سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشتباهات بزرگ در دکوراسیون فضاهای کوچک

 

از آنجایی که دکوراسیون خانه های کوچک می تواند با اشتباهاتی همراه باشد، در این مقاله این اشتباهات را به شما گوشزد می کنیم.


اگر خانه شما هم کوچک است در چیدمان خانه تان این اشتباهات را انجام ندهید. این اشتباهات باعث می شود خانه شما از چیزی که هست کوچکتر به نظر برسد.

لوازم خانگی زیاد
هرگز اجازه ندهید که تعداد، متر مربع خانه‌ی شما را تعریف کند. از آنجایی که در چنین فضاهایی همه چیز نمایان است، از لوازمی استفاده نکنید که با فضای خانه‌تان همخوانی نداشته باشد. از مبل‌های بدون دسته یا صندلی استفاده کنید.

دکوراسیون فضاهای کوچک,اشتباهات بزرگ در دکوراسیون


پر کردن تمام فضا
جای برای نفس کشیدن در فضا قرار دهید. وجود میز قهوه خوری یا چند تکه الزامی نیست. لوازمی را خریداری کنید که در طولانی مدت به کارتان بیاید، مثلا یک مبل عسلی می‌تواند هم به عنوان یک صندلی اضافه و هم به عنوان میز قهوه خوری به کارتان بیاید.

دکوراسیون فضاهای کوچک,اشتباهات بزرگ در دکوراسیون


استفاده نکردن از رنگ‌
فکر نکنید که همه چیز باید حتما سفید باشد. اگر رنگ‌ها را دوست دارید پس در آن‌ها زندگی کنید.! تعادلی از سفید و رنگ می‌تواند فضا را شادابتر کند. به جای اینکه رویکرد همه یا هیچ را پیش بگیرید یک دیوار را رنگی کنید. به این صورت فضا بزرگتر به نظر می‌رسد.

 

دکوراسیون فضاهای کوچک,اشتباهات بزرگ در دکوراسیون


استفاده از دیوار برای ساختن اتاق
این کار را افرادی انجام می‌دهند که دیواری بین بخش غذاخوری و نشیمن ندارند. یک تفکیک کننده‌ی دکوری، یک پنل یا پرده نیز می‌تواند بخش‌های مختلف خانه را از هم جدا سازد.

 

دکوراسیون فضاهای کوچک,اشتباهات بزرگ در دکوراسیون


استفاده از قفسه تنها برای نگهداری کتاب
این اشتباه بزرگی است. شما می‌توانید از قفسه کتاب برای جدا سازی فضای کار با اتاق خوابتان استفاده نمایید.

دکوراسیون فضاهای کوچک,اشتباهات بزرگ در دکوراسیون


منبع : seemorgh.com






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:20 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

پاسخ رهبری به نامه معاون‌اول رئیس‌جمهور

 

اخبار,اخبارسیاسی, رهبر

 

 اخبارسیاسی  - چرا اقدام قاطع برای مبارزه با فساد صورت نمی گیرد؟
پاسخ رهبری به نامه معاون‌اول رئیس‌جمهور

 رهبر معظم انقلاب خطاب به سران سه قوه فرمودند: تصمیمات قاطع ، عملی و بدون هرگونه ملاحظه ای بگیرید و اجرا کنید.

اسحاق جهانگیری در سخنانی در همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد گفت: اوایل ماه جاری به رهبر معظم انقلاب نامه ای نوشتم که این همایش برگزار می شود و بین سران سه قوه نیز همدلی و هماهنگی برای مبارزه با فساد وجود دارد. جهانگیری ادامه داد: در این نامه خدمت حضرت آقا عرض کردم که خوب است ابتدای این همایش از سوی شما پیامی داشته باشیم یا پایان آن دیداری انجام دهیم که هر کدام را مصلحت بدانید.

وی همچنین گفت: ایشان در حاشیه نامه ای که خدمتشان فرستاده بودم چند جمله مرقوم فرمودند که روز گذشته دفتر مقام معظم رهبری برای من فرستادند. معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در حاشیه این نامه چند جمله مرقوم فرمودند که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می کنم ، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای کند؟ مگر وضعیت برای شما مسوولان سه قوه روشن نیست؟ باتوجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسوولان امر وجود دارد ، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون سمینار ، تصمیمات قاطع و عملی و بدون هرگونه ملاحظه ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.


  اخبار سیاسی  - بهار نیوز






تاریخ : دوشنبه 93/9/17 | 9:44 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

منظور آقای فرماندار از این اظهارات را باید در وقت مناسب تر از وی پرسید؛ ولی آنچه که ابتدا به ساکن از این بیانات در اذهان عمومی متبادر می شود، تناقض فاحشی با آنچه در قانون به عنوان ...

"شهرداری متعلق به شورای شهر نیست! شهرداری همانند شرکت های تعاونی می ماند و متعلق به تمام مردم آباده است، بنابراین سود سهام شهرداری در معدن استقلال باید برای مردم هزینه و باعث ساماندهی امورات مردم شود. "

این جملات، بیانات مهندس محمدرضا زارع فرماندار آباده  در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید معدن استقلال بود که چندی پیش تیتر یک برخی رسانه ها و حتی نشریه منتصب به شهرداری شد.

این تعریف جدید آقای فرماندار در خصوص رابطه شهرداری و شورای اسلامی شهر، به رغم اینکه واکنش خاصی از سوی اعضای شورای شهر در پی نداشت، در جای خود تامل برنگیز است.

منظور آقای فرماندار از این اظهارات را باید در وقت مناسب تر از وی پرسید؛ ولی آنچه که ابتدا به ساکن از این بیانات در اذهان عمومی متبادر می شود، تناقض فاحشی با آنچه در قانون به عنوان وظایف شورای شهر ذکر شده، دارد.

 

از زمان اجرایی شده قانون شوراهای شهر و روستا و برگزاری انتخابات و روی کار آمدن آن ها، یکی از مهمترین وظایف این شوراها، انتخاب شهردار و به تبع آن نظارت بر شهرداری و موسسات و شرکت های وابسته بوده است یا به عبارت صحیح تر، مردم صیانت از حقوق حقه خود را در امور شهری به این نمایندگان واگذار نموده اند.

 

با فرض صحیح بودن نظر آقای فرماندار مبنی بر شباهت شهرداری و شرکت های وابسته با شرکت های تعاونی، باید به این نکته توجه کرد که در هیچ جای کشور شرکت تعاونی وجود ندارد که همه مردم یک شهر سهامدار آن باشند.

 

از سوی دیگر همانگونه که می دانید هر شرکت، هیات مدیره ای دارد که با رای مستقیم سهامداران انتخاب می شوند و یکی از وظایف این هیات، انتخاب مدیرعامل و نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات مدیره توسط آن مدیرعامل است.

 

با در نظر گرفتن این دو نکته، آیا می توان این گونه برداشت کرد که مردم شهرستان آباده به عنوان عمده سهامدار شرکت تهیه و توزیع خاک نسوز استقلال، به نمایندگی شهردار آباده، صرفا از طریق انتخاب اعضای شورای شهر و به تبع آن انتخاب شهردار به عنوان رئیس هیات مدیره، می توانند در امور معدن تاثیر گذار باشند؟

 

در نگاهی منطقی، این مهم وظیفه شهردار و شورای شهر را در قبال مردم بسیار سنگین تر می کند، هر چند عملکرد شهردار آباده یا به عبارتی شورای اسلامی شهر در انتخاب هیات مدیره معدهن ضعیف بود، بطوری که امروز تبعات آن محسوس می باشد و تغییرات مدیریتی معدن نیز ضروری به نظر می رسد.

 

با این تفاسیر پس اگر "شهرداری متعلق به شورای شهر به عنوان نمایندگان منتخب مردم نیست، پس متعلق به کجاست؟" پس چگونه شهرداری اجازه ندارد خارج از بودجه و مصوبه شورای اسلامی شهر هزینه ای انجام دهد؟

اگر نظارت بر عملکرد شهرداری از سوی شورای اسلامی شهر به عنوان منتخبین مردم صورت نگیرد، پس چگونه باید این مهم تحقق یابد؟

 

در جای دیگری از سخنان آقای فرماندار که به نوعی با جملات اول در تناقض است آمده: "شورای اسلامی شهر آباده که منتخب مردم این شهر نیز می باشد باید از ساختار معدن و قشر کارگر حمایت کند."

با کنار هم گذاشتن این جملات این سوال مطرح می شود حال که شهرداری به شورا تعلق ندارد، چه دلیلی وجود دارد که شورای شهر از شرکت وابسته به شهرداری حمایت کنند، شرکتی که ساختار آن تحت مدیریت شهرداری است؟

 

با گذشتن از این بحث، دو موضوع دیگری که آقای فرماندار به آن اشاره نمود، تخصصی بودن هیات مدیره و خرید و فروش سهام معدن در فرابورس بود؛ در توضیح این دو نکته می توان به همین بسنده کرد که یکی از اعضای این هیات مدیره تخصصی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار رد صلاحیت شده است و به نوعی تخصصی بودن آن را زیر سوال می برد.

 

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که عملکرد هیات مدیره و شورای شهر در انتخاب مدیرعامل معدن، خواه صحیح یا خواه غلط، باعث شد که بزرگترین بنگاه اقتصادی شهرستان آباده به مدت بیش از یک ماه، روند رو به رشد خود را از دست بدهد و این اختلال در نهایت مردم را متضرر خواهد نمود.

تغییرات مدیریتی در یک مجموعه این چنینی، باید در حداقل زمان ممکن صورت بگیرد که این مهم در خصوص معدن استقلال اتفاق نیفتاد و به نوعی گویای ضعف مدیریت و عدم یکپارچگی دست اندرکاران این مجموعه است.

امید میرود شهردار آباده با دقت نظر بیشتری برای پیشبرد هرچه بهتر مدیریت معدن استقلال به عنوان قلب تپنده اقتصادی شهر، تغییراتی را اعمال نماید تا همه مردم شاهد رشد روز افزون اقتصاد شهرستان باشند.






تاریخ : دوشنبه 93/9/17 | 9:41 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

یک اتاق خواب ایده آل!

 

اتاق خواب فضایی برای خلوت کردن و رسیدن به آرامش برای هر فرد است و طبیعی است که دکوراسیون آن از هر فضای دیگری در خانه مهم تر است. در این مطلب تمام جوانبی را که برای داشتن یک اتاق خواب ایده آل و پر از آرامش باید در نظر بگیریم را با هم بررسی می کنیم.

 

دکوراسیون اتاق خواب,دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب


نکاتی درباره دیوار پوش
استفاده ازدیوار پوش های جدید، کاغذ دیواری ها، رنگ آمیزی های متنوع و قاب های عکس و تصاویر ترسیمی همه و همه از راه های مختلف برای زیباتر نمودن دیوارهای اتاق خواب است. طرح دیوار اتاق خواب نباید چشم را اذیت کند و در حقیقت باید رنگی باشد که شخص بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به راحتی درون آن به آرامش دست یابد.

 

بعضی از مردم ترجیح می دهند که دیوار را رنگ نمایند و سپس با نصب استیکر که اصولا مناظر طبیعت، گل ها و دریا می باشند دیواراتاق خود را زیباتر نمایند. البته کم نیستند افرادی که توجهی به دیوار ندارند و آن را به رنگ سفید یکنواخت رنگ آمیزی می کنند و یا آن قدر وسایل مختلف در یک در اتاق قرار می دهند که دیوار اصولا دیده نمی شود!

دکوراسیون اتاق خواب,دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب


استفاده از عناصر جذاب در اتاق خواب
برای خلق جذابیت بیشتر در اتاق خواب گذاشتن قاب عکس های دلخواه با اندازه‌ها و اشکال متفاوت روی دیوار و در عین حال حفظ تناسب رنگ برای اینکه در مجموع هماهنگ به نظر برسد می توانید فضا را بسیار زیباتر کنید.

دکوراسیون اتاق خواب,دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب


استفاده از میز آرایش و آینه در اتاق خواب
انتخاب یک میز آرایش شیک و زیبا تاثیر زیادی در چیدمان و دکوراسیون اتاق خوابتان خواهد داشت.در اتاق‌خواب کوچک با انتخاب میز آرایش ظریف و کوچک می توان سطحی برای قرار دادن لوازم کوچک داشت.

 

دکوراسیون اتاق خواب,دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب


دکوراسیون اتاق خواب مستر
اتاق والدین یا اتاق مستر، یکی از فضاهای کاملا شخصی است. ابتدا تصمیم بگیرید که قصد دارید چه عنصری نقطه کانونی دکوراسیون اتاق خواب شما باشد.تخت خواب، میز توالتی زیبا، پرده یا دیوار پشت تخت؟ نقطه کانونی وسیله ای بزرگ است که به زیباترین شکل در دکوراسیون اتاق جای می گیرد و بقیه تحت تاثیر آن چیده می شوند. در اغلب اتاق خواب ها، تخت خواب نقطه کانونی است که می توانیم آن را به شما نیز پیشنهاد کنیم.

مرحله بعدی این است که تصمیم بگیرید تخت خواب خود را کجا قرار دهید. از نظر ما بهترین جا برای قراردادن تخت، جلوی بزرگترین دیوار اتاق است.اما اتاق های مختلف شرایط متفاوتی برای جای مناسب قرارگرفتن تختخواب دارند.


حتما برای دو طرف تختخواب، از میز کنار تختی و آباژور استفاده کنید زیرا این عنصر می تواند هم به سادگی تقارن در دکوراسیون به وجودآورد و هم سطحی با دسترسی آسان برای قراردادن وسایلی از قبیل ساعت زنگی، عینک مطالعه و لیوان آب در اختیار شما قرار دهد.  هنگام تعیین جای مناسب برای وسایل، به جای کلید پریزها نیز توجه داشته باشید. برای مثال کنار تخت خواب و میز توالت باید پریز برق وجود داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب,دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب


نکاتی درباره کفپوش اتاق خواب
برای انتخاب کفپوش، گزینه های زیادی وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند، جدای از ظاهر متفاوت و بحث سلیقه، هر کدام از این مصالح در فضای خاصی جوابگو هستند.موکت ها نرم و زیبا هستند، برای اتاق خواب ایده آل بوده و معمولا گرمترند. چوب و پارکت نیز از سنگ و سرامیک گرم تر و مناسب تر است.

 

دکوراسیون اتاق خواب,دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب


نکاتی در سرویس بهداشتی در اتاق خواب
هر روز که از خواب بیدار می‌شویم به اولین جایی‌ که پا می‌‌گذاریم سرویس بهداشتی است. در حقیقت ما وقت زیادی از عمرمان را در سرویس بهداشتی می‌‌گذرانیم پس می‌‌بایست این مکان را به محلی مطبوع تبدیل کنیم. 


در سال‌های گذشته، مفهوم سرویس بهداشتی از حالت سنتی‌ آن فاصله گرفته و بیشتر جنبه? شخصی‌ به خود گرفته، به‌طوری که سرویس بهداشتی و حمام بخشی از اتاق خواب تلقی‌ شده که امکاناتی را در اختیار فرد قرار می‌‌دهد. می‌توان حمام اتاق خواب را طوری طراحی کرد که به مکانی تبدیل شود برای تمدد اعصاب و رسیدن به آسودگی‌ خاطر.

دکوراسیون اتاق خواب,دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب


استفاده از گیاهان در محیط اتاق خواب     
این روزها خیلی‏ ها نداشتن حیاط و بالکن و کوچک بودن فضای آپارتمان را بهانه می‏ کنند و می گویند نگهداری از گل‏ ها و گیاهان در فضای کوچک آپارتمان‏ های امروزی کار آسانی نیست. اما اگر بدانید نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی چه‌قدر فایده دارد، برای اینکه پای گل و گیاه را به خانه‏ تان باز کنید، هیچ بهانه ‏ای نمی‏ آورید.


این هم چند دلیل برای نگهداری از گیاهان در اتاقتان:
گیاهان هوای خانه را تمیز می کنند.
گیاهان شادی می آورند.
گیاهان خستگی و سرماخوردگی را از بین می ‏برند.

 

منبع : chidaneh.com






تاریخ : دوشنبه 93/9/17 | 9:39 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

درباره ورزش پر طرفدار اسکی بیشتر بدانیم

 

اسکی,ورزش اسکی,تاریخچه ورزش اسکی

 درباره ورزش پر طرفدار اسکی بیشتر بدانیم
شما ممکن است که فکر کنید که اسکی ورزش جدیدی است. ولی باید بدانید که اسکی یکی از قدیمی ترین طرق مسافرت بود که بشر شناخت. خود کلمه «اسکی» از کلمه ایسلندی scidth می آید که معنی«کفش برف» را می دهد. بعضی از تاریخ نویسان عقیده دارند که حتی مبدأ و پیدایش اسکی به عهد حجر باز می گردد و حجاری هائی پیدا شده که بشر را در حال اسکی کردن نشان می دهند.

اولین چوب های اسکی تا آنجا که به خاطر می آید ، چارچوب خمیده ای داشته که از استخوان حیوانات درست می شده و آن را با تسمه چرمی بپا نگاه می داشتند. در این مورد تصویری موجود است که روی سنگ حجاری شده و مربوط به نهصد سال قبل است که یک اسکی کننده را نشان می دهد.


معرفی ورزش اسکی
اسکی به عنوان یک ورزش، برای نخستین بار در نروژ شروع شد. در حقیقت، شهر «مورگدال» در این کشوربه عنوان «مهد ورزش اسکی» شهرت دارد، زیرا این منطقه برای زمان های درازی منطقه بسیار برف گیری بوده است. در زمستان موقعی که اهالی بومی، برای شکار یا مسافرت به کوه ها می روند یا برای خرید یا دید و بازدید به دهکده یا بازار می روند، مجبورند که برای راه رفتن از چوپ اسکی استفاده کنند.
بالاخره اگر فکر می کنید که مسابقات اسکی یک پدیده جدید است، باید بدانید که در نروژ حدود سال 1767 مسابقاتی بین حریفان زبردست، ترتیب داده می شده است.
مردم ناحیه تله مارک نروژ دراوایل سالهای 1700 به گسترش اسکی بعنوان ورزش معتقد بودند ، آنها روشهای تله مارک و کریستیانا ( کریستی حالا ) و همچنین روش نمایشی هنری راخلق کردند .آنها غالباً شیفته پرش بودند .بدین گونه که هردو اسکی آلپاین ونوردیک این حالت را دارا بودند.


ورزش اسکی
به منظور آشنا شدن نوآموز با وسایل و عادت کردن به آنها ، انجام حرکات مقدماتی و انتخاب محل بسیار اهمیت دارد.
در ابتدا نوآموز باید با وسایل اسکی آشنا شود و به اسکیها، چوبدستها و کفشهای اسکی عادت کند. در ضمن باید با سُرخوردن، لبه دادن، چرخیدن ، وزن دار کردن و سبک کردن اسکیها نیز آشنا شوند و در عین حال با دمای محیطی که قرار است در آنجا اسکی کند وفق پیدا کند.


تمرینات
تمرینات مرحله مقدماتی به سه دسته تقسیم می شوند :
الف) کنترل وسایل و بستن اسکیها
ب ) تمرینات در جا
پ ) تمرینات در حال حرکت

 

بلند شدن از زمین
شخصی که زمین افتاده باید ابتدا اسکیها را به حالت موازی و افقی درآورده و آنها را نزدیک و در پایین بدن قرار دهد. سپس چوبدستها را نزدیک باسن و در بالای اسکی کوه قرار داده و با تکیه بر آنها از زمین بلند شود.


چند نکته :
- اگر وزن بیشتری روی عقب اسکیها باشد ، سر خوردن و پیچ زدن با حالتی که وزن روی جلوی اسکیها باشد تفاوت دارد.
- اسکی ای که لبه دار باشد، بهتر هدایت می شود.
- اسکی ای که هنگام اعمال نیرو لبه نداشته براحتی از کنترل خارج می شود.
- با کاهش وزن روی یک اسکی، بر دیگر اسکی به همان نسبت وزن بیشتری قرار خواهد گرفت.
- هنگام تغییر مسیر دادن، اسکیها روی لبه قرار می گیرند.


شوس راست
منظور از شوس راست سرخوردن مستقیم و از روبرو در خط شیب است.
اسکیها به موازات یکدیگر قرار دارند، نوک اسکیها در یک خط هستند. فاصله لبه های بیرونی اسکیها از یکدیگر تقریبا به اندازه عرض باسن است . وزن بطور مساوی روی هر دو اسکی تقسیم می شود. باید سعی کرد که وزن بر روی تمامی کف پاها قرار بگیرد. مچ پاها و زانوها خم هستند و قسمت بالاتنه نیز از ناحیه کمر به جلو خم می شود. دستها اندکی از بدن دور و آرنجها کمی خم هستند. دستها حدوداً تا زیر کمر بالا می آیند و باید در میدان دید قرار داشته باشند. چوبدستها موازی هم هستند و نوکشان رو به عقب است.
نگاه باید مستقیما به جلو باشد.


تمرینات
الف) بالا رفتن از سربالایی
1- صعود پله ای راست
2- صعود پله ای مورب
3- صعود جناغی ( به شکل 7 )


ب ) تمرینات تعادلی طولی ( جلو وعقب ) در حال شوس راست
پ ) تمرینات تعادلی عرضی ( چپ و راست ) در حال شوس راست
چند نکته : هنگام شتاب گرفتن، اسکیها و پاها به سمت جلو حرکت می کنند و بالا تنه کمی به عقب متمایل می شود. به همین سبب باید قبل از شتاب گرفتن، مفاصل مچ، زانو و کمر زا خم کنیم. هنگام کاهش سرعت ( ترمز کردن ) ابتدا اسکیها و پاها می ایستند و بالا تنه به سبب نیروی حرکت ( اینرسی ) به جلو ادامه حرکت می دهد، به همین سبب برای جلوگیری از ادامه حرکت بالاتنه به جلو باید قبل از ترمز، مفاصل مچ، زانو و کمر را راست کنیم.


حرکت 8 (شاس نژ)
هنگام شوس راست هم گاهی دم اسکیها ناخودآگاه کمی از هم باز می شوند. حال اینکار را باید آگاهانه انجام دهیم تا اسکیها با تکیه بر لبه های داخلی تغییر جهت پیدا کنند. در این حرکت دم اسکیها از هم دور و سر اسکیها بهم نزدیک هستند به نحوی که سر اسکیها حدودا 10 تا 15 سانتیمتر از هم فاصله دارند. اسکیها بر روی لبه های داخلی قرار دارند. باید مچ پاها و همچنین زانوها را با فشار به سمت داخل و جلو خم کنید. حالت بالاتنه، دستها و چوبدستها شبیه به حالت شوس راست هستند.
برای اجرای حرکت به حالت شوس راست حرکت کنید. سپس دم اسکیها را بطور همزمان بطرف خارج فشار دهید تا اسکیها حالت 8 را نخود بگیرند. پس از اینکه اسکیها به حالت مورد نظر در آمدند بر روی لبه های داخلی سر بخورید تا به انتهای مسیر برسید.

 

اسکی,ورزش اسکی,تاریخچه ورزش اسکی

 

تمرینات
الف ) باز کردن دم اسکیها را در جا تمرین کنید :
1- با برداشتن و گذاشتن یک اسکی به حالت 8 درآیید.
2- با پراندن دم اسکیها آنها را در وضعیت 8 قرار دهید.
3- دم اسکیها را با فشار شدید بر پاشنه ها باز کنید و در وضعیت 8 قرار دهید.


ب ) با حالت شوس راست حرکت کنید و در انتهای مسیر که شیب کم می شود 8 کنید.
پ ) بدون چوبدست به حالت 8 حرکت کنید و دستها را به کمر و یا روی زانوها قرار دهید.


پیچ 8 ( پیچ شاس نژ )
با اعمال فشار روی یکی از اسکیها و دادن لبه بیشتر به آن ، اسکی شروع به پیچیدن می کند. اگر این اسکی، اسکی راست باشد پیچ به سمت چپ زده می شود و اگر این اسکی، اسکی چپ باشد، پیچ به سمت راست زده می شود. به اسکی ای که چرخش ایجاد کرده و در خارج قوس پیچ قرار گرفته، اسکی خارج و اسکی درون قوس پیچ را اسکی داخلی می گویند. برای انتقال وزن از یک اسکی به اسکی دیگر در پیچهای پشت سر هم، باید اسکی بیرون پیچ همیشه به خوبی لبه داده شود.
- با برداشتن و گذاشتن یک اسکی به حالت 8 درآیید. سپس این کار را با اسکی دیگر بکنید.
- با پراندن دم اسکیها آنها را در وضعیت 8 قرار دهید.
- با حالت شوس راست حرکت کنید و در انتهای مسیر که شیب کم می شود 8 کنید.
- عرض پیست را به حالت 8 طی کنید.


شوس کج ( تراورسه )
هنگام پیچ زدن 8 اسکی باز غالبا نسبت به شیب بصورت مورب حرکت نمی کند . شوس کج زیربنای حرکت در سطوح پر شیب است .
با پاهای موازی باز حرکت انجام می شود. اسکی کوه تقریبا به اندازه نصف طول کفش جلوتر از اسکی دره است .زانوها خم هستند و در جهت کوه به آنها فشار وارد می شود. بالاتنه بطرف دره خم می شود و از ناحیه کمر زاویه ای تشکیل می گردد. شانه، سینه و بطور کلی جلوی بدن تا اندازه ای ( تقریبا با زاویه 45 درجه )رو به دره است. دستها در محدوده دید قرار می گیرند. آرنجها اندکی خم و بازوها کمی از بدن دور هستند و انتهای چوبدستها رو به عقب است.


تمرینات
الف) وضعیت اصلی بدن و اسکیها در شوس کج را در حال توقف تمرین کنید.
ب ) با حالت شوس کج عرض پیست را بپیمایید و در پایان توقف کنید
پ ) در حین شوس کج زانوها را خم و راست کنید.

منبع : delgarm.com






تاریخ : دوشنبه 93/9/17 | 9:38 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

راه رهایی از دنیا دوستی

 

دنیا,آخرت,دنیا دوستی,درمان حب دنیا ,دوست داشتن دنیا

اگر آنچه من از دنیا می دانم شما نیز بدانید، جانهایتان از فریب آن ایمن می شود»
 
دنیا مؤنث «ادنی»، از «دنیء» و «دنائت» به معنی پست تر و ناچیزتر (در مقایسه با زندگی آخرت) یا از «دنو» به معنی نزدیکتر (در مقایسه با زندگی آخرت) است. [1]   

 قبل از پرداختن به اصل سؤال لازم است اشاره گردد که:
 
حب دنیا منشا همه خطاها معرفی شده است. [2]   

 حب دنیا اعم از حب مال، مقام، شهوت جنسی، تفوق طلبی، برتری جویی، تن پروری، انتقام جویی و مانند اینها، گاه چنان طوفانی در روح انسان ایجاد می کند که موجب می شود انسان حیات دنیا را بر آخرت مقدم دارد. [3]   

 اما باید توجه داشت که در بیان قرآن و روایات، دنیا به دو قسم تقسیم شده است: دنیای مذموم و دنیا ممدوح.
 
قرآن در آیات متعددی، زندگی دنیا را عامل غرور و فریب می داند و به انسان هشدار می دهد تا متاع و زرق و برق های فریبنده این جهان او را غافل نکند. [4]     گاه زندگی دنیا به «لعب و لهو» توصیف شده است. [5]   
 
همچنین در فرهنگ قرآن، از عوامل مهم فریب انسان، آرزوهای دنیایی و طولانی مربوط به زندگی مادی اوست. [6]  در جایی دیگر قرآن، دنیا را به عنوان متاع قلیل معرفی می کند. [7]    

در اغلب مواردی که در کلام معصومان (ع)، سخن از دنیا به میان آمده، انسان ها را از فریب آن بر حذر داشته اند، چنانکه امیر بیان علی (ع) فرموده اند: «از دنیا حذر کنید که دنیا بی وفا و پر مکر و فریب است، بخشنده ای خسیس و پوشاننده ای برهنه کننده است». [8] رسول خدا (ص) نیز در کلامی پر معنا فرمودند: «اگر آنچه من از دنیا می دانم شما نیز بدانید، جانهایتان از فریب آن ایمن می شود». [9]   
 
مشابه این عبارات در کلام معصومین (ع) بسیار است که به تبیین دنیای مذموم و ناپسند اشاره دارند. دنیایی که صاحبانش آن را برای خودش بخواهند و نگاه استقلالی به آن داشته باشند. قطعاً برای صاحبان این نگاه انفاق؛ خسارت، زیان و کم شدن است و گذشت و ایثار بی معناست. حضرت امام صادق (ع) چه زیبا و رسا دنیای مذموم را به تصویر کشیده اند: «دنیا به منزله ی تصویری است که سر آن تکبر، چشمش حرص و آزمندی، گوشش طمع، زبانش ریا، دستش شهوت، پایش خودپسندی، قلبش غفلت، رنگش فنا و حاصلش نابودی است». [10]   

 اما اگر این مواهب مادی و در اصطلاح فرصت های دنیایی، با بصیرت و اراده ی دارنده ی آن، تغییر جهت داده و نردبانی برای رسیدن به اهداف الهی گردند، سرمایه هایی می شوند که خدا آنها را از مؤمنان می خرد و بهشت جاودان و سعادت ابدی به آنها می بخشد. [11] و [12]  چنانکه حضرت علی (ع) فرموده اند: «دنیا برای رسیدن به آخرت آفریده شده، نه برای رسیدن به خود». [13]   

 دنیا سرای آزمایش است، معبر است نه مقر، وسیله است نه هدف (وسیله ای است برای تحصیل سرنوشت)، پلی است برای رسیدن به صراط قیامت و حضور در محضر رب العالمین و جای خوف و نگرانی و احساس خطر است نه جایگاه امنیت و قرارگاه و استراحتگاه. انسان قرآنی این حقیقت را از کلام قرآن و اهل بیت (ع) در می یابد که زندگی دنیا بازیچه ای بیش نیست و زندگی حقیقی آخرت است. [14]  اینگونه نگاه، یعنی نگاه آلی نه استقلالی، ایثار و انفاق را بر انسان آسان می کند ، در این نگاه، نه تنها دنیا مذموم نیست، بلکه ممدوح است؛ «همانا دنیا سرای راستی برای راستگویان و خانه تندرستی برای دنیاشناسان و خانه بی نیازی برای توشه گیران و خانه پند برای پندآموزان است. دنیا سجده گاه دوستان خدا و نمازگاه فرشتگان الهی و فرودگاه وحی خدا و جایگاه تجارت دوستان خداست که در آن رحمت خدا را به دست آورده و بهشت را سود می برند». [15]   
 
علاوه بر آنچه گفته شد باید افزود، رابطه ی برخورداری از دنیا و آخرت در کلام معصومین (ع) عکس هم است: اگر انسان از دنیا بهره برد، به همان میزان از بهره های آخرت او کاسته می شود . چنانکه امام صادق (ع) فرمودند: «آخرین پیامبری که وارد بهشت می شود سلیمان بن داود است، زیرا به او دنیا داده شد». [16]     و نیز فرمودند: «هر که در دنیا بهره بیشتری برد اگر بهشتی باشد و به بهشت درآید در آنجا بهره اش کم می شود». [17]   
 
برای خلاصی از حب دنیا ، بهترین و اثربخش ترین راه، اصلاح نفس و رسیدن به مقام بندگی و عبودیت خداوند است. اما راه اساسی اصلاح نفس و رسیدن به ملکات نفسانی، طبق آموزه های قرآنی، به کار گرفتن سلسله ای از علوم و معارف الهی و قرآنی است چنانکه به قدری آگاه و بصیر گردد که دیگر در نفس او جایی برای حب دنیا و رذایل اخلاقی باقی نماند، [18] به طوری نسبت به گناه و حب شهوات و آثار آن معرفت پیدا کند که نه تنها علاقه و دلبستگی به آنها نداشته باشد، بلکه حتی نزدیکی به آنها را کراهت و ناپسند بشمارد.

 

اما اهمیت رسیدن به مقام بندگی و عبودیت خداوند در جهت ترک تعلقات دنیا و خلاصی از حب دنیا و شهوات آن را می توان در حدیث معروف بصری و از قول امام جعفر صادق (ع) جستجو کرد. آنجا که حضرت در پاسخ به پرسش حقیقت عبودیت چیست؟ فرمودند: سه چیز است: اول اینکه بنده برای خود درباره ی آنچه خداوند به او سپرده احساس مالکیت نکند، زیرا بندگان مالک چیزی نیستند... دوم اینکه برای خود بدون در نظر گرفتن خواست و اراده ی خدا تدبیر و برنامه ریزی مستقلی نکند، سوم اینکه تمام دل مشغولی اش اوامر و نواهی خداوند باشد.

 

نتیجه اش این می شود که اگر بنده ای خود را مالک چیزی نبیند، انفاق بر او در آنجاهایی که خداوند امر کرده آسان می شود و اگر بنده تدبیر خویش را به خدا بسپارد، مصیبت های دنیا بر او آسان می شود و اگر دل مشغولی بنده ای اوامر و نواهی خدا باشد، دیگر مجالی پیدا نمی کند تا به جدال و کشمکش با مردم بپردازد. پس هرگاه خداوند بنده ای را با این سه ویژگی گرامی داشت برخورد با دنیا و ابلیس و مردم برای او سهل و آسان می شود و دیگر دنیا را برای مال اندوزی و فخر فروشی نمی خواهد...» [19]   
 
از طرفی نیز باید دانست، همیشه براى علاج قطعى بیماریها به ریشه کن کردن اسباب آن باید پرداخت و تا اسباب بیمارى ریشه کن نشود درمان ها سطحى و ناپایدار است و به تعبیر دیگر جنبه مسکّن را دارد، برای رهایی و خلاصی از بیماری حب دنیا راه های بسیاری توصیه شده است:
 
اول) انسان باید خود را به خوبى بشناسد و بداند موجودى است آسیب پذیر که فاصله میان مرگ و زندگى او بسیار کم است، امروز سالم است و پر نشاط، فردا ممکن است گرفتار سخت ترین بیماریها یا اندوه بارترین مصایب گردد، امروز قوى و غنى و قدرتمند است، فردا ممکن است از ضعیف ترین و فقیرترین افراد باشد و نمونه هاى آن صفحات تاریخ بشریّت را پر کرده است. این اندیشه در او روحیه ی متعالی هجرت و جهاد را احیا می کند؛ هجرت به معنای دوری از کانون های کفر و شرک و ظلم و گناه و نیز از عوامل و زمینه های گرایش به دنیاپرستی، و جهاد به معنای آمادگی برای مبارزه و مقابله با مصادیق ظلم و فساد و بی عدالتی در دنیا، این روحیات، انسان را متعالی و بی نیاز از دنیا پرورش داده و در مسیر مقابله با دنیای مذموم و کسب رضای الهی تربیت می کند. [20]   

 دوم) در ماهیت دنیا و آثار سوء حب دنیا تفکر نموده و درباره بى اعتبارى دنیا که «از نسیمى دفتر ایّام بر هم مى خورد» بیاندیشید، این فرایند نتایج بسیار ارزشمند و زمینه های مبارکی را در جهت بیداری و پرهیز از دنیاگرایی و نیز گرایش به معنویت و روحیه ی آخرت گرایی در انسان ایجاد می کند که از جمله آنها است:

 - انسان را به تقویت ایمان و عمل صالح و رعایت تقوا و تلاش برای خودسازی و تزکیه نفس که سرمایه نجات، خمیر مایه سعادت و کلید درهای بهشت محسوب می شود رهنمون می سازد. [21]     در مسیر تحقق این هدف انسان با تنظیم برنامه ای دقیق برای مراقبه و محاسبه نفس با هواهای نفسانی و دام های شیطانی مقابله می کند و با عزمی جدی درجهت رهایی از تعلقات دنیایی می کوشد. به دنیا به عنوان هدف نگاه نمی کند ، بلکه دنیا را وسیله ای برای جلب رضوان و بهشت الهی قرار می دهد از اینرو دلبسته و اسیر دنیا نمی گردد. [22]     و در نتیجه به این حقیقت واصل می شود که مهمترین آرامش برای انسان، آرامش روح و وجدان است که آن از طریق تقوا و توکّل بر پروردگار فراهم مى شود نه از طریق حرص و ولع و دنیاپرستى!

 

چنانکه قرآن در اینباره می فرماید: «هر کس پارسا و خدا ترس باشد خدا راه بیرون شدن از گناهان، بلا و حوادث سخت را بر او می گشاید، و از جایی که گمان نمی برد به او روزی عطا می کند و هر که در هر امر بر خدا توکل کند خدا او را کفایت خواهد کرد، که خدا امرش بر همه ی عالم نافذ و روان است و برای هر چیز قدر و اندازه ای مقرر داشته است.» [23]  به عبارتی می توان گفت؛ انسان پرهیزگار در هیچ کار و اندیشه ای به بن بست نخواهد رسید. [24]   
 
- زمینه هایی را فراهم می سازد که انسان با مطالعه در احوال اقوام گذشته به موقتی و فانی بودن دنیا و مال و ثروت آن، پی ببرد و عمرش را که سرمایه ای بدون بازگشت است به جای تدارک آخرت و تهیه ی توشه ی تقوا به دلبستگی های کاذب و گذرای دنیا مشغول نسازد. چنانکه قرآن در همه ی مراحل زندگی دنیا از انسان خواسته تا درست بیندیشد و ره توشه اخروی برگزیند. برخی آیات [25]     اشاره به این مطلب دارند که: آیا در روی زمین سیر نکرده تا عاقبت پیشینیان آنان را بنگرند؟ شما مؤمنان اگر تعقل کنید به خوبی خواهید فهمید که سرای آخرت برای پارسایان و پرهیزگاران بسیار نیکوتر است. [26]    ، [27]     امیر بیان علی (ع) نیز  در این باره  فرموده است: آیا در گذشتن پدران شما عبرت و پندی نیست؟ آیا ندیدید که گذشتگان از شما باز نمی گردند؟و ... [28]   

 - و از همه مهمتر، انسان با یاد مرگ و معاد به این حقیقت دست می یابد که، دنیا موقت و گذرا و معاد محل بقاء و جاودانگی است. از اینرو هیچگاه دلبسته ی دنیای فانی نمی گردد. علی (ع) فرموده است: «خوشا به حال کسی که به یاد معاد باشد، برای حسابرسی قیامت کار کند، با قناعت زندگی کند و از خدا راضی باشد.» [29]  ، یقینا کسی که به یاد مرگ و معاد باشد به اندک بهره مندی دنیا قانع و خشنود است. به عبارتی به این حقیقت بیندیشد که ما اعتقاد به معاد و سراى آخرت و حساب و کتاب الهى و پاداش کیفر اعمال داریم و این جهان را منزلگاهى در مسیر یک سفر طولانى مى دانیم و برنامه ما در این جهان آماده شدن و اندوختن زاد و توشه است نه اقامتگاهى براى همیشه ماندن!
 
سوم) اندیشه کند که حرص در اندوختن و ذخیره کردن اموال و برنامه ریزى براى رسیدن به آرزوها و آمال، هرگز مایه سعادت انسان نمى شود، بلکه دائماً او را به درد و رنج گرفتار مى سازد. از اینرو باید صبر و استقامت که خمیرمایه ی همه ی کارهای مثبت و پایه اصلی هرگونه اطاعت و ترک معصیت و دنیای مذموم است و از جمله اسباب ورود در بهشت و رضوان الهی است،را پیشه سازد. [30] این اندیشه موجب می گردد در امور زندگی قناعت پیشه نموده و به ضروریات زندگی اکتفا نماید، به زندگی ساده ی فقرا و مردمی که در سطحی پایین تر هستند نگاه کرده و از این طریق روح انفاق و کمک به مستمندان، را در خویش تقویت نماید، زیرا انفاق، مانع دلبستگی به مال و مظاهر دنیا می گردد. و احسان و نیکوکاری عامل مهمی در وارستگی از دنیا و از جمله اسباب ورود در کانون نعمت و رحمت الهی است. [31]   
 
بعلاوه باید افزود؛ همان گونه که در معالجه و درمان بیمارى هاى جسم و بدن به دکتر و پرهیز، و خوردن دارو و غیره احتیاج است، در امراض روحى نیز مراجعه به طبیب اخلاق و استفاده از داروهاى معنوى ضرورى بنظر می رسد . برای رسیدن به این مقصود، یعنی درمان اساسی حب دنیا، استکمال روح و سلوک الی الله، عمل به دستور العمل های اخلاقی علمای اخلاق و اولیاء الله بسیار نافع و مؤثر است.
 
نکته ی حائز اهمیت   در نظر علمای علم اخلاق  عبارت از اینست که؛  باید خُلقیات، در نفس انسانی به صورت ملکه درآید و از حالت حال بودن خارج گردد؛ یعنی آن قدر باید به رفتارهای پسندیده و اوصاف کمالیه توجه داشت تا آن رفتارها و اوصاف، جزء جان و نفس انسان گردد چنان که علاّمه طباطبایی‌(ره) می ‎ فرماید: طریقه ‎ ی آن این است که آن قدر آن عمل را تکرار کنی تا در نفس تو رسوخ یابد و چون نقشی که در سنگ می ‎ کنند ثابت گردد و راه علمی ‎ اش این است که به خوبی ‎ های آن اذعان و ایمان پیدا کنی و این طرز فکر را در خود تکرار کنی؛ یعنی راهش، تلقین علمی و عملی است.    [32]   
  --------------------------------------------------------------------------------
[1]       آیه های زندگی، حسین اسکندری، ج 5، ص 25.
[2]       حب الدنیا رأس کل خطیئه. مستدرک الوسائل، ج12، ص41.
[3]       تفسیر نمونه، ج 26، صص 407 – 406.
[4]       لقمان، 33؛ حدید، 20؛ آل عمران، 185؛ انعام، 70؛ جاثیه، 35؛ آل عمران، 196.
[5]      «و ما الحیاة الدنیا الا لعب و لهو، زندگی دنیا جز بازی و سرگرمی نیست»، انعام، 32.
[6]       حدید، 14، «و غرتکم الامانی، و آرزوی دور و دراز شما را فریب داد».
[7]       نساء، 77.
[8]       نهج البلاغة، خطبه 230.
[9]       کنزالعمال، ح 6130.
[10]       مصباح الشریعة، ص 196.
[11]       «ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم واموالهم بان لهم الجنة...»، توبه، 111.
[12]       تفسیر نمونه، ج 2، صص 357 و 356.
[13]       «الدنیا خلقت لغیرها و لم تخلق لنفسها»، نهج البلاغة، حکمت 463.
[14]       عنکبوت، 64.
[15]       نهج البلاغه، حکمت 131.
[16]       بحارالانوار، ج 14، ص 74.
[17]       همان، ج 72، ص 67.
[18]       آیه های زندگی، حسین اسکندری، ج 4، ص 182.
[19]       بحارالانوار، ج 1، ص 224.
[20]       نک: توبه، آیات 20 و 21.
[21]       بقره، 82.
[22]       نازعات، 40 و 41.
[23]      و من یتق الله یجعل له مخرجاً * و یرزقه من حیث لایحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره قد جعل الله لکل شیءٍ قدراً،    طلاق، 2-3.
[24]       آیة الله جوادی آملی، معاد در قرآن، ج4، صص81 و 82
 [25]     لعلکم تتفکرون * فی الدنیا و الاخرة،   بقره، 219-220
[26]       «افلم یسیروا فی الارض فینظروا کیف کان عاقبة الذین من قبلهم و لدار الاخرة خیر للذین اتقوا افلا تعقلون»  ، یوسف، 109.
[27]       آیة الله جوادی آملی، معاد در قرآن، صص90 و 91
[28]       نهج البلاغه، خطبه 99.
[29]       نهج البلاغه، حکمت 44
[30]       انسان، 12؛ رعد، 24.
[31]       مائده، 85.
[32]      تفسیرالمیزان، ج 1، ص 369.
qurantv.ir






تاریخ : دوشنبه 93/9/17 | 9:37 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

با سیستم هوشمند دست تلویزیون خود را کنترل کنید + تصاویر

 

اخبار تکنولوژی - با سیستم هوشمند دست تلویزیون خود را کنترل کنید + تصاویر

رشد تکنولوژی این امکان را برای کاربران به وجود آورده است تا بتوانند بدون استفاده از کنترل ریموت وسایل خانه را کنترل کنند.

شرکت eyesight وسیله‌ای ساخته است که به کمک آن میتوان بدون استفاده از کنترل ریموت، با حرکات دست وارد دنیای کنترل گجت‌های مورد استفاده در خانه شد.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تلویزیون هوشمند

 
بنا به گفته این شرکت وسایل زیادی از جمله تلویزیون، سیستم ترموستات، و... اپلیکیشن‌هایی برای کنترل خود دارند که فضای خانه را پر از کنترل و ریموت کرده است. در پی حل این مشکل ما دستگاه  Onecue را ارائه کرده‌ایم.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تلویزیون هوشمند

 

دستگاه  Onecue یک شبیه مرکز کنترلی است که به وسیله تکنولوژی تشخیص حرکت با شیوه‌ای بسیار طبیعی و راحت این امکان را به کاربران می‌دهد تا از طریق نوک انگشتان خود وسایل خانه را کنترل کنند.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تلویزیون هوشمند

 
روش کار دستگاه  Onecue به این صورت است که می‌تواند روی تلویزیون یا سایر دستگاهها نصب شده و با ارتباط با آن میتوان عملیات گجت را کنترل کرد. به این صورت که با حرکتهای متفاوت دست دستورات متفاوتی را به گجت ارسال کرد.

اخبار تکنولوژی - باشگاه خبرنگاران






تاریخ : دوشنبه 93/9/17 | 9:35 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

فرش کرد خراسان

 

فرش و گلیم, نقوش اسلیمی, فرش کرد

قوچان، شیروان، بجنورد، درگز عمده مناطق مذکور محل زندگی کردانی است که در طی سده‌های اخیر توسط حکومت‌های مرکزی از غرب کشور به این مناطق کوچ داده شده‌اند.

 

خصوصیات بافته‌های کردی
کردها برخلاف نقوش اسلیمی که دارای انحنا می‌باشد، دارای نقش‌های هندسی و زاویه‌دار می‌باشد. به طور کلی در بافته‌های کردی با یک نگاه بلافاصله تقسیمات اصلی هندسی به چشم می‌خورد، اما هزاران سطح و فرم متنوع که هر کدام نماد انتزاعی عنصر یا ماجرائی پیرامونی است، با تلفیق مربع و مثلث ایجاد شده و بهترین راه تمیز بافته‌های اصیل کردی از سایر بافته‌ها، کنار گذاشتن آنهائی است که در ساختارشان نقوش منحنی و مشتقات دایره موجود است. در ساختار نقوش کردی اصیل هیچ الگوئی نبوده که به عنوان نقشه استفاده شود، به همین دلیل بافنده همچون نقاش، نقوش را ذهنی به‌وجود می‌آورد.

 

نقشه‌ها و طرح‌های کردی بیشتر ذهنی هستند و گاهی به نام محل‌هائی که این فرش‌ها در آنجا بافته شده‌‌اند، می‌نامند و گاهی اوقات نام افراد صاحب نفوذ محلی را به خود می‌گیرند، البته به علت عدم استفاده از نقشه بعضاً اشتباهات تصویری در بافته‌های آنان دیده شده و بافته‌های آنان کاملاً متقارن درنمی‌آید. برخی از نقوش موجود در بافته‌های کردی مستقیماً از عوامل طبیعی الهام گرفته شده‌اند اما طوری تغییر یافته‌اند که به سختی قابل شناسائی‌اند. آن دسته از نقوش متن کادر که شبیه اچاری با دسته بلند است، شاید مارهائی باشند که نقوش نمادین مرکز را مورد هجوم قرار داده‌اند و به افسانه‌های قدیم درباره اژدها یا همان ضحاک مربوط شوند.

 

رنگ‌های متنوع بافته‌های کردی از وقار و تنوع و هماهنگی رنگ طبیعت مایه گرفته است. اگر چه بافنده کرد برای تخلیه هیجانات درونی به شکلی ناخودآگاه رنگ‌های متضاد را در کنار هم قرار داده اما این امر به یکپارچگی فضای بافته لطمه نزده نظامی هماهنگ و سازگار نگاه داشت در این بافته‌ها اگرچه فرم‌ها تقریباً قرینه هستند اما پراکندگی رنگ از این اصل پیروی نکرده بیشتر گلیم و فرش‌های کردی به شکل مستطیل طویلی است. کلی طرح‌های بافته‌های کردی عبارتند از: محرمات،حوضی، موزائیکی، گل شفتالو، لوزی (سوزنی بافت). یکی از انواع بافته‌های کردی طرح سوزندوزی جل اسب با نقوش حیوانی یا هندسی است.

 

فرش و گلیم, نقوش اسلیمی, فرش کرد

 

دارهای قالی بافی کردها افقی است، بنابراین نمی‌توانند فرش‌هائی با اندازه‌های بزرگ بافت. در بین بافندگان کردی بیشتر گره ترکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد گره در واحد سطح برحسب نوع فرش بسیار متغیر است، در فرش‌های ایلی تعداد آن کمتر است و بنابراین بیشتر بافته‌های کردی درشت بافت هستند و ضخیم و خشن.

 

قوچان اهالی قوچان در اصل شاخه‌هائی از کردها هستند (تیره‌های زعفرانلو، شاولو) که از چند قرن پیش از کردستان و قفقاز به شمال مشهد کوچانیده شده و در این شهر و اطراف آن ساکن شده‌‌اند. طرح‌ها و اسلوب‌های بافندگان آنها که در اصل متأثر از نقوش و روش‌های بافندگی قفقاز بوده، به لحاظ مجاورت با ترکمن‌ها و بلوچ‌ها از سنت‌های متداول در قالیبافی این اقوام نیز به حکم همجواری برداشت‌هائی نموده است و در میان بافته‌های آنها نیز دیده می‌شود. گاهی در دو سر قالیچه‌های قوچانی به گلیم بافت‌های سوزندوزی شده عریضی تا حدود50 سانت برمی‌خوریم که کیفیتی است اقتباسی از روش‌های بافندگی ترکمن‌ها.

 

گره فرش‌های قوچانی از نوع ترکی، تار و پود آنها اغلب از پشم و رنگ‌های مصرفی در رنگرزی الیاف این فرش‌ها بیشتر در مایه‌های آبی تیره، قهوه‌ای بژ و عاجی با کمبود چشمگیری از رنگ قرمز می‌باشند، را دارند. ابعاد دلخواه بافندگان قوچانی دو ذرعی و کلگی است. از فرش‌های معروف قوچانی، فرشی است به نام فرش امام قلی که در منطقه‌ای به همین نام بافته می‌شود. قالی‌های اصیل آنها از نوع قالی‌های کردی ایران است، اما ویژگی نوع پشم مصرفی باعث گردید که تغییراتی در کیفیت بسیاری از این قالیچه‌ها به‌وجود آید.

 

لذا تفاوت زیادی بین قالی‌های غرب کشور (کردستان) و قالی‌های کردی شمال خراسان وجود دارد. اما متأسفانه مناطق شمال خراسان به‌ویژه قوچان، در طی چند دهه گذشته از بافت سنتی و اصیل خود جدا شده‌اند و امروز با گرایش قالی‌های سبک نایین کاشان و حتی کرمان با کمترین کیفیت به تولید قالی‌های ارزان قیمت اشتغال دارند. علی‌رغم استفاده از طرح‌های مذکور کلیه ویژگی‌های بافت آنها نظیر نوع گره، نحوه شیرازه بافی، چله کشی، ابعاد، و . . . کاملاً منطبق با قالی‌های مناطق جنوبی‌تر، مانند مشهد، سبزوار و نیشابور است.
منبع:aftabir.com






تاریخ : دوشنبه 93/9/17 | 9:34 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

مشارکت را به کودکان آموزش دهیم

 

آموزش مشارکت به کودکان,تربیت کودک

چند راهکار خلاق، ساده و کارآمد برای درونی سازی مفهوم مشارکت

 با قوانین کوچک شروع کنید
کودک تا 5 سالگی به درستی معنی مشارکت و تقسیم کردن را نمی فهمد. اما به هر حال  کودک می تواند بعضی از قوانین پایه را درک کند. مثلا صبر کردن و رعایت برای نوبت ( زهرا می رود و بعد تو می روی ) یا اگر تو یک اسباب بازی را کنار بگذاری، هر کسی می تواند با آن بازی کند و اگر اسباب بازی ات را برای بازی به جایی می بری، پس همه کسانی که آنجا هستند می توانند با آن بازی کنند.
 
 زمان مشخص کنید
دفعه بعدی که فرزندتان نمی خواهد چیزی را با دیگران تقسیم کند، از زمان سنج استفاده کنید. به کودک بگویید که برای مدتی محدود، مثلا 10 دقیقه می تواند با آن بازی کند و بعد با اتمام زمان، نوبت خواهرش است که 10 دقیقه با آن بازی کند. این شیوه به کودک نشان می دهد که چگونه نوبت را رعایت کند و او را متوجه این مسئله می کند که اسباب بازی اش را برای همیشه به کسی نمی دهد.
 
وسایل خاص را کنار بگذارید
حتما شما هم وسایلی دارید که برایتان بسیار با ارزش است و دوست ندارید که آنها را در اختیار دوستانتان قرار دهید، پس چرا از کودک توقع دارید اسباب بازی ها یا سایر وسایل مورد علاقه اش را با دیگران قسمت کند؟! اگر کودک به اسباب بازی یا کتاب خاصی علاقه زیادی دارد، او را مجبور نکنید که آن را به دیگران بدهد. اما در عین حال او را متوجه کنید که نباید وسایل مورد علاقه اش را در حضور دوستانش بیرون بیاورد. این وسایل تا زمان ترک مهمانانش داخل کمد باقی می مانند.
 
الگو باشید
کودکان به آنچه که والدین انجام می دهند، توجه ویژه ای دارند، پس اجازه بدهید کودک شما را در حال مشارکت ببیند. مثلا اگر در حال خوردن ساندویچ هستید، از کودک سوال کنید که آیا تکه ای از آن را می خواهد. شما و همسرتان حتی باید توجه کودک را به اینکه چگونه می توان با دیگران مشارکت کرد نیز جلب کنید. مثلا انتخاب نوبتی فیلمی که قرار است در سینما ببینید یا تقسیم فضا برای وسایل شخصی در حمام می تواند چگونگی مشارکت و تقسیم کردن را به کودک بیاموزد.

 برای بازی ها یک موضوع انتخاب کنید
یک کودک نوپا، کودک دیگری را می بیند که در حال بازی با یک اسباب بازی است و ناگهان تصمیم می گیرد با همان وسیله بازی کند. با وجود اینکه این رفتار کاملا طبیعی است اما می تواند برای شما آزار دهنده باشد. برای آرام کردن این وضعیت می توانید یک موضوع خاص را برای بازی کودکان انتخاب کنید. ( ساحل، مزرعه، آشپزی و ...) تا همه بچه ها با اسباب بازی های مشابه بازی کنند. حتی می توانید رنگ بعضی از اسباب بازی ها را هم یکسان انتخاب کنید تا سر رنگ آن باهم دعوا نکنند.

 به خیریه ها کمک کنید
 مناسبت ها و تعطیلات فرصت مناسبی است تا با کودک در مورد قسمت کردن وسایل با کودکانی که ممکن است وضعیت مناسبی نداشته باشند، صحبت کنید. به همراه کودک در برنامه های خیریه که برای بچه های اسباب بازی جمع آوری می کنند، شرکت کنید تا کودک بتواند بعضی از اسباب بازی ها یا لباس هایی که دیگر از آنها استفاده نمی کند را به خیریه اهدا کند. یا می توانید کودک را به فروشگاه ببرید و از او بخواهید که چند اسباب بازی نو برای هدیه به خیریه انتخاب کند.

 نقش بازی کنید
اگر پاسخ کودک شما به درخواست مشارکت و تقسیم کردن همیشه "نه" است، بد نیست کمی به تلافی فکر کنید! وقتی در حال بازی با کودک هستید و او از شما چیزی می خواهد - مثلا لگوی زرد رنگ -  به سادگی به او "نه" بگویید و زمانی که کودک ناراحت و عصبانی می شود، با او در مورد اینکه چه احساسی دارد صحبت کنید و به او بگویید که مطمئنا نمی خواهد باعث به وجود آمدن این حس در دوستانش شود. با این شیوه می توانید هر بار که کودک برای مشارکت و تقسیم دچار دودلی شد، احساسش را به او یادآوری کنید.

 به رفتارهای مثبت پاداش دهید
ما زمان زیادی را برای آموزش رفتارهای مناسب به کودک صرف می کنیم و به آسانی فراموش می کنیم به رفتارهای مناسب و درست کودک پاداش دهیم. وقتی کودک وسایلش را با دیگران تقسیم می کند، او را مورد تشویق قرار دهید. اجازه بدهید کودک متوجه شود که شما چقدر از دیدن مهربانی او با دوستان یا خواهر و برادرش خوشحال می شوید و به او بگویید که با این رفتارش بچه های دیگر را هم چقدر خوشحال کرده است.

 تمرین کلید موفقیت است
در کنار کودکان بودن و تعامل با آنها در خلال بازی می تواند درسی برای مشارکت و تقسیم کردن باشد. پس سعی کنید هرچه زودتر کودک را به بودن در کنار همسالانش عادت دهید. شرکت در برنامه های گروهی بازی طی سال های می تواند اعتماد و اطمینان میان دوستان را تقویت کند و هر چه قدر این حس اعتماد بیشتر گسترش پیدا کند، کودک بیشتر به مشارکت و تقسیم کردن با دیگران تمایل نشان خواهد داد.

  
منبع : parents.com
ninisite.com






تاریخ : دوشنبه 93/9/17 | 9:33 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()

 

به زیباترین میدان‌های جهان سفر کنید !

 همیشه «میدان»ها در یک شهر از لحاظ جغرافیایی طبیعی و تاریخی جلوه ای ویژه به آن شهر می دهند و بسیاری از مردم جهان یک شهر را به میدان بزرگش می شناسند.

 

به تازگی یک نظرسنجی اینترنتی در سطح بین المللی صورت گرفت و توریست هایی که تاکنون به نقاط مختلف جهان سفر کرده بودند یا از روی تصویر نگاهی به میدان های مطرح این کره پهناور داشتند در این نظرسنجی شرکت کردند و زیباترین میدان جهان را انتخاب کردند... میدانی که موفق شد رتبه اول را از آن خود کند، میدانی بود در ایران عزیزمان و شهر زیبای اصفهان، میدان نقش جهان ... آنچه در ذیل می خوانید به 10 میدان برتر این نظرسنجی اختصاص دارد.

1- میدان نقش جهان

 

زیباترین میدان‌های جهان,قشنگترین میدان‌های جهان,گردشگری

میدان امام (ره)؛ این میدان در مرکز شهر اصفهان واقع است و در مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد. بناهای تاریخی موجود در میدان نقش جهان شامل عالی قاپو، مسد امام، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه است. علاوه بر این بناها، دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده است که عموما جایگاه عرضه صنایع دستی اصفهان می باشند. میدان نقش جهان در تاریخ 8 بهمن 1313 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت 1358 نخستین اثر ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید. توریست و جهانگردی نیست که به این میدان بیاید و از تماشای زیبایی آن، تعجب نکند؛ ضمن اینکه در عصر ماشینی حاضر، شما همچنان می توانید سوار بر درشکه ای شوید و این میدان را چرخ بزنید.

2- میدان پیازا دل کامپو

  زیباترین میدان‌های جهان,قشنگترین میدان‌های جهان,گردشگری

در کشور ایتالیا و از مراکز تاریخی این کشور به حساب می آید و به عنوان یکی از بزرگترین میادین قرون وسطی در اروپا در نظر گرفته شده است. این میدان در سراسر جهان به دلیل زیبایی و یکپارچگی معماری مشهور است.

3- میدان سرخ

 زیباترین میدان‌های جهان,قشنگترین میدان‌های جهان,گردشگری

 این میدان در مسکو، پایتخت روسیه قرار دارد. در این میدان، کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل قرار دارند و بسیاری از خیابان های اصلی مسکو به این میدان منتهی می شوند.

4- میدان ترافالگار

 زیباترین میدان‌های جهان,قشنگترین میدان‌های جهان,گردشگری

 یکی از اصلی ترین و مشهورترین میدان های شهر لندن است که البته از جاذبه های توریستی این شهر هم به شمار می آید. این میدان در سال 1845 ساخته شده و به مناسبت بزرگداشت پیبروزی در نبرد ترافالگار چنین نام گذاری شده است. شهرت میدان ترافالگار به دلیل وجود حوضچه و فواره هایی است که در میان آن قرار گرفته، کبوتران نیز دیگر عامل شهرت آن بودند که بازدیدکنندگان برای دانه دادن به آنها به اینجا می آمدند.

5- میدان سن پیر

  زیباترین میدان‌های جهان,قشنگترین میدان‌های جهان,گردشگری

میدان برگی درست روبروی کلیسای سن پیر در دولت شهر واتیکان است. سن پیرو به گونه ای طراحی شده تا بیشترین تعداد مردم بتوانند مراسم برکت دادنِ پاپ را که از میانه نمای کلیسا یا از پنجره کاخ واتیکان انجام می دهد به راحتی ببینند.

6- میدان فدراسیون

  زیباترین میدان‌های جهان,قشنگترین میدان‌های جهان,گردشگری

این میدان که یک مهندسی معماری عالی محسوب می شود در رده ششم قرار دارد. این پروژه بزرگ در مرکز شهر ملبورن استرالیا واقع شده است.

7- میدان بازار کراکوف

  زیباترین میدان‌های جهان,قشنگترین میدان‌های جهان,گردشگری

این میدان که به عنوان هفتمین میدان جهان شناخته می شود در کشور لهستان و شهر قدیمی کراکوف واقع شده است. این میدان بزرگترین میدان شهر در قرونه وسطی به حساب می آمد. میدان اصلی یک محیط مستطیلی است که احاطه شده با خانه های تاریخی، کاخ ها و کلیساهاست.

8- میدان پلازاکاسکو

 زیباترین میدان‌های جهان,قشنگترین میدان‌های جهان,گردشگری

 این میدان که در رتبه هشتم جهانی قرار دارد، در شهر تاریخی «لیما» پایتخت پرو واقع است که پایتخت اداری – سیاسی – نظامی امپراتوری اینکاها (حکومت پرو) در گذشته به شمار می آمد.


9- میدان تایمز نیویورک

  زیباترین میدان‌های جهان,قشنگترین میدان‌های جهان,گردشگری

نام تقاطعی بسیار مشهور در محله منهتن در شهر نیویورک است. این میدان یک مرکز تجاری و توریستی و البته محبوب شهر نیویورک می باشد. به خاطر این میدان است که شهر نیویورک لقب «شهری که هرگز به خواب نمی رود» را به خود گرفته است.

10- میدان تحریر (التحریر)

 زیباترین میدان‌های جهان,قشنگترین میدان‌های جهان,گردشگری

میدان تحریر (التحریر) به معنای آزادسازی یا نجات است، این میدان بزرگترین میدان قاهره است که در مرکز این شهر و در شرق رود نیل واقع شده است. این میدان همواره محل برگزاری تظاهرات سیاسی بوده و از قرن نوزدهم که نامش اسماعیلیه بود مرکز خیلی از تحولات سیاسی مصر شد.


منبع:مجله خانواده سبز






تاریخ : دوشنبه 93/9/17 | 9:31 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • جامعه مجازی ممو
  • قالب وبلاگ

    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس