سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره مورمور قلبی چیزی می دانید؟

درباره مورمور قلبی چیزی می دانید؟
سه گروه از افراد بیش از دیگران مستعد ابتلا به مورمور قلبی هستند.

 

تمام بدن‌تان درد می‌کند، سرفه و عطسه امان‌تان را بریده و هرچند دقیقه یک‌بار سرتان از شدت درد به حالت انفجار درمی‌آید. وقتی دارید این علائم را برای پزشک‌تان می‌گویید، ناگهان او بلند می‌شود و سراغ یار همیشگی خود می‌رود؛ گوشی پزشکی!

آیا تا به حال فکر کرده‌اید، شنیدن صدای قلب چگونه به پزشکان در تشخیص بیماری کمک می‌کند؟ شاید شما هم بتوانید با گوش دادن به صدای قلب خود، به این بیماری‌ها پی‌ببرید. برای این کار کافی است صدای قلب سالم را بشناسید و آن را با انواع قلب‌های بیمار مقایسه کنید. برای این‌کار تنها به یک گوشی پزشکی احتیاج دارید، پس دست‌به‌کار شوید و همراه با ما صدای قلب‌تان را آنالیز کنید.

صدای قلب سالم
حتما همه شما حداقل یک‌بار صدای قلب خود یا دیگران را شنیده‌اید. صدای طبیعی تپیدن قلب شامل یک صدای اول به شکل «لوب» و یک صدای دوم مشابه «دوب» است که در بین آن سکوت کامل برقرار می‌شود. این صداها بر اثر باز و بسته شدن دریچه‌های قلب به‌وجود می‌آیند و وقتی در کنار هم قرار بگیرند همان صدای معروف «لوب دوب» ضربان قلب شنیده می‌شود.
صدای اول مربوط به بسته شدن دریچه میترال و تریکوسپید است و صدای دوم هنگام بسته شدن دریچه‌های ریوی و آئورت ایجاد می‌شود. در فاصله بین صدای اول و دوم عضلات قلب منقبض شده و خون را به رگ‌ها می‌فرستند و در زمان بین صدای دوم تا صدای تپش بعدی، عضلات این عضو منبسط شده و خون را در خود جمع می‌کنند. در حالت طبیعی باید بین این دو صدای اصلی سکوت کامل باشد، اما گاهی به‌دلیل وجود بعضی بیماری‌ها این اتفاق نمی‌افتد. در برخی افراد دیگر ممکن است صدای سوم و چهارمی هم شنیده شود که در بسیاری از موارد طبیعی و در موارد خاصی غیرطبیعی بوده و علائم یک بیماری قلبی هستند.

صداهای غیرطبیعی وارد می‌شوند!
مورمور قلبی به صداهای غیرطبیعی گفته می‌شود که در یک چرخه ضربان قلب شنیده می‌شود و اغلب به‌دلیل جریان خون نامنظم در اطراف قلب به‌وجود می‌آید. ممکن است شما بتوانید این صداها را با استفاده از گوشی‌های مخصوص پزشکی بشنوید. همان‌طور که گفتیم ضربان قلب طبیعی دو صدا دارد، اما اگر بین یا بعد از این دو مرحله، صداهای اضافی شنیدید، می‌تواند نشان‌دهنده مشکل در قلب باشد. اکثر مورمورهای قلبی بی‌خطر هستند و نیاز به درمان ندارند اما بعضی دیگر حتما باید توسط پزشک معاینه شوند و ممکن است نشان‌دهنده یک بیماری بسیار جدی و خطرناک باشند.

علائم مورمور چیست؟
برای آنکه متوجه شویم مورمورهای قلبی بی‌خطر هستند یا خیر، باید به‌دنبال علائم خاصی در بدن خود بگردیم؛ علائمی مانند آبی شدن رنگ پوست، نوک انگشتان یا لب‌ها یا اضافه‌وزن ناگهانی می‌توانند اولین نشانه‌های بروز مشکل در قلب باشند. تنگی نفس، سرفه‌های مزمن، بزرگ شدن رگ‌های گردن، کمبود اشتها و تعریق شدید بعد از تحرک بدنی هم از دیگر نشانه‌هایی هستند که توجه به آنها ممکن است باعث نجات شما از مرگ حتمی شود. در بسیاری از موارد هم بیماران مبتلا به مورمور قلبی خطرناک در ناحیه قفسه سینه احساس درد می‌کنند، اغلب رنگ پریده هستند و گاهی اوقات از سرگیجه شکایت می‌کنند.

علت مورمور قلبی چیست؟
در کودکان مورمورهای غیرعادی معمولا به‌دلیل نقص‌های مادرزادی در قلب به‌وجود می‌آید، اما در بزرگسالان صداهای غیرطبیعی به‌علت مشکل در دریچه قلبی ظاهر می‌شوند. در بعضی کودکان هنگام رشد در بدن مادر، حفره‌ای در دیوارهای متصل‌کننده دو بخش مجزای قلب ایجاد می‌شود. اگر اندازه این حفره کوچک باشد، شاید مشکل زیادی ایجاد نکند، اما در صورت بزرگ بودن اندازه آن یا قرار گرفتن آن در یک محل حساس، جان بیمار در معرض خطر قرار می‌گیرد.
در بزرگسالان هم وجود بعضی مشکلات در دریچه‌های قلبی باعث می‌شود آنها اجازه خروج خون کافی از خود را ندهند یا به درستی بسته نشوند که در هر دو حالت صداهای غیرعادی از قبل به گوش می‌رسد. البته عوامل دیگری مانند عفونت یا آسیب به ساختار قلب یا ابتلا به بیماری‌هایی مانند تب روماتیسمی هم می‌توانند در ابتلا به مورمور قلبی دخیل باشند.

چه افرادی در معرض خطرند؟
سه گروه از افراد بیش از دیگران مستعد ابتلا به مورمور قلبی هستند. اگر در خانواده یا نزدیکان‌تان افرادی هستند که بیماری‌های قلبی را تجربه کرده‌اند، شما می‌توانید جزو اولین گروه در معرض خطر باشید. گروه دوم زنانی هستند که حین بارداری بیماری‌هایی مانند دیابت یا عفونت را تجربه کرده‌اند. این خانم‌ها حتما باید برای اطمینان از سلامت قلب خود به پزشک مراجعه کنند. گروه سوم هم اشخاصی هستند که بعضی داروهای خاص را مصرف می‌کنند یا سابقه اعتیاد به مواد مخدر یا الکل را دارند.
علاوه بر سه گروه ذکر شده، مبتلایان به فشار خون بالا و افرادی که قبلا سابقه حمله قلبی داشته‌اند هم می‌توانند در معرض تهدید باشند. برای آنکه بهتر متوجه موضوع شوید در ادامه شایع‌ترین مورمورهای قلبی را با شکل مقایسه می‌کنیم.

تنگی دریچه آئورت
آئورت بزرگ‌ترین سرخرگ بدن است که خون را از بطن چپ دریافت کرده و در بدن پخش می‌کند. در ابتدای محل خروج آئورت از قلب، دریچه‌ای با همین نام قرار گرفته است، اگر این دریچه به‌خوبی باز نشود، جریان خون خروجی از قلب محدود شده و قلب باید فشار بیشتری را تحمل کند تا این کمبود خون جبران شود، به همین دلیل احساس درد در قفسه سینه از علائم آشنای تنگی دریچه آئورت است. این بیماری ممکن است از هنگام تولد همراه بیمار باشد، اما در بسیاری از موارد با بالا رفتن سن در انسان ظاهر می‌شود. مهم‌ترین عامل تنگی دریچه آئورت رسوب کلسیم در دهانه این قسمت از قلب است. همان‌طور که در شکل مشخص است، هنگام شنیدن صدای قلب مبتلایان به این بیماری بین صدای اول و دوم قلب، صداهای اضافی شنیده می‌شود. تقریبا دو درصد از افراد بالای 65 سال به این بیماری دچار می‌شوند که شیوع آن در مردان بیشتر از زنان است.

نارسایی دریچه میترال
نارسایی دریچه میترال زمانی اتفاق می‌افتد که این دریچه به‌طور کامل بسته نمی‌شود و خون را به درون قلب برمی‌گرداند. به این ترتیب خون به‌درستی از قلب به دیگر قسمت‌های بدن پمپاژ نمی‌شود و بر اثر آن شما احساس خستگی و تنگی نفس می‌کنید. در موارد شدید تنها راه درمان انجام عمل جراحی برای تعویض دریچه معیوب است. در صورت درمان نشدن ممکن است فرد دچار نارسایی قلبی یا ضربان قلب نامنظم شود علائم دیگر این بیماری سرفه هنگام شب یا در حالت درازکش و ضربان قلب ریز و سریع است. در بعضی افراد هم ممکن است پاها یا قوزک پاها دچار تورم شود.

نارسایی دریچه آئورت
این بیماری هم مشابه با نارسایی دریچه میترال است. در این حالت هم دریچه آئورت به خوبی بسته نمی‌شود و اجازه می‌دهد خون خارج شده از حفره سمت چپ قلب دوباره به درون آن بازگردد.
این بیماری ممکن است به‌صورت ناگهانی یا در طول ده‌ها سال رخ بدهد. اگر شدت مشکلات دریچه آئورت افزایش پیدا کند، معمولا جراحی تنها راه درمان است. علاوه بر خستگی و تورم در پاها، فرد بیمار ممکن است هنگام تنفس عادی احساس مشکل کند. این عامل هنگام فعالیت بدنی و دویدن بهتر خود را نشان می‌دهد. احساس سرگیجه و رنگ پریدگی هم در بعضی بیماران مشاهده شده است.

تنگی دریچه میترال
همان‌طور که از نامش پیداست، این بیماری با تنگ شدن خروجی دریچه میترال به‌وجود می‌آید. در این حالت خون نمی‌تواند به‌خوبی از بدن به داخل قلب وارد شود. اصلی‌ترین دلیل ابتلا به این بیماری تب روماتیسمی و عفونت است. اگر تنگی دریچه میترال به‌موقع درمان نشود، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. مبتلایان به این بیماری علاوه بر تنگی نفس ممکن است احساس سرگیجه و رنگ‌پریدگی را هم تجربه کنند. در بعضی آنها سرفه‌های شدید مشاهده می‌شود که در مواردی آغشته به خون است. سردرد شدید، مشکل هنگام تکلم و احساس درد در قفسه سینه هم می‌تواند بیمار را از وجود این مشکل آگاه کند.

گوشی پزشکی
اولین گوشی پزشکی یا «استتوسکوپ» 186 سال پیش ساخته و وارد دنیای طبابت شد. در آن زمان یک پزشک فرانسوی به‌نام «رنه لینک» یک بیمار چاق را معاینه می‌کرد که به فکر ساخت این وسیله افتاد. گوشی ساخته شده از جنس چوب بود و فقط دهانه داشت که روی گوش قرار می‌گرفت و قسمت دیگر روی سینه بیمار قرار داده می‌شد. رنه متوجه شد با این وسیله صدا بسیار واضح‌تر از زمانی شنیده می‌شد که پزشکان گوش خود را مستقیما روی قفسه سینه بیمار می‌گذاشتند.

حدود 30 سال بعد یک پزشک اهل ایالات‌متحده تغییراتی در گوشی به‌وجود آورد به‌طوری که لوله آن را قابل انعطاف کرد و دو مجرا برای قرار گرفتن روی گوش ساخت. در سال 1960 دکتر «لیتمن» که استاد دانشگاه هاروارد بود، گوشی پزشکی جدیدی ساخت که شباهت بسیاری به گوشی‌های امروزی داشت. دکتر لیتمن معتقد بود یک گوشی ایده‌آل باید بتواند اصوات مزاحم را حذف کند، سبک و قابل انعطاف باشد و از چند قسمت مجزا تشکیل شده باشد.  به‌تدریج پیشرفت‌ها ادامه یافت و گوشی پزشکی روزبه‌روز به نمونه‌های مدرنی که ما دیده‌ایم، نزدیک‌تر شد. در حال حاضر گوشی‌هایی ساخته می‌شوند که می‌توانند تا 75درصد از صداهای مزاحم را حذف کنند. حتی بعضی مدل‌های پیشرفته‌تر قادر است صدای قلب بیمار را ضبط کرده و به پزشک امکان دوباره شنیدن صدای قلب را بدهد. در حال حاضر گوشی‌های مدل لیتمن مشهورترین برند هستند و پرفروش‌ترین مارک بازار به‌حساب می‌آیند. گوشی‌های پزشکی در بازار با تنوع بسیار بالایی به چشم می‌خورند و بین 20هزار تا چند صد هزار تومان قیمت دارند.

منبع : مجله سیب سبز






تاریخ : سه شنبه 93/9/25 | 9:23 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

عکس های دیدنی از نقاشی با نور!!

عکس های دیدنی از نقاشی با نور!!
یک عکاس با استفاده از تکنیک نقاشی نور، تصاویر زیبایی خلق کرده است...

 

یک عکاس با استفاده از تکنیک نقاشی نور، تصاویر زیبایی خلق کرده است.
یکی از تکنیک‌های زیبا و جذاب عکاسی، نقاشی نور است که قدمت آن به 100 سال می‌رسد؛ نقاشی نور، حرکات نور در جلوی فریم دوربین است.
«استفان اورلاندو» عکاس آمریکایی تصاویری از نقاشی نور انداخته است که مشاهده می‌کنید.



http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2231.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2232.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2233.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2234.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2235.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2236.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/03/01/2237.jpg

منبع: farsnews.com






تاریخ : سه شنبه 93/9/25 | 9:22 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

فال روز (26 آذر - 17 دسامبر)

فال روز (26 آذر - 17 دسامبر)
از صبح تا پایان شب بر شما چه خواهد گذشت؟!...


فروردین: شاید شما نتوانید امروز رفتارهای ناگهانی خود را کنترل کنید، اما باید سرانجام روی این رفتارهای خود کار کنید به خاطر اینکه سیاره حاکم شما یعنی مریخ با نپتون رویایی با هم هماهنگی پیدا کرده‌اند. متاسفانه، زمانی که شما از دنیا دست می‌کشید دیگران ممکن است برنامه‌ها و نقشه‌های شما را بچه گانه ببینند. با این وجود، دیدگاه شما مهم است و ایده‌های تان می‌تواند روی اطرافیان تان تاثیر مثبتی بگذارد.

 

اردیبهشت: سیاره حاکم شما امروز تا حدی از خورشید متاثر می‌شود و به خاطر همین ممکن است برایتان مشکل باشد که به آرامش برسید. شما باید از شر افکار و خیالات ناراحت کننده خود رها شوید. اما اجازه هم ندهید که خیالات شما ناشناخته باقی بمانند. اجازه دهید بهترین ایده‌هایتان آشکار شوند و سعی کنید تا آنها را به واقعیت نزدیک کنید.

 

خرداد: شما ممکن است با اعتماد به نفس کار کنید اما واقعا نمی‌دانید که دارید چکار می‌کنید. خوشبختانه، به سرعت به این موضوع پی می‌برید و سعی می‌کنید کاری را که به آن آگاهی دارید دنبال کنید. مواظب باشید؛ اگر به زیرکی و هوش خود مغرور شوید زود ضربه می‌خورید. به این فکر کنید که واقعا چه کاری درست است. به این تظاهر نکنید که شما یک متخصص و کارشناس هستید.

 

تیر: ممکن است شما امروز احساس کنید اگر زمان را نگه دارید، با کمی ‌انعطاف پذیری می‌توانید دیگران را تشویق کنید که طبق روش شما عمل کنند. در عوض، شما نیاز دارید که خودتان را سازگار با آنها  کنید حتی اگر تغییر کردن روز شما برایتان دشوار  باشد. خودتان را آماده کنید که اگر فرشته نگهبان شما سر رسید و خواست به شما یاری رساند بله بگویید. اجازه ندهید که غرور شما مانع رسیدن شما به موفقیت شود.

 

مرداد: دوست نزدیک شما یا یکی از همکلاسی‌هایتان ممکن است از آنچه که امروز می‌گویید برداشت غلطی کند ‌و وضعیت دشواری از این سوء تفاهم خود بوجود بیاورد. متاسفانه، شما ممکن است خیلی دیرمتوجه این مشکل شوید. زمانی را صرف این کنید که بفهمید مشکل چیست قبل از آنکه موجب بروز رفتارهای دیگری شود، که زندگی شما را سخت و پیچیده‌تر کند. معمولا، بهتر آن است که ارتباطات خود را با احتیاط کامل برقرار کنید تا از بروز سوءتفاهم پیشگیری کنید.

 

شهریور: شما زمانی که حقایق واضح و ارتباطات صریح و شفاف باشند احساس خوبی دارید. بهر حال امروز، نپتون آشفته  به دنیای شما وارد می‌شود و شفافیت و روشنی دنیای شما را از بین می‌برد. گفتن اینکه واقعیت کجا تمام و توهمات کجا شروع می‌شوند، مشکل است. پس آهسته پیش بروید و مواظب این باشید که در این راه کسی را از دست ندهید.

 

مهر: اگرچه ممکن است دیگران شما را امروز بی قرار ببینند، اما شما بیشتر از آنچه آنها  بفهمند تحمل و شکیبایی دارید. این به خاطر این است که مانع هنر دوستی شما امروز کمی‌ بالاتر رفته و دیگران به سختی می‌توانند شما را با هنرهای خود تحت تاثیر قرار دهند. با این وجود، یک بار که عقاید خود را بیان کنید ، بیشتر ملزم به این می‌شوید که نظرات هنرمندانه خود را در رابطه با اطرافیانتان بیان کنید.

 

آبان: شما احتمالا به خاطر تغییر انرژی خود کاملا آسوده خاطر هستید، برای اینکه هرچه که شما را تا به حال عقب نگه داشته بود، حالا به نظر می‌رسد که از بین رفته است. شاید این مربوط به تغییر افکارتان باشد، اما ممکن است  به خاطر این باشد که کارهای پیش روی شما آسان تر هستند. اما الان درگیر مسایل پیچیده  نشوید برای اینکه بخواهید شما را زودتر به اهداف تان برساند. نپتون اسرار آمیز به شما القا می‌کند که خط پایان نزدیک تر از آن است که واقعیت دارد.

 

آذر: اگرچه زندگی شما این روزها رو به ترقی و پیشرفت است، اما ممکن است برایتان سخت باشد که فرصتی بدست آورید و آن را به واقعیت تبدیل کنید. به نظر می‌رسد فرصت‌های بزرگی الان برایتان حاضر باشند، اما به آن آسانی که باید باشند، به هدف نمی‌رسند. اگر این فرصت برایتان سودمند نبود سعی نکنید به زور بخواهید آن را به سرانجا برسانید. ایده‌هایتان را تعدیل کنید بگذارید اتفاقا مسیر خود را بروند نه به راه شما.

 

دی: ممکن است برایتان مشکل باشد که  که ارزش ایده‌های رویایی‌تان را بفهمید، شما می‌خواهید که به آنهایی که اطراف شما هستند وابسته باشید، اما آنها به نظر آدم‌های توخالی می‌آیند که نمی‌توانید به آنها اتکا کنید. شما با هوشی که دارید باید سعی کنید خود را تغییر داده و تا جایی که امکان دارد از منفعل بودن دوری کنید. اما اگر به خود اجازه غرق شدن در دریای خیالات را بدهید مطمئن باشید که ایده‌ها و افکار بسیار ناخوشایندی برایتان ایجاد می‌کنند.

 

بهمن: بحث کردن با دیگران برای وفق دادن آنها با برنامه‌هایشان ممکن است زیاد موثر نباشد،‌ اما تمایل شما ممکن است حد و مرزی را مشخص کند و سپس به آن بپردازید. مشکل این است که شما  زمانی که می‌فهمید که قوانین دیکتاتورانه شما می‌تواند تعاملات شما را با دیگران محدود کند بخواهید افکار خود را تغییر دهید. خود را به خاطر ناهماهنگی با دیگران سرزنش نکنید. این اختلاف خود را پذیرفته و راه خود را بروید.

 

اسفند: شما ممکن است یک تعادل بسیار خوب بین عمل بین مسایل حرفه‌ای و مسایل درونی و روحی تان برقرار کرده باشید. این دو راه ممکن است موقتا از هم جدا باشند، اما  می‌تواند یک لحظه جادویی را در زندگی تان ایجاد کنند وقتی تصور و خیال بتواند دنیای بیرونی‌تان را تحت تاثیر خود قرار دهد.  به این افکار حمایت کننده متافیزیکی خود پر و بال بدهید تا رویاهای شما را به حقیقت نزدیک کنند.

تهیه و ترجمه: گروه سرگرمی‌سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
اختصاصی سیمرغ
 





تاریخ : سه شنبه 93/9/25 | 9:21 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

یادبود گروگانگیری در سیدنی + تصاویر

یادبود گروگانگیری در سیدنی + تصاویر
در همین حال جمعی از مسلمانان سیدنی امروز در مراسم یادبود قربانیان گروگانگیری در سیدنی حضور یافتند و با اهدای گل به آنان ادای احترام کردند.

 

در مراسم ادای احترام به قربانیان حادثه گروگانگیری در سیدنی که به کشته شدن دو تن از گروگانها انجامید، زنان مسلمان سیدنی نیز حضور پیدا کردند. روز گذشته یک مهاجم مسلح با ورود به یک کافه واقع در منطقه "مارتین پلیس" سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفت. فرد گروگانگیر از گروگانها خواست تا با رادیو محلی تماس برقرار کنند و اعلام کرد که از طرف داعش دست به این اقدام زده است.  

پلیس محلی ساعاتی بعد هویت فرد مسلح را فردی سابقه‌دار با ملیت ایرانی اعلام کرد که نامش "هارون مونس" است که چندی پیش به عضویت گروه های تندروی سلفی درآمده است.

در همین حال جمعی از مسلمانان سیدنی امروز در مراسم یادبود قربانیان گروگانگیری در سیدنی حضور یافتند و با اهدای گل به آنان ادای احترام کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 




منبع: fararu.com






تاریخ : سه شنبه 93/9/25 | 9:20 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

کارتون روز: برخورد پزشکان با مردم!!!

کارتون روز: برخورد پزشکان با مردم!!!
کارتون روز: برخورد پزشکان با مردم!!! منبع: ارسالی کاربران
سیمرغ





تاریخ : سه شنبه 93/9/25 | 9:19 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!

لبو و تزئینات آن برای شب یلدا!
لبو هم از جمله خوراکی های پر طرفدار شب چله است که هم می تواند به تنهایی در ظرفی قرار گیرد وهم پس از تزیین در کنار چند عدد شلغم شکل زیبایی به سفره ی شب یلدایی شما بدهد.

 

1 - قبل از پختن چغندرها می توانید پس از آنکه پوست نازکی از روی آنها برداشتید با یک چاقوی تیز آنها را به شکل گل رز در آورده و سپس بپزید .چند شلغم را نیز به همین ترتیب و قبل از پختن به شکل گل درست کرده و سپس در ظرفی یک در میان کنار هم بچینید .
 
2 - چغندر ها را پخته و حلقه حلقه کنید و از قالبهای گل یا قلبی شکل یا ترمه ای شکل شیرینی استفاده کرده و ازحلقه های لبو این شکلها را در آورید .برای درست کردن شلغم ها آنها را قبل از پختن که البته حلقه های ابتدایی آنها نیز پهن و کلفت باشد به این صورت در آورید و هنگام پختن نیز حتما به آنها نمک زده تا له نشوند سپس لبوها و شلغم هایی را که به شکل دلخواه در آورده اید، در ظرفی تخت و صاف و به دلیل رنگ پذیری شلغم ها جدا گانه بچینید  و برروی آنها چند عدد چنگال کوچک سفید پلاستیکی قرار دهید،سپس خورده ها و اطراف این قالبها را ریز کرده و در ظرفی  دیگر که آن هم بهتر است تخت وصاف باشد تنها دورتا دور ظرف بریزید و باقلا ها ی پخته شده را دروسط ظرف ریخته ،بر روی باقلاها کمی گل پر بریزید وهر دو را در سفره ی یلدایی خود قرار دهید. 
 
3 - لبوها را به روشی که در قسمت 2 گفته شد به شکل دلخواه خود در آورید وسپس آنها را بر روی ماستهای چکیده ای که قبلا در ظرفی ریخته اید قرارداده و چند عدد گردو و پسته نیزلابه لای آنها بگذارید.
 
4 - لبوها را حلقه حلقه کرده ودر ظرفی با کمی پودر پسته و نارگیل و خورده های گردو تزیین نمایید .اطراف ظرف را نیز می توانید از شلغم های حلقه حلقه برای تزیین و هما هنگی رنگ سفید و قرمز استفاده کنید.
 
 
تخم مرغ وسیب زمینی وتزیین آنها :
برای بچه های کوچکمان که ممکن است در این فصل سرما خورده باشند بهتر است از تخم مرغ و سیب زمینی آب پز تزیین شده بر سر سفره یلداییمان قرار دهیم تا آنها را به خوردن این دو چیز مقوی تشویق کرده باشیم به این صورت که از آب لبوها استفاده کرده و تخم مرغهای آب پز پوست گرفته شده را به مدت یک ساعت درون آب لبو قرار دهیم تا سفیده ی آن به رنگ بنفش در آید و پس از حلقه حلقه کردن در کنار سیب زمینی ها ی حلقه شده درون ظرفی قرار داده و با ریختن کمی گل پر بر رویشان به آنها طعم خاصی بدهیم.

 


تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ - زهرا پهلوان زاده

www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ






تاریخ : سه شنبه 93/9/25 | 9:15 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

بهترین سال زندگی شما چه سال هایی است؟

بهترین سال زندگی شما چه سال هایی است؟
پژوهش‌ها در این باره تصویری از این ده? زندگی ترسیم می‌کنند که دارای مشخصه‌های ثبات روزافزون و همچنین تغییرات مهم است.

 

در فرهنگ عامه، اغلب ده? چهارم زندگی (از سی سالگی تا چهل سالگی) را بهترین سالهای زندگی می‌دانند. جدا از دغدغه‌های مالی و شخصی ده? سوم زندگی و در حالیکه هنوز از چالش‌های مربوط به دهه‌های پنجم و ششم زندگی خبری نیست، ده? چهارم را بهترین سن از لحاظ آزادی و مسئولیت می‌دانند. اما نظر علم راجع به سی و چندسالگی چیست؟ 
 
پژوهش‌ها در این باره تصویری از این ده? زندگی ترسیم می‌کنند که دارای مشخصه‌های ثبات روزافزون و همچنین تغییرات مهم است. برخی از پژوهش‌ها 35 سالگی را بهترین سن دانسته و 33 سالگی را سال شروع خوشبختی و شادی واقعی می‌دانند. اکثر افراد بالای صدسال، بهترین ده? زندگی خود را ده? چهارم آن دانسته‌اند. 
 
در عین حال، برخی پژوهش‌ها اشاره دارند که ده? چهارم دوره‌ای برای بحران‌های وجودی، به صدا در آمدن ساعت‌های بیولوژیک جسم و افزایش نارضایتی شغلی هم هست. 
در زیر آنچه که علم از فراز و نشیب‌ها و خوبی و بدی‌های ده? چهارم زندگی می‌گوید آورده شده است. 
بهترین سال زندگی انسان چه سالی است؟
آغاز و پایان این دهه می‌تواند دربردارند? تغییرات مهمی باشد
اگر قرار باشد یک تغییر شغلی مهم انجام دهید، به یک شهر جدید نقل مکان کنید، در یک ماراتن شرکت کنید، یا ازدواج کنید، احتمالاً آن را در شرف رسیدن به سی سالگی انجام خواهید داد. 
 
آنهایی که به ده? چهارم وارد یا از آن خارج می‌شوند، به احتمال زیاد نوعی "حسابرسی زندگی" را برای ارزیابی معنادار بودن زندگی و میزان رضایتشان از آن را در مورد خود انجام می‌دهند. براساس نتایج پژوهشی تازه، ما گرایش داریم تا از صفحه‌های آخر ده?‌های زندگیمان به عنوان فرصت‌هایی برای ارزش گذاری مسیرهای زندگی بهره بگیریم و در زندگیمان تغییر ایجاد کنیم. ورود به ده? جدید زندگی، الهام بخش جستجو برای یافتن معناست، و می‌تواند "تصور ورود به یک دوران طلایی جدید" را به ما القا کند. پژوهشگران این مطالعه را با مشاهد? رفتار 9ای‌ها (29 ساله‌ها، 39 ساله‌ها، 49 ساله‌ها،...) انجام داده بودند. 
 
پیش به سوی پیشرفت‌های شغلی 
در حالیکه ده? سوم زندگی بیشتر معطوف به درس خواندن، بیکاری یا کار بدون شایستگی، انتخاب مسیر شغلی، و اضافه کاری برای بالا رفتن از نردبان ترقی است، ده? چهارم بیشتر معطوف به لذت بردن از موفقیت شغلی و مالی است. 
 
ما بین 30 تا 39 سالگی، دوره‌ای برای فرازهای شغلی است. بر اساس نتایج تحقیقات payscale.com، زنان سی‌وچند ساله به طور میانگین در 39 سالگی می‌توانند منتظر اوج رشد دستمزد خود باشند. بر اساس مطالعه‌ای که در مورد نوآوران علمی و برندگان نوبل انجام شده است، احتمال اینکه هنرمندان و دانشمندان در سالهای انتهایی ده? چهارم زندگی به موفقیت بزرگ خود دست یابند، بیشتر است. پژوهشی که در سال 1977 انجام رسید، نشان می‌دهد که برندگان نوبل فیزیک در زمان پژوهشی که نوبل را برایشان به ارمغان آورده، به طور میانگین 36 سال داشته‌اند، سنی که برای برندگان نوبل شیمی 39 سال است. 
اگر از مسیر شغلی‌ای که انتخاب کرده‌اید، راضی نیستید، احتمالاً احساستان در مورد کارتان بدتر خواهد شد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که سی‌وچندساله‌ها کمتر از سایرین از شغل خود رضایت دارند. 
 
شخصیت‌تان احتمالاً تغییر چندانی نخواهد کرد 
ویلیام جیمز، روانشناس قرن بیستمی و استاد دانشگاه هاروارد، زمانی گفت که پس از سی سالگی، شخصیت "مثل گچ سفت می‌شود." او معتقد بود که شخصیت با فرارسیدن بزرگسالی شروع به ثبات یافتن می‌کند. برخی پژوهش‌ها این باور قدیمی را تایید می‌کنند. 
 
ویژگیهای شخصیتی ما، حداقل تا حدی، تحت تاثیر ژنتیک ما تعیین می‌شوند. اما از کودکی تا بیست‌وچند سالگی، شخصیت ما دستخوش تکاملی اساسی می‌شود، و با نزدیک شدن به سی سالگی از سرعت این تغییرات کاسته می‌شود. اگر چه ویژگی‌های بنیادی شخصیتی پس از عبور از مرز سی سالگی تغییر چندانی نمی‌کنند، اما این بدین معنی نیست که ما نمی‌توانیم همچنان خود را به چالش بکشیم، متفاوت از شخصیتمان رفتار کنیم یا از نظر شخصیتی رشد کنیم. بلکه همزمان که زندگیمان ثبات بیشتری می‌یابد، شخصیت‌مان نیز به ثبات بیشتری می‌رسد. 
 
پاول کاستا، روانشناس شخصیتی، در این زمینه می‌گوید: " پس از سی و سی‌وپنج‌ سالگی، دیگر شاهد دگرگونی‌های بسیار بزرگی که از اوایل کودکی تا اوایل بزرگسالی شاهدش هستید، نخواهید بود. همچنان تغییرات شخصیتی ممکن است بروز کنند، اما شدت آنها به نسبت تغییرات شخصیتی مراحل قبلی زندگی بسیار کمتر است." 
 
ممکن است دچار افسردگی پیش از میانسالی شوید 
هر دهه‌ای از زندگی بحران خاص خود را دارد و ده? چهارم نیز مستثنا نیست. 
 
بحران ربع زندگی، پیش‌درآمدی بر بحران میانسالی است که ممکن است از میان? ده? سوم تا میان? ده? چهارم زندگی در فرد بروز کند. اما معمولاً در سی سالگی در فرد ظاهر می‌شود. به طور کلی احساس در جا زدن در یک شغل یا رابطه به این بره? اضطراب وجودی و پرسشگری دامن می‌زند. 
 
الیور رابینسون، روانشناس بریتانیایی، در این زمینه می‌گوید: "این مسئله باعث می‌شود که فرد حس کند از بیرون یک طور آدم است، ولی در واقع از درون آدم دیگری است، و این موضوع به اختلاف میان رفتار شما با حس دورنی‌تان نسبت به خود دامن می‌زند." 
 
رابینسون توضیح می‌دهد که این احساس در فرد باعث ایجاد شوق به تغییر و یافتن نقشه‌ای برای خروج از وضعیت فعلی می‌شود. ممکن است این فرآیند دشوار باشد، اما در نهایت ارزشش را دارد: هشتاد درصد بزرگسالانی که رابینسون مورد مطالعه قرار داده نگاهی مثبت به بحران میانسالی خود داشته‌اند. 
 
خوشحالی واقعی تازه شروع می‌شود 
وقتی که از بحران ربع زندگی گذر کنید، زمان آن است که واقعاً از زندگیتان لذت ببرید. یک بررسی در سال 2012 نشان می‌دهد که هفتاد درصد بالای چهل‌ساله‌های بریتانیایی که در این بررسی حضور داشته‌اند گفته‌اند که تا قبل از سی‌وسه‌ سالگی واقعاً شاد نبوده‌اند. 
 
بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که زندگی در 33 سالگی لذتبخش‌تر است، 42 درصد گفتند که در این سن نسبت به آینده خوشبین‌تر بوده‌اند، و 38 درصد گفته‌اند که در این سن کمتر از گذشته استرس داشته‌اند. 
 
دانا داوسون، روانشناس و یکی از نویسندگان این تحقیق، می‌گوید: "سن 33 سالگی زمانی است که فرد سادگی و خامی کودکی و دم‌دمی مزاجی سالهای نوجوانی را کنار گذاشته، بدون اینکه انرژی و شوق سالهای جوانی را از دست بدهد. در این سن معصومیت فرد از دست رفته، اما دریافتمان از واقعیت با یک حس امیدواری قوی مخلوط می‌شود، و روحی? "من می‌توانم" را در فرد پدیدار می‌کند، که باور داشتن نسبت به استعدادها و قابلیت‌هایمان." 
 

براساس یک بررسی دیگر که در بریتانیا صورت گرفته، ما بهترین توازن را میان کار و زندگی در سن 34 سالگی برقرار می‌کنیم و در 38 سالگی به خرسندی واقعی می‌رسیم. 



منبع : fararu.com






تاریخ : سه شنبه 93/9/25 | 9:14 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

نکته هایی که خانه کوچک شما را دلباز می کند

نکته هایی که خانه کوچک شما را دلباز می کند
اگر دل تان می خواهد بهترین استفاده را از فضای خانه کوچک تان داشته باشید باید برای خرید و البته چیدمان وسایل آن نکته هایی را بدانید. نکته هایی که خانه کوچک شما را دلباز و دوست داشتنی می کند.

 

خانه های کوچک ارمغان زندگی مدرن امروز است که ممکن است حسرت خیلی چیزها را به دل شما بگذارد. داشتن اطلاعاتی درباره شکل طراحی و چیدمان فضای خانه می تواند کمک زیادی به شما بکند. اگر دل تان می خواهد بهترین استفاده را از فضای خانه کوچک تان داشته باشید باید برای خرید و البته چیدمان وسایل آن نکته هایی را بدانید. نکته هایی که خانه کوچک شما را دلباز و دوست داشتنی می کند.
شکل مبل ها
_ دانستن چگونگی چیدمان درست مبلمان، نه تنها احساس راحتی به شما می دهد، بلکه می تواند خانه را بزرگ تر نشان دهد و به شما کمک کند تا وسایل بیشتری در آن فضای کم جا دهید.
اگر مبلمان را به شیوه ای نامناسب در خانه بچینید، فضای خانه را کوچک تر خواهید کرد. طرح، رنگ و جنس مبلمان در این باره اهمیت ویژه ای دارد.
_ مبل و صندلی بزرگ، کوچکی اتاق را بیشتر نشان می دهد. صندلی های لوله ای و بدون دسته به شکل ظریفی با فضاهای کوچک جور درمی آید، البته بهتر است مبلمان چند کاره تهیه کنید تا در فضا صرفه جویی شود؛ برای مثال می توان دور یک میز ناهارخوری کوچک را به جای صندلی، مبل قرار داد تا فضای هال و غذاخوری را به هم متصل کرد. میزهای عسلی کوچک نیز برای مبلمان کوچک تان بسیار مناسب است.
_ اگر می خواهید کف اتاق را خالی بگذارید، بهتر است مبلمان را در جهت های مختلف بچینید؛ مثلا می توانید هال خانه را با یک میز کوچک غذاخوری، مبل و صندلی در گوشه ای از اتاق پر کنید. در گوشه ای دیگر، رایانه، تلویزیون یا وسایل کاری خود را قرار دهید به علاوه قرار دادن میزی نیم دایره زیر یک پنجره، فضای صبحانه یا میز کاری شما را تشکیل خواهد داد.
_ می توانید از مبل هایی استفاده کنید که شکلی جالب ولی ساختاری ظریف دارند؛ مثلا مبل های گرد ولی ظریف، هم شیک هستند و هم نظم خاصی به خانه تان می دهند. همچنین مبلمانی تهیه کنید که رنگ روشن مثل قهوه ای مایل به زرد، سفید یا خاکی داشته باشند. رنگ های روشن تر، فضا را بیشتر و بزرگ تر نشان می دهد.
اندازه وسایل
وسایل چند کاره یا کوچک تر از معمول به شما کمک می کند تا در استفاده از فضا صرفه جویی کنید. ماشین ظرفشویی که روی سینک قرار دارد، میزی که می تواند هم برای کار و مطالعه و هم برای صرف غذا به کار برود و یخچال ها و ماشین های لباسشویی کوچک نمونه هایی از این موارد است.
_ اگر می خواهید برای خانه خود وسایلی مانند بوفه، کتابخانه، میز تلویزیون و ... بخرید، بهتر است انواع چند کاره آن ها را انتخاب کنید. امروزه در بازار میز تلویزیون هایی یافت می شود که قفسه ای شیشه ای برای گذاشتن کتاب، مجسمه و کشوهایی برای قراردادن وسایل ضروری دارند، با خرید این نوع میز تلویزیون دیگر به بوفه، کتابخانه و کمدهای کشویی نیازی نخواهید داشت.
رنگ دیوارها
پیشنهاد می کنیم بیشتر از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ هایی مثل کرم و زرد هم نور را به خوبی منعکس می کنند و هم اتاق را گرم و راحت نشان می دهند. بهتر است رنگ دیوارها براق باشد.
از ارتفاع نترسید!
_ بهتر است در خانه های کوچک به جای اسباب و اثاثیه عریض از انواع بلند آن ها استفاده کرد؛ مثلا بوفه ها یا کمدهای بلند و کم عرض نسبت به انواع عریض آن ها جای کمتری اشغال می کنند.
_ در برخی از موارد می توان به جای استفاده از کمد یا بوفه، قفسه هایی را روی دیوار نصب کرد و ظرف ها و کتاب ها را درون آن ها قرار داد.
_ از وسایل بلند، همچون چراغ های ایستاده و تصاویر رومیزی بزرگ استفاده کنید. وسایل بلند باعث می شود چشم به دنبال ارتفاع اتاق برود و زیاد به عرض کم خانه توجه نکند. پرده تزیینی بلند نیز ارتفاع خانه را بیشتر نشان می دهد.
اتاق خواب
_ معمولا خانه های کوچک، اتاق خواب های بسیار کوچکی هم دارند و همان طور که می دانید تخت خواب یکی از جاگیرترین وسایل خانه است. شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و مبل هایی بخرید که تبدیل به تخت می شوند.
_ برای اتاق کودک تان نیز از وسایلی کوچک ولی جادار استفاده کنید. به جای دو تختخواب، تختی دو طبقه بخرید و اگر اتاق کوچک است با قرار دادن دو یا چند میز تحریر آن را کوچک تر نکنید، آن ها می توانند تکالیف شان را پشت میز غذاخوری انجام دهند.
نکته های طلایی
_ از آن جا که در خانه های کوچک هنگام رسیدن چند میهمان باید مدام وسایل را جابه جا کرد، زمان خرید اثاثیه منزل انواع چرخدار آن ها را انتخاب کنید.
_ شاید شما از این که نمی توانید به دلیل کوچک بودن منزل تان از انواع و اقسام وسایل تزیینی مثل میز، آباژور، گلدان ها و مجسمه های بزرگ استفاده کنید، ناراحت باشید پیشنهاد می کنیم با نصب چند تابلوی زیبا به دیوارها، خانه را زیبا کنید و مطمئن باشید تاثیر این کار کمتر از به کارگیری انواع و اقسام وسایل دکوری جاگیر نیست.

_ وسایل غیرضروری را داخل چند کارتن مقوایی قرار دهید و آن ها را در جایی پنهان کنید. در خانه های کوچک فضاهایی نظیر زیر تخت ها و کمدها بهترین مکان برای انبار کردن وسایل هستند.



منبع : khorasannews.com






تاریخ : سه شنبه 93/9/25 | 9:13 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

چگونه دانسته های جنسی مان را زیاد کنیم؟

چگونه دانسته های جنسی مان را زیاد کنیم؟
از اینها که بگذریم، به پرسش اصلی می رسیم که «اطلاعات جنسی را چطور و از کجا به دست بیاوریم؟»

 

برخی افراد بخاطر کم رویی و خجالت و احساس شرمساری از مطرح کردن سوالات خود درباره مسائل جنسی طفره می روند و نمی دانند از کجا و چه منبعی و از چه کسانی به دانستنی هایشان در این مورد بیافزایند می خواهیم آنها را راهنمایی کنیم.

شاید مجردها بگویند که وقتی ازدواج کردیم با تجربه یاد می گیریم یا متاهل ها بگویند، ما هر چه لازم است می دانیم. شاید بعضی ها بگویند از ما گذشته است که دنبال افزایش آگاهی جنسی باشیم.
سپیده بخت، کارشناس ارشد روانشناسی در مجله سپیده دانایی نوشت:چرا باید آگاهی جنسی مان را با اطلاعات درست و واقعی افزایش بدهیم؟ شاید اگر این پرسش را از خیلی ها بپرسیم، دلایل زیادی برای این موضوع ارائه کنند اما اگر بپرسیم که آیا شما می خواهید اطلاعات جنسی تان را بیشتر کنید؟ پاسخ های متفاوتی بشنویم. شاید بگویند که ما صحبت درباره این مطالب را بد می دانیم و اصلا چرا باید درباره مسائل جنسی آگاهی داشته باشیم؟ شاید مجردها بگویند که وقتی ازدواج کردیم با تجربه یاد می گیریم یا متاهل ها بگویند، ما هر چه لازم است می دانیم. شاید بعضی ها بگویند از ما گذشته است که دنبال افزایش آگاهی جنسی باشیم.

به دست آوردن آگاهی جنسی برای ما که از زمان تولد جنسیت مشخصی داریم و این دختر/ پسر، مرد/ زن بودن بخشی از هویت ماست، به نوعی شناختن بخش مهمی از شخصیت مان به حساب می آید. پس از بلوغ که رشد جسمانی و جنسی بدن به حد کمال می رسد، داشتن هر چه بیشتر آگاهی و اطلاعات درست و کامل می تواند به ما کمک کند که خودمان و واکنش هایمان را درست تر و دقیق تر بشناسیم. از سوی دیگر، داشتن دانش کامل و درست در مورد مسائل جنسی، نخستین گام در داشتن رابطه ای خوب و لذتبخش با همسر است. کم نیستند همسرانی که رابطه جنسی شان به دلیل نداشتن شناخت کافی از مسائل جنسی دچار مشکل شده است.

از سوی دیگر، فقط وقتی اطلاعات درستی درباره موضوع مهمی مانند مسائل جنسی داشته باشیم، می توانیم با در اختیار داشتن آنها از فرزندان مان مراقبت کنیم. برای همه پدرها و مادرها این لحظات دشوار پیش آمده است که فرزندانشان درباره مسائل جنسی سوال می کنند و خیلی وقت ها نمی دانند که واقعا باید چه جوابی به سوال کودک شان بدهند. اما نکته اینجاست که به دست آوردن اطلاعات درست و سالم درباره مسائل جنسی خیلی وقت ها کار ساده ای نیست، نه به این دلیل که نمی شود به اطلاعات دقیق و سالم دسترسی پیدا کرد، بلکه بیشتر به این دلیل که خواندن و جستجوی چنین اطلاعاتی معمول نیست و اگر کسی به دنبال چنین اطلاعاتی باشد، باید دور از چشم دیگران این کار را بکند. یک لحظه مادری را تصور کنید که پسر جوانش را در حال خواندن کتابی درباره دانستنی های جنسی می بیند؛ به نظر شما واکنش او چه خواهد بود؟

از اینها که بگذریم، به پرسش اصلی می رسیم که «اطلاعات جنسی را چطور و از کجا به دست بیاوریم؟»

_ خجالت نکشید :
نخستین و مهمترین نکته این است که خجالت نکشید. شاید یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود همسران برای مشاوره به مراکز مشاوره یا حتی برای طلاق به دادگاه های خانواده مراجعه کنند این است که در رابطه جنسی شان با مشکل روبرو هستند. مشکلاتی که به احتمال خیلی زیاد می شود با افزایش دانش درباره رابطه جنسی و تفاوت های جنسی زن و مرد حل کرد. بیشتر وقت ها همسران حتی در اتاق مشاوره هم از پیش کشیدن چنین موضوعی خجالت می کشند؛ اما داشتن دانش کافی درباره موضوعی به اهمیت مسائل جنسی برای هر فرد بالغی، لازم و ضروری است. پس بدون خجالت کشیدن به دنبال اطلاعات سالم بروید.

_ با دقت خیلی زیاد انتخاب کنید :
درست است که همه ما می دانیم داشتن اطلاعات جنسی برای هر کسی لازم و ضروری است اما مهم این است که این اطلاعات را از چه منبعی به دست می آوریم. مسائل جنسی به طور بالقوه این خاصیت را دارند که به راحتی به بیراهه کشیده شوند. خیلی از مطالبی که در سایت ها یا کتاب های مختلف می بینید، ممکن است به دست افراد غیرمتخصص نوشته شده باشند و حتی اصولا درست نباشند؛ بنابراین در انتخاب منبع دقت کنید.

_ فیلم های «پورنو» را منبع اطلاعات ندانید :  
واقعیت این است که این فیلم ها به هیچ وجه منبع خوبی برای افزایش آگاهی جنسی نیستند. آنچه در این فیلم ها ارائه می شود شباهت چندانی با واقعیت ندارد. یکی از مشکلاتی که اینطور فیلم ها ایجاد می کنند این است که تماشای فیلم های پورنو تصور و توقع از رابطه جنسی را بالا می برند و تحریف می کنند؛ بنابراین همسران ممکن است خودشان یا همسرشان را برای آنکه نمی توانند به معیارهای اینطور فیلم ها برسند، سرزنش کنند.

_ کتاب بخوانید :
شاید شما هم مثل من تعجب کنید اگر بگویم که با یک جستجوی ساده در سایت کتابفروشی های مرتبط با روانشناسی یا پزشکی، با چه تعداد زیادی کتاب مرتبط با دانستنی های جنسی روبرو می شوید. این خبر خوبی است برای کسانی که می خواهند اطلاعات درست و کاملی درباره مسائل جنسی داشته باشند، هنوز هم کتاب یکی از بهترین منابع است. البته همانطور که گفتم، باید پیش از خواندن آن از معتبر بودن نویسنده، انتشارات و محتوای کتاب مطمئن شوید.

_ در اینترنت جستجو کنید :
البته این راه را کمتر از کتاب خواندن توصیه می کنیم، به این دلیل که تایید اعتبار مطالب یک سایت کمی مشکل تر از تایید اعتبار یک کتاب است و احتمال بیشتری وجود دارد که به مطالبی برخورد کنید که نه تنها آگاهی شما را بیشتر نمی کنند، بلکه باعث می شوند اطلاعات نادرستی به دست بیاورید؛ اما به هر صورت جستجوی اینترنتی به دلیل دسترسی آسان و ارزان بودن، گزینه مناسبی برای به دست آوردن اطلاعات است.

_ پرسش هایتان را از یک فرد قابل اعتماد یا متخصص بپرسید :
کسی را پیدا کنید که با تجربه و صادق باشد و شما را به خاطر پرسش هایتان دست نیندازد. ممکن است پیدا کردن چنین فردی در اطراف شما کار ساده ای نباشد اما اگر پیدایش کردید او را رها نکنید و همه پرسش هایتان را بپرسید. این فرد قابل اعتماد در شرایطی که به مشکل خاصی برخورده باشید، می تواند یک روانشناس یا پزشک متخصص در زمینه مسائل جنسی باشد. در این شرایط می توانید مطمئن باشید که اطلاعات کامل و درستی دریافت خواهید کرد.

_ در کارگاه ها و کلاس های آموزشی شرکت کنید :
خوشبختانه تعداد کارگاه ها و کلاس هایی که تربیت جنسی کودکان یا مهارت های ارتباط جنسی را به همسران و جوانان آموزش می دهند، در حال افزایش است. این کلاس ها فرصت خوبی برای کم حوصله هاست که در زمان کوتاهی اطلاعات دقیق و جامعی به دست بیاورند.

_ اگر متأهل هستید، هرچه یاد گرفتید با همسرتان در میان بگذارید :
در میان گذاشتن اطلاعاتی که به دست آورده اید، به شما و همسرتان کمک می کند که به هم نزدیکتر شوید. البته بایستی حواس تان به لحن ارائه اطلاعات و نیز زمانی که آنها را مطرح می کنید، باشد. این احتمال کم نیست که مطرح کردن آموزه های جنسی شما در شرایط نامناسب، از طرف همسرتان کنایه ای در ارتباط با عملکرد جنسی اش به حساب بیاید.




منبع : سپیده دانایی






تاریخ : سه شنبه 93/9/25 | 9:12 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

Miss World 2014 دختر شایسته 2014 انتخاب شد

Miss World 2014 دختر شایسته 2014 انتخاب شد
این مراسم 64 امین مراسم Miss World بود. در این مراسم از 121 کشور جهان شرکت کرده بودند.

 

Rolene Strauss دختر شایسته 2014 شد.
این دختر 22 ساله دانشجوی سال چهارم رشته پزشکی و اهل افریقای جنوبی است.
پدر او پزشک و مادر او پرستار است.
این مراسم 64 امین مراسم Miss World بود. در این مراسم از 121 کشور جهان شرکت کرده بودند.




Miss World 2014 دختر شایسته 2014 انتخاب شد



Miss World 2014 دختر شایسته 2014 انتخاب شد



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ






تاریخ : سه شنبه 93/9/25 | 9:11 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس