار ساده بودند. اما جالب است بدانید که بیش از 90 درصد کاربران موبایل به این نکات توجه نمی‌کنند. و همین باعث بروز مشکلاتی مثل هک شدن اطلاعات شخصی میشود.
منبع:cyberpolice.ir






تاریخ : شنبه 93/6/22 | 8:29 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

نمونه هایى از فضائل وسیره فردى امام رضا (ع)

 

امام رضا (ع),فضایل امام رضا (ع),سیره امام رضا (ع)

 نمونه هایى از فضائل وسیره فردى امام رضا (ع)
دعاى مستجاب
1- آل برمک، مخصوصاً یحیى بن خالد بر مکى براى حفظ حکومت و مقام خویش هارون عباسى را وادار کردند تا موسى بن جعفر (ع) را شهید کرد، بدین سبب امام رضا (ع) در مکه به آنها نفرین کردند، حکومت و مقامشان تار و مار گردید.
محمد بن فضیل گوید: ابوالحسن رضا (ع) را دیدم، در عرفات ایستاده و دعاى مى ‏کرد. بعد سرش را پایین انداخت، (گویى چیزى به قلب مبارکش الهام شد) که وى علت سر به زیر انداختن را پرسیدند؟

فرمود: به برامکه نفرین مى‏ کردم که سبب قتل پدرم شدند. خداوند امروز دعاى مرا درباره آنها مستجاب کرد، امام از مکه برگشت، چیزى نگذشت که در همان سال، هارون بر آنها خشم گرفت وتار و مارشان کرد.(1)
جعفر برمکى شقه شد، پدرش یحیى به زندان رفت، بطورى متلاشى شدند که مایه عبرت مردم گشتند.

 

علم غیب ‏
2- حسن بن على بن وشا از مسافر نقل مى‏ کند: با ابوالحسن الرّضا (ع) در «منى» بودم، یحیى بن خالد با گروهى از آل برمک از آنجا گذشتند. امام صلوات الله علیه فرمود: بیچاره‏ها نمى‏ دانند در این سال چه بلایى به سرشان خواهد آمد، بعد فرمود: بدانید عجیب ‏تر از این آن است که من با هارون مانند این دو انگشت خواهم بود، آنگاه دو تا انگشت مبارک را در کنار هم گذاشت. مسافر گوید: والله من معنى این کلام را نفهمیدم مگر بعد از آنکه امام را در طوس در کنار قبر هارون دفن کردیم. (2)


لقب رضا ازخدا است
3- ابونصر بزنطى رضوان الله علیه گوید: به امام جواد صلوات الله علیه گفتم: قومى از مخالفان شما مى ‏گویند: پدرت صلوات الله علیه را مأمون، رضا لقب داد، که به ولایت عهدى راضى شد. فرمود: به خدا قسم، دروغ گفته و گناهکار شده ‏اند. پدرم را خداى تعالى رضا لقب داده است زیرا که به خداوندى خدا در آسمانش و به رسالت رسول الله و ائمه در زمینش راضى بود.


گفتم: مگر همه پدرانت چنین نبودند؟ فرمود: آرى. گفتم: پس چرا فقط پدرت به این لقب ملقب شدند؟ فرمود: چون مخالفان از دشمنانش مانند موافقان از دوستانش از وى راضى شدند و چنین چیزى براى پدرانش به وجود نیامد، لذا از میان همه به رضا ملقب گردید. (3)
ناگفته نماند: مخالفان خواسته‏ اند با این طریق منقصتى بر آن حضرت فراهم آوردند، ولى چنانکه دیدیم این لقب از جانب خدا بوده است، درست است که همه امامان صادق، کاظم، رضا، جواد و هادى و... بودند ولى براى هر یک بمناسبتى لقب بخصوص تعیین گشته است .


حضرت ابوالحسن رضا (ع) در«نیاج»
4- ابو حبیب نیاجى (4) گوید: رسول خدا (ص) را در خواب دیدم که به «نیاج» آمد و در مسجدى که حاجیان هر سال مى ‏آمدند نشستم.
گویا محضر ایشان رفته و سلام کرده و مقابلش ایستادم، در پیش آن حضرت طبقى از برگ درختان خرماى مدینه بود و در آن خرماى صیحانى داشت. گویا رسول خدا مشتى از آن خرما را به من داد، شمردم هیجده تا بود، - پس از بیدارى - خوابم را چنین تأویل کردیم که هیجده سال عمر خواهم کرد.


بعد از بیست روز در زمینى بودم که براى زراعت آماده مى‏ کردند، مردى پیش من آمد گفت: حضرت ابوالحسن رضا (ع) به «نیاج» آمده و الان در مسجد نشسته ‏اند. در این بین دیدم که مردى به دیدار آن حضرت مى‏ روند، من هم به زیارت آن بزرگوار شتافتم، دیدم در محلى نشسته که رسول خدا (ص) را در آنجا دیده بودم، زیر آن حضرت حصیرى بود مانند حصیررى که در زیر جدش بود. و در پیش وى طبقى از برگ درخت خرما و در آن خرماى صیحانى قرار داشت.


سلام کردم، جواب سلامم را داد و از من خواست نزدش بروم، مشتى از خرما به من داد که شمردم هیجده تا بود، گفتم: یابن رسول الله (ص)! زیاد بدهید، فرمود: اگر رسول خدا (ص) زیاد داده بود ما هم زیاد مى‏ دادیم «فقال لوزادکَ رسولُ اللّه لزدْناکَ» (5).


فضایل امام رضا(ع)از زبان ابراهیم بن عباس
5- ابراهیم بن عباس گوید: امام رضا (ع) نشد که به کسى در سخن گفتن ظلم یا جفا کند، هر که با او سخن مى‏ گفت، کلام او را قطع نمى‏ کرد و مجال مى‏ داد تا آخر سخنش را بگوید. اگر کسى حاجت پیش او مى ‏آورد در صورت امکان ابداً او را رد و مأیوس نمى‏ کرد. ندیدم که در پیش کسى پایش را دراز کند، و ندیدم در پیش کسى تکیه کند. ندیدم که به کسى از غلامانش فحش بدهد، ندیدم که آب دهان را به زمین اندازد، و ندیم که با صدا و قهقهه بخندد بلکه فقط تبسم مى‏ کرد.


چون سفره طعام را باز مى‏ کردند همه خدمتکاران و غلامانش را و حتى دربان را با خود در سر سفره مى‏ نشانید. شبها کم مى ‏خوابید، بیشتر بیدار مى‏ ماند، اکثر شبها از اول تا آخر احیا مى‏ کرد، بسیار روزه مى ‏گرفت، در هر ماه سه روز روزه از وى فوت نمى‏ شد. مى‏ گفت : این روزه همه عمر است «ذلک صومُ الدّهر» .(6)
در پنهانى بسیار احسان مى‏ کرد و صدقه مى ‏داد، این کار را بیشتر در شبهاى ظلمانى انجام مى ‏داد، هر که گوید: نظیر او را در خوبى دیده ‏ام، باور نکنید (7).

 

مبارزه با اسراف
6- روزى غلامانش میوه ‏اى را خوردند ولى آن را تمام نخوردند و مقدارى مانده به دور انداختند، امام صلوات الله علیه بر آنها بر آشفت و فرمود: سبحان الله، اگر شما بى نیاز هستید دیگران بدان نیازمندند، بجاى انداختن، به مستمندان انفاق کنید، «سبحان الله ان کنتم استغنیتم فان اُنا ساً لم یستغنوا اطعموه من یحتاج الیه»(8).


علم غیب ‏
7- محمد بن سنان گوید: به آن حضرت عرض کردم: خودت را به امامت و پیشوایى مشهور کرده و در جاى پدرت نشستى حال آن که از شمشیر هارون خون مى ‏ریزد؟! فرمود: قول رسول خدا (ص) به من این جرأت را داده است، آن حضرت فرمود: اگر ابوجهل مویى از سر من برکند، بدانید که من پیغمبر نیستم، و من مى‏ گویم: اگر هارون توانست مویى از سر من بگیرد بدانید که من امام نیستم. (9)


فضیلت زیارت امام رضا(ع)
8- رسول خدا (ص) فرمود: بزودى پاره‏ اى از بدن من در زمین خراسان دفن مى‏ شود، هیچ غمگینى او را زیارت نمى ‏کند، مگر آن که خدا غمش را زایل مى‏ کند و هیچ گناهکارى او را زیارت نمى‏ک ند، مگر آن که خدا گناهانش را مى ‏آمرزد.
«قال رسول اللّه (ص) ستّد فَنُ بضعةٌ منى بخراسان مازارها مکروب الا نفس الله کربه و لا مذنب الا غفرالله ذنوبه» (10)
زیارت ائمه علیهم السلام مانند توبه از مکفرات است و مصداق: «ان الحسنات یذهبن السیئات» (هود: 114) مى ‏باشد، رسول خدا (ص) این کلام را در وقتى فرموده که هنوز پدر و مادر امام هم به دنیا نیامده بودند.

امام جواد صلوات الله علیه به داوود صرمى فرمود: «من زار ابى فله الجنة» .(11)
هر که قبر پدرم را زیارت کند اجرش بهشت است.
و در روایت دیگرى فرمود: هر کس قبر پدرم را عارفاً بحقه زیارت کند ازطرف خدا بهشت او را ضمانت مى‏ کنم: «قال ابوجعفر محمد بن على الرضا (ع) ضمنت لمن زار قبر ابى (ع) بطوس عارفاً بحقه الجّنةَ على اللّه عزوجل» (12).


سخنى گهربار
9- ثامن الائمه صلوات الله علیه فرمود: مؤمن، مؤمن (واقعى) نمى‏ شود مگر آن که در وى سه سنت (عادت و کار) باشد: سنتى از پروردگارش ،سنتى از پیامبرش و سنتى از امامش. اما خصلتش از پروردگار آن است که اسرار مردم را مخفى بدارد و افشا نکند و اما خصلتش از پیامبر آن است که با مردم مدارا کند، و امام خصلتش از امام آن است که در ضررهاى بدنى و مالى صبر و استقامت داشته باشد.
«قال الرضا (ع) لایکون المؤمن مؤمناً حتّى یکونَ فیه ثلاث خصالٍ: سنةٌ من ربه و سنة من نبیه و سنة من ولیّه، فاما السّنةُ من ربه فکتمان السر و اما السنة من نبیه فمداراة الناس و اما السنة من ولیّه فالصبر فى الباساء والضراء» تحف العقول: ص 442.


احسان
10- مردى به محضر حضرت رضا (ع) آمد و گفت: به اندازه مروت خویش به من احسان کن، فرمود: نمى‏ توانم (زیرا مروت امام خارج از حد بود). گفت: پس بقدر مروت من احسان کن، امام فرمود: آرى، بعد به غلامش فرمود: دویست دینار به او بده.
امام در روز عرفه در خراسان همه مالش (شاید نقدینه باشد) را احسان کرد و به اهل نیاز تقسیم فرمود. فضل بن سهل گفت: این غرامت و اسراف است. فرمود: نه، بلکه غنیمت است، آنچه را که در آن پاداش و کرامت هست، غرامت مشمار.(13)


على بن موسى عالم آل محمد
11- موسى بن جعفر صلوات الله علیه به پسرانش مى ‏فرمود: برادرتان على بن موسى عالم آل محمد است، از او از دینتان بپرسید، آنچه مى‏ گوید حفظ کنید، من ازپدرم امام صادق (ع) دفعات شنیدم مى‏ گفت: عالم آل محمد در صلب تو است اى کاش او را درک مى‏ کردم، او همنام امیرالمؤمنین على است. .(14)
امام صادق صلوات الله علیه در 25 شوال 83 هجرى از دنیا رفت، امام رضا (ع) بعد از 16 روز در 11 ذوالقعده همان سال به دنیا آمد.


تواضع
12- مردى از اهل بلغ گوید: در سفر خراسان در خدمت امام رضا (ع) بودم .روزى طعام خواست، همه خدمتکاران از سیاهان و دیگران را کنار سفره جمع کرد، گفتم: فدایت شوم ،بهتر آن است که آنها در خوان دیگرى بخورند. فرمود: آرام باش پروردگار همه یکى است، مادرمان حوا و پدرمان آدم یکى است، مجازات بسته به اعمال است «فقال: مه ان الرّبّ تبارک و تعالى واحد، والام واحدة والاب واحد و الجزاء بالاعمال» (15).


بنده نوازى
13- امام صلوات الله علیه به غلامانش گفته بود: در وقت طعام خوردن اگر بالاى سرتان هم بایستم قبل از تمام کردن طعام برنخیزید، یاسر گوید: گاهى بعضى از ما را صدا مى‏ کرد، مى‏ گفتند: مشغول طعام خوردنند، مى‏ فرمود: پس بگذارید طعامشان را تمام کنند: «قال: ان قمت على رؤوسکم و انتم تاکلون فلاتقوموا حتى تفرغوا».(16)

 

امام رضا (ع),فضایل امام رضا (ع),سیره امام رضا (ع)

 

توحید
14- بزنطى علیه الرحمة نقل مى ‏کند: مردى از ماوراء نهر بلخ خدمت امام رضا (ع) آمد و گفت: از شما سؤالى مى ‏کنم اگر جواب دادید به امامتان معتقد خواهم بود، حضرت فرمود: از هر چه مى ‏خواهى بپرس.
گفت: مرا از خدایت خبر بده، در کجا بوده و چطور بوده و بر چه چیز تکیه کرده بوده است؟ امام (ع) فرمود:«انّ اللّه اَیّنَ الأَینَ بلاأینٍ و کَیّفَ الکْیفَ بلا کیفٍ و کان اعتمادُه على قدرته» .
یعنى خداوند به وجود آوردنده مکان است بى آنکه مکانى داشته باشد و به وجود آورنده کیفیت است بى آنکه کیفیتى داشته باشد و اعتمادش بر قدرتش بود، (خدا لامکان است، مکان از عوارض جسم است، خدا جسم نیست، کیفیت، مخلوق خداست، لازمه‏ اش محدود بودن است، خدا بى انتها است، خدا بر قدرت خود ایستاده، هستى را از جایى دریافت نکرده است).


آن مرد چون این جواب را شنید برخاست، سر مبارک امام را بوسید و گفت: «اشهد ان لا اله الا الله و ان محمداً رسول الله و ان علیا وصى رسول الله والقیّمُ بعده بما أَقام به رسول الله و انّکم الائمة الصادقون و انک الخلف بعدهم» (17)
ظاهراً آن مرد از فلاسفه بوده و از جواب امام (ع) پى ‏به دانایى و امامت آن حضرت برده است. 


معجزه اى از امام رضا (ع) و مجسم شدن عکسها
صدوق رحمة الله علیه در عیون اخبار الرضا (ع) نقل مى‏ کند: در عهد مأمون عباسى که حضرت رضا (ع) ولیعهد بود، باران قطع گردید، مأمون از آن حضرت خواست درباره باران دعا کند، امام فرمود: روز دوشنبه چنین خواهم کرد، رسول خدا (ص) دیشب با امیرالمؤمنین به خواب من آمد و فرمود: روز دوشنبه به صحرا برو و از خدا باران بطلب که خدا بر آنها باران خواهد فرستاد...
امام به صحرا رفت و از خدا باران خواست، باران آمد و احتیاج مردم رفع گردید.


امام جواد صلوات الله علیه فرمود: بعضى از بدخواهان پدرم، به مأمون گفتند: یا امیرالمؤمنین! به خدا پناه که تو شرافت عمیم و افتخار بزرگ خلافت را از خاندان بنى عباس به خاندان علویان منتقل کنى!! بر علیه خود و خانواده‏ات اقدام کردى. این جادوگر و فرزند جادوگران را آوردى، و او را پس از آن که گمنام بود میان مردم شهرت دادى، آوازه‏ اش را بلند کردى.


دنیا را با این جادو که در وقت دعایش باران آمد، پر کرد. مرا واهمه گرفت که خلافت را ازخاندان عباسى خارج گرداند، حتى وحشت کردم که با سحر خود نعمت شما را زایل نموده و بر مملکت تو شورش بر پا دارد، آیا کسى بر علیه خود چنین جنایتى کرده است؟!!
مأمون گفت: این مرد در پنهانى مردم را به سوى خویش دعوت مى‏ کرد، خواستیم او را ولیعهد خود گردانیم تا مردم را به سوى ما دعوت نماید و مردم بدانند که اهل حکومت و خلافت (دنیا دوست) است و آنان که به وى فریفته شده‏ اند بدانند که در ادعاى خود از تقوا و فضیلت و زهد صادق نیست! خلافت مال ما است نه مال او، ولى ترسیدیم که اگر او را به حال خود رها کنیم، براى ما از جانب او وضعى پیش بیاید که جلوگیرى نتوانیم کرد.


واکنون که کرده خود را کردیم و به خطاى خود پى بردیم، مسامحه در کار وى ابداً روا نیست، ولى مى‏ خواهیم بتدریج او را در نزد رعیت چنان بنمایانیم که بدانند لیاقت حکومت ندارد، آنوقت ببینیم با چه راهى بلاى او را از سر خود مى‏ توانیم قطع نماییم.
آن مرد گفت: یا امیرالمؤمنین! مجادله با او را به عهده من بگذارید، تا خود و یارانش را مغلوب نمایم و احترام و عظمت او را پایین آورم، اگر هیبت تو در سینه‏ ام نبود او را سر جاى خودش مى‏ نشاندم. و بر مردم آشکار مى کردم که از لیاقت ولایت عهدى که به او تفویض کرده ‏اى قاصر است.


مأمون گفت: چیزى براى من محبوبتر از این کار نیست که به او اهانت و از قدرتش کاسته گردد، گفت: پس بزرگان مملکت، فرماندهان، قضات، و بهترین فقهاء را جمع نمایید، تا منقصت او را در پیش آنها روشن کنم، تا از مقامى که او را در آن قرار داده‏ اى پایین آید.
مأمون نامبردگان را جمع کرد، و در صدر مجلس نشست و حضرت رضا (ع) را در مقام ولایت عهدى در طرف راست خود نشانید، پس از رسمیت جلسه، آن شخص که از طرف مأمون مطمئن بود، شروع به سخن کرد و گفت: مردم از شما بسیار حکایات نقل مى‏ کنند. و در تعریف شما افراط کرده ‏اند، بطورى که اگر خودتان بدانید از آنها بیزارى مى‏ کنید، اولین اینها آن است که: شما خدا را درباره باران که عادت باریدن دارد، دعا کردید و باران آمد، مردم آن را به حساب معجزه ‏اى از شما گذاشتند و نتیجه گرفتند که در دنیا نظیر و مانندى ندارد.


این امیرالمؤمنین ادام الله ملکه و بقاءه است که با کسى مقایسه نمى‏ شود مگر آن که برتر آید، شما را در محلى قرار داده که مى‏ دانید، این پاسدارى از حق و انصاف نیست که مجال دهید دروغگویان بر علیه او و بر له شما بدروغ چیزهایى بگویند که تکذیب مقام امیرالمؤمنین است!! و شما را از او بالاتر بدانند؟!!!


امام صلوات الله علیه فرمود: بندگان خدا را مانع نمى ‏شوم ازاین که نعمتهاى خدا را درباره من یاد و حکایت کنند، اما این که گفتى: صاحب تو (مأمون) مقام مرا برتر داشت، او مرا قرار نداد مگر در مقامى که پادشاه مصر، یوسف صدیق را در آن قرار داد، حال آن دو را نیز مى ‏دانى (یوسف پیامبر بود و او یک پادشاه مشرک).


در این وقت آن مرد بر آشفت و گفت: پسر موسى! از حد خود قدم فراتر گذاشتى، که خداوند بارانى را در وقت معین خود نازل کرد و تو آن را وسیله بلندى مقام خود قراردادى، که به مقام حمله به دیگران بر آیى؟ گویا معجزه ابراهیم خلیل را آورده‏ اى که سرهاى پرندگان را در دست گرفت و اعضاء آنها را در کوهها پراکنده نمود و به وقت خواندن، آمدند و بر سرهاى خود چسبیدند و شروع به پرواز کردند؟!!!


اگر راستگویى این دو عکس شیر را که در مسند خلیفه هستند زنده کن و بر من مسلط گردان، در این صورت معجزه ‏اى براى تو خواهد بود، اما باران که با دعاى تو آمد، تو از دیگران در این کار برتر نیستى. امام صلوات الله علیه از جسارت آن خبیث برآشفت و به دو عکس شیر فریاد کشید: این فاجر را بگیرید، پاره کنید، از او عینى و اثرى نگذارید. در دم آن دو عکس به دو شیر ژیان مبدل شدند، و آن خبیث را گرفته و خرد کردند و خوردند و خونش را که ریخته بود لیسیدند، مردم با حیرت به این منظره نگاه مى‏ کردند. آنگاه آن دو شیر محضر حضرت آمده و گفتند: یا ولى الله فى ارضه! دیگر چه فرمانى دارى، مى ‏خواهى مأمون را نیز مانند او به سزایش برسانیم.


مأمون از شنیدن این سخن بی هوش گردید، امام فرمود: در جاى خویش بایستید. بعد فرمود: بر صورت مأمون گلاب پاشیدند، به حال آمد، شیران عرض کردند: مى‏ فرمایید او را به رفیقش ملحق سازیم؟ فرمود: نه، خداوند عز و جل را تدبیرى است که به سر خواهد برد(اجازه نداده از ولایت تکوینى هر استفاده‏ اى را بکنیم).
گفتند: پس فرمانت چیست؟ فرمود: برگردید به حالت اولى خود، آن دو شیر در دم مبدل به عکس شده و در روى مسند قرار گرفتند.


مأمون گفت: خدا را حمد مى‏ کنم که مرا از شر حمیدبن مهران خلاص کرد (آن مرد خبیث)، بعد گفت: یابن رسول الله! خلافت مال جد شما بود، سپس از آن شماست اگر مى ‏خواهى آن را به شما تحویل بدهم، امام فرمود: اگر خلافت را مى‏ خوستم در عدم قبول آن با تو منازعه نمى‏ک ردم و از تو آن را نمى‏ خواستم، زیرا خداوند از اطاعت مخلوقش به من عطا فرموده مانند آن را که با چشم دیدى که چگونه آن دو تصویر به شیر مبدل شدند.


ولى جهال بنى آدم از من طاعت ندارند، آنها هر چند در این کار زیانکار شده اند ولى خدا را در تدبیر آنها مشیتى است، مرا امرفرموده بر تو اعتراضى نکنم و کارى را که کردم بر تو ننمایم، چنان که به یوسف (ع) نیز درباره پادشاه مصر چنان فرمان داده بود...
نگارنده گوید: در این کار ابداً شگفتى نیست، آن مانند مبدل شدن عصاى موسى به اژدهاست. امام (ع) ولایت تکوینى داشت و خدا او را چنین قدرتى داده بود، چنان که عیسى (ع) نیز نظیر آن را انجام داد. در بعضى نقلها دیده ‏ام که مأمون به آن حضرت گفت: دعا کنید که آن مرد زنده شود، فرمود: اگر عصاى موسى جادوها را پس مى ‏داد، اینها نیز آن مرد را پس مى‏ دادند.

 

--------------------------------------
پى نوشتها:
1- عیون اخبارالرضا: ج 2 ص 225 باب 50.
2- عیون اخبارالرضا: ج 2 ص 225 باب 50.
3- علل الشرایع: ج 2 ص 237 باب 172.
4- نیاج بر وزن کتاب روستایى است در بادیه.
5- عیون اخبارالرضا: ج 2 ص 210 باب 47، بحار ج 49 ص 35.
6- چون بحکم «من جاء بالحسنه فله عشر امثالها» هر یک روز در جاى ده روز است .
7- عیون اخبار الرضا: ج 2 ص 184، بحار ج 49 ص 91.
8- انوار البهیه ص 107.
9- انوار البهیه ص 107.
10- وسائل الشیعه: ج 10 ص 433 و 435.
11- وسائل الشیعه: ج 10 ص 433 و 435.
12- وسائل الشیعه: ج 10 ص 433 و 435.
13- بحارالانوار /101/ 100/ 49.
14- بحارالانوار /101/ 100/ 49.
15- بحارالانوار /101/ 100/ 49.
16- فروع کافى: ج 6 ص 298.
17- اصول کافى: ج 1 ص 88 باب الکون و المکان.

منبع :

(خاندان وحى، ص 570 - 604)

aviny.com






تاریخ : شنبه 93/6/22 | 8:26 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

معرفی سبک های گیتار

 

گیتار,سبک های گیتار,گیتار کلاسیک

معرفی سبک های گیتار
در شروع یادگیری گیتار این سوال به ذهن می رسد که : “چه سبکی برای نوازندگی انتخاب کنم؟“
بهترین راه برای  پاسخ به این سوال شناختن انواع سبکهای گیتار است.
از دیدگاههای مختلفی می توان سبک نوازندگی گیتار را دسته بندی نمود. سبکهایی که در ایران متداول است، کلاسیک، پاپ و فلامنکو می باشد. البته در انتهای این مقاله سبکهای دیگری را نیز به اختصار معرفی می کنیم. بطور کلی بر اساس دوره های مختلف تاریخ می توان انواع موسیقی را دسته بندی نمود چراکه در هر دوره ای، شرایط سیاسی، مذهبی، اقتصادی و اعتقادی تاثیر مستقیمی بر شکوفا شدن هنرهای مختلف از جمله موسیقی دارد. هنرمندان تحت تاثیر این شرایط و یا به سفارش درباریان و نجیب زادگان آثاری را ارائه می دادند. با توجه به این نکات به معرفی سبکهای گیتار می پردازیم.

 

گیتار,سبک های گیتار,گیتار کلاسیک

گیتار کلاسیک
موسیقی کلاسیک به سالهای 1750 تا 1820 میلادی بر می گردد. دورانی که وضع اقتصادی مردم قشر متوسط روز به روز بهتر می شد و موسیقی دیگر در انحصار نجیب زادگان نبود، بلکه با بهبود شرایط اقتصادی قشر متوسط جامعه، این قشر دیگر فقط رفاه مادی نمی خواستند، بلکه دوست داشتند آنها نیز موسیقی بشنوند و حتی خودشان و فرزندانشان نواختن آلات موسیقی را یاد بگیرند. به همین منظور نت نویسی و ثبت آهنگهای ساخته شده رواج پیدا کرد. موسیقی کم کم مردمی تر شد و قطعات ساخته شده باب میل عموم مردم نیز بود و می توان موسیقی پاپ را ریشه در موسیقی کلاسیک دانست.


هایدن، موتسارت و بتهوون از موسیقیدانان بزرگ این دوره بودند.در واقع در سبک گیتار کلاسیک، می توانید قطعات سبُک و زیبای ساخته شده در این دوره را بنوازید. ملودی نوازی و آرپژ نقش اصلی در این سبک گیتار دارند. همچنین نحوه ضربه زدن بر سیم های گیتار، با انگشت بوده و هنگام نواختن باید گیتار را روی پای چپتان قرار دهید.(البته اگر راست دست هستید)

 

گیتار,سبک های گیتار,گیتار کلاسیک

 گیتار فلامنکو
سبک  فلامنکو که ریشه در موسیقی اصیل اسپانیایی دارد، در آغاز فقط رقص و آواز بود و گیتار فقط نقش همراهی کننده داشت. تا اینکه کم کم در اوایل قرن دهم گیتار نقش اصلی و تاثیر گذاری در سبک فلامنکو پیدا کرد. و حتی بعدها قطعات بی کلام گیتار فلامنکو ساخته شد. موسیقی فلامنکو الهام گرفته از فرهنگهای مختلف موجود در سده های 8 تا 15 در آندلس (منطقه ای در جنوب اسپانیا) می باشد که براستی هنر شگفت انگیزی را به دنیا معرفی کرد. از بزرگان معاصر گیتار فلامنکو می توان به پاکو دلوسیا، اتمار لیبرت، گروه چیپسی کینگز و آرمیک گیتاریست ایرانی اشاره نمود.
در نواختن گیتار به سبک فلامنکو که یک سبک گیتار اسپانیش است، تمام 4 انگشت راست (اگر راست دست هستید)، به سیم ها ضربه می زنند و تکنیکهای ریتم نوازی بسیار زیبایی مثل راسگوادو در این سبک وجود دارند.

 

گیتار,سبک های گیتار,گیتار کلاسیک

گیتار پاپ
موسیقی پاپ یا pop گرفته شده از کلمه popular به معنی محبوب و مردمی می باشد. در این موسیقی احساسات، بصورت کاملا ساده و صمیمی به مخاطب انتقال داده میشود و معمولا همراه با آواز است. رمز موفقیت گیتار پاپ در همین مردمی بودن و احساس نزدیکی کردن است. درواقع نمیتوان برای گیتار پاپ یا کلا موسیقی پاپ شخصیت و تکنیک خاصی قائل شد. چراکه نوازنده در هر سبکی از موسیقی که فعالیت کند با کمی دقت و انعطاف پذیری میتواند اثری مردمی و باب دل عموم مردم ارائه دهد.
در گیتار پاپ میتوان هم با انگشت بر سیم ها ضربه زد هم با پیک یا مضراب. ریتم نوازی و آواز خواندن همراه با گیتار در این سبک بسیار اهمیت دارد. 


برای شروع کدام سبک را انتخاب کنم؟
پاسخ ساده آن این است که قطعاتی از همه سبک ها را گوش کنید و طبق سلیقه و ارتباط خوبی که  با آن قطعات برقرار می کنید، سبک خودتان را انتخاب نمایید.
اما…
برای شروع هرکدام از این 3 سبک، شما نیاز دارید که اصول اولیه و مقدمات موسیقی و گیتار را بدانید. اصولی مانند نت، آکورد، آرپژ، ریتم و … مقدمات و اصول یکسان هستند و چندان فرقی ندارد چه سبکی انتخاب می کنید.
پس در عین حال که سبک مورد علاقه تان را انتخاب میکنید و به تبع آن ساز گیتارتان را، مقدمات گیتار را به خوبی بگذرانید و پس از مدتی که بر این اصول مسلط شدید، آموزش های پیشرفته تر و تخصصی تر در سبک مورد علاقه تان ببینید. 


سبک های دیگر گیتار
سبک های دیگری نیز برای نوازندگی گیتار وجود دارند که باید برای نواختن این سبکها، نوع گیتار مختص خودش را تهیه کنید. جاز یا جز (Jazz)  موسیقی بسیار غنی و تاثیر گذاری است که بداهه نوازی در این سبک نقش اساسی را ایفا می کند. جاز، سرچشمه بسیاری از موسیقی های جدید از جمله متال (Metal) و راک (Rock)، می باشد. بلوز (Blues) موسیقی اصیل سیاهپوستان آفریقایی است که به آمریکا مهاجرت کردند و احساسات فوق العاده ای را به مخاطب انتقال می دهد.

 

موسیقی کانتری (Country) نیز از موسیقی های محلی آمریکاست که در سالهای اخیر محبوبیت زیادی به دست آورد. برای نواختن به سبک جاز، راک، متال، بلوز و کانتری نیاز به گیتارهای آکوستیک فلزی و گیتار الکتریک هست که با پیک نواخته میشوند و اصول مختص به خودشان را دارند.
منبع : ostademusic.com






تاریخ : شنبه 93/6/22 | 8:25 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس