سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

روش درمان دندان های فاصله دار

 

درمان دندان های فاصله دار,ترمیم دندان‌های جلویی

یکی از نشانه‌های زیبایی داشتن لبخند زیبا است. تعریف لبخند زیبا بدون در نظر گرفتن سلیقه افراد معمولا شامل دندان‌های مرتب و سفید می‌شود. شک نکنید اولین چیزی که یک خنده را زیبا می‌کند دندان‌هاست. فرم فک و دندان در رضایت شما از لبخندی که می‌زنید تاثیری بسزا دارد. گاهی برخی از ما ایرادهایی را در فرم دندان‌های‌مان احساس می‌کنیم اما نمی‌دانیم مشکل اصلی کجاست.

 

آیا به اندازه کافی مرتب نیست؟ آیا آن‌طور که باید و شاید سفید نیست؟ و آیا تناسب بین دندان‌ها رعایت شده است؟ این سؤال‌ها و بسیاری دیگر از پرسش‌ها هر کسی را ممکن است ساعت‌ها جلوی آینه میخکوب کند، اما احتمال دارد مشکل شما هیچ‌کدام از اینها نباشد و فقط فاصله‌ای ریز بین دو دندان جلویی لبخند شما را متفاوت کرده باشد؛ همان چیزی که شاید فکر کنید ارثی است و نمی‌توان کاری برای آن انجام داد، اما دکتر دندانپزشک درباره راه‌حل‌های رفع این فاصله‌ها توضیح می‌دهد.

 

فاصله دندانی چیست؟
به‌طور طبیعی دندان‌ شما باید به اندازه‌ای از هم فاصله داشته باشد که بتوانید یک نخ دندان از لای آن رد کنید. در برخی افراد این فاصله بیشتر از یک نخ دندان و شاید به اندازه یک سانتی‌متر باشد. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل می‌توان در نظر گرفت. اولین و مهم‌ترین علت آن ژنتیک است؛ یعنی ممکن است، شما ژن فک بزرگ را از یکی از والدین و ژن داشتن دندان‌های ریز را از یکی دیگر از والدین به ارث برده باشید و درنتیجه فاصله زیادی بین دندان‌های‌تان ایجاد شود.

 

نداشتن برخی دندان‌های انتهایی، همچنین بیماری‌های لثه هم می‌تواند علت ایجاد فاصله بین دندان‌ها شود. دکتر زرگری‌نژاد دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی برای بستن فاصله بین دندان‌ها معرفی می‌کند. روش غیرتهاجمی استفاده از ارتودنسی است که تقریبا می‌توان گفت از میان راه‌های موجود بهترین شیوه است. در روش تهاجمی نیاز به تراش دندان است که گاهی تمام دندان باید تراش بخورد و گاهی تراش خوردن یک طرف از آن کفایت می‌کند.

 

درمان دندان های فاصله دار,ترمیم دندان‌های جلویی

 

مطمئن‌ترین راه ارتودنسی است
فضای بیشتر از دو میلی‌متر را نمی‌توان با کامپوزیت پر کرد چون دندان خیلی پهن می‌شود و زیبایی که مدنظر بیمار است برآورده نمی‌شود. به همین دلیل اگر فضای زیادی بین دندان‌ها وجود داشته باشد معمولا باید افراد برای ارتودنسی مراجعه کنند چون با وجود زمان طولانی، نتیجه قابل پیش‌بینی است و بیمار هیچ بافتی از دندان را از دست نمی‌دهد. یکی از ایمن‌ترین و بهترین‌ راه‌های از بین بردن فاصله بین دندان‌ها ارتودنسی از سنین پایین است. این درمان کمک می‌کند در بسیاری از موارد فاصله بین دندان‌ها از بین برود.

 

اگر پایه فک شما خوب باشد و فاصله دندان‌های‌تان هم زیاد نباشد معمولا ارتودنسی بهترین درمان محسوب می‌شود. حتی اگر در سنین کودکی نیز ارتودنسی انجام نشود، می‌توان تا دوره میانسالی از این روش درمانی بهره گرفت، بنابراین برای انجام این کار بهانه نیاورید که «از ما گذشته!» اگر در بزرگسالی بخواهید درمان ارتودنسی را برای از بین بردن فاصله دندان‌های‌تان انتخاب کنید، می‌توانید از دندانپزشک بخواهید گیره‌ها یا براکت‌های سرامیکی هم‌رنگ دندان برای‌تان استفاده کند تا از لحاظ ظاهری دچار مشکل نشوید. ارتودنسی کمک می‌کند دندان‌ها به صورت ردیف و متناسب کنار هم قرار گیرند. در این حالت رعایت بهداشت دهان و دندان نیز آسان‌تر خواهد بود.

 

لامینیت یا ونیرهای کامپوزیتی
«ونیر پوششی است که می‌تواند با کامپوزیت باشد و فقط یک سطح از دندان تراش می‌خورد که در مطب انجام می‌شود یا می‌توان از دندان تراش خورده قالب تهیه کرد و به لابراتوار داد تا پوششی چینی را به ما بدهد که به سطح دندان چسبیده می‌شود و این روش کمتر تهاجمی است.» در این روش با مواد هم‌رنگ که برای ترمیم دندان‌های جلویی استفاده می‌شود، می‌توان فضای بین دندان‌ها را پوشاند. اتفاقی که در این روش می‌افتد این است که اگر از نتیجه راضی نباشید به راحتی می‌توان کامپوزیت را برداشت. در این نوع ونیر، بهداشت دهانی شما اهمیت خاصی دارد چراکه یکی از مهم‌ترین موارد شکست لامینیت‌ها در کوتاه‌مدت خواهد بود که منجر به ایجاد لکه تغییر رنگ و پوسیدگی ثانویه می‌شود.

 

به باندینگ فکر کنید
گاهی اوقات به هر دلیل ممکن است حوصله ارتودنسی طولانی‌‌مدت را نداشته باشید و بخواهید خیلی سریع به نتیجه برسید، بنابراین به روش‌های سریع و بدون ‌معطلی فکر می‌کنید. یکی از روش‌های ساده‌ و سریعی که می‌توان به آن فکر کرد بستن فاصله بین دندان‌ها به روش باندینگ است چون هم سریع است هم ارزان. در این روش دندان با خمیرهای مخصوص تمیز می‌شود. یک صمغ همرنگ دندان به قسمت‌های لازم اضافه شده و دندانپزشک آنها را فرم می‌دهد. بعد از آن با کمک نور ماوراء بنفش این صمغ سفت و محکم می‌شود و درنهایت به دندان می‌چسبد.

 

مزیت این روش آن است که آن دندان‌ها تراش نمی‌خورند و زیبایی مناسب و منطبق با دندان‌های طبیعی را می‌توان مشاهده کرد.« اگر قرار باشد فرد از روش تهاجمی استفاده کند می‌توان به‌طور مستقیم و در یک جلسه و با کامپوزیت‌های رنگ دندان آن را در مطب انجام داد. اما راه دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه قالب از بیمار گرفته و به لابراتوار ارجاع داده می‌شود تا ونیری تهیه کند که بعد روی دندان چسبانده شود.» توجه داشته باشید دوام این روش به موادی که استفاده می‌شود، مهارت پزشک و البته مراقبت‌های خودتان بستگی دارد.

 

درمان دندان های فاصله دار,ترمیم دندان‌های جلویی

 

روکش کنید
اگر بیمار تعداد فاصله دندانی و چند دندان نیاز به روکش داشته باشد. در این صورت روش روکش دندان برای فرد استفاده می‌شود. یکی از قدیمی‌ترین عناصر زمین زیرکونیوم است. این ماده درجه یک در صنعت دندانسازی اهمیت خاصی دارد. در استفاده از زیرکونیوم باید دقت کرد که رنگ آن با رنگ دندان کمی متفاوت است و بهتر است برای زیر روکش استفاده شود. بعد روی آن را کامپوزیت یا لامینیت استفاده کنیم. البته اگر فاصله دندان‌ها مربوط به جلوی دندان نباشد می‌توان فقط از زیرکونیوم استفاده کرد اما برای جلوی دندان تنها پوشش چینی است که می‌تواند جلای لازم را به دندان‌ها بدهد و آنها را به دندان طبیعی نزدیک کند. به این نکته هم توجه کنید که در روش روکش قسمت بیشتری از دندان برداشته می‌شود.

 

سرامیک یک گزینه است
برای زیبا خندیدن هزار و یک راه وجود دارد، یکی از آنها هم استفاده از قطعات نازک چینی به نام لامینیت است که به جای مینای دندان قرار می‌گیرد و به راحتی این فاصله را پر می‌کند. اگر دندان‌های جلوی‌تان از هم فاصله دارد، باید بدانید در این روش همه دندان‌های جلویی‌تان درگیر می‌شود بنابراین اگر فقط بین دو دندان فاصله وجود داشته باشد منطقی نیست که همه دندان‌ها را درگیر کنید.

 

در این روش سطح رویی دندان بین نیم تا 7/0 میلی‌متر تراش می‌خورد. این روش نسبت به باندینگ هزینه بیشتری دارد. این روش با اینکه یکی از مرسوم‌ترین روش‌های بستن فاصله بین دندان‌هاست اما برای حفظ نسبت دندان‌ها نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق دارد. نگران دورنگی دندان‌ها نباشید چون رنگ دندان‌های مجاور توسط یک راهنمای رنگ گرفته می‌شود تا اطمینان حاصل شود رنگ ونیر ساخته شده کاملا طبیعی جلوه می‌کند.

منبع:coca.ir






تاریخ : دوشنبه 93/9/24 | 10:38 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

نگاهی به آداب و رسوم و جشن‌های شب یلدا

 

نگاهی به آداب و رسوم و جشن‌های شب یلدا

سنایی می‌گوید:
به صاحب دولتی پیوند اگر نامی همی جویی
که از پیوند با عیسی چنان معروف شد یلدا


یلدا لغت سریانی است به معنی میلاد و چون شب یلدا، با میلاد مسیح تطبیق می‌کرده، از این رو بدین نام نامیده‌اند. باید توجه داشت جشن میلاد مسیح که در 25 دسامبر تثبیت شده، در اصل جشن ظهور میترا بوده که مسیحیان در قرن چهارم میلادی، آنرا روز تولد عیسی قرار دادند.
در ایران باستان، برای دی ماه چهار جشن وجود داشت که شامل روزهای اول، هشتم، پانزدهم و بیست و سوم این ماه بود. اما امروزه، ایرانیان تنها نخستین روز دی ماه، یعنی درازترین شب اول زمستان که ( شب یلدا، آخرین شب پاییز، پایان قوس، آغاز جدی ) است، را جشن می‌گیرند. در اصطلاح قدیم، شب اول زمستان را شب چله می‌گویند. مردم، زمستان را در حقیقت دوماه یا دوبخش می‌دانند که 40روز اول را چله بزرگ و 40 روز آخر را که مصادف با جشن سده است، چله کوچک می‌نامند.
پیشینیان براین باور بودند که در این شب، فرشته بدی‌ها ( اهریمن) با فرشته‌ی خوبی‌ها ( امشاسپندان ) به جنگ می‌پردازند و در این نبرد طولانی که برابر درازترین شب سال است، بالاخره فرشته‌ی خوبی‌ها، اهریمن را شکست داده و تاریکی از روشنایی شکست می‌خورد و صبح بعد زاده شدن مجدد خورشید، آغاز می‌گردد. زایش خورشید و آغاز دی را، آیین‌ها و فرهنگ‌های بسیاری از سرزمین کهن، آغاز سال قرار داده‌اند و به شگون روزی که خورشید از چنگ شب‌های اهریمنی نجات می‌یافت، روزی مقدس برای مهرپرستان بود.
جشن شب چله، بعد از نوروز تنها جشنی است که همواره در میان ایرانیان پایدار مانده است و علت پایداری آن را می‌توانی:
- باور دینی کهن مهرپرستان یعنی زایش خورشید و مهر دانست.
- پایان کار کشاورزان و برداشت محصولات خود و آغاز فصل استراحت آنها دانست که با مهاجرت روستاییان به شهر، این جشن که یادآور روزگاران گذشته ایرانیان است، به میان مردم شهر نشین نیز رخنه کرده و پایدار مانده است.

 

آیین شب یلدا در گوشه و کنار ایران زمین
مردم ایران در شهرها و روستاهای مختلف با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم ویژه‌ی خود شب چله را جشن می‌گیرند، که در اینجا به طور مختصر، به ذکر چگونگی برگزاری این جشن عمومی و خانوادگی در چند منطقه و شهر ایران می‌پردازیم:


خراسان: خراسانی‌ها معتقدند که در شب چله، باید از میوه‌هایی که دارای خواص ویژه‌ای هستند خورد تا سال آینده خواص آنها در بدن باقی بماند. این میوه‌ها شامل هویج، گلابی، انار، زیتون سبز، خربزه و هندوانه است، که در میان میوه‌ها، هندوانه از میوه‌های اصلی است که باید در شب چله خورده شود. چراکه می‌گویند هندوانه « گرمیت مغز» و « سوزندگی جگر» را دفع می‌کند. همچنین معتقدند هرکس در شب چله هندوانه بخورد جگرش لک برنمی‌دارد. البته بعد از خوردن هندوانه، رسم براین است که پوست هندوانه را به پشت بام همسایه می‌اندازند تا اگر استطاعت خرید این میوه را ندارد پوست آنرا بتراشد و بخورد و این عمل تا بام همسایه‌ی هفتم ادامه دارد. از مراسم دیگر این شب فرستادن خوانچه میوه است که از طرف داماد و برای خانواده عروس فرستاده می‌شود. این خوانچه، پر از میوه با هدایای مناسب از قبیل قواره پارچه، دستبند یا گردن بند برای عروس است. در این خوانچه باید لااقل هفت رنگ میوه ( انار، انگور، پرتقال، سیب، گلابی، هندوانه و ...) وجود داشته باشد.

 

شیراز: اکثر خانواده‌ها در شیراز همانند شهرهای دیگر ایران، این شب را به شب زنده‌داری می‌پردازند، آنها از دوستان و آشنایان خود دعوت می‌کنند و برای پذیرایی میهمانان سفره‌ای می‌گسترند که بی‌شباهت به سفره‌ی هفت سین نوروز نیست. در این سفره آینه، قاب عکس حضرت علی، دولاله و چند شمع روشن، اسفند و انواع تنقلات شامل نخودچی، کشمش، حلوای ارده و آجیل مشکل گشا، رنگینک، ارده شیره، خرما، انجیر، به همراه چند شاخه گل قرار می‌گیرد. غذای ویژه شیرازی‌ها در این شب هویج پلو به همراه کشمش، مغز گردو و رب است. در این شب، همه‌ی افراد خانواده تا دیر وقت به شوخی، گفتگو،خاطره گویی و مشاعره می‌پردازند و گرفتن فال حافظ بخصوص در این شب رواج فراوان دارد.


مازندران: دو روز مانده به شب چله، در نقاط مختلف مازندران مردم به تهیه‌ی مقدمات این شب می‌پردازند و بعد از غروب آفتاب، آن شب را جمع شده و دور کرسی می‌نشینند و سالمندان حاضر در مجلس به تعریف از سردی زمستان و دوره‌های یخبندان گذشته، داستان‌ها و افسانه‌های می‌پردازند. آنها بعد از صرف شام و چای، روی کرسی، سفره‌ای پهن می‌کنند که در آن سفره، خوراکی‌هایی از قبیل: پرتقال، نخود برشته، کشمش، بادام شیرین، نارنگی، سیب، لیموترش، خربزه و هندوانه که شاه میوه این مجلس است، به اضافه انواع تنقلات و شیرینی‌های محلی وجود دارد. افراد خانواده‌ها به شوخی، بذله گویی و گفت و شنود و تفال به دیوان حافظ می‌پردازند. در پایان جشن، هر نفر با چشم‌های بسته تعدادی گردو برداشته و هنگام خواب زیر تشک خود گذاشته و صبح گردوها را می‌شکند اگر مغز آن سفید و خوب بود، نیت‌اش برآورده می‌شود. همچنین در این شب برای دخترانی که نامزد دارند، از طرف داماد « خرجی »‌می‌فرستند. داماد در این خوانچه، تمام چیزهایی که برای شب چله لازم است به اضافه‌ی ماهی و مرغ قرار می‌دهد و بعد از غروب آفتاب به خانه‌ی همسر آینده خود می‌فرستد.
مردم مازندران معتقدند که اگر در این شب ننه سرما گریه کند، هوا بارانی و اگر پنبه‌های توی لحاف را بریزد بیرون برف و اگر گردنبند خود را پاره کند تگرگ می‌بارد.


گیلان: در گیلان و شهرها و روستاهای آن، شب چله را جشن می‌گیرند، و هرکس بنا به توانایی مالی خود میوه و آجیل تهیه می‌کند. میوه‌ها شامل: انار، لیمو، پرتقال و هندوانه است. مردم گیلان، خوردن هندوانه را واجب و مفید می‌دانند. آنها هندوانه‌هایی که محصول بوستان خودشان بوده را برای شب چله در ساقه‌های برنج بافته شده نگه می‌دارند. افراد خانواده با چند خانواده که خویش و قوم هستند، در یک جا برگرد سفره‌ای جمع می‌شوند وبه گفتگو و ترانه خوانی و بزن و بکوب می‌پردازند.
کسانی که نامزد دارند برای همسر آینده‌ی خود « شب چله گر » می‌فرستند که اگر این کار را نکنند به علت ترک رسم، مورد سرزنش خانواده‌ی عروس قرار می‌گیرند.


لرستان: مردم لرستان در شب چله، با گوسفند یا بوقلمونی که برای شب چله، پروار و چاق کرده‌اند غذا تهیه می‌کنند. افراد خانواده‌ها به همراه بزرگان خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند، به گرفتن فال و تعریف داستان و خاطره می‌پردازند. آنها برای این شب مانند دیگر شهرهای ایران انواع تنقلات و میوه‌ها، خربزه و هندوانه تهیه می‌کنند. در شب چله نیز نوجوانان و جوانان محله‌های مختلف در لرستان، به گروه‌های دو یا چهار نفری تقسیم شده و به پشت بام خانه‌ها می‌روند و از مسیر دودکش بخاری‌های خاموش خانه‌های قدیمی یا جلو پنجره‌ها، شال می‌فرستند و با خواندن ترانه‌های مخصوص این شب تقاضای آجیل و تنقلات می‌کنند و صاحب خانه نیز مقداری از مواد خوراکی آن شب را به پرشال می‌بندد و با تکان دادن شال اشاره می‌کند که بالا بکشند.
البته در همه‌ی مناطق کشور در این شب و روز پس از آن، آیین‌های ویژه‌ای انجام می‌شود که به سبب مختصر بودن این نوشتار، از وارد شدن به همه‌ی آنها معذور بودیم. البته شباهت در آیین‌ها. خود از دلایلی بود که ما را به گزینش و ارائه آیین‌های چند استان و منطقه محدود داشت.
منبع: http://ipc.aspu.ru

 






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:40 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

?اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

 

اعتماد به نفس کودک,بالا بردن ?اعتماد به نفس کودک,تقویت اعتماد به نفس کودکان

 می خواهید کاری کنید تا فرزندتان احساس مهم بودن بکند؟ انجام این کارها و گفتن این جملات کمک بزرگی برای تحقق این هدف به شما می کنند.

?اعتماد به نفس کودک را با این 49 جمله بالا ببرید.
1. حضور او در جمع خانواده را مهم بدانید. مثلا بگویید «وقتی خدا تو رو به ما داد، می دانست ما چه چیزی در زندگی احتیاج داریم»

2. ببخشید عزیزم. می توانی من را به خاطر کاری که کردم ببخشی؟

3.من تو را می بخشم. و دیگر این موضوع را مطرح نمی کنم. باشه؟

4.امشب می خواهم فقط وقتم را با تو بگذرانم. چه کاری دوست داری که انجام بدهیم؟

5. بله،امشب غذایی رو میپزم که دوستش داری.?

6. من به تو اعتماد دارم.

7. از تو ممنون هستم.

8.بکار بردن صفات مثبت. نمی توانم باور کنم که تو چقدر ... هستی.

9.به تو افتخار می کنم.

10. برایت روی میز پول گذاشتم.

11. حرفت را باور می کنم.

12. به تو افتخار ?می?کنم. حتی با اینکه تو خیلی خوب نبودی، همچنان به تو افتخار می کنم.

13.می دانم که اخیرا خیلی رو در رو حرف نزده ایم. اما میخواهم بدانی که تو را قبول دارم. حتی اگر با تو موافق نباشم. و سعی می کنم برای بهتر شدن رابطه بین ما تلاش کنم تا هر دو بتوانیم دیگری را خوب درک کنیم.

14. برایت فلان چیز را گرفته ام.

15. از توانایی های او در یک موضوع خاص تعریف کنید. اخیرا دیده ام که در فلان چیز خیلی پیشرفت داشته ای. درست مثل فلان کاری که انجام می دادی.

16. تو را در فلان چیز تحسین می کنم. خیلی چیز?ا? از تو در این زمینه می توانم یاد بگیرم.

17. انتخاب بسیار هوشمندانه ای بود.

18.توواقعا داری مرد / خانم می شوی. نمی توانم بگویم چه قدرهیجان انگیز است!

19. می دانم که چقدر در فلان قضیه اذیت شدی. من واقعا متاسفم. نمی دانم چه قدر تحمل این موضوع برایت دشوار است ولی می دانم که لحظات سختی داشته ای.

20.تو همیشه فرزند من هستی و من همیشه تو را می بخشم و دوست دارم.

21. برو تا فردا صبح بخواب و استراحت کن.

? فکر چیزی نباش.?

22. فکر نمی کردم بتوانی فلان کار را انجام بدهی. واقعا من را تحت تاثیر قرار دادی. 

اعتماد به نفس کودک,بالا بردن ?اعتماد به نفس کودک,تقویت اعتماد به نفس کودکان

  23. نظرت درمورد فلان چیز چه است؟

24.چون میدونستم کار داری و یادت نیست ?من وقت دندانپزشکی تو را کنسل کردم.

25. بکار بردن صفات خوب در مورد پدر او. من پدرت را خیلی دوست دارم. او واقعا فوق العاده است.

26. دوست دارم وقتم را با تو بگذرانم.

?اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

27. خیلی خوشحالم که الان خانه هستی.

28. دوست دارم فلان کار را با تو انجام بدهم.

29. تو یکی از بهترین هدایایی هستی که خدا به من داده. واقعا خوشحالم خدا تو را به من داده!

30. وقتی با تو هستم احساس غرور خاصی می کنم.

31. خیلی خوب از عهده فلان کار برآمدی.

32. غذای مورد علاقه ات را درست کرده ام.

33. من تو را همان طور که هستی دوست داری. می دانم شاید خودت خیلی از خودت راضی نباشی ولی خداوند دقیقا می دانسته که تو را چگونه بیافریند. و من هم تو را همان طور که او آفریده دوست دارم و دلم نمی خواهم تو جور دیگری بودی.

34. مطمئن هستم که خدا از هر دوی ما مراقبت می کند. او همیشه این کار را کرده است. بیا باهم از او بخواهیم و دعا کنیم.

35. با لطف و کمک خدا، من و پدرت هرگز و هرگز از هم جدا نخواهیم شد.

36 . فلان لباس چه قدر به تو می آید.

37. اگر من جای تو بودم، همین حس را داشتم.

38. می توانی صدای موزیکی که گوش می دهی را کمی بلند کنی؟

39.خیلی در فلان کار مرتب و منضبط هستی.

40.فلان کاری که کردی واقعا شجاعانه بود.

41.حس می کنی که تو را ?در??کت? می کنم؟

42.اگر چیزی را بخواهی در من به عنوان مادرت تغییر بدهی، چه چیزی خواهد بود؟

43. واقعا در فلان زمینه استعداد خوبی داری.

44. بیا باهم بریم به مادربزرگ و پدربزرگ سر بزنیم.

45. تماشای بزرگ شدن تو واقعا جالب است.

46. فقط می خواستم بدانی که من برایت دعا می کنم.

47.دلم برایت تنگ شده ولی خوشحالم که دارد به تو خوش می گذرد.

48. واقعا وقتی خودت هستی من را خوشحال تر ?می کنی.

49. خیلی دوستت دارم.

منبع:niniban.com






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:26 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

اگر شما چشمان ریز و یا پلک افتاده ای دارید، اینگونه آرایش کنید

 

آرایش چشم های کوچک ,اصول درست آرایش,چهره آرایی

خانم هایی که دارای چشم های کوچک و یا پلک های افتاده ای دارند برای زیباتر به نظر رسیدن باید این نکات را فراموش نکنند.

معمولا خانم هایی که سنی از آنها گذشته است یا اشخاصی که به هر علتی چهره آنها دچار چین و چروک شده دانش کافی از اصول درست آرایش و چهره آرایی است.

سایه مناسب برای پلک های افتاده کدام رنگ است؟
افرادی که پلک آنها دچار کمی افتادگی شده بهتر است قسمت بیرونی چشم ها را آرایش کنند.
همچنین برای استفاده از خط چشم لازم است بدانند که مدل نازک می تواند انتخاب بهتری باشد. چون این افتادگی باعث پخش شدن مایع خط چشم شده و آرایش را خراب خواهد کرد پس بهتر است این افراد با داشتن چنین شرایطی، ترجیحا خط چشم را حذف کرده و یا آن را نازک بکشند و از خط چشم هایی که کمتر پخش میشوند استفاده نمایند.
در ضمن، سایه نخودی مایل به کرم باعث می شود که این افتادگی کمتر نمایان شود.
برای حالت دادن چشم ها، سایه های تیره مثل رنگ قهوه ای تیره یا دودی می تواند نتیجه خوبی داشته باشند.

در مورد چشم های ریز، بهتر است سایه را به صورت باریک و کشیده نزنید، زیرا چشم را کوچکتر از حد طبیعی خود نشان می دهد.

کدام رنگ کانسیلر مناسب تر است؟
خانم ها می دانند که برای پوشاندن تیرگی چشم ها بهتر است از کانسیلر استفاده کنند، اما اشتباه برخی از این افراد، در انتخاب رنگ کانسیلر است. این افراد فکر می کنند که هر چه رنگ کانسیلر روشن تر باشد، تاثیر بهتری در پوشاندن این تیرگی خواهد داشت. در صورتیکه  رنگ کانسیلری که یک یا دو درجه از رنگ پوست روشن تر باشد، تیرگی دور چشم را کمتر نشان می دهد و در غیر اینصورت، سفیدی طبیعی چشم ها را از حالت طبیعی خارج خواهد کرد.

در ضمن در هنگام زدن کرم پودر اول آن را در تمام نواحی سفت صورت مثل پیشانی، گونه ها و چانه، به صورت مورب  پخش کرده و در مرحله بعد برای یک دست کردن کرم پودر در همه جای صورت، باقیمانده کرم پودر روی قلم یا نوک انگشتان را به آرامی و ملایمت زیر چشم ها بمالید. فراموش نکنید که هرگز کرم پودر را به طور مستقیم بر روی چروک ها نمالید چرا که در بین چروک ها جمع شده و موجب می شود  این خطوط و چروک ها بیشتر به چشم بیایند.
منبع : mahsho






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:25 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

سالاد انار مخصوص شب یلدا

 

سالاد انار,طرز تهیه سالاد انار


مواد لازم برای سه نفر:

 پرتقال 3 عدد
 انار 1 عدد
 آب پرتقال طبیعی یک چهارم لیوان
 پنیر خامه ای بدون نمک به اندازه 2 الی 3 قوطی کبریت
خامه 4 قاشق
وانیل قدری
شکر 1 الی 2  قاشق چایخوری
خلال پسته برای تزئین


طرز تهیه :
پنیر را به مدت نیم الی سه ربع ساعت در آب گذاشته تا بی نمک شود . پرتقال ها را طوری پوست بکنید که به گوشت پرتقال برسد بعد هر قاچ پرتقال رابا کارد دانه دانه جدا کنید . نیمی از انار های دانه شده و پرتقال را در دیس بریزید و آب پرتقال هم بریزید سپس خامه و پنیر و وانیل و شکر را میکس کرده و اضافه کنید و دو باره با انار و پرتقال و با تزئینی از پسته روی خامه را بپوشانید.

منبع : ashpazierangin.blogfa.com






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:24 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

نحوه ست کردن لباس برای مهمانی نیمه رسمی

اگر میخواهد به یک مهمانی خودمانی بروید و میخواهید تیپی اسپرت و در عین حال شیک و زنانه داشته باشید به نحوه ست کردن و پیشنهادات ما توجه فرمایید.


پیشنهاد اول

ست کردن لباس مهمانی,پوشیدن لباس رسمی مهمانی
ساده و زیبا

ست کردن لباس مهمانی,پوشیدن لباس رسمی مهمانی
پیشنهاد سوم

ست کردن لباس مهمانی,پوشیدن لباس رسمی مهمانی
پیشنهاد چهارم
ست کردن لباس مهمانی,پوشیدن لباس رسمی مهمانی
پیشنهاد پنجم

ست کردن لباس مهمانی,پوشیدن لباس رسمی مهمانی
پیشنهاد ششم

ست کردن لباس مهمانی,پوشیدن لباس رسمی مهمانی
پیشنهاد هفتم

ست کردن لباس مهمانی,پوشیدن لباس رسمی مهمانی
پیشنهاد هشتم

ست کردن لباس مهمانی,پوشیدن لباس رسمی مهمانی

 

منبع : forums.mihandownload.com






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:24 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

در اولین ملاقات چه باید کرد؟

 

آشنایی و ازدواج,اولین جلسه خواستگاری

مکالمه، خیابانی دوطرفه است که هر دو نفر هم باید صحبت کنند و هم گوش کنند و اصلا یکطرفه معنا پیدا نمی کند. خانم ها باید توجه داشته باشند وقتی برای آشنایی و ازدواج با آقایان صحبت می کنند، هیچ اشکالی ندارد که نظرشان را بگویند و در مورد موضوع اصلی (ازدواج) بحث کنند.

این جمله ها برایتان آشنا نیست؟
شغلتون چیه؟
مدیر امور مالی هستم!
از کارتون راضی هستین؟
تا حدودی!
توی دانشگاه حسابداری خوندین یا مدیریت؟


بله، درست حدس زدید. این گفت وگوی یک دختر خانم با خواستگارش است. دوست دارید بدانید نتیجه این گفت وگو چه شد؟!

دختر حس کرد که پسر چندان تمایلی به او ندارد و حس پسر این بود که دختر چندان جالب به نظر نمی رسد! هردویشان فراموش کرده بودند که یکی از اهداف اولین ملاقات این است که دو طرف ببینند آیا تمایل و گرایشی در خودشان نسبت به دیگری می بینند؟ آیا دلشان می خواهد دوباره با هم ملاقات کنند؟ دختر احساس می کند با شروع گفت وگو و ادامه دادنش کار خود را کرده و پسر فکر می کند با پاسخ به تمام سوالات دختر در این رقابت موفق عمل کرده است.

هردو با حس نارضایتی به منزل رفتند چون پسر فقط به ظاهر دختر توجه کرده و دختر هم نتوانسته با پسر ارتباط عاطفی برقرار کند. شما هم نمی دانید در اولین ملاقات با همسر احتمالی آینده تان باید به چه مواردی توجه کنید؟ اگر دوست دارید در چنین مواقعی اشتباه نکنید، به مواردی که دکتر جان گری، نویسنده کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی» و متخصص روابط زناشویی در ادامه گفته، توجه کنید.

یک تنه بار گفت وگو را به دوش نکشید!
مکالمه، خیابانی دوطرفه است که هر دو نفر هم باید صحبت کنند و هم گوش کنند و اصلا یکطرفه معنا پیدا نمی کند. خانم ها باید توجه داشته باشند وقتی برای آشنایی و ازدواج با آقایان صحبت می کنند، هیچ اشکالی ندارد که نظرشان را بگویند و در مورد موضوع اصلی (ازدواج) بحث کنند.

حتی اگر وسط حرفشان بپرند البته اگر بجا و درست باشد اصلا از طرف آقا بی ادبی محسوب نمی شود. پس خانم ها نباید فکر کنند که مثل یک روبات باید تک تک قواعد دستور نگارش و اصول ادب و نزاکت را رعایت کنند و مطمئن باشند ساکت ماندن و اینکه دائم در پاسخ آقا بگویند «منم موافقم!» یا «منم همین طور!» نه کارساز است و نه جذاب! آقایان هم دقت کنند خانم ها انتظار دارند آنها هم در گفت وگو شرکت کنند و گاهی ادامه بحث را در دست بگیرند و با هر سوالی که پاسخ می دهند، یک سوال از خانم بپرسند، نه اینکه فقط جواب بدهند.

از همان اول، درددل نکنید!
لحن صحبت بسیار مهم است. مکالمه باید روشن و مهم تر از آن مثبت باشد. صحبت از مشکلات در اولین جلسه، باعث می شود طرف مقابل احساس کند شاکی هستید یا دنبال کسی برای درددل می گردید! در صورتی که الان وقت شناخت پیدا کردن است نه درددل! یادتان باشد الان فرصت خوبی است که خودتان را به بهترین نحو معرفی کنید و نگذارید حس و حال ارتباطتان منفی شود.

حداقل الان، بی خیال گذشته ها شوید!
موضوع صحبت در اولین جلسه اهمیت زیادی دارد. همان طور که در اولین جلسه نباید در مورد سیاست یا روابط زناشویی صحبت کنید، در مورد سابقه عشقی و روابط قبلی طرف مقابل هم پرس و جو نکنید. این حرف ها خصوصی تر از آن است که بتوان در چنین موقعیتی از آنها حرف زد. یادتان باشد موضوعاتی مثل عمل جراحی مثانه تان، سابقه خانوادگی مرض قند یا کلکسیون عکس ستاره های سینما هم موضوع خوبی برای این روز نیست.

خوب است در مورد فیلم و موسیقی، کتاب یا رستوران ها و فعالیت های مورد علاقه تان حرف بزنید. بهتر است سوال هایتان را به این شکل بپرسید: برای تفریح و سرگرمی چه می کنید؟ از چه موضوعاتی خوشتان می آید؟ اخیرا چه فیلمی دیده اید؟ کجا بزرگ شده اید؟ به عبارت دیگر، از هر راهکاری برای شناخت بیشتر یکدیگر استفاده کنید. این فرصت عالی را از دست ندهید اولین ملاقات بهترین موقعی است که می توان طرف مقابل را بهتر شناخت و بررسی کرد که آیا تمایلی برای ملاقات مجدد وجود دارد یا خیر؟

یادتان باشد به دلیل تفاوت بسیار زیادی که در شیوه برقراری ارتباط بین زنان و مردان وجود دارد، ممکن است بعد از اولین جلسه یکی از دو طرف یا حتی هر دو، به اشتباه حس کند تمایلی برای ادامه رابطه وجود ندارد و شاید موقعیت را برای یافتن شریک زندگی اش از دست بدهد. به همین دلیل باید این تفاوت ها را شناخت و نحوه مکالمه و برقراری ارتباط را به صورتی اجرا کرد که راه برای دیدار و گفت وگوهای بعدی باز باشد. در ملاقات اول بهتر است سریع قضاوت نکنید و حتما به جلسات بعدی فکر کنید، بنابراین فقط به ظاهر و مسائل سطحی فکر نکنید و سعی کنید حرف هایتان حساب شده و هدفمند باشد تا نتیجه بهتری به دست آورید.

در اولین دیدار، یک نکته را گوشه ذهنتان داشته باشید؛ با بیان و نمایش بهترین های وجودی خود و عملکردی که هم شما را جذاب نشان دهد و هم تمایل طرف مقابل را افزایش می دهد، این ملاقات را می توانید به خاطره انگیزترین اتفاق زندگی تان تبدیل کنید.

منبع:سلامت






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:22 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

گردش در باغی که میوه های سنگی دارد + تصاویر

 

در میان دشت های اطراف سیرجان، باغی وجود دارد که همه فصل های سال میوه دارد و وزن میوه های آن گاهی به بیش از 10 کیلوگرم می رسد! اینجا اثری ماندگار و منحصر به فرد وجود دارد که هر بیننده ای را به تماشا فرا می خواند... باغی شش گوش با صدها درخت بارور اما این باغ با سیار باغها بسیار متفاوت است و نه نیاز به آب دارد و نه آفتاب اما سالهاست درختانش سربلند ایستاده اند و ایستادگیشان را مدیون پیر مردی کر و لال هستند که تک تک آنها را با دستانش و در سکوت و بهت روستائیان و گردشگران کاشت.

گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

 گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

درختان این باغ تشکیل شده اند از تنه های درختان خشکیده و سنگهایی که از شاخ و برگ درختان آویزان است. داستان این باغ از آنجا آغاز شد که درویش خان اسفندیاری که از زمین داران سیرجان محسوب می شد، در سال 1340 پس از اجرای طرح اصلاحات ارضی میزان قابل توجهی از زمینهای خود را از دست داد و در نهایت به دلیل عدم آبیاری زمینهای بارورش که سالها برای آبادی آنها تلاش کرده بود، جلوی چشمانش خشک شد. درویش خان که این ظلم را بار سنگینی بر دوش خود و خانواده اش می دید، پریشان شد و در صحرای مجاور یکی از باغ هایش که پس از اجرای طرح اصلاحات ارضی کاملا خشک شده بود، چادر زد.

گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

  گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

پس از آن اقدام به ایجاد این باغ کرد اما اینکه دلیل اصلی ایجاد این باغ چه بوده است حکایتهای مختلفی دارد اما به دلیل کر و لال بودن درویش خان هیچ گاه راز احداث این باغ مشخص نشده است. نکته عجیب اینکه در برخی موارد تنه های درختان خشک شده و سنگهای عظیمی که به آنها اویزان شده است آنقدر بزرگ است که مشخص نیست این مرد چگونه از پس احداث باغ سنگی برآمده است. وی تنه درختان را از روستاهای اطراف جمع آوری کرده و در زمین کاشته است. میوه این درختان سنگ است! سنگ های بزرگ و سنگین را سوراخ و با سیم و کابل از تنه درختان آویزان کرده است. به گفته فرزند درویش خان تعداد درختان 180 اصله بوده است که تعدادی از آن ها اکنون وجود ندارد و هر ساله بخشی از درختان از بین می رود!

گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

  گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

درویش خان متولد سال 1303 بوده است و در سال 1386 چشم از دنیا فرو می بندد و در همان باغ سنگی خود برای همیشه آرام می گیرد... پرویز کیمیاوی کارگردان شهیر ایرانی در سال 1355 فیلم باغ سنگی را با حضور خود درویش خان به عنوان بازیگر نقش اصلی و با حضور دیگر اهالی باغ سنگی می سازد. نکته جالب اینجاست که فیلم باغ سنگی پرویز کیمیاوی جایزه خرس نقره ای جشنواره فیلم برلین را در سال 1976 از آن خود کرده است. خلاصه داستان فیلم باغ سنگی بدین شرح است: درویش خان، مردی کر و لال است که با خانواده اش از طریق شبانی در صحرا زندگی می کنند. روزی درویش خان در صحرا می آرامد و خواب نما می شود. پس از بیدار شدن تخته سنگ عجیبی را زیر سر خود می بیند و آنرا به خانه می برد و به درختی می آویزد. درویش خان، روزهای بعد، قطعه سنگ های دیگری می یابد. با سیم های تلگراف، سنگ ها را به درخت های اطراف چادرش آویزان می کند.

گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

 گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

 به زودی باغی از سنگ در اطراف چادر برپا می شود. مردم از روستاهای دور و نزدیک برای تماشا و تبرک و بستن دخیل به باغ سنگی می آیند. همسر درویش خان از مردم در ازای آمدن به باغ سنگی پول و هدیه مطالبه می کند، و با طمع ورزیهایش زندگی درویش خان را برمی آشوبد!

مسیر دسترسی به باغ سنگی سیرجان:
حدود 45 کیلومتری شرق سیرجان در جاده بافت، بعد از بلورد، حیدرآباد و میاندوآب تابلوی بزرگی در کنار جاده ورود شما را به منطقه نمونه گردشگری باغ سنگی خوش آمد می گوید. در اطراف باغ سنگی سیرجان، زنبورخوارها و پرندگان شکاری زیادی دیده می شود...

گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

 گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

 در هنگام بازدید از باغ سنگی مراقب درختان و میوه های آن یعنی سنگ ها باشید و به آن ها دست نزنید. این باغ یک اثر هنری است که نیاز به مراقبت دارد تا برای نسل های آینده نیز باقی بماند... اکنون باغ سنگی سیرجان یکی از جاذبه های منحصر به فرد ایران و خاص در دنیا می باشد که گردشگران را به سمت خود می کشاند... به جز باغ سنگی درویش خان، آرامگاه شاه فیروز، قلعه سنگ سیرجان، یخدان دو قلوی سیرجان، بادگیر چپقی، کفه نمک سیرجان، عمارت سعید نیا، کاروانسرای پاریز، کاروانسرای آقا ابراهیم، بازار قدیم و آرامگاه میرزبیر از دیگر جاذبه های گردشگری سیرجان می باشد...

گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

 گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

 گردش در باغی که میوه های سنگی دارد,میوه های سنگی,

 بر روی سنگ قبر درویش خان اسفندیار شعر زیر نوشته شده است:


رهرویی دردآشنا دیدم که هستی باخته
بعد عمری رنج و محنت باغ سنگی ساخته

میوه های آن درختان سنگ های گونه گون
با دو صد خون جگر بر رشته ای افروخته

باغ سنگش را دگر ظالم نمی گیرد از او
با چنان امید او این چنین ساخته


منبع: خبرگزاری مهر 

وبلاگ ایران را بگردیم






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:21 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

چه کسانی نباید پرواز کنند؟

 

ناراحتی قلبی , مسافرت با هواپیما

چه کسانی منع پرواز دارند؟
به برخی از افراد به علت داشتن بیماری‌هایی خاص یا مشکلاتی اجازه پرواز داده نمی‌شود. مگر اینکه بیماری یا مشکل‌شان رفع شود یا از سوی پزشک خود تاییدیه همراه داشته باشند. مثلا کسانی که دچار سکته مغزی شده‌اند، ناراحتی قلبی یا ریوی پیشرفته دارند، مبتلا به سل هستند، هموگلوبین خونشان از 7.5 کمتر است یا خانم‌های بارداری که بارداری‌های مشکل‌دار داشته‌اند تا رفع بیماری‌شان بهتر است برای مسافرت هواپیما را انتخاب نکنند.

 

توصیه می‌شود که بیماران مبتلا به صرع، اختلالات عصبی و کسانی که رفتار تهاجمی دارند حتما با یک همراه مسافرت کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل کسی باشد که بتواند کمکشان کند. کسانی که جراحی روده انجام داده‌اند یک تا دو هفته و افرادی هم که کولونوسکوپی یا لاپاروسکوپی شده‌اند، بهتر است 24 ساعت بعد از عمل از مسافرت هوایی پرهیز کنند. به خانم‌هایی هم که سه ماهه سوم بارداری را پشت سر می‌گذارند پیشنهاد می‌شود که خیلی اصرار به پرواز و مسافرت هوایی نداشته باشند.

 

افرادی که تجربه مسافرت هوایی را داشته‌اند، دیده‌اند که قبل از بلند شدن هواپیما آب‌نباتی به مسافران داده و از آنها تقاضا می‌شود که هنگام پرواز آن را بمکند. این کار علت خاصی دارد؟
دلیلش این است که وقتی هواپیما از زمین بلند می‌شود و به آسمان می‌رود اختلاف فشاری به وجود می‌آید که باعث اختلال کارکرد شیپوراستاش می‌شود، وقتی که شما شکلات را می‌مکید و آب دهانتان را قورت می‌دهید این کار باعث باز شدن شیپوراستاش و در نتیجه برقراری تعادل در دو طرف پرده گوش می‌شود که اگر این کار انجام نشود ممکن است گوش این اختلاف فشار را تحمل نکند و در موارد نادری حتی پرده گوش پاره شود یا شاید هم فقط باعث شود که شما گوش درد بگیرید.

 

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که به جای مکیدن شکلات، آدامس بجوند اما چون در فرآیند جویدن آدامس ما آب دهانمان را قورت نمی‌دهیم پس قطعا آدامس جویدن نمی‌تواند تاثیری به اندازه مکیدن شکلات و آب‌نبات در جلوگیری از ناراحتی‌های گوش، هنگام پرواز داشته باشد.

 

نوزادان از چه زمانی می‌توانند سفر هوایی داشته باشند و آیا ممکن است در پروازها مشکلی برای آنها به وجود آید؟
هرچند که از نظر پزشکی بعد از هفت روزگی منعی برای پرواز نوزادان وجود ندارد اما برخی متخصصان توصیه می‌کنند که این کار تا دوسه ماهگی انجام نگیرد چون احتمال دارد نوزاد نتواند اختلاف فشار را تحمل کند و پرده گوشش پاره شود. همچنین توصیه می‌شود که حتما در هنگام پرواز نوزاد را مجبور به مکیدن شیر یا پستانک کنید تا احتمال آسیب دیدنش به حداقل برسد.
منبع:aftabir.com






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:21 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

تصاویر جذاب و دیدنی روز - شنبه 22 آذر 93

 

عکسهای جالب, نلسون ماندلا,عکسهای جذاب

خمیازه ای طولانی در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا در رم


 

تصاویر دیدنی,تصاویر جالب

بازی و شیطنت های بچه خرس ها در آلاسکا


 

عکسهای جالب,تصاویر جالب

غرق شدن توریست ها در زیبایی یکی از جاذبه های طبیعی آریزونا


 

عکسهای جذاب,تصاویر دیدنی

بدون شرح


 

عکسهای جالب,تصاویر دیدنی

یک دوره گرد خیابانی با لباسی شبیه مجسمه آزادی در نیویورک در زیر برف در میدان تایمز


 

عکسهای جالب,عکسهای جذاب

نمایشگاه بین المللی گربه در شهر فلورانس ایتالیا


 

تصاویر دیدنی,کریسمس,تصاویر جالب

این هم مدل جدید آرایش صورت مردانه برای کریسمس


 

عکسهای جالب,تصاویر جالب

بدون شرح


 

عکسهای جالب,تصاویر دیدنی

بارش باران و سیل در کالیفرنیا


 

عکسهای جالب,موج سواری , تصاویر دیدنی

موج سوار حرفه ای آلاستیر منی در حال موج سواری در میان موج های وحشی ایرلند


 

عکسهای جذاب,جشن کریسمس ,تصاویر جالب

منم خودمو به جشن کریسمس رسوندم اما الان خسته ام باید بخوابم!


 

عکسهای جالب,عکسهای جذاب

بدون شرح


 

تصاویر دیدنی,گاو بازی,تصاویر جالب

صحنه ای از اتفاقات گاو بازی در لاس وگاس


 

عکسهای جالب,گوریل ,تصاویر جالب

بچه گوریل یک روزه در باغ وحش لندن


 

عکسهای جذاب,تصاویر دیدنی

بدون شرح






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:20 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس