سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنان و مردان در چه سنی شادترند؟

زنان و مردان در چه سنی شادترند؟
در جدیدترین تحقیقات شادترین سن در مردان و زنان مشخص شد.


تحقیقاتی که به تازگی در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد 40 سالگی شادترین سن برای مردان است در حالی که زنان در سن 38 سالگی شادی بیشتری را تجربه می‌کنند چون در این سن و سال سلامت بیشتر، اندام متناسب‌تر و روابط دوستانه موثری دارند.
بر اساس همین بررسی ، روز ازدواج، لحظه تولد اولین فرزند و روز تولد نوه شادترین لحظاتی است که هر فرد در طول زندگی خود تجربه می‌کند. البته روز بازنشستگی نیز در فهرست ده‌تایی شادترین لحظات زندگی هر فردی جای داشته است.
این محققان با بررسی بیش از هزار داوطلب که حدود 70 سال سن داشته‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که برای اغلب افراد داشتن روابط عاشقانه و صمیمی در مقایسه با پول و مسائل مادی شادی‌بخش‌تر است. جالب است بدانید بیش از 50 درصد از شرکت‌کنندگان در این بررسی اعلام کرده‌اند حسرتی در زندگی ندارند و بزرگ‌ترین پشیمانی نیمی دیگر انتخاب شغلی بوده که دوستش نداشته‌اند. 



منبع : zendegimosbat.ir






تاریخ : شنبه 93/11/18 | 7:15 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

قیمت سکه و طلا در بازار ایران ( قیمتهای سکه و طلا )

 

قیمت فروش سکه در بازار ایران(تومان) - ساعت به روز رسانی : 17:00  دوشنبه  93/10/15
تمام سکه بهار آزادی طرح قدیم: 979000
تمام سکه بهار آزادی طرح جدید: 980000
نیم سکه بهار آزادی : 493000
ربع سکه بهار آزادی : 267000
سکه یک گرمی : 172000

 

قیمت طلا در بازار ایران ( تومان ) - ساعت به روز رسانی  : 17:00  دوشنبه  93/10/15
قیمت هر مثقال طلای 17 عیار: 0
قیمت هر مثقال طلای 18 عیار: 434500
قیمت هر گرم طلای 18 عیار: 100300
قیمت هر مثقال طلای 19 عیار: 0
قیمت هر  گرم طلای 19 عیار: 0
قیمت هر مثقال طلای 20 عیار: 0
قیمت هر  گرم طلای 20 عیار: 0
قیمت هر مثقال طلای 21 عیار: 0
قیمت هر  گرم طلای 21 عیار: 0
قیمت هر مثقال طلای 22 عیار: 0
قیمت هر  گرم طلای 22 عیار: 0
قیمت هر مثقال طلای 24 عیار: 0
قیمت هر  گرم طلای 24 عیار: 0

 

 قیمت فروش سکه در بانک(تومان)- ساعت به روز رسانی:     17:23  دوشنبه 12/04/91
تمام سکه بهار آزادی طرح جدید: 725000
نیم سکه بهار آزادی : 361000
ربع سکه بهار آزادی : 184000
سکه گرمی : 108000

بیتوته






تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 9:42 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 


مدتی کوتاه بعد از به زمین خوردن کلنگ آغاز این پروژه، زمزمه هایی در خصوص جذب نیروی انسانی به گوش رسید و بسیاری از جوانان جویای کار برای ثبت نام اقدام کردند و مبلغی را به عنوان ضمانت پرداخت کردند.

21 تیرماه 1393 ایزدخواست شمال فارس:

ایزدخواست دروازه ورودی استان فارس، شهری استراتژیک در شمال این استان، شهری با سابقه کهن و تاریخی، شهری که در آستانه پیوستن به اصفهان بود، شهری در کنار آزاد راه اصفهان شیراز. ایزدخواست در این روز شاهد یک اتفاق صنعتی بزرگ بود .

کلنگ زنی پالایشگاه فرآورده های نفتی با حضور مسولان ارشد شهرستان آباده و سرمایه گذاران بخش خصوصی

طی مراسمی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی فاطمیه (سلام الله علیها) ایزدخواست برگزار گردید ، جزئیات تاسیس پالایشگاه فراورده های نفتی ایزدخواست تشریح شد .

در این مراسم که با حضور دکتر زارع نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مهندس زارع فرماندارشهرستان آباده ، موسوی امام جمعه ایزدخواست ، دکتر مرشدی مدیر پالایشگاه ، کلیه مسئولین و مدیران ادارات شهرستان آباده ، اعضا ء شورای شهر ، شهردار و جمعی از مردم شهید پرور ایزدخواستی تشکیل شد ، جزئیات تاسیس پالایشگاه فراورده های نفتی قرار است تماما خصوصی باشد تشریح و پس از این مراسم کلنگ افتتاح این پروژه در محل تاسیس پالایشگاه به زمین زده شد.

نماینده مردم بوانات ، آباده و خرمبید در مجلس شورای اسلامی گفت : این طرح در زمینی به مساحت هفتاد هزارمتر مربع و با اعتبار 300 میلیون دلار در بیست و چهارماه به بهره برداری می رسد.

رحیم زارع با بیان اینکه بخش خصوصی اجرای این طرح را بر عهده دارد ، اظهار داشت :  شرکت فرایند پالایشگاه نفت فارس قادر است سه هزار و 500 بشکه نفت خام را در روز به بنزین ، گازائیل ومواد شیمیایی تبدیل کند.

وی تصریح کرد : با اجرای این طرح بزرگ در ایزدخواست زمینه اشتغال دویست نفر بصورت مستقیم فراهم می شود.

محمدرضا زارع فرماندار آباده در این مراسم کلنگ زنی حمایت همه جانبه خود را از سرمایه گذار اعلام کرد و گفت: امروز اینجا اعلام می کنم سرمایه گذاری  کارآفرینی ایجاد می کند و سرمایه گذار روی سر ما جا دارد و نمی گذاریم کسی درسازمانی در روند این کار مانعی بوجود آورد چون اتفاق مهمی در حال به موقع پیوستن است و آن ایجاد اشتغال برای جوانان این سرزمین می باشدوی ادامه داد: از سرمایه گذاران محترم تشکر می کنم ووظیفه داریم از ابتدا تا انتها از آن ها در جهت رفع موانع حمایت کنیم .

فرماندار آباده همچنین خاطر نشان کرد: ما بیلبرد این پروژه را نمی زنیم انشاالله وقتی که دود پالایشگاه بالا رفت اطلاع رسانی می کنیم خداوند خودش می داند که چه تلاشی شده است .

انشااله فضایی فراهم کنیم با حمایت از سرمایه گذاری که یک سرمایه گذار که پای کارهست و به حمایت ادارات شاهد این پروژه ها باشیم و زمانی که تصدی امور دولت تدبیر و امید است و درسالی که مقام معظم رهبری فرهنگ و اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی اعلام کرده و همه ما مقلد مقام معظم رهبری هستیم انشااله در این گوشه از میهن اسلامی با همکاری نماینده محترم، همه شماها، کاری کنیم که محصول آن رفاه و آسایش و اشتغال برای جوانان شهر ایزدخواست، شهر آباده و کل منطقه باشد.

مجموعه ادارت در شهرستان آباده تلاش کردند ، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اموراراضی، محیط زیست، اداره راه و ترابری، اداره گاز، اداره برق، منابع آب ، اداره آبفا این مجموعه بزرگ تلاش کردند که یک واحد تولیدی درشهر ایزدخواست به ثمر بشیند.

 

* مرشدی ، سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه عظیم نفتی در سخنانی به تشریح  طرح های  پروژه می پردازد:

 طرح هایی که ما در حال اجرا داریم واحد آزمایشگاهی است که در شیراز و انشااله ده ، پانزده روز دیگراجرا می شود که اولین و مدرنترین مرکز تحقیقات آزمایش شورای کشور می باشد . صنایع غذایی ، بتن ، مواد فلزی و غیرفلزی و صنایع گاز، نفت از عملکردهای آزمایشگاهی ما در شیراز می باشد .

برنامه بعدی ما ترانزیت نفت در استان خوزستان و بندرامام خمینی(ره) با ظرفیت مخزنی 20 هزار تن است که این شرکت ها بصورت هولدینگ اجرا می کنند و شرکت مادر هم در شهر ایزدخواست است .

یک واحد کرکینگ مواد جامد و هیدروکربن سنگین داریم که واحد بازیافت که ضایعات پلاستیکی ، انواع لاستیک که این ها را فراوری می کنیم که تصفیه روغن ، بنزین ، و گازوئیل می باشد .

در این راستا جا دارد تشکر کنم از همه ی عزیزانی که در این امر ما را یاری کردند به خصوص مردم خوب و شریف ایزدخواست ، شهرداری محترم ، فرماندارمحترم آباده که برای بحث صدور مجوز ها و گرفتن زمین با ما همکاری کردند و همچنین از آقای دکتر رحیم زارع نماینده محترم شهرستان آباده که جداً در تمام موارد در کنار ما و همراه گروه ما بودند .

این مجموعه کم‌نظیر در سه فاز متوالی با ظرفیت فرآورش 3500 بشکه نفت خام، 300 بشکه انواع روغن‌های کارکرده ، 1500 بشکه هیدروکربن‌های سنگین، 1500 بشکه میعانات گازی و هیدروکربن‌های سبک، 300 بشکه ضایعات پلیمری و انواع ضایعات پلاستیک و لاستیک ، 200 تن بلندینگ انواع سوخت و روغن، 200 تن قابلیت سولفور زدایی انواع هیدروکربن در روز و بهره‌بری از یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین مراکز تحقیقاتی در زمینه نفت و صنایع شیمیایی مطابق با استاندارد های روز دنیا توسط گروه فنی و مهندسی داخلی کشور طراحی شده است.

طبق محاسبات زمانی به عمل آمده این پالایشگاه، طی مدت زمان 18 الی 24 ماه راه‌اندازی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

درآخر، عرایض خودم را با دو بیت شعر به پایان می رسانم.

بستم کمر برای همرنگ شدن           با امر امام خود هماهنگ شدن

باعزم و مدیریت جانانه خویش         رزمنده اقتصاد و فرهنگ شدن

*******

مدتی کوتاه بعد از به زمین خوردن کلنگ آغاز این پروژه، زمزمه هایی در خصوص جذب نیروی انسانی به گوش رسید و بسیاری از جوانان جویای کار  که عمدتا دارای مدارک دانشگاهی بودند، برای ثبت نام اقدام کردند.

بر اساس شرایط اعلام شده برای استخدام لازم بود کلیه نیروهای متخصص، دوره های آموزشی را طی کنند و برای ثبت نام  شرکت در این دوره ها باید مبلغ پنج میلیون و هشتصد هزارتوامان پرداخت می کردند که از این میزان یک میلیون و هشتصد هزار تومان را هنگام ثبت نام و مابقی را بصورت اقساطی و با وامی که از بانک کشاورزی دریافت می کردند.

نکته ای که بسیاری از ثبت نام کنندگان را دچار تردید کرد این بود که مبالغی که باید واریز می کردند، به یک حساب شخصی بود!

این مبلغ که به عنوان ضمانت از افرادثبت نام کننده دریافت شده بود، قرار بر این شد که در صورت انصراف آنان از ادامه کار، به آنان عودت داده شود.

در گفتگو با چند تن از افرادی که از ادامه کار انصراف داده بودند آنان اینگونه اظهار داشتند که حتی بعد از حدود 4 ماه با وجود مراجعات مکرر به دفتر استخدام و تماس های متعدد با مدیر مجموعه و افراد مرتبط، موفق به بازپس گیری مبالغ واریز شده نشده اند و بر اساس آنچه این افراد عنوان کردند، هر روز افراد بیشتری انصراف می دهند و نگران پول از دست رفته خود هستند.

این افراد در خصوص انصراف خود از ادامه کار با مجموعه فعلی پالایشگاه مطالب جالب و قابل تاملی عنوان کردند که در فرصتی دیگر مفصل به آن پرداخته خواهد شد.

ولی آنچه مبرهن است، ایجاد یک نگرانی در بین افرادی که ثبت نام کرده اند به وجود آمده است و این سوال مطرح شده که آیا این پروژه واقعا به سر انجام می رسد؟

امیدواریم مسئولین مرتبط با این پروژه پاسخگوی این ابهامات بوجود آمده که اذهان عمومی را نگران کرده است باشند.

آباده نما بر حسب وظیفه رسانه ای خود پیگیر این سوژه خبری خواهد بود انشاالله .






تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 9:41 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

گزارش کوتاه و تصویری:

اندر حکایت دومین جلسه شورای شهر


دومین جلسه عمومی پرسش و پاسخ شورای شهر در محل سالن آمفی تئاتر شهرداری آباده برگزار شد.

به گزارش آباده نما، دومین جلسه عمومی پرسش و پاسخ شورای شهر در محل سالن آمفی تئاتر شهرداری آباده برگزار شد.

 

*البته موضوع جلسه غیر از "مدیریت شهری" که در بنر نوشته شده بود!بود!

*بیانات آقای رئیس اندرحکایت متمم بودجه و گلایه از رسانه هایی که شیطنت می کنند!

رئیس شورای شهر: از مردم و اعضای شورای شهر بخاطر اشتباهی که در متمم بوجود آمد عذرخواهی می کنم.

 

*حضور حداکثری!  کارگران زحمت کش معدن استقلال در جلسه پرسش و پاسخ

 

*نیاز عموم مردم در آسفالت جدول گذاری و فضای سبز مشترک است.

 

*بدون شرح...

*برخی چهر های آشنایان

 

*عزیزانی که برخلاف همیشه صدایشان در نیامد و سکوتشان علامت سوال بود!!!

 

*چرا به روحانیت توهین می کنید ای رسانه های اختلاف افکن!

 

*چرا نمیتوانید حضور یک غیر متخصص ولی متعهد را در معدن تحمل کنید؟

 

*هیات مدیره جدید حداقل جلوی تخلفات به ظاهر قانونی را گرفت!!!

 

*دوست عزیزی که مطالبش رو چون حفظ نبود نوشته بود!

 

* آبی که بر آتش التهاب جلسه ریختند

 

*آقایان مواظب باشید سوالات تکراری نخوانید که وقت مردم گرفته شود!

 

*آقایان چرا عضو شورای اسلامی کارگری ما را جابجا کردید؟!

 

*آقایان جواب آبروی رفته ما را چه کسی میدهد؟!

 

*ما تشخیص داده ایم اینگونه عمل کنیم به کسی هم جواب نمیدهیم! از آباده ای ها توقع فرهنگی بیشتری داشتم!

 

*حواستان باشد! آباده ای ها در فرهنگ و ادب زبانزدند

 

*واکنش بعد از اظهارات عضو هیات مدیره

 

*عجب! عجب!عجب!

 

*آقا جان هیچ نامه تهدیدآمیزی به شهردار نفرستادیم گزاف نگویید/ نظارت بر معدن بعهده شورای شهر است

 

*مسلما رسانه ها موثر هستند!

 

*به پایان آمدیم دفتر حکایت همچنان باقیست؟

 

آباده نما






تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 9:38 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

10 نکته‌ که در مورد سال جدید میلادی نمی‌دانستید!!

10 نکته‌ که در مورد سال جدید میلادی نمی‌دانستید!!
ما ژانویه را اول سال جدید غرب می‌دانیم و به خاطر آن از رمی‌های قدردانی می‌کنیم که این سنت را برایمان به ارمغان آوردند. اما باید این اشتباه را بهتان گوشزد کنیم که...

 


سال نوی میلادی همراه با جشنی است که سالانه مردم زیادی در جهان با آن همراه می‌شوند. با اینکه شروع سال در همه جای دنیا در زمان یکسانی اتفاق نمی‌افتد، مفاهیم آغاز سال نوی میلادی و فرهنگی که پشت آن پنهان است در میان انسانها به سالهای بسیار دور بازمی‌گردد.
ما هم به مناسبت سال جدید 10 نکته کوچک را بهتان می‌گوییم که شاید در موردشان چیزی ندانید...
* ما ژانویه را اول سال جدید غربی می‌دانیم و به خاطر آن از رمی‌ها قدردانی می‌کنیم که این سنت را برایمان به ارمغان آوردند. اما باید این اشتباه را بهتان گوشزد کنیم که در گذشته اول سال نوی رمی‌ها در ماه مارس برگزار می‌شد و این تاریخ به مرور زمان تغییر کرد تا برای ما بازتاب نشانه ای باشد: در تاریخ 153 بعد از میلاد در نشست سران کشور تاریخ مراسم تغییر کرد و تاریخ سال نو نیز همین تاریخی شد که الان ما می‌شناسیم. پاپ گریگوری هفتم، پدر تقویم مسیحی، سال نوی «ملی» را در سال 1582 به عالم مسیحیت معرفی کرد.

*
درحالیکه ملتهای پیرو مذهب کاتولیک تقویم مسیحی را قبول کردند، اما این اتفاق در میان اقوام پروتستان مدتی زمان برد. بریتانیای کبیر و مستعمراتش تا سال 1752 این تقویم را به رسمیت نشناختند. آخرین کشوری هم که این تقویم را قبول کرد، کشور سوئد بود.

*
در بسیاری از فرهنگ‌ها‌ی جهان سمبل سال نو در قالب کودکی فرشته وار ظاهر می‌شود. این سنت به زمانهای گذشته و تاریخ یونان برمی‌گردد و به جشنواره «دیونیسوس» (خدای شراب، شعر و جشن) مربوط می‌شود. درخلال جشن‌ها‌ی «دیونیسوس» اغلب یک نوزاد تازه به دنیا آمده را به عنوان نماد باروری و حاصلخیزی به مراسم می‌آوردند تا باعث افزایش محصول کشاورزی در سال بعدی بشود.
* در فرهنگ  غرب، سال نو آخرین جشن در فصل تعطیلات بعد از «جشن شکرگزاری» و کریسمس محسوب می‌شود. اما در جاهای مختلف انواع گوناگونی دارد. مثلا در شهر بابل قدیم جشنهای سال نو یازده رو ز طول می‌کشید و با اولین ماه نو و بعد از اعتدال بهاری آغاز می‌شد.

*
سال نو در فرانسه واقعه بزرگی شمرده می‌شود و با نام Jour des Étrennes شناخته می‌شود،  از اول ژانویه شروع شده و تا ششم ژانویه طول می‌کشد. فرانسوی‌ها‌ اغلب شراب گرم می‌نوشند و نیز کیک مخصوصی به نام galette des rois می‌خورند. این کیک از ایالتی در جنوب آمریکا به نام Louisiana گرفته شده است.
* برای بچه‌ها‌یی که بعد از سال 1975 به دنیا آمده اند، تصویرشان از مفاهیم «سال نو» بیشتر بر اساس انیمیشن Shiny New Year،‌ ساخته رودولف شکل گرفته است که دنباله انیمیشن قبلی اش یعنی «گوزن دماغ قرمز» بود. او در این به پرنده ای بزرگ و البته ترسناک و بچه ای به نام Happy را نشان می‌دهد.

*
  یهودیان نیز در سال نو غذای محبوبی با نام Rosh Hashana می‌خورند، در فرهنگ‌ها‌ی دیگر نیز بدین ترتیب مردم جشنهایی برگزار کرده و غذاهای مخصوص می‌خورند.

*
اول ژانویه در تقویم مسیحیت به نام مهمانی the Circumcision of Christ شناخته می‌شد.

*
سال نو در اسکاتلند Hogmanay نامیده می‌شود. بنا بر باور مردم ریشه سال نو به یک جشن باستانی آنها بازمی‌گردد. Hogmanay در میان جنبش پروتستان‌ها‌ به صورت مخفیانه برگزار می‌شد اما از قرن هیجدهم  به بعد جنبه عمومی‌تری به خود گرفت. یکی از سنتهای دوست داشتنی در فرهنگ آنها سنت «اولین قدم» نام دارد: طبق این رسم اولین فردی که در نیمه شب از درگاه یا آستانه خانه یک دوست یا همسایه رد شود، هدیه‌ها‌یی نمادین مثل نمک، زغال سنگ، و یک نوع کیک میوه ای (به نام کلوچه سیاه) برایش می‌آورد. رسم و رسوم محلی در اسکاتلند تنوع گسترده ای دارد.

*
Auld Lang Syn تقریبا به معنی «خیلی خیلی قدیمی» می‌شود و به صورت ناقص توسط رابرت برنز نوشته شده است. وقتیکه برنز این ترانه را به موزه موسیقی اسکاتلند فرستاد، ‌نوشت «آهنگ پیش رو، آهنگی قدیمی،‌ مربوط به زمانهای گذشته، که هرگز چاپ نشده است و حتی تا وقتی که من را از مردی پیر گرفتم هنوز به صورت دستی هم نوشته نشده بود. درحالیکه تن اصلی آهنگ مورد قبول واقع نشد،‌ اما مردم غرب و مسیحیان سراسر جهان به خوبی این آهنگ را می‌شناسند.
تهیه و ترجمه‌: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی‌نژاد
اختصاصی سیمرغ
 





تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 9:33 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

ریگ جن؛ مثلث برمودای ایران

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

ریگ جن؛ مثلث برمودای ایران
نمک... ماسه... باتلاق و شنزارهای روان! این تمام چیزی است که در ریگ جن خواهید دید؛ مثلث برمودای ایران که جز تپه های سوزان هدیه دیگری برای مسافرانش ندارد. در این منطقه کویری تا چشم کار می کند تپه های شنی است و باتلاق های نمک که مهم ترین بهانه تبدیل ریگ جن به یکی از صعب العبور ترین نواحی جهان به شمار می رود.

ریگ جن آنقدر صعب العبور است که از دوران های قدیم هیچ کاروان و مسافری از آن عبور نمی کرده است. بنابراین طبیعی است که هیچ روستایی هم در آن وجود نداشته باشد.


این منطقه در باورهای مردم بومی کویر، سرزمین نفرین شده است! آنها معتقدند که ارواح پلید و شیاطین در این سرزمین اسرارآمیز حکومت می کنند و به همین دلیل هر که پا به ریگ جن می گذارد بلعیده می شود و دیگر باز نمی گردد! اما شاید برایتان عجیب باشد که بدانید این روزها ریگ جن تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری ایران شده است و تورهای گردشگری هر از چندگاهی به این کویر سوزان و بلعنده سفر می کنند. سرزمینی که اگر پایتان را به آنجا بگذارید خواهید دید که در شعاع پنجاه کیلومتری تان هیچ جنبده‌ای وجود ندارد!

 

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

 ریگ جن در جنوب غربی و غرب دشت کویر، جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق منطقه حفاظت شده کویر ، شمال انارک و غرب جندق قرار گرفته است! این دقیق ترین آدرسی است که می توان از کویری داد که نام و نشانش در بیشتر نقشه ها وجود ندارد. انگار که ریگ جن سرزمین حذف شده دوران باشد!

 

 ریگ جن با وسعتی حدود 3800 کیلومتر مربع در حاشیه شمالی به کوه گوگردی ، در حاشیه شرقی به جاده دامغان - جندق و در قسمت شمالی به رودخانه ورگی که از ارتفاعات کوه گوگردی سر چشمه می گیرد می رسد. این رود در جهت شمال غربی-جنوب شرقی وارد ریگ جن می شود و کوه ملا هادی در حاشیه جنوبی این ریگ زار قرار دارد.


اما بهترین مسیر دستیابی به آن هم بخش شمال شرق پارک ملی کویر است، یعنی جاده سنگفرش ملک آباد که البته داخل مرز پارک بوده و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست اداره می شود. بنابراین باید از این سازمان مجوز عبور بگیرید. مسیر دیگر ورود به ریگ جن هم جندق است که دقیقا در نقطه مقابل، یعنی در بخش شرقی پارک قرار دارد.
اگر از تهران عازم ریگ جن می شوید باید بدانید که فاصله تهران تا جندق حدود 170 کیلومتر است. بنابراین برای این سفر باید طوری برنامه ریزی کنید که برای رفت و برگشت سوخت و تجهیزات کافی داشته باشید.


سفر به سرزمین ارواح خبیثه!

 

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

 

در سال 1900 سون هدین، کویرنورد بزرگ سوئدی اولین گردشگری بود که سعی کرد ریگ جن را تجربه کند. اما به دلیل باتلاقی بودن منطقه از تصمیمش منصرف شد و در نتیجه از حاشیه غربی و جنوبی ریگ جن عبور کرد. او بعدها در کتاب کویرهای ایران به طور مفصل درباره این کویر نوشت تا در سال 1930 آلفرنس گابریل" با ایده گرفتن از این کتاب راهی ایران شود و عزم ریگ جن کند. اما او هم تنها از عرض ریگ جن گذشت. تا این که در سال 1380 اولین کویر نورد ایرانی راهی ریگ جن شد تا طلسم این سرزمین اسرارآمیز را بشکند. دکتر علی پارسا، برای اولین سفر با شتر راهی ریگ جن شد اما سفرهای بعدیش را با تیم های کویرنوردی انجام داد.


اگر شما هم کافی انگیزه پیدا کرده اید که جانتان را کف دستتان بگیرید و راهی ریگ جن شوید، بهتر است خیلی عجله نکنید. توصیه می کنیم که اگر تا به حال کویر نوردی نکرده اید و به اصطلاح حرفه ای نیستید، برای اولین تجربه به هیچ عنوان ریگ جن را انتخاب نکنید که در این صورت رفتنتان با خودتان است و برگشتنتان با خدا! حتی اگر هم حرفه ای هستید حتماً گروهی به این منطقه سفر کنید. آن هم با یک تیم کاملا حرفه ای.


بهترین وسیله برای عبور از این کویر‌، جیپ های سبک وزن است و البته فراموش نکنید که هر لحظه امکان گیر کردن و گم شدنتان در کویر ریگ جن وجود دارد. پس باید از همه امکان های نرم افزاری مثل نقشه های دقیق و GPS که قبلا تمام مسیرهای عبور از ریگ جن روی آن مشخص شده است استفاده کنید. این البته به جز اطلاع مسئولان محلی از سفر تیم کویرگردی به ریگ جن است که باید کاملا در جریان نقشه سفر تیم باشند.
سفر به ریگ جن معمولا با بیشترین حد تجهیزات صورت می گیرد. در این سفر معمولا برای مدت حداقل 15 روز غذا‌، آب، بنزین و وسایل فنی ماشین ها برداشته می شود تا در صورت بروز مشکل حفظ گروه امکان پذیر باشد.


اما ریگ جن غیر از احتمال گم شدن و ته کشیدن منابع حیاتی، بهانه های دیگری هم برای بلعیدن مسافرانش دارد! فرو رفتن در گل و لجن و باتلاق های ریگ جن یکی از مهم ترین خطرهایی است که هر مسافری را تهدید می کند.

 

عکس هایی از ریگ جن، مثلث برمودای ایران

 

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

عکس های ریگ جن

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

عکس های ریگ جن

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

عکس های ریگ جن

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

عکس های ریگ جن

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

عکس های ریگ جن

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

عکس های ریگ جن

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

عکس های ریگ جن

ریگ جن, ریگ جن مثلث برمودای ایران, ریگ جن کجاست

 

منبع:tebyan.net






تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 9:32 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

عکس های دیدنی از نقاشی با نور!!

عکس های دیدنی از نقاشی با نور!!
یک عکاس با استفاده از تکنیک نقاشی نور، تصاویر زیبایی خلق کرده است...

 

یک عکاس با استفاده از تکنیک نقاشی نور، تصاویر زیبایی خلق کرده است.
یکی از تکنیک‌های زیبا و جذاب عکاسی، نقاشی نور است که قدمت آن به 100 سال می‌رسد؛ نقاشی نور، حرکات نور در جلوی فریم دوربین است.
«استفان اورلاندو» عکاس آمریکایی تصاویری از نقاشی نور انداخته است که مشاهده می‌کنید.



http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2231.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2232.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2233.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2234.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2235.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2236.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2237.jpg


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment

منبع: farsnews.com






تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 9:29 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

مدل آرایش ناخن برای کریسمس 2015

 

با فرا رسیدن عید کریسمس اکثر هموطنان مسیحی عزیز به فکر تزیین کردن خانه و محل کار خود با درخت های کاج که نماد عید کریسمس است را شروع کنند . اما از آرایش کردن ویژه برای روز کریسمس نباید غافل شد.
ما هم مجموعه جدیدی از لاک ناخن طراحی شده با الگوها و نمادهای کریسمس را برای شما مخاطبین گرامی گردآوری کرده ایم.

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

مدل آرایش ناخن,آرایش ناخن برای کریسمس 2015,مدل آرایش ناخن برای کریسمس

منبع: ایران مطلب

 






تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 9:28 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

گلچینی از زیباترین ست های لباس زمستانی 2015

 

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

ست زمستانی زنانه 2015

ست زمستانی زنانه,ست زنانه 2015

 

منبع : bartarinha.ir






تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 9:26 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

یک طراحی دکوراسیون عالی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک طراحی دکوراسیون عالی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
استایل شما هرچه باشد، طراحی داخلی باید هویت داشته باشد. فضاها و اتاق های زیر را ببینید و به چیزی که آنها را متفاوت کرده دقت کنید. هر دکور خوبی ویژگی خاصی دارد که آن را از اتاق های دیگر متمایز می کند.

 

طراحی دکور مانند هنر است که با هر کسی یک جور حرف می زند. بعضی ها دوست دارند در طراحی دکور منزلشان جسارت به خرج دهند، رنگ ها را ترکیب کنند و از بافت ها و پارچه های مختلفی استفاده کنند و بعضی ها سادگی، خطوط راست و مبلمان مدرن را دوست دارند.
استایل شما هرچه باشد، طراحی داخلی باید هویت داشته باشد. فضاها و اتاق های زیر را ببینید و به چیزی که آنها را متفاوت کرده دقت کنید. هر دکور خوبی ویژگی خاصی دارد که آن را از اتاق های دیگر متمایز می کند.
جذابیت
خطوط شیک و جنس های جالب به این اتاق ظاهر جذابی داده اند. کتابخانه کف تا سقف دیواری متالیک دارد که پس زمینه آن را تشکیل داده و نقطه ای کانونی بوجود آورده است. هر تکه از مبلمان به رنگ و پارچه ای متفاوتی روکش شده است که همه با هم هماهنگی دارند.
تقارن
طراحی متقارن این اتاق نشیمن فوراً توجه بیننده را به سمت کاغذ دیواری سقف و تزئینات آن جذب می کند. پاراوان های انتهای اتاق فضا را متعادل کرده اند و نگاه را به سوی تابلوی نقاشی بالای شومینه منعطف می کنند.
کنتراست
با آنکه میز مشکی شیک و مدرن و آباژور روی آن، در اولین نگاه توجه بیننده را جلب می کنند، ولی آنچه این اتاق را زیبا کرده، کنتراست بین صندلی ها و چهارپایه گورخری است. آینه بلند باعث شده که ارتفاع اتاق بیشتر دیده شود و وجود رنگ زرد در اتاق به آن حالت شاد، دلباز و روشنی داده است.  
هارمونی
تن های ملایم رنگ سبز در این اتاق حالت صمیمی و زیبایی به آن داده اند. سقف به رنگ هلویی نقاشی شده است و نقطه کانونی توجه، کاغذ دیواری اتاق است. تخت های سفید شبیه به هم با سایه هایی از رنگ های آبی و سبز هارمونی خوبی با وسایل دیگر اتاق دارند.
راحتی
اتاق های کوچک باید مانند جعبه جواهرات دکوره شوند تا شلوغ و تنگ به نظر نرسند. کاغذ دیواری و آباژورهای سرخابی در انتهای این اتاق فوراً توجه بیننده را جلب می کنند و باعث می شوند که اتاق جادار تر به نظر برسد. رنگ خنثی و تختخواب و بالش های نرم به فضای اتاق خواب حالت راحتی بیشتری داده اند.
جلوه
علیرغم آنکه همه کاشی های این سرویس بهداشتی و حمام سفید هستند و سقف آن با رنگ مشکی پایین تر به نظر می رسد، ولی سعی شده تا با رنگ های جسورانه به آن جلوه داده شود. پرده نارنجی، لوله ها و شیرآلات طلایی، کتابخانه و ساعت، همه چیزهای مدرنی هستند که در کنار چیزهای سنتی قرار گرفته اند.
شادی و نشاط
این حمام بچه برای آنکه شادتر به نظر برسد، نیازی به دیوارهای رنگی ندارد. وسایل رنگی سبز و زرد و نارنجی و صورتی به آن ظاهر شاد و پرنشاطی داده اند بدون آنکه جنبه کلاسیک فضا از بین برود. ترکیب آینه های گرد و قالی های کوچک گرد، هارمونی دلنشینی دارد.
هماهنگی
مبل های بزرگ و راحتی در این اتاق شیک با دو صندلی روبرو، هماهنگی رنگی خوب و یکپارچه ای دارند. دیوار آجری تمام سفید، پرده های تمام قد و شومینه هم نقاط کانونی این اتاق هستند.




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل






تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 9:25 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس