محمدرضا گلزار: سر پل تجریش گردو می فروختم!
از قول من به مهرجویی گفته بودند که سر این کار نمی آیم!
تقریبا همه مخاطبان جدی سینما می دانند که نقشی که پارسا پیروزفر در فیلم «مهمان مامان» داریوش مهرجویی بازی کرد در ابتدا به محمدرضا گلزار تعلق داشت...
درباره اینکه چه شد که این جابه جایی اتفاق افتاد همه اظهار نظر کردند الا خود آقای سوپراستار.
سر پل تجریش گردو می فروختم
اما ظاهرا محمدرضا گلزار بالاخره روزه سکوتش را شکسته و داستان را تعریف کرده است.
گلزار در تازه ترین گفت و گوی خود در این باره گفت:« راستش سر آن کار همه دورخوانیها را انجام داده بودم. سر پل تجریش مینشستم با گردوفروشها، گردو میشکستم و میفروختم. ابزارش را تهیه کرده بودم. لباسهای من سر صحنه بود. یک روز امین حیایی زنگ زد گفت: «رضا بریم دورخوانی.» تمام دورخوانیها را من و خانم آدینه و آقای پورشیرازی با هم انجام داده بودیم. یعنی معمولاً فقط ما سه نفر بودیم؛ بقیه نمیرسیدند بیایند.»
گلزار ادامه داد:« ما سهتا میرفتیم و دورخوانیها را با آقای مهرجویی انجام میدادیم. امین که زنگ زد گفتم: «امین به من زنگ نزدند.» گفت: «یعنی چی؟ به من امروز زنگ زدند دورخوانی بروم، حتماً تو امروز نیستی.» امین رفت و آمد گفت: «رضا، پارسا آنجا بود.» گفتم: «عجب کار غیرحرفهای! یعنی چی؟ لباسهای من آنجاست...» خیلی بهم برخورد. گفتم: «لباسهای من رو بگیر بیار.» گفت: «حالا بیا صحبت کن.» گفتم: «اصلاً حرف نزن. فقط لباسهای من رو بگیر.»
شریفی نیا گفت چرا رفته سر "کما"
گلزار ادامه ماجرا را اینطور نعریف می کند:«بعداً آقای مهرجویی به امین گفته بوده که رفیقت خیلی کار بدی کرد که یکدفعه گفت نمیآیم. امین هم میگوید یعنی چی؟! آقای مهرجویی هم گفته آقای شریفینیا آمده گفته رضا گلزار گفته من نمیآیم. آقای مهرجویی هم گفته حالا ما چه کنیم؟ ما همه تمرینهایمان را با رضا کردیم. آقای شریفینیا هم گفته مشکلی نیست من یک نفر را دارم آماده است، پارسا پیروزفر، هر وقت بگویید می آورمش سر صحنه. بعد آقای مهرجویی هم گفته بگویید بیاید. امین زنگ زده به آقای شریفینیا که چرا؟ چی شده؟ چرا با رضا گلزار چنین رفتاری کردی؟ آقای شریفینیا هم گفته چرا رفته سر فیلم "کما" و تهریشش را زده و به من نگفته باید حتماً به من میگفت و با من هماهنگ میکرد.»
از قول من به مهرجویی گفته بودند که سر این کار نمی آیم
گلزار در پایان گفته های خود اظهار داشت:« این چیزها پیش آمد که نشد و متأسفانه دیگر فیلمبرداری شروع شده بود و از قول من به آقای مهرجویی منتقل شده بود که من گفتهام سر این کار نمیآیم و انصراف دادهام.»
منبع: sima.jamejamonline.ir
تاریخ : دوشنبه 93/7/14 | 8:47 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
3 قانون مد برای پاییز امسال
من عاشق پوشیدن لباسهای سفید در سر تا سر سال هستم چرا که انسان را با طراوت نشان می دهد . برای اینکه حالت فصلی به آن بدهید یک جفت پوتین قهوه ای رنگ بپوشید .
اخیرا ً چندین نفر از من پرسیده اند که آیا این شلوارها خیلی روشن هستند ؟ آیا پس از روز کاری می توانم شلوار جین سفید رنگ بپوشم ؟ این سوالها بر مبنای رسوماتی است که در همه جا رواج دارد اما خیلی به سرعت اعتبار و تاریخ مصرف خود را از دست می دهد .
در این مطلب به ارائه 3 قانونی می پردازیم که حالا بی آنکه نگران فشن پلیس (Fasion Police : یک برنامه تلویزیونی آمریکایی است که از شبکه Entertainment پخش می شود ) باشید می توان شکسته شود .
در این مطلب به ارائه 3 قانونی می پردازیم که حالا بی آنکه نگران فشن پلیس (Fasion Police : یک برنامه تلویزیونی آمریکایی است که از شبکه Entertainment پخش می شود ) باشید می توان شکسته شود .
1 - شما نمی توانید لباسهای جین را با هم بپوشید
به عنوان کودکی متعلق به دهه 1980 نمی توانستم بیشتر از این هیجان زده شوم که پیراهن های و کت های جین دوباره مد شوند . در حال حاضر با وجود جین های رنگارنگ ترکیب و ست کردن رنگهای لباسهای جین با هم بسیار آسان است. به عنوان مثال یک شلوار جین پرتقالی رنگ را با یک کت جین آبی رنگ ست نمود . اگر می خواهید که جرات بیشتری به خرج دهید می توانید هر دو تکه را از طیف های مختلف آبی انتخاب نمایید .
به عنوان کودکی متعلق به دهه 1980 نمی توانستم بیشتر از این هیجان زده شوم که پیراهن های و کت های جین دوباره مد شوند . در حال حاضر با وجود جین های رنگارنگ ترکیب و ست کردن رنگهای لباسهای جین با هم بسیار آسان است. به عنوان مثال یک شلوار جین پرتقالی رنگ را با یک کت جین آبی رنگ ست نمود . اگر می خواهید که جرات بیشتری به خرج دهید می توانید هر دو تکه را از طیف های مختلف آبی انتخاب نمایید .
2 - در پاییز هم از لباسهای جین سفید استفاده کنید
من عاشق پوشیدن لباسهای سفید در سر تا سر سال هستم چرا که انسان را با طراوت نشان می دهد . برای اینکه حالت فصلی به آن بدهید یک جفت پوتین قهوه ای رنگ بپوشید . در صورتی که می خواهید برای تماشای فوتبال به استادیوم بروید یک کت بپوشید و برای شرکت در جلسه یک کت بلیزر سفارشی بپوشید . برای خرید هر نوع لباس خواه جین یا پشمی به انتخاب رنگ سفید به عنوان یک رنگ تیره و بی حالت فکر کنید .
درسی را که از مادربزرگتان آموخته اید و نمی خواهید فراموش کنید نحوه تمیز نگه داشتن و کثیف نشدن لباسهای سفید رنگ می باشد .
درسی را که از مادربزرگتان آموخته اید و نمی خواهید فراموش کنید نحوه تمیز نگه داشتن و کثیف نشدن لباسهای سفید رنگ می باشد .
3 - از رنگ ها و ست های روشن خاص استفاده کنید
از رنگ سرخ آتشی ، زرشکی روشن ، مغز پسته ای یا زرد روشن اجتناب نکنید بلکه راحت باشید و این رنگ ها را با یک رنگ مات دیگر ست نمایید . به عنوان مثال اگر یک دامن صورتی رنگ را به جای اینکه با یک بلوز نارنجی بپوشید با یک بلوز به رنگ سفید عاجی ست نمایید خیلی زیبا خواهد شد. اگر نمی توانید خودتان را راضی کنید که از رنگ آبی خیلی روشن استفاده نمایید می توانید از رنگهای چرکتر طیف آبی شروع کرده و وقتی که عادت کردید از رنگهای روشن تر استفاده نمایید .
تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ
تاریخ : دوشنبه 93/7/14 | 8:44 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
زنان شاد چه می کنند؟
وقت را تلف نکنید. به این موضوعات فکر کنید و آنها را اجرا کنید. این 20 اصل به عنوان رازهایی برای تبدیل شدن به یک زن شاد زندگی شما را دگرگون میکند. فراموشنکنید که هیچ لوازم آرایشی بهاندازه «شادی» شما را زیبا نمیکند.
دامهای ضد شادی
تحقیقات نشان داده است شش دام مهم وجود دارد که موجب ناخشنودی زنان میشود. این دامها را میتوان با عبارت «تنها اگر» توضیح داد. «تنها اگر لاغرتر بودم، تنها اگر پول بیشتری داشتم، تنها اگر میتوانستم مرد رؤیاهای خود را پیدا کنم، تنها اگر میتوانستم ترفیع رتبه بگیرم، تنها اگر میتوانستم متفاوتتر بودم، تنها اگر شانس بیشتری داشتم، زندگیام عالی و بیکم وکاست میشد.» این باورهای ذهنی نه تنها افراد را خوشبختتر و شادتر نمیکند بلکه آنها را از رضایت و احساس شادکامی نیز دور خواهد کرد. شاید بپرسید ریشه این دامهای فکری چیست؟ جواب «ترس» است. این ترسها در بسیاری از مواقع منشأ غیرواقعی دارند و با توجه و فکر کردن به آنها زمینه رشد شان فراهم میشود. بنابراین برای شاد بودن سری به باورها و افکارغیر منطقی خود بزنید و آنها را مدیریت کنید.
زنان شاد چه میکنند
محققان با بررسی و مطالعه عوامل شادی در زنان مختلف به این نتیجه رسیدهاند که:
1 - زنانشاد میدانند کاملگرایی با کمال گرایی متفاوت است، بنابراین به دنبال واقعی نگاه کردن به خود و نقاط ضعف و قوتشان هستند و نگاه آرمانی و ایدهآلگرایانه ندارند.
2 - زنان شاد میدانند ارزش آنها بستگی به این ندارد که چه دارند و چگونه به نظر میرسند.برای آنها مهم این است که از چه روابط موفق و سلامت احساسی برخوردارند.
3 - زنان شاد میدانند تنها خودشان هستند که میتوانند کاری برای شادبودن خود انجام دهند و نباید آن را به دیگری واگذار کنند و از دیگران انتظار داشته باشند.
4 - زنان شاد درک میکنند امروز تنها روزی است که میتوانند از آن مطمئن باشند.آنها میدانند که از این روز چگونه بیشترین استفاده را کنند.
5 - زنان شاد میدانند که با «نه گفتن» به دیگران فرصتی را پیدا میکنند که به خودشان «آری» بگویند.
6 - زنان شاد اهمیت داشتن قدرت شخصی را درک میکنند و این باور را دارند که زندگیشان متعلق به خودشان است نه وابسته به دیگران.
7 - زنان شاد قدرت انتخاب در زندگی را باور دارند بنابراین به انتخابهای زندگیشان توجه ویژهای میکنند.
8 - زنان شاد از قدرت بخشش مطلع هستند، چرا که میدانند بخشیدن به یک فرد کمک به او نیست بلکه کمک کردن به خودشان است.
9 - زنان شاد برنامه ویژهای برای وقت گذراندن با خود دارند و برای شاد زیستن برنامهریزی میکنند.
10 - زنان شاد هرگز موقعیتهای بد و اتفاقات ناخوشایند را فراگیر و همیشگی نمیدانند و آن را شخصی ارزیابی نمیکنند.
11 - زنان شاد میدانند که خوشبختی و شادمانی بدون تلاش و زحمت نیست، بنابراین در مواقع بروز مشکلات به دنبال حل مسأله و یافتن راهحلهای منطقی هستند.
12 - زنان شاد میدانند که در هرمرحله از زندگی، چیزی را از دست خواهند داد اما در مقابل، چیزی را هم بهدست میآورند.
13 - زنان شاد میدانند بخشی از هویت آنها به شغل و کاری که انجام میدهند مربوط میشود، اما هرگز اجازه نمیدهند همه هویتشان را کارشان رقم بزند.
14 - زنان شاد میدانند که میتوانند صاحب همه چیز شوند، اما لزوماً همه چیز را در یک زمان به دست نمیآورند.
15 - زنان شاد میدانند نگرش مثبت، روابط ارزشمند و زندگی پرمعنا اجزای تشکیلدهنده شادمانی و خوشبختی هستند.
16 - زنان شاد خود را باور دارند، قدرشناس و عامل هستند.
17 - زنان شاد مقایسه نمیکنند زیرا میدانند همیشه کسانی وجود دارند که بیش از آنها دارند.
18 - زنان شاد میدانند اعترافکردن به مسائلی که وجود دارد نخستین قدم برای تغییر دادن است.
19 - زنان شاد به هر قیمتی وارد یک رابطه عاطفی نمیشوند.آنها ترجیح میدهند عشق برابر و پایدار و باثبات را تجربه کنند.
20 - زنان شاد به دنبال یادگیری و تغییر هستند و هیچ گاه قدرت خلاقیت خود را دستکم نمیگیرند.
وقت را تلف نکنید. به این موضوعات فکر کنید و آنها را اجرا کنید. این 20 اصل به عنوان رازهایی برای تبدیل شدن به یک زن شاد زندگی شما را دگرگون میکند. فراموشنکنید که هیچ لوازم آرایشی بهاندازه «شادی» شما را زیبا نمیکند.
منبع : salamatnews.com
تاریخ : دوشنبه 93/7/14 | 8:42 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
یک طراحی دکوراسیون عالی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
استایل شما هرچه باشد، طراحی داخلی باید هویت داشته باشد. فضاها و اتاق های زیر را ببینید و به چیزی که آنها را متفاوت کرده دقت کنید. هر دکور خوبی ویژگی خاصی دارد که آن را از اتاق های دیگر متمایز می کند.
طراحی دکور مانند هنر است که با هر کسی یک جور حرف می زند. بعضی ها دوست دارند در طراحی دکور منزلشان جسارت به خرج دهند، رنگ ها را ترکیب کنند و از بافت ها و پارچه های مختلفی استفاده کنند و بعضی ها سادگی، خطوط راست و مبلمان مدرن را دوست دارند.
استایل شما هرچه باشد، طراحی داخلی باید هویت داشته باشد. فضاها و اتاق های زیر را ببینید و به چیزی که آنها را متفاوت کرده دقت کنید. هر دکور خوبی ویژگی خاصی دارد که آن را از اتاق های دیگر متمایز می کند.
جذابیت
خطوط شیک و جنس های جالب به این اتاق ظاهر جذابی داده اند. کتابخانه کف تا سقف دیواری متالیک دارد که پس زمینه آن را تشکیل داده و نقطه ای کانونی بوجود آورده است. هر تکه از مبلمان به رنگ و پارچه ای متفاوتی روکش شده است که همه با هم هماهنگی دارند.
تقارن
طراحی متقارن این اتاق نشیمن فوراً توجه بیننده را به سمت کاغذ دیواری سقف و تزئینات آن جذب می کند. پاراوان های انتهای اتاق فضا را متعادل کرده اند و نگاه را به سوی تابلوی نقاشی بالای شومینه منعطف می کنند.
کنتراست
با آنکه میز مشکی شیک و مدرن و آباژور روی آن، در اولین نگاه توجه بیننده را جلب می کنند، ولی آنچه این اتاق را زیبا کرده، کنتراست بین صندلی ها و چهارپایه گورخری است. آینه بلند باعث شده که ارتفاع اتاق بیشتر دیده شود و وجود رنگ زرد در اتاق به آن حالت شاد، دلباز و روشنی داده است.
هارمونی
تن های ملایم رنگ سبز در این اتاق حالت صمیمی و زیبایی به آن داده اند. سقف به رنگ هلویی نقاشی شده است و نقطه کانونی توجه، کاغذ دیواری اتاق است. تخت های سفید شبیه به هم با سایه هایی از رنگ های آبی و سبز هارمونی خوبی با وسایل دیگر اتاق دارند.
راحتی
اتاق های کوچک باید مانند جعبه جواهرات دکوره شوند تا شلوغ و تنگ به نظر نرسند. کاغذ دیواری و آباژورهای سرخابی در انتهای این اتاق فوراً توجه بیننده را جلب می کنند و باعث می شوند که اتاق جادار تر به نظر برسد. رنگ خنثی و تختخواب و بالش های نرم به فضای اتاق خواب حالت راحتی بیشتری داده اند.
جلوه
علیرغم آنکه همه کاشی های این سرویس بهداشتی و حمام سفید هستند و سقف آن با رنگ مشکی پایین تر به نظر می رسد، ولی سعی شده تا با رنگ های جسورانه به آن جلوه داده شود. پرده نارنجی، لوله ها و شیرآلات طلایی، کتابخانه و ساعت، همه چیزهای مدرنی هستند که در کنار چیزهای سنتی قرار گرفته اند.
شادی و نشاط
این حمام بچه برای آنکه شادتر به نظر برسد، نیازی به دیوارهای رنگی ندارد. وسایل رنگی سبز و زرد و نارنجی و صورتی به آن ظاهر شاد و پرنشاطی داده اند بدون آنکه جنبه کلاسیک فضا از بین برود. ترکیب آینه های گرد و قالی های کوچک گرد، هارمونی دلنشینی دارد.
هماهنگی
مبل های بزرگ و راحتی در این اتاق شیک با دو صندلی روبرو، هماهنگی رنگی خوب و یکپارچه ای دارند. دیوار آجری تمام سفید، پرده های تمام قد و شومینه هم نقاط کانونی این اتاق هستند.
منبع : زندگی ایده آل
تاریخ : دوشنبه 93/7/14 | 8:37 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
عاشقانه هایی کوتاه و زیبا
زخمی در پهلویـم است... روزگار نمک می پاشــد... و مـن به خــود می پیچـــــم و همه فــــکر می کنند می رقـصم...
آن روز ها گنجشک را رنگ می کردند و جای قناری می فروختن
این روز ها هوس را رنگ می کنند و جای عشق می فروشند
آن روزها مال باخته می شدی
و این روز ها دلباخته . . .
مست شد...
خواست که ساغر شکند!
عهد شکست...
فرق پیمانه و پیمان ز کجا داند، مست...
بهار پشت زمستان بهار پشت بهار....
دلم گرفت؛ از این گردش و از این تکرار
زخمی در پهلویـم است..
روزگار نمک می پاشــد..
و مـن به خــود می پیچـــــم..
و همه فــــکر می کنند می رقـصم
احمقانه تر از دوست داشتن های یک طرفه ...
تنهایی های دو طرفه ست . . .
نه مثل ِ هر کس !!!
مثل ِ کسی که برایم “کس ِ دیگریست” ،
دعایت می کنم …
این روز ها هوس را رنگ می کنند و جای عشق می فروشند
آن روزها مال باخته می شدی
و این روز ها دلباخته . . .
مست شد...
خواست که ساغر شکند!
عهد شکست...
فرق پیمانه و پیمان ز کجا داند، مست...
بهار پشت زمستان بهار پشت بهار....
دلم گرفت؛ از این گردش و از این تکرار
زخمی در پهلویـم است..
روزگار نمک می پاشــد..
و مـن به خــود می پیچـــــم..
و همه فــــکر می کنند می رقـصم
احمقانه تر از دوست داشتن های یک طرفه ...
تنهایی های دو طرفه ست . . .
نه مثل ِ هر کس !!!
مثل ِ کسی که برایم “کس ِ دیگریست” ،
دعایت می کنم …
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: ارسالی کاربران/مریم
تاریخ : سه شنبه 93/7/8 | 12:10 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
تندروها این تصاویر را فراموش کردهاند + تصاویر
امیر قطر هم در تهران اقدامی انجام داد که همان زمان هم انتقادهای گسترده را متوجه احمدینژاد کرد. وی علاوه بر اینکه با دمپایی به دیدار احمدینژاد رفته بود، پایش را روی پای دیگرش انداخته بود و ...
«تندروها پس از دیدار دکتر روحانی با دیوید کامرون به سبک همیشگی خود اقدام به هوچیگری در خصوص این دیدار کردند و پای دیوید کامرون را بهانه جدیدی برای تخریب دولت تدبیر و امید قرار دادند؛ این در حالیست که رئیسجمهور محبوب آنها در عرصه دیپلماتیک اشتباهات بزرگتر از این اتفاقات را داشت.»
به نقل از سایت راشد، با این مقدمه آورده است: بر اساس عرف دیپلماتیک تنها مقاماتی که در یک جایگاه هستند میتوانند کنار هم بنشینند و در صورتی که مقامی در رده پایینتری باشد باید قائم به مقام ارشدتر بنشیند اتفاقی که به عنوان مثال در دیدار دکتر روحانی با وزیر امور خارجه آلمان رخ داد.
همچنین سفیر سوئد در دیدار با احمدینژاد و در نهاد ریاست جمهوری ایران به راحتی پای خود را روی پای خود انداخته و همانگونه که در عکسهای منتشر شده هم مشخص است، پای او تا نزدیکی پای احمدینژاد هم آمده است.
در سفر احمدینژاد به برزیل، به جای مسئولان برزیلی، رئیس سازمان محیط زیست ایران از احمدینژاد استقبال کرد.
امیر قطر هم در تهران اقدامی انجام داد که همان زمان هم انتقادهای گسترده را متوجه احمدینژاد کرد. وی علاوه بر اینکه با دمپایی به دیدار احمدینژاد رفته بود، پایش را روی پای دیگرش انداخته بود و در همه دقایقی که عکاسان داخل اتاق دیدارهای رئیس جمهوری ایران بودند یکبار هم به احمدینژاد نگاه نکرد و جالب اینکه همین امیر قطر چند روز بعد به آمریکا رفت و در دیدار با باراک اوباما نه تنها با دمپایی حاضر نشد بلکه کت و شلوار به تن کرد تا این پیام را مخابره کند که رئیس جمهوری وقت ایران را تخریب کرده است.
به نقل از سایت راشد، با این مقدمه آورده است: بر اساس عرف دیپلماتیک تنها مقاماتی که در یک جایگاه هستند میتوانند کنار هم بنشینند و در صورتی که مقامی در رده پایینتری باشد باید قائم به مقام ارشدتر بنشیند اتفاقی که به عنوان مثال در دیدار دکتر روحانی با وزیر امور خارجه آلمان رخ داد.
در سفر احمدینژاد به برزیل، به جای مسئولان برزیلی، رئیس سازمان محیط زیست ایران از احمدینژاد استقبال کرد.
منبع: isna.ir
تاریخ : سه شنبه 93/7/8 | 12:9 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
هیچ کدام از آنها در ایران کنسرت ندادند!
کنسرتهای هنرمندان خارجی در حالی در ایران لغو میشوند که رییسجمهور بر بحث دیپلماسی فرهنگی تأکید زیادی دارد.
کریس دیبرگ، ریچارد کلایدرمن، نادر عباسی، مورات ککیلی و آرکادی ولدوس برای برخی ایرانیها، نامهای آشنایی هستند که قرار بود، روزی به ایران بیایند و اجرای زنده داشته باشند؛ اما این اجراها به دلایل نامعلوم هیچوقت برگزار نشدند.
خردادماه سال 1387 بود که حضور کریس دیبرگ، هنرمند سرشناس ایرلندی در کشور و همراهیاش با گروه «آریان» سر و صدای زیادی به پا کرد. این هنرمند در نشستی خبری که با حضور رسانههای داخلی و خارجی داشت، تأکید کرد: «من آدمی غیرسیاسی هستم که نگاه شخصی به سیاست دارم. من یک انساندوست هستم.»
محسن رجبپور هم که بهعنوان مدیر برنامهی گروه «آریان» و کسی که مقدمات حضور کریس دیبرگ را در ایران فراهم کرده بود، در آن نشست خبری گفت: «مجوزهای شفاهی برای برگزاری این کنسرت صادر شده و این گروه هنوز درخواست مجوز کتبی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نفرستاده است. کنسرت آیندهی گروه موسیقی «آریان» در سه قسمت اجرا میشود؛ بخش اول این اجرا شامل هشت قطعه خواهد شد و پس از آن، کریس دیبرگ هشت قطعه را بهتنهایی اجرا خواهد کرد و قسمت پایانی هم به اجرای قطعات مشترک گروه آریان و کریس دیبرگ اختصاص دارد.»
اکنون 5 سال میشود که کریس دیبرگ ایران را ترک کرده است و هیچوقت هیچ مقام رسمیای اعلام نکرد که به چه دلیلی او هیچگاه در ایران کنسرت نگذاشت.
***
27 شهریورماه سال 1390 دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرای «ریچارد کلایدرمن» - پیانیست مشهور فرانسوی - را برای اجرا در برج میلاد تهران صادر کرد. بنابر آن مجوز قرار شد، این هنرمند 9 تا 13 آبانماه سال 1390 همراه گروهی 16 نفره در برج میلاد برای علاقهمندان پیانو بنوازد.
پس از صدور مجوز، خبرنگاران 19 مهرماه برای حضور در کنفرانس مطبوعاتی و دیدار با کلایدرمن به هتلی در تهران دعوت شدند؛ اما در حالی که یک ساعت از زمان مقرر گذشته بود، هیچ خبری از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی نبود. خبرنگاران هم با گله از برگزار نشدن نشست در ساعت یادشده و عدم پاسخگویی مسوولان، سالن را ترک کردند.
در همین زمان، مسوول روابط عمومی این کنسرت، از برگزار نشدن نشست خبر داد و از حاضران عذرخواهی کرد.
او دربارهی دلایل لغو این برنامه، توضیح داد: «تا همین لحظه منتظر کسب مجوز برای برگزاری نشست سخنرانی نمایندهی ریچارد کلایدرمن در ایران بودیم که متأسفانه این مجوز صادر نشد و قادر به برگزاری نشست نیستیم.»
بعد از این برنامه نیز بارها شایعههایی منتشر شد، اما ریچارد کلایدرمن هم هیچگاه به ایران نیامد و هیچ مقامی توضیح نداد که دلیل لغو این اجرای مجوزدار چه بود.
***
در 8 آبانماه 1390 بار دیگر مشابه این رویدادها تکرار شد؛ در ساعت 11:30 دقیقه 8 آبان، بنیاد رودکی از طریق پیام کوتاه از خبرنگاران دعوت کرد تا ساعت 14 همان روز برای دیدار با رهبر مهمان ارکستر سمفونیک رودکی در تالار وحدت حضور پیدا کنند.
نادر عباسی، موسیقیدان مصریالاصل و رهبر ارکستر سمفونیک قطر اولین جلسه از تمریناتش را بهعنوان رهبر مهمان با ارکسترسمفونیک «رودکی» در همان روز برگزار کرد، البته قرار بود «گراف مورژا» - سولیست روس - نیز در این برنامه حضور داشته باشد.
بلیتهای اجرا برای تاریخ 15 تا 17 آبانماه به فروش رسیدند، اما چند ساعتی به اجرا نمانده بود که بنیاد رودکی اعلام کرد، اجرای ارکستر سمفونیک رودکی برای این تاریخها در تالار وحدت به زمان دیگری موکول شده است.
درپی تعویق در اجرای ارکستر سمفونیک رودکی، روابط عمومی و امور بینالملل بنیاد رودکی اعلام کرد: «ضمن پوزش به اطلاع میرساند ارکستر سمفونیک رودکی که این روزها تمرینات خود را پیگیری میکند، بهدلیل تأخیر در مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط درخصوص رهبر مهمان ارکستر، به زمان دیگری موکول شد.»
آرش امینی مدیر ارکستر سمفونیک رودکی نیز پس از تعویق اجرا، به خبرنگار ایسنا گفت: «بهدلیل صادر نشدن بهموقع بعضی مجوزها، تاریخ اجرای ارکستر رودکی به تعویق افتاد.»
او همچنین اظهار کرد: «متأسفانه من هم بسیار دیر متوجه به تعویق افتادن اجرای این ارکستر شدم و حتی نتوانستم تحقیق کنم که اجرا به چه تاریخی موکول شده است.»
این اجرای به تعویق افتاده نیز تا کنون به صحنه نرفته است، هرچند مورژا - سولیست روس - در جشنوارهی موسیقی فجر با این ارکستر و اینبار به رهبری «آرش امینی» به صحنه رفت.
***
این بیبرنامگیها به سال 90 ختم نشد و در سال 91 نیز بار دیگر شاهد لغو برنامههایی از این دست بودیم.
12 اردیبهشتماه 91 خبری مبنی بر برگزاری کنسرت «همین امشب» با خوانندگی «مورات ککیلی» خواننده ترک و «کامران رسولزاده» خوانندهی پاپ، در سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی منتشر شد.
قرار بود، این کنسرت 22 اردیبهشتماه، بهمناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و به همت موسسهی «آوای حنانه» برگزار شود، در حالی که 19 اردیبهشتماه قصهی تکراری تعویق کنسرتها بار دیگر رخ داد و دستاندرکاران اجرا اعلام کردند: «کنسرت مشترک کامران رسولزاده و مورات ککیلی، خوانندهی مسلمان ترک در سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی تهران به تعویق افتاد.»
فرزاد حسنی - مدیر تبلیغات این کنسرت - درباره دلایل این اتفاق گفت: «همانطور که پیشبینی میکردیم، کنسرت با استقبال بالای مخاطبان داخلی و خارجی مواجه شد و حتی این استقبال فراتر از پیشبینیهای ما بود. به همین دلیل براساس خرد جمعی به این نتیجه رسیدیم تا با ادامه تمرینهای گروه و خوانندگان این کنسرت، اجرای برنامه به آیندهی نزدیک موکول شود.»
او با اشاره به اینکه هر دو خوانندهی این کنسرت بر برگزاری یک اجرا با کیفیت بالا و رعایت استانداردهای بینالمللی تأکید دارند، بیان کرد: «بهخاطر پیشبینی همه جوانب اجرایی این کنسرت، این گروه هنری ترجیح داد، بعد از رفع برخی مشکلات موجود، برگزاری این کنسرت به تاریخ دیگری موکول شود.»
این در حالی است که این اجرا نیز تا کنون در ایران برگزار نشده است و گویا هنوز مشکلات و موانع مرتفع نشدهاند.
***
خردادماه سال 93 خبر رسید که «آرکادی ولدوس» در ایران کنسرت خواهد داشت.
آرکادی ولدوس که یکی از پنج نوازندهی برتر پیانو در جهان است، قرار بود در سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی بهمدت دو شب روی صحنه برود؛ اما این کنسرت نیز با وجود برنامهریزیهای انجامشده به سرانجام نرسید.
ماجرا از این قرار بود که در شب برگزاری این کنسرت، تابلویی در محل برگزاری نصب شده و روی آن نوشته شده بود: «برای برگزاری هرچه بهتر و شایستهتر این کنسرت با نظر و درخواست آقای آرکادی ولدوس تصمیم گرفته شد، این برنامه در شهریورماه برگزار شود.»
این در حالی است که تا مهرماه 93 این رویداد هنوز رخ نداده است.
البته مدیرکل دفتر موسیقی در اینباره توضیحهایی داد و دربارهی دلایل لغو این کنسرت گفت: «شرکت برگزارکنندهی این کنسرت اعلام کرد که زمان کافی برای برگزاری چنین کنسرتی را ندارند و چنین اجرایی برای آنها توجیه مالی ندارد. این رویداد در حالی شکل گرفت که دفتر موسیقی درپی بحث دیپلماسی فرهنگی بهشدت از چنین اجرایی حمایت کرده بود و آرکادی ولدوس به هیچوجه مشکل مجوز یا استعلام حراستی نداشت.»
پیروز ارجمند همچنین اظهار کرد: «شرکتهای ایرانی برگزارکنندهی کنسرت در خیلی از مواقع با مناسبات و معادلات اجراهای بینالمللی آشنا نیستند. این در حالی است که ولدوس یکی از نوابغ پیانونوازی جهان است و دستمزد بالایی دارد و از آنجا که دستمزد این نوازنده به دلار پرداخت میشود، شاید برای شرکتها مشکلساز باشد.»
***
حافظ ناظری، فرزند شهرام ناظری هم که چندی پیش آلبوم «بُعد یازدهم» را منتشر کرد، تصمیم گرفت که قطعات این آلبوم را در قالب اجرای زنده و با همکاری نوازندگان خارجی به صحنه ببرد.
این کنسرت قرار بود، نخستین اجرای زندهی حافظ ناظری در تهران باشد و باید شهریورماه امسال روی صحنه میرفت، اما بهدلیل طولانی شدن پروسهی صدور روادید، نوازندههای خارجی گروه حافظ ناظری نتوانستند در تاریخ یادشده در ایران حضور یابند و خبر برگزاری این کنسرت هم به خاطرهها پیوست.
این در حالی بود که شهرام ناظری به جای پسرش دو شب در تالار وزارت کشور کنسرت داشت و به اجرای قطعات خاطرهانگیز خود پرداخت.
***
این در حالی است که هماکنون خبر کنسرت «کیتارو» موسیقیدان مشهور ژاپنی در رسانهها منتشر شده و بلیتهای کنسرت او هم در حال فروخته شدن است، اما معلوم نیست اینبار طلسم اجرای یک هنرمند بینالمللی در ایران (البته اجرای خارج از جشنواره) میشکند یا خیر.
شرکت برگزارکنندهی کنسرت کیتارو با اطمینان کامل خبر از کنسرت «یانی» - نوازندهی چیرهدست پیانو -هم در ایران داده است، در حالی که هنوز معلوم نیست میتواند کنسرت کیتارو را در ایران برگزار کند.
***
کنسرتهای هنرمندان خارجی در حالی در ایران لغو میشوند که رییسجمهور بر بحث دیپلماسی فرهنگی تأکید زیادی دارد و هنرمندان بزرگ مانند «انور براهم» و «اشتفان میکوس» فقط در قالب جشنوارهی فجر توانستهاند، در ایران اجرا داشته باشند.
تا به حال هیچ نهاد رسمی توضیحات قابل قبولی دربارهی شرایط و چارچوبهای حضور و اجرای صحنهای هنرمندان خارجی در کشور نداده است.
منبع:ایسنا
تاریخ : سه شنبه 93/7/8 | 12:7 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
مهناز افشار، ریمارامین فر و بابک حمیدیان در "مرگ ماهی"+تصویر
مهناز افشار نخستین بازیگری بود که با «مرگِ ماهی» قرارداد بست.
با پیوستن بابک حمیدیان و ریما رامینفر به پروژه سینمایی «مرگِ ماهی» به کارگردانی روحالله حجازی، تاکنون سه کاراکتر فیلم قطعی شدهاند و گروه در حال مذاکره با هفت بازیگر شاخص دیگر برای بازی در این فیلم است.
مهناز افشار نخستین بازیگری بود که با «مرگِ ماهی» قرارداد بست و در روز اول مهرماه، بابک حمیدیان و ریما رامینفر هم به تیم بازیگران پیوستند و قرارداد خود را امضا کردند.
بابک حمیدیان که بازیگر مرد سال 91 تئاتر ایران است، سال گذشته با بازی درخشان در «چ» ابراهیم حاتمیکیا و «رستاخیز» احمدرضا درویش، سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فجر دریافت کرد.
ریما رامینفر هم چندی قبل در سریال «پایتخت» خوش درخشید و محبوبیت برای مخاطب عام را به تبحر خود در بازیگری که در تئاتر به دست آورده بود، افزود.
سیدروحالله حجازی اکنون در حال انجام مذاکرات فشرده با چندین بازیگر شاخص دیگر است تا در روزهای آینده برای هفت نقش دیگر این فیلم با آنها قرارداد امضا کند. ایفای هرکدام از این هفت نقش قرار است به یکی از بازیگران چهرهی سینمای ایران سپرده شود.
در پشت دوربین هم، گروه در حال توافق با بهترین عوامل فنی سینمای ایران است و در یکی دو روز گذشته، تدوین این فیلم توسط هایده صفییاری و سپیده عبدالوهاب که مادر و دختر هستند، قطعی شده است.
هایده صفییاری از شاخصترین تدوینگران سینمای ایران است که برای تدوین «آژانس شیشهای»، «روبان قرمز»، «چهارشنبه سوری» و «نارنجیپوش» سیمرغ جشنواره فجر گرفت و برای «جدایی نادر از سیمین» هم جایزه انجمن منتقدان را به خود اختصاص داد. سپیده عبدالوهاب نیز برای «وقتی همه خوابیم» و «خون بازی» سیمرغ بهترین تدوین را از جشنواره فجر گرفته است.
نویسندگی، تهیهکنندگی و کارگردانی «مرگِ ماهی» به صورت توأمان برعهده سیدروحالله حجازی است که میگوید اگرچه سه فیلم قبلیاش را دوست دارد اما «مرگ ماهی» تنها فیلمی است که آرزوی ساختنش را دارد. اکنون محمدرضا گوهری در حال بازخوانی متن حجازی برای انجام تغییرات احتمالی است تا این فیلم در ماه آینده جلوی دوربین برود و برای حضور در جشنواره فجر آماده شود.
منبع: sima.jamejamonline.ir
تاریخ : سه شنبه 93/7/8 | 12:7 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
خطر در کمین دختران سن بالا
کارشناسان بهترین سن باروری برای زنان را بین 23 و 24 سال اعلام می کنند.
خطر ناباروری دخترانی را که در سن بالا ازدواج می کنند تهدید می کند؛ این هشداری است که بارها و بارها متخصصان گوشزد کرده اند.
روز گذشته هم دکتر محمداسماعیل مطلق، رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد که 11میلیون جوان ایرانی در آستانه سن ناباروری هستند آنها به دلیل بالا رفتن سن، زمان باروری شان را از دست می دهند. بنابراین، لازم است مشکل مسکن و شغل در کشور حل شود تا آنها بتوانند ازدواج کنند.
کارشناسان بهترین سن باروری برای زنان را بین 23 و 24 سال اعلام می کنند و معتقدند که از این سن به بعد میزان باروری کم و کمتر خواهد شد و درصورت باردارشدن، احتمال عوارض بارداری برای مادر و جنین بیشتر است.
دکتر انسیه شاهرخ تهرانی نژاد، متخصص زنان و فوق تخصص نازایی و عضو تیم تخصصی پژوهشگاه رویان می گوید: بهترین سن باروری برای زنان بین 23 و 24 سال است که این میزان به تدریج کم و کمتر شده تا حدی که در سن 30سال کمتر می شود. قدرت باروری بعد از 35سالگی به دلیل کاهش تعداد تخمک ها و افت کیفیت آنها افت می کند. به همین دلیل شیوع ناباروری بعد از سن 35سالگی دیده می شود و از این سن متأسفانه، میزان موفقیت درمان های ناباروری هم کمتر خواهد شد. برای مردان هم قدرت باروری بعداز سن 40 سال کاهش می یابد. به گفته پژوهشگر پژوهشگاه رویان، بارداری های بعد از سن 35سالگی عوارضی هم دارد. میزان شیوع سقط جنین بعد از 35سالگی بیشتر می شود چراکه تخمک ها کیفیت خود را کم کم از دست می دهند، احتمال سقط جنین هم افزایش می یابد.
در بارداری های بعد از 30سال، احتمال فشار خون در دوران بارداری زیاد تر و دیابت هم خطرساز می شود. همچنین احتمال ناهنجاری های جنینی افزایش می یابد. علاوه براین، احتمال اختلال رشد جنین هم وجود دارد و بیماری های دیگری هم مادر و جنین را در بارداری های بعد از 35سالگی تهدید می کند. این فوق تخصص نازایی پژوهشگاه رویان به دختران مجرد توصیه می کند که به دلیل اشتغال، ادامه تحصیل و بهانه های این چنینی فرصت باروری خود را از دست ندهند و ازدواج کنند.
تکرار یک هشدار
مشکل ناباروری یکی از مشکلاتی است که در تمام جوامع وجود دارد و هزینه های زیادی صرف آن می شود. گفته شده که 15درصد زوج ها در کل کشورهای دنیا نازا هستند. دکتراحمد وثوق، معاون خدمات تخصصی و درمانی پژوهشگاه رویان هم در این باره می گوید: «شیوع ناباروری در تمام جوامع اعم از پیشرفته، درحال پیشرفت و جوامع عقب مانده، در حد تقریبا مساوی است، ولی در ایران به دلایلی نظیر بالارفتن سن ازدواج، عدم تمایل زوجین به فرزندآوری در اوایل ازدواج و برخی شرایط فیزیکی و محیطی، شیوع ناباروری زیادشده است.»
گاه دختران جوان هیچ مشکلی از نظر فیزیولوژی و بارداری ندارند و فقط به دلیل ازدواج در سنین بالا خود را در معرض بارداری قرار می دهند. درست است که دستاوردهای پزشکی ایران در زمینه درمان ناباروری خیره کننده است اما پژوهشگران درمان ناباروری هم می گویند که موفقیت های درمان ناباروری در سنین بالا کمتر است. درمان های ناباروری هم به نظام سلامت و هم به افراد نابارور هرساله هزینه های زیادی را تحمیل می کند؛ اینها می تواند هشداری باشد برای 11میلیون دختر و پسر مجردی که ممکن است شانس پدر و مادر شدن شان کم یا حتی صفر شود.
www.seemorgh.com/healthروز گذشته هم دکتر محمداسماعیل مطلق، رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد که 11میلیون جوان ایرانی در آستانه سن ناباروری هستند آنها به دلیل بالا رفتن سن، زمان باروری شان را از دست می دهند. بنابراین، لازم است مشکل مسکن و شغل در کشور حل شود تا آنها بتوانند ازدواج کنند.
کارشناسان بهترین سن باروری برای زنان را بین 23 و 24 سال اعلام می کنند و معتقدند که از این سن به بعد میزان باروری کم و کمتر خواهد شد و درصورت باردارشدن، احتمال عوارض بارداری برای مادر و جنین بیشتر است.
دکتر انسیه شاهرخ تهرانی نژاد، متخصص زنان و فوق تخصص نازایی و عضو تیم تخصصی پژوهشگاه رویان می گوید: بهترین سن باروری برای زنان بین 23 و 24 سال است که این میزان به تدریج کم و کمتر شده تا حدی که در سن 30سال کمتر می شود. قدرت باروری بعد از 35سالگی به دلیل کاهش تعداد تخمک ها و افت کیفیت آنها افت می کند. به همین دلیل شیوع ناباروری بعد از سن 35سالگی دیده می شود و از این سن متأسفانه، میزان موفقیت درمان های ناباروری هم کمتر خواهد شد. برای مردان هم قدرت باروری بعداز سن 40 سال کاهش می یابد. به گفته پژوهشگر پژوهشگاه رویان، بارداری های بعد از سن 35سالگی عوارضی هم دارد. میزان شیوع سقط جنین بعد از 35سالگی بیشتر می شود چراکه تخمک ها کیفیت خود را کم کم از دست می دهند، احتمال سقط جنین هم افزایش می یابد.
در بارداری های بعد از 30سال، احتمال فشار خون در دوران بارداری زیاد تر و دیابت هم خطرساز می شود. همچنین احتمال ناهنجاری های جنینی افزایش می یابد. علاوه براین، احتمال اختلال رشد جنین هم وجود دارد و بیماری های دیگری هم مادر و جنین را در بارداری های بعد از 35سالگی تهدید می کند. این فوق تخصص نازایی پژوهشگاه رویان به دختران مجرد توصیه می کند که به دلیل اشتغال، ادامه تحصیل و بهانه های این چنینی فرصت باروری خود را از دست ندهند و ازدواج کنند.
تکرار یک هشدار
مشکل ناباروری یکی از مشکلاتی است که در تمام جوامع وجود دارد و هزینه های زیادی صرف آن می شود. گفته شده که 15درصد زوج ها در کل کشورهای دنیا نازا هستند. دکتراحمد وثوق، معاون خدمات تخصصی و درمانی پژوهشگاه رویان هم در این باره می گوید: «شیوع ناباروری در تمام جوامع اعم از پیشرفته، درحال پیشرفت و جوامع عقب مانده، در حد تقریبا مساوی است، ولی در ایران به دلایلی نظیر بالارفتن سن ازدواج، عدم تمایل زوجین به فرزندآوری در اوایل ازدواج و برخی شرایط فیزیکی و محیطی، شیوع ناباروری زیادشده است.»
گاه دختران جوان هیچ مشکلی از نظر فیزیولوژی و بارداری ندارند و فقط به دلیل ازدواج در سنین بالا خود را در معرض بارداری قرار می دهند. درست است که دستاوردهای پزشکی ایران در زمینه درمان ناباروری خیره کننده است اما پژوهشگران درمان ناباروری هم می گویند که موفقیت های درمان ناباروری در سنین بالا کمتر است. درمان های ناباروری هم به نظام سلامت و هم به افراد نابارور هرساله هزینه های زیادی را تحمیل می کند؛ اینها می تواند هشداری باشد برای 11میلیون دختر و پسر مجردی که ممکن است شانس پدر و مادر شدن شان کم یا حتی صفر شود.
منبع : همشهری آنلاین
تاریخ : سه شنبه 93/7/8 | 12:5 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()
کارتون روز: وضعیت آب قرمز شد!
کارتون روز: وضعیت آب قرمز شد! منبع: محسن ظریفیان. شهروند
سیمرغ
تاریخ : سه شنبه 93/7/8 | 12:4 عصر | نویسنده : راز شهر | نظرات ()